Onderhoud wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Onderhoud wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:53

Wat doe je aan onderhoud van je wei?
Ik heb hier zelf geen ervaring in. Hoeveel tijd kost het je bijvoorbeeld per jaar. Dan bedoel ik eigenlijk niet zozeer de omheining maar meer de grond zelf.
Laatst bijgewerkt door Marliesje op 05-07-04 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:56

Ehm niet zo gek veel. Ik heb een vriendelijk buuman met een zeis *LOL* die zo af en toe langskomt als de zuring en dergelijk onkruid te hoog staat. Hij maait het dan plat zodat het geen zaad meer verspreiden kan. Verminderen doet het zo niet (uitsteken is een RAMP) maar het wordt ook niet al te gek veel meer.

Verder ruim ik iedere dag mest. Dat is een kwartiertje werk ofzo bij mijn twee paardjes (Fjord en Shet).

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:31

ik ruim ook iedere dag mest, en verder doe ik er eigenlijk niet zo veel aan.
wel soms de onkruid weg halen.
maarja heb dan wel eens van die dome acties en ga dan brandnetels wegknipen met een shaar Bloos

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:54

Op mijn vorige weitje haalde ik elke dag de mest eruit en in de zomer als we er zin in hadden, knipte we het onkruid weg of staken het uit (wel rotwerk) 1 keer per jaar kwam de boer kunstmest strooien en 1 keer per jaar werd er onkruidverdelger overheen gegooid. Ze deden dit als ze de akkers achter onze weitjes deden, dan pakte ze onze weitjes altijd mee. Nou had ik het geluk dat ik 2 weitjes had, dus als er kunstmest gestrooid was of onkruidverdelger gespoten, gingen ze gewoon op het andere land.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:59

Ik mest om de dag het landje.
Het onkruid haalt de boer waar ik sta zelf weg met een hand maaier.