welk bit zachtst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

welk bit zachtst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:50

heb al met de zoekfunctie gezocht en heb ontzettend veel topics gevonden maar net niet wat ik zocht:

ik ben nu mijn paardje aan het inrijden en daarvoor gebruik ik een enkel gebroken watertrensje. Opzich gaat dit goed!
Nu heb ik thuis ook nog een dubbelgebroken trens liggen, even dik overigens! Lachen

Owjah, hij heeft nu een beetje last van zijn tanden, is aan het wisselen. Hier merk ik overigens niks tot weinig van bij het rijden alleen met kauwen (dikke appel is moeilijk)!

Wat kan ik nu het beste doen? Is een dubbelgebroken nu zachter of niet dan een enkel gebroken? Ik wil namelijk graag het zachtste bit gaan gebruiken.


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:03

wat ik heb gehoord is dat een dubbelgebroken vriendelijker is! ik heb ook een dubbelgebroken en vind hem heel fijn rijden!

misschien moet je kijken wat je paard het fijnst vind! ik denk eigenlijk dubbelgebroken, dan ligt het bit beter in de vorm van de mond! Lachen

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:05

Mijn voorkeur is een dubbelgebroken trens, een enkelgebroken trens prikt in het gehemelte van een paard. Zelf gebruik ik een dubbelgebroken KK Conrad Ultra Aurigan watertrens.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:12

Het bit waarmee de ruiter met de zachtste hand rijdt


Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:18

dubbelgebroken van sprenger een kk conrad ultra aurigan,,die gebruik ik een super fijn bit...

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:00

Elk bit is imo zacht, als de ruiter maar met een zachte hand rijd

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:11

Ik rij zelf met een normale enkel gebroken bustrens. Dus echt de basic trens die er maar te krijgen valt. Ik moet zeggen dat mijn paard het er erg goed op doet en heb het daarom ook nooit veranderd. Heb haar ook hiermee ingereden, maar jonge paarden (oudere paarden natuurlijk ook) reageren ook wel goed op een dubbel gebroken bit. Je moet het anders zelf eens uitproberen. Leen een paar bitten en kijk op welk bit jouw paard het lekkerste loopt.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:23

Op een bitlooshoofdstel rijden Lachen? Zeker met wisselen is dit wel heel paardvriendelijk en je hebt er later wel profijt van (heb mijn eigen paardje ook zo ingereden, loopt nu echt wel goed ).

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:56

Het is aanvoelen. Ik reed een paardje met dubbelgebroken bit. Was moeilijk te rijden totaal geen speling met bit, geen schuimbekkie enz. Stop er een enkelgebroken bit in en hij gaat met sprongen vooruit omdat hij veel makkelijker met dit bit kan spelen en ondersteuning vinden. Je moet echt aanvoelen wat voor jou paard het beste is.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:57

Verschilt heel erg per paard of pony, die ene loopt veel fijner met een dubbelgebroken, de ander liever met een enkelgebroken. Ook watertrens of bustrens verschilt per paard wat het zachtst is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers