Neus bloedt zomaar in de weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quine
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-07-04

Neus bloedt zomaar in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 19:32

Gisteren begon de neus van mijn paard plots te bloeden. Het duurde niet zo lang, en het was ook niet hevig. Toch lijkt het me wat raar, want het was niet eens warm weer, en ze had de hele dag nog geen inspanningen moeten leveren. Weet iemand of dit erg is, en of ik iets moet ondernemen? Alvast bedankt!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:16

Zag je geen wondjes?
Misschien heeft ze zich opengehaald aan de omheining.
Anders zou ik het ook niet weten

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:34

Misschien een adertje gesprongen? Heeft mijn pony ook wel heel af en toe. Als het blijft bloeden wel een DA laten komen want dan kan het een andere (ernstiger) oorzaak hebben.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:40

een keer en bloedneus is niet ernstig hoor! een haarvaatje kan knappen en gaat vervolgens weer dicht.
Indien het iedere keer terug komt of als je paard langer dan 20 minuten blijft bloeden (hevig) dan wordt het een ander verhaal dan is er een ader geknapt deze sluit niet altijd vanzelf en moet soms dichtgebrand worden door de DA.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:17

In de gaten houden gewoon. Mijn oudje heeft het pas ook een keer gehad uit 1 neusgat maar het is niet meer teruggekomen.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:39

Mijne ruin heeft dat een paar maanden geleden gehad , had hij nooit gehad .. ike paniek DA gebeld..en hij zei , zie eens of het stopt binnen een uur dan is het niet erg...anders kom ik af..en t was gestopt..een adertje zeker Knipoog no stress was just hetzelfde .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:51

er is gewoon een adertje gesprongen in de neus, en zeker als zich dat mengt met een beetje snot ofzo lijkt het al snel meer dan dat het is.

neus schoonmaken met een sponsje, zodat t bloed weg is en dan komt het weer helemaal goed hoor Lachen

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:01

mijn paardje had het ook eens maar dat duurde maar heel even , en de volgende dag was er niks meer te zien!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:47

ik heb gehoord dat als een paard een bloedneus heeft dat het dan bijna einde verhaal is. (niet meteen in paniek raken, ik heb het ook maar gehoord hoor Tong uitsteken)
Heeft hij geen wondjes binnen in zn neus...

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:51

kan geen kwaad hoor zolang het er niet met beken uit stroomt. Kan gewoon van het lopen zijn dat er een adertje is gesprongen. Mijn pony heeft het ook al gehad
Dat het einde verhaal is van zo een kleine bloeding denk ik niet hoor, als het heftig is wel maar een beetje bloed kan geen kwaad hoor Knipoog