Afmeldende juryleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Afmeldende juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 13:06

Wie weet of er ook een gedragscode is voor juryleden mbt afmelden?

Ik heb nu binnen een paar dagen 3 juryleden die zich afmelden voor een wedstrijd over een week, terwijl ik ze al maanden van te voren gevraagd heb, en zij toegezegd hebben.
Van die 3 hebben er 2 een reden waarvan ik persoonlijk vind dat dat niet zo netjes is: Een heeft besloten toch maar op vakantie te gaan, de 2e gaat toch maar zelf naar een wedstrijd (wedstrijd is afgelopen weekend afgelast en verzet)
Daarmee laten ze mij (en de rest van de organisatie) mooi zitten.
Ik heb natuurlijk een reservelijstje (er kunnen altijd jury's ziek worden); maar dat is nu wel meer dan op, en ik moet nu dus ontzettend snel nog 1 jurylid zien te vinden.

Als ruiters/amazones zich zo kort van te voren afmelden zonder geldige reden, kunnen ze in theorie zelfs een boete krijgen.
Niet dat ik dat nu ook voor juryleden zou willen instellen, maar ik vraag me wel af of er voor juryleden ook een soort gedragscode is? Of moet je als concours organisatie gewoon maar hopen dat de meeste juryleden zo netjes zijn om alleen in geval van een echte reden (ziekte e.d.) af te melden? (en anders zelf voor een vervanger te zorgen).
Of ben ik nu verschrikkelijk ouderwets door te vinden dat als je afspraken maakt, je ze ook na hoort te komen Verward


Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:17

Volgens mij moet je zelf zorgen voor een vervanger, maar vaak lukt dit niet en wordt het probleem bij de organisatie neergelegd.

Ik snap best wel dat afspraak = afspraak en in principe houd ik me daar ook wel keurig aan (ook als de mussen van het dak vallen en ik veel liever naar het strand ga Knipoog ) maar verleden jaar heb ik toch ook 1 wedstrijd afgezegd omdat ik onverwacht op vakantie ging.
Moet je dan een hele week vakantie afzeggen vanwege 1 jureerverplichting?
Het blijft wel hobby en vrijwilligerswerk.
De reden van zelf een wedstrijd rijden vind ik niet echt steekhoudend, dan heb je gewoon pech gehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:25

Juryleden horen eigenlijk zelf voor vervanging te zorgen, maar vaak lukt dit helaas niet. Daarom is het inderdaad heel slim om een reservelijst te hebben, want je weet maar nooit. Je merkt op een gegeven moment zelf welke jury's afzeggen en welke niet. Jury's doen het ook voor hun plezier en daarom is het echt heel belangrijk om goed voor ze te zorgen, liefst met koffie en versnaperingen en pauzes op het juiste moment. Op die manier zorg je dat jury's graag terug komen Lachen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:30

Mocht ik me moeten afmelden (wat nog nooit gebeurd is), dan zal ik zal wel een vervanger proberen te regelen.
Dat lukt tien keer sneller dan wanneer de organisatie dit moet doen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 13:39

Fitzroy, ik snap de kant van het jurylid zeker ook, als je maanden van tevoren iets afspreekt, kan er altijd iets veranderen waardoor je afmeldt, maar een week van te voren vind ik dan wel weer heel kort dag. Zeker als je het helemaal bij de organisatie neerlegt, als iemand dan bv aanbiedt om te helpen zoeken naar een vervanger, ben ik al een stuk minder ongelukkig.
(En ook degene die zelf een wedstrijd heeft kan ik wel begrijpen, het is selectiewedstrijden tijd, ik ga er vanuit dat het een selectiewedstrijd is die verzet is, als je dan een beetje goed staat, kan ik me ook voorstellen dat iemand daar gaat starten ipv zelf te jureren)

En Lovely; juryleden krijgen bij ons meer dan voldoende te eten/drinken; ze zijn eigenlijk altijd erg tevreden, en er zijn er zelfs een paar die aan het begin van het jaar zelf opbellen of ze weer bij ons mogen komen jureren, zodat ze dat alvast in hun agenda hebben staan voordat andere verenigingen gaan bellen!

En wat betreft reservelijstje; ik had twee juryleden op de reservelijst, + nog 1 voor het geval er iemand op de concoursdag zelf niet op komt dagen/ziek is. Dan is het wel een hele toevallige samenloop dat er zich nu al 3 (van de 13) juryleden afgemeld hebben. Ik heb dat ook nog niet eerder meegemaakt.
Ach, het zal wel weer goed komen, en anders start er maar 1 ring niet. Overmacht heet dat dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:55

Zoek je naar MZ jury's of kun je een BL jury ergens tussen zetten en dan een MZ jury verplaatsen??

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 14:00

Een IL jury zou voldoende zijn (de afmelders waren 2 x IM en 1 x IL, ik heb al 2 IM ter vervanging, en bovendien zorg ik dat ik altijd net iets meer IM juryleden vraag, dan ik werkelijk nodig heb).

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:07

Kelan schreef:
[.........] en bovendien zorg ik dat ik altijd net iets meer IM juryleden vraag, dan ik werkelijk nodig heb).

Die juryleden zijn dan gefrustreerd en bakken je het volgende jaar de poets om op het laatste moment af te zeggen als wraak voor die B/L ring die ze van je kregen, terwijl ze rekenden op de M2 ring..............
Schijnheilig

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:19

Die regel kende ik nog niet, dat je zelf voor vervanging moet zorgen. Staat dat ergens beschreven? Ben nl. wel benieuwd.

Overigens heb ik zelf pas 1x in de afgelopen 6 jaar afgezegd, en daarbij meteen een paar namen gegeven die ze zouden kunnen bellen ter vervanging.

Maar andersom gebeurt het ook wel eens. Wordt je aan het begin van het seizoen gevraagd om voor een bepaalde vereniging te jureren. Dus die datum vastgehouden. In de tussentijd werd ik nog door 2 andere verenigingen gebeld of ik aub wilde komen want ze konden er echt niet genoeg vinden. En uiteindelijk was ik helemaal niet ingedeeld bij die eerste vereniging. Je raadt dus wel dat ik daar nooit meer ga jureren.

Of je zegt: ik kom alleen op de zaterdag, want op de zondag sta ik al ingeschreven om zelf te rijden op die wedstrijd.... en dan krijg je doodleuk een papiertje thuis dat je bent ingedeeld op zondag, n.b. op hetzelfde tijdstip dat je zelf moet rijden. Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:25

Scum schreef:
Die regel kende ik nog niet, dat je zelf voor vervanging moet zorgen. Staat dat ergens beschreven? Ben nl. wel benieuwd.

Is een ongeschreven regel.........

Het is trouwens ZEER handig om de wedstrijdorganisaties op de hand te houden. Dan kun je namelijk bij hun concoursen later altijd nog bijschrijven op de avond ervóór...........
Zo heb ik voor het komend weekend 4 wildcards voor een bepaald concours. WELKE klasse ik ook wil meedoen (zelfs met 2 paarden), het wordt ter plekke geregeld.
Altijd handig met die wachtlijsten van tegenwoordig.
Kijk ik zaterdagavond wel of ik de boel in vorm heb en of het zondag een beetje fraai weer is.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:29

Kelan schreef:
Een IL jury zou voldoende zijn (de afmelders waren 2 x IM en 1 x IL, ik heb al 2 IM ter vervanging, en bovendien zorg ik dat ik altijd net iets meer IM juryleden vraag, dan ik werkelijk nodig heb).

Wij hebben wel IM juryleden die het ook leuk vinden om B en L te jureren. Laatst was het M jurylid vertraagd vanwege wat problemen in het verkeer en toen kon de jury na de L gelukkig even een M ring jureren. Zodoende kon de ring toch starten en dat was voor de ruiters en de vereniging echt superfijn . Zuinig zijn op die jury's Knipoog.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:30

is het niet zo als een jury zich zelf afmeld .
en de wedstrijd is over een week dat de jury zelf een andere jury moet regelen?

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:32

Wij hebben een ZZGP (t/m lichte tour) jury (oud- lid van de vereniging) die met liefde een B ring jureerd. Das altijd handig om achter de hand te hebben met het organiseren van een concours!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:48

Die man wil ook wel eens punten geven zonder rekening te hoeven houden met het aantal punten dat de andere jury geeft die bij H zit..........
Knipoog
Kan ie eindelijk zichzelf zijn.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:57

Mijn ervaring is dat de meeste juryleden niet voor vervanging zorgen.
Wij moesten vorig jaar vanwege afzeggingen op het laatste moment nog op zoek naar een paar juryleden: kwamen we uiteindelijk terecht bij iemand uit Dokkum en iemand net over de grens in Duitsland...

Wanneer krijgen ze bij de KNHS eens door dat er een enorm tekort aan juryleden is? Voor de juryleden is het vrijwilligerswerk, maar voor de organisatie ook. Het is echt een hels karwei als je 40 juryleden nodig hebt en de meeste juryleden al bezet zijn op de dag van de wedstrijd. Heb wel eens meegemaakt dat ik 20 keer achter elkaar een "nee" te horen kreeg. Daar wordt je echt niet vrolijk van Scheve mond


Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 15:02

CGJ12 schreef:
Die juryleden zijn dan gefrustreerd en bakken je het volgende jaar de poets om op het laatste moment af te zeggen als wraak voor die B/L ring die ze van je kregen, terwijl ze rekenden op de M2 ring..............
Schijnheilig


Ah, zou het daar aan liggen Haha!

Maar even serieus: ik vraag altijd of ze het een probleem vinden evt. een B of L ring te jureren, meestal maakt het ze niet uit, en bij diegene bij wie het wel uitmaakt, zorg ik dat ze een M-ring krijgen.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:04

Scum schreef:
Maar andersom gebeurt het ook wel eens. Wordt je aan het begin van het seizoen gevraagd om voor een bepaalde vereniging te jureren. Dus die datum vastgehouden. In de tussentijd werd ik nog door 2 andere verenigingen gebeld of ik aub wilde komen want ze konden er echt niet genoeg vinden. En uiteindelijk was ik helemaal niet ingedeeld bij die eerste vereniging. Je raadt dus wel dat ik daar nooit meer ga jureren.



Idd Scum, die ene vereniging waar ik had afgezegd belde mij ook pas 3 dagen van tevoren op dat ze teveel juryleden hadden geregeld. Tja, dan leg je voor jezelf de drempel ook minder hoog bij die vereniging.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:10

Ja Fitzroy, dat ken ik ook.
Hou je die Zaterdag vrij, bellen ze af omdat er te weinig deelname is....

Of deze:
Wordt ik gebeld of ALSJEBLIEFT, ALSJEBLIEFT, ALSJEBLIEFT, het Z2 wil komen doen op a.s zondag, want er is een jury-tekort.
Met enige moeite kon ik hiervoor tijd vrijmaken en heb ik toegezegd.
Kom ik daar: mag ik de L2 ring doen ergens achter op het veld.......... terwijl ik een schrijfster bij me heb die zelf IM jury is en graag Z ervaring wil krijgen........ SH#TORGANISATIE....
(officieel MAG ze dan niet eens schrijven.........)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:16

Of ook heel erg leuk:
Ik ken een ander jurylid met dezelfde naam. Op een gegeven moment krijg ik een brief waarin staat dat ik op een bepaalde datum moet gaan jureren, terwijl ze me hier nooit voor gevraagd hebben. Ik kreeg het vermoeden dat de brief voor mijn naamgenoot was.
Dus maar ff de organisatie gebeld en uitgelegd dat ik niet zou komen jureren, en dat ik daar ook nooit voor gevraagd was. Maar dat ik het vermoeden had dat de brief voor mijn naamgenoot bedoeld was?
OK, de boodschap was overgekomen werd mij verteld. Ik was nog zo aardig om de brief bij die naamgenoot in de bus te gooien.

Weekje later kom ik die naamgenoot tegen en vraag of alles goed gegaan was bij het jureren.... Ze was daar dus heen gegaan (20 km) en daar hadden ze haar verteld dat ze haar maar geschrapt hadden van de lijst, en een ander hadden gevraagd. Mocht ze weer naar huis vertrekken.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:20

Dat ken ik ook.
Werd ik gevraagd voor het Z ergens in de middle of nowhere.
Toen ik 4 dagen voor het concours de bevestiging kreeg bleek dat het om MENNEN ging.
Bleek dat ze mijn naamgenoot moesten hebben............

Tja..........ik KAN het natuurlijk proberen.......... ik krijg vast wel een volgorde.......... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:26

Whoeha! Dat had je gewoon moeten doen!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:27

Ook een hele goeie: geen telefoonnummer op de brief vermelden. Dus... als je op de desbetreffende dag als jurylid ziek wordt en je zou je dan toch willen afmelden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers