Ons L2-debuut, met foto's !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Ons L2-debuut, met foto's !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 15:04

Foto's van het losrijden, het verslagje komt na de foto's Knipoog :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje vreemd galop-moment Knipoog :
Afbeelding

En ook galop, in een wending
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer op stal, welverdiend in de wei Lachen :
Afbeelding

Syl zegt:
Afbeelding

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
En het bijbehorende verslag Haha! :

Vandaag maakten we ons L2-debuut in Delfzijl.
Eigenlijk had Syl de hele week thuis en in de les al superfijn gelopen, dus ik had er wel zin in !
Ook vandaag liep ze met het losrijden superfijn, zo fijn zelf dat we eigenlijk na 25 minuutjes wel klaar waren om de ring in te gaan!
Alleen, ik rijd meestal zo'n 40-45 minuten los en heb die tijd normaal ook wel nodig... dus we moesten de rest van de tijd nog vol zien te rijden tot we aan de beurt waren.
Liep het ook nog eens uit... uiteindelijk bijna een uur losgereden, echt veel en veel te lang, en Syl had het ook al wel aardig gehad... Scheve mond

De eerste proef ging nog best fijn, ik kon haar nog redelijk voorwaarts houden, alleen op het laatst steeds minder.
De tweede proef zat ze er echt wel doorheen, dat uitte zich in een paar keer aangalopperen als ik haar wilde activeren in draf (ze ging zelfs 1 keer vanuit stap in galop toen ze moest aandraven Clown , ik dacht nog, "hey, dat kan je nog helemaal niet ?!").
De middenstap had ze zoiets van "zijn we nou ein-de-lijk klaa-haar!" en probeerde ze steeds hals te strekken, wat niet mocht, we hadden die proef dan ook niet voor niets een 8 op halsstrekken toen het wél mocht Haha!!
En ook nog een verkeerde galop ( Bloos , dat hebben we al heeeel lang niet meer gehad..).

Maar ik moet zeggen, al met al was ik toch heel tevreden.
Syl liep fijn, deed keigoed d'r best, maar ze was gewoon echt moe.

We hadden de 1e proef 161 punten Lachen dus we zijn nu in ieder geval L2, en de 2e proef ondanks alles nog 151 pnt. Met veel 5-en met als commentaar "te weinig impuls" en "actiever"... Knipoog en drie 4-en op de echte missers zoals de verkeerde galop.
Toen ik al met paard bij de trailer was, reed de jury van de 2e proef nog langs (ik was startnr. 30 dus de ring was inmiddels afgelopen Knipoog ) en sprak mij nog even aan, zei dat ik de volgende keer meer gas moest geven !
Tja daar was ik het volledig mee eens, maar ja, de benzine was écht even op Haha!!

Maar het positieve, de cijfers voor de "nieuwe" onderdelen in de L2 waren goed: 6-en en 7-ens op het 10 mtr wijken, 7-ens op achterwaarts, 7-ens op de voltes 15 mtr in galop en de voltes 10 mtr in draf OK dan! .

Volgende keer ga ik dus proberen om eens korter los te rijden, als ze tenminste in de tussentijd thuis zo fijn blijft, dan kunnen we frisser de ring in!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:21

He netjes hoor!

Mooie foto's, lekker paardje Tong uitsteken

Wat wisselen met losrijden, expirimenteren enz, kan soms heel goed werken.
Heb ik ook gedaan Haha!

Goed gereden, mooi dat je voor de nieuwe onderdelen al zulke cijfers had! Gefeliciteerd!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 15:31

Shanna16 schreef:
Wat wisselen met losrijden, expirimenteren enz, kan soms heel goed werken.
Heb ik ook gedaan Haha!


Ja, inderdaad.
Tot op heden had ik die kleine drie kwartier losrijden wel nodig, vooral om haar echt lekker los te krijgen.
Maar langzaam aan (ze is nu een jaar onder het zadel) wordt ze steeds sterker en losser, ik was de hele week thuis ook al in een half uurtje echt klaar met alles.
Ik had er dus gewoon later op moeten stappen Haha!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:58

grandeur schreef:
Ja, inderdaad.
Tot op heden had ik die kleine drie kwartier losrijden wel nodig, vooral om haar echt lekker los te krijgen.
Maar langzaam aan (ze is nu een jaar onder het zadel) wordt ze steeds sterker en losser, ik was de hele week thuis ook al in een half uurtje echt klaar met alles.
Ik had er dus gewoon later op moeten stappen Haha!


Haha eigen schuld Tong uitsteken

Nee hoor, gewoon een goede leer voor de volgende keer. Het is mij ook vaak genoeg overkomen, dus Lachen
Komt best goed volgende keer Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:09

Heyyy waarom heb jij mooi weer en heb ik vanmorgen (gelukkig nog net niet Tong uitsteken) in de regen gereden en in de blubber??? Knipoog

Ziet er goed uit hoor! En goeie punten!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:15

Ja, ik had voor de verandering eens mazzel met het weer!
De laatste tijd al tig keer, thuis en op concours, helemaal doorweekt geregend... Haha!

Toen ik weer thuis was, begon het hier ook een paar keer flink te gieten, dus ik was blij dat ik niet 's middags hoefde Knipoog ...

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:22

leuk! mooi paardje oowk Knipoog

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:16

Dank je Lachen

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:58

op zich nog niet eens slecht hoor. Wel beter dat je op de nieuwe onderdelem goed gescoord hebt. succes met je volgende wedstrijd. en gefeliciteerd met je WP.

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:20

Je paardje loopt mooi... Mooi beestje !! Nou das netjes gegaan.. En ja een goede leer voor de volgende keer...

(L) a n d r e w (L)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:49

Nou, op naar de M dan maar hé?! Haha!...

Super gedaan joh! Zo langzamerhand komt de Z steeds dichterbij Knipoog

:){


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:04

Hier iemand die daar WEL zeiknat is geregend, 's middags, en lekker door de blubs mocht ploeteren... *LOL*

Gefeliciteerd met je winstpunt; je bent geklasseerd! Toppie!

Jammer dat ik je niet heb kunnen zien rijden (volgende keer dan maar) want zo van de foto's af te zien zijn jullie een echt leuke combi.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:05

Ziet er erg goed uit zeg! Je bent vast ook snel weer de L2 uit!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:11

Ziet er idd goed uit op de foto's Haha!
Feli met je winstpunt... en mooi paardje trouwens Knipoog

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:50

Gefeliciteerd met je punten, een wp op je debuut in een nieuwe klasse is toch gewoon super! OK dan!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:51

Gefeliciteerd! Dat is een goed begin, direkt een WP scoren.
Wat me opvalt, is er wel een wedstrijd op het Grunninger land waar Grieteke niet jureerd???

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:53

Grieteke zie je inderdaad hier heel erg veel... Laatst in boerakker ook, dacht ik...

:){

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 18:30

Dickie"]
Gefeliciteerd met je punten, een wp op je debuut in een nieuwe klasse is toch gewoon super! OK dan!
[/quote]

Dank je, ik vind het zelf altijd erg fijn als dat eerste punt binnen is, geeft direct extra vertrouwen voor de rest Haha! !


[quote="KarinvdM schreef:
Gefeliciteerd! Dat is een goed begin, direkt een WP scoren.
Wat me opvalt, is er wel een wedstrijd op het Grunninger land waar Grieteke niet jureerd???


Hey, heb je haar auto herkend ofzo *LOL* ! Volgens mij wordt er in heel dit topic geen naam genoemd Verward !
Maar, ik had haar zelf als jury gisteren !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:14

Omdat je topic erg veel foto's bevat heb ik je topic naar HAW verplaatst.
Enkele foto's bij een verslag zijn geen probleem, maar dit vind ik meer een fototopic.
Wat je in het vervolg ook kunt doen is: je verslag op WD zetten en een apart topic op HAW maken.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 19:16

Ja dank je Cody!
Ik had achteraf ook al het idee dat 'ie beter op [HAW] had gekund Lachen
Laatst bijgewerkt door Sylhouet op 05-07-04 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:17

dat is nog eens een geslaagd debuut *LOL* en een superleuk paard om te zien!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:20

Ziet er netjes uit! Leuk paardje!
gefeli met je wp Lachen

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:02

grandeur schreef:
Hey, heb je haar auto herkend ofzo *LOL* ! Volgens mij wordt er in heel dit topic geen naam genoemd Verward !
Maar, ik had haar zelf als jury gisteren !


Ja, ik heb net zo'n auto, maar dan in het blauw en bij mij heet het een Ford ipv Nissan. (Vanaf nu herken jij mij dus ook Haha! )

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:28

KarinvdM schreef:
Ja, ik heb net zo'n auto, maar dan in het blauw en bij mij heet het een Ford ipv Nissan. (Vanaf nu herken jij mij dus ook Haha! )


Haha, ik dacht ook al...!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 06:50

KarinvdM schreef:
Gefeliciteerd! Dat is een goed begin, direkt een WP scoren.
Wat me opvalt, is er wel een wedstrijd op het Grunninger land waar Grieteke niet jureerd???


Ja hoor, die wedstrijden waar ze zelf rijdt Haha!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers