Devi... uh... Billy gevonden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Devi... uh... Billy gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:47

[VvdD] Zoektocht in Egmond...

Even een korte samenvatting: ik had m'n paard verkocht, met de afspraak dat ik hem regelmatig op zou komen zoeken. Maar na een paar maanden bleek hij op marktplaats te staan - jawel, te koop. Na wat moeizaam contact kreeg ik wat gegevens van de waarschijnlijke koper, samen met een telefoonnummer dat nergens op bleek te slaan. Sinds die tijd ben ik op zoek geweest naar hem, tot mijn vriend met de opmerking kwam "dan rijden we er toch gewoon naartoe, kijken of we hem kunnen vinden". Zo gezegd, zo gedaan, en dankzij het topic dat ik over die zoektochten heb geopend, heb ik hem uiteindelijk toch teruggevonden.

Hier dan het verslag van het bezoek van afgelopen zaterdag Lachen

Lichtelijk zenuwachtig vertrok ik met mijn vriend voor de tweede keer richting Bergen, dit keer met een routebeschijving, en de zekerheid dat we hem zouden vinden.

Toen we in de straat van de nieuwe eigenaren kwamen (we zouden van hun huis naar 'm toegaan), bleek dat we het huisnummer vergeten waren, en ik m'n telefoon... Blond Gelukkig wist mijn broer het telefoonnummer te vinden, en zijn we slechts 'n kwartiertje later dan afgesproken aangekomen.

De eigenaresse en haar dochter bleken, zoals ik al verwachtte, echt schatten van mensen te zijn. Na het voorstellen vertrokken we, ik nog zenuwachtiger, zou ie me herkennen? Nagelbijten / Gniffelen

Het bleek een weiland/stal te zijn waar hij stond, afgelegen, maar op een mooie locatie: veel land, weinig verkeer, veel rust. In ieder geval een plaats waar we hem nooit van ons leven gevonden zouden hebben.

Eerst even borstelen: zijn manen waren heerlijk gegroeid Haha!
Afbeelding

Toen ging Kim rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Hij is maar heel even gereden, dus vandaar maar een paar foto's. Daarna mocht hij weer het land op, en was het weer over, kort maar krachtig.
Het was de bedoeling dat hij achter de emmer aan zou lopen Clown
Afbeelding

Maar buiten de wei was ook erg mooi gras te vinden Haha!
Afbeelding

Toch weer terug in de wei:
Afbeelding
Afbeelding

Met de moeder heb ik een fantastische afspraak gemaakt:
Ik ga gewoon op kamers in Wageningen, en kijk daar rustig of ik de maandelijkse kosten wel op kan hoesten (eventueel samen met vrienden). Kan dat niet, gaan we (naast heel erg teleurgesteld zijn) samen zoeken naar een nieuwe eigenaar. Kan dat wel, komt hij begin volgend jaar naar mij toe.
Voor ons allebei een mooie oplossing, want Kim is nog niet uit Billy gegroeid, en is nog helemaal niet klaar voor een afscheid. En aan "vreemden" verkopen durven ze niet, omdat we dan niet weten wat ze allemaal met hem gaan doen (het persoon aan wie ik 'm verkocht had, bleek ook een handelaar te zijn).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:47

Hij ziet er goed uit!
Hij is wel erg verandert, herken hem op sommige foto's echt niet als onze Devil.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:02

wat een ontzettend leuk dier ... !!

super dat je `m misschien weer terug kan kopen ... wat zul jij blij zijn zeg ... na een lange tijd je pony weer terug te vinden en dan ook nog zulke toffe eigenaren getroffen te hebben !!!!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:25

Geweldig dat je hem terug gevonden hebt en nog een goede afspraak gemaakt ook!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:37

Onwijs leuk dat je hem weer terug hebt gezien.

Is dit trouwens op een weiland in Schoorl?
Zo ja dan is de fjord+ veulen van mijn oude buurmeisje Haha!

tijger
Berichten: 1444
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:11

he wat leuk voor je dat je je paardje terug heb gevonden en dat je hem misschien terug kan kopen OK dan! .

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 07:42

Gaaf hoor dat je hem terug hebt gevonden!
Hij staat daar best zo te zien!
Ik ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen ,of hij terug naar jou komt of dat jullie samen gaan zoeken naar een nieuw baasje voor hem!
Maar gelukkig staat hij voorlopig daar nog prima ,mooi maatje voor Kim!
Laat tegen die tijd maar even weten hoe jullie het gaan doen,ik heb nl het hele toppic van je zoektocht gevolgt!
Groetjes Lundi

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:28

Wat een geluk dat je hem hebt gevonden,
Ik hoop voor je dat je het geld bij elkaar kunt krijgen! *LOL*

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:55

echt hele leuke pony hoor en leuk dat je hem terug hebt gevonden je zal we blij zijn..... suc 6 verder

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 13:39

Lieke schreef:
Hij ziet er goed uit!
Hij is wel erg verandert, herken hem op sommige foto's echt niet als onze Devil.
Zijn gedrag was ook best anders, veel minder trots en showerig zeg maar...

Verder ben ik zeker heel erg blij Knipoog En in Wageningen zal ik dan ook zeker zo zuinig mogelijk doen, om 'm te kunnen onderhouden...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:55

Had je die foto's niet ff eerder kunnen plaatsen: dan had ik ze nog vóór ik wegging kunnen zien Boos! Knipoog

Maar echt super dat je hem het gevonden! Hij lijkt alleen vermagerd, of ligt dat aan de foto's?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:09

Hij is dikker dan hij eerst was 9toen hij bij Hester stond, maar dunner dan bij sabina, maar daar had hij wel een wintervacht.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:39

En hij heet nu dus Billy? Lachen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:45

Nu heet hij Billy... Maar mocht ie weer van mij worden, gaat het direct weer terug naar Blue-Eyed Devil Knipoog Haha!