waar kun je ritten maken in omg. utrecht ZONDER ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

waar kun je ritten maken in omg. utrecht ZONDER ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 18:27

Titel spreekt voor zich. Ik heb dus geen zin om mijn ruiterbewijs te gaan halen Schijnheilig , maar ik wil wel een keertje in het bos rijden bijv. Wie weet er dus gebieden rond Utrecht waar dat mag? Heb geen zin in een bekeuring namelijk. Haha!


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:45

Ik zou het risico durven nemen in het Goois Natuurreservaat, al ben je officieel wel verplicht om een vergunning te hebben die je alleen krijgt op vertoon van een ruiterbewijs. Maar ze controleren echt niet vaak! Je wordt eigenlijk alleen gecontroleerd als je je niet aan bepaalde fatsoensregels houdt (zoals niet buiten de ruiterpaden komen etc.), dus als jij netjes rijdt en niet opvalt in negatieve zin dan kun je dat risico best nemen.
(oh wat slecht dat ik je hiertoe aanzet!)

Nulla tenaci invia est via

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 19:51

Idd heel slecht dat je me aanzet tot criminele praktijken! }> Knipoog , grapje. Waar ligt dat , het Goois natuurreservaat?


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 20:24

Tussen Doorn, Maarn en Driebergen liggen een paar bossen, waaronder het Grote bos. Hier kun je wel buitenritten maken van een paar uur. Je mag er zonder ruiterbewijs komen. Midden in het bos ligt een soort zandverstuiving met een grote plas water waar je doorheen kan. Verspreid over het bos liggen ook hindernissen. als je dit bos zat wordt, kun je oversteken naar de andere bossen. Het is alleen erg banketstaaf als je hier de weg kwijt raakt, want dan ben je wel een aantal uurtjes zoet om weer terug te komen.
Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 21:58

Manon schreef:
Waar ligt dat , het Goois natuurreservaat?


Nou, wat dacht je van in 't Gooi? Knipoog

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers