heeft iemand commentaar over mijn rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

heeft iemand commentaar over mijn rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:16

hey ik heb een hele lieve pony alleen is niet altijd even makkelijk met rijden wil iemand mij misschien tips of commentaar geven de fotos staan op groups.msn.com/miradandy ik rij op die vos de foto staan helemaal links aan de pagina bij afbeeldingen thnx OK dan!



_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:18

dit is mijn zussie dandylover van bokt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:37

kun je geen foto in je topic plaatsen?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:48

Ik heb je foto's gekeken, maar waarom rijdt je met thiedeman?
Ik heb niets tegen hulpteugels, als ze maar met goede reden worden gebruikt. Als ik het zo zie zit hij ook erg strak en kan je pony geen andere houding als deze aannemen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:51

Afbeelding
Wat doe je hier?

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:52

ik heb wel wat commentaar op de foto's Tong uitsteken

Ik vind het er bij deze:
Afbeelding

en deze:
Afbeelding

Er erg gedwongen uitziet... dat je pony niet naar beneden wordt gereden vanaf achter, maar dat hij zeg maar in de krul wordt getrokken.
(weet niet of dat echt zo is... maar zo ziet het er iig wel uit.)
verder, hakken omlaag en geen piano handjes Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:37

Naja ik ben dus die andere op die pony.. Maar Dandy (de vos) is nou eenmaal niet zo heel makkelijk, op die foto's hierboven was ze net opgestapt, en hij was helemaal aan 't springen en vliegen, er is dan weinig houden aan Dandy..
Die ene foto dat ze zo scheef liep, wilde ze laten zien dat hij scheef kon galopperen, naja we probeerden het goed op de foto te zetten, hij kan het zeker wel, alleen hij werd toen heel opgefokt.. Lachen
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 05-07-04 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:39

Volgens mij is het draf, maar dan nog, probeer eens maar een recht te rijden, das veel moeilijker en daar heb je veel meer aan!

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:45

Erm mss je handen niet té veel op de manenkam laten rusten.. en handen iets meer rechtop (Dat doe ik nooit Bloos! Maar het moet eigenlijk wel)

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:58

Je hebt een hele mooie pony waar je denk ik best veel mee kunt bereiken.
Het beeld wat jullie samen neerzetten ziet er een beetje gespannen uit. Je pony heeft zijn oren steeds naar achter en spant de onderlijn van de hals te veel aan waardoor ze ook haar rug ook niet optimaal loslaat.
Wanneer je haar actief naar de hand toe rijdt zal ze vanzelf dalen in de hals en je hand opzoeken.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:31

wel erg gedwongen en gespannen allemaal, wat dacht je van een lesje?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:34

Niet echt een ontspannen plaatje. Ik ben NIET tegen hulpteugels op zich, maar waarom gebruik jij de thiedeman?

En les nemen kan natuurlijk nooit kwaad.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:35

zoals iedereen al vraagt: waarom gebruik je de thiedeman teugel?
de pony ziet er op sommige fotoos wel ontspannen uit maar ik denk echt dat je dit zonder de teugel ook kan oplossen

Teamspirit... Je bent een toppertje!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:39

Je kan in plaats van een Thiedeman toch eerst even longeren als ze in het begin wat heet is?
Denk dat het dan meer ontspannen word.. Succes verder

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 18:10

hij heeft vroeger in de manege gelopen en een verschikkelijke onderhals. als ik zonder rijd steekt hij de kop de lucht in en gaat die rennen:S kan er dan niks meer aan houden.
hij is zeker erg gespannen het is echt zon race monster:S


Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:05

Waarom longeer je hem dan niet even voor het rijden, of eventjes losgooien?

En (sorry Bloos! ) ik vind het er een beetje uitzien alsof je hem probeerd nagevelijk te rijden, maar hij is helemaal niet ontspannen. Geef is een klein beetje meer teugel, want het ziet er idd een beetje gespannen en gedwongen uit zoals iedereen al zegt.

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:30

Leuke pony hoor, je staat er goed bij.

Maar idd. wat andere hierboven al zeggen, het ziet er zo op de foto erg gespannen en gedwongen uit, das zonde.
Je zei dat ie erg racerig is, probeer dat er eerst uit te krijgen, niks aan de teugel, dat is pas voor later als je de pony ontspannen en rustig aan het lopen hebt. (een thiedemann, is niet bedoeld om ponys rustiger te laten lopen of om meer bij je te kunnen houden)

Vanuit die basis kun je gaan werken aan nageeflijkheid en het aan de teugel rijden...... .....je draait het nu om!

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 21:48

oke.. ik weet niet wat mijn zusje allemaal doet.. maar al deze reactie's zijn van haar..

Nu ben ik het zelf.. Madelon

ik zal ff het verhaal vertellen.

Dandy (onze pony) is vroeger verwaarloosd heeft in de manegelessen gelopen en hebben wij eigelijk op 12 jarige leeftijd opnieuw in moeten rijden.

op de foto's is hij ook nog extra ofgefokt omdat we hem nu leren met zweep te rijden.
deze foto's zijn gemaakt met de eerste x zweep tijdens het rijden.
normaal loopt hij veel ontspannender..
Hij is als de doods voor de zweep maar proberen het hem toch te leren.

@ anouska.. ze heeft 2x per week les en door onze instructeur is de Thiedemann aangeraden en ik denk dat hij wel weet wat hij doet

@ Nehnadagmar & Nikkeltje.. Longeren heeft geen zin hij wordt gewoon NIET moe of iets.. hij wordt er nix rustiger door en dit heeft op deze foto's allemaal te maken met die zweep.

*weet ook eigelijk niet waarom ze deze foto's op bokt plaatst*


Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:55

Oh ok, veel succes met je crossmonster Tong uitsteken

He maar why rij je hem eigenlijk met zweep dan Bloos! ?

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:00

Nikkeltje schreef:
Oh ok, veel succes met je crossmonster Tong uitsteken

He maar why rij je hem eigenlijk met zweep dan Bloos! ?


ik rijd hem nog niet met zweep.. maar me zusje wil graag met springen een zweepje erbij hebben. omdat hij buiten nog wel eens weigeren Schijnheilig


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:40

Dat verklaart die Thiedemaan nog steeds niet, kun je dat misschien uitleggen?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:08

Waarom heb je dan juist deze foto's geplaatst? Zo krijgen we een heel ander beeld, aangezien je zegt dat hij zonder zweep anders loopt..
Heb je ook foto's waar je zonder zweep rijd, en zonder thiedemann. De aanpak van de instructeur -thiedemann erom- lijkt mij een beetje; de makkelijke oplossing, heb je het al anders geprobeerd?
NO OFFENSE
Maar zo hoor een thiedemann niet gebruikt te worden!

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:17

Citaat:
Maar zo hoor een thiedemann niet gebruikt te worden!

amen!
( Knipoog )

Veel paarden die vaak/altijd met een hulpteugel worden gereden omdat de berijder ze niet aankunnen...
Worden op het moment dat de hulpteugel eraf gaat best heet, maar dat is wel wat je wil bereiken, de hulpteugel eraf.
Want een hulpteugel hoort niet iets blijvends te zijn, maar een tijdelijk iets om een bepaald doel te bereiken. En dat lukt op de wijze dat jullie hem gebruiken niet Lachen
Gewoon eerst even losgooien/longeren ook al lijkt die dan niet echt moe... dan erop zonder thiedeman.
Natuurlijk zal die de eerste paar keren even er vandoor willen (heeft opeens onwijs veel vrijheid en geen gedwongen houding) maar probeer hem dan met je zit en stem terug te krijgen.
Zet hem op een volte en probeer het uit te zitten... word hij moe en probeert terug te vallen in draf, laat hem dan nog even doorgalloperen en stop er pas mee als jij vind dat hij mag stoppen.

Ik zou dit de eerste paar keren met je lesgeefmens erbij doen Lachen alvast succes (als je dit tenminste wil proberen Knipoog )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:23

Weer zo'n wazig 2-mans 'verhaal'!

Met zo'n gespannen race-monster en dan een zweepje erbij !
Ik zou eerst eens ontspanning erin proberen te krijgen alvorens je überhaupt nadenkt om een zweep erbij te halen!

Verders vind ik het een ontzettende leuke pony!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:07

Citaat:
@ anouska.. ze heeft 2x per week les en door onze instructeur is de Thiedemann aangeraden en ik denk dat hij wel weet wat hij doet


Als je instructeur een Thiedemann (of een andere hulpteugel) de oplossing vindt voor een racende pony, dan weer hij niet wat hij doet. daar is dat ding namelijk niet voor bedoeld!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers