trailer of vrachtwagentje? wat goedkoper?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

trailer of vrachtwagentje? wat goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:34

he
ik heb nu een ssang yong mussu met geel kenteken diesel en een anderhalf paardstrailer.
voor de auto ben ik elke 3 maanden aan wegenbelasting 328 euro kwijt
verzekering is ook pittig maar die zit in een courant pakket dus zou ik zo ff niet weten
geloof dat ik maandelijks op 70 a 80 euro kom

nou is mijn vraag
is een klein rijbewijs vrachtwagentje niet goedkoper?
dan bedoel ik dus zo'n een die onder dat oldtimer gebeuren valt.
wie heeft een vrachtwagentje en wat is ie daar aan kwijt?
ben ik nou goedkoper uit als ik auto en trailer ophef en een vrachtwagentje neem?
en is het comfertabeler voor mijn paard zo'n wagentje?
wie heeft er antwoorden voor me?

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:12

ik heb een grote oldtimer daf ( zie profiel)
is een vrachtwagen voor groot rijbewijs
belasting is dus 0,0
verzekering is 260 GULDEN per JAAR !
geel kenteken jiep is zowiezo erg duur
misschien kun je dan beter een grijs kenteken nemen ?

ik vind dat paarden veel fijner reizen op een vrachtwagen als in een trailer, een trailer slingerd en hobbeld veel meer
en ik rijd zelf ook liever met de vrachtwagen als met de trailer

als jij een klein vrachtwagentje koopt, en zeker die dingen op klein rijbewijs, dan moet je iig rekenen op behoorlijk wat onderhoudskosten .. zeker oldtimers
het is nl gewoon zo dat grote vrachtwagens sterker zijn als die kleintjes
de moter die in mijn vrachtwagen zit, die werden vroeger in het leger als aggregraten gebruikt
en die dingen staan nu nog overal bij de boeren en lopen nog steeds!
zijn onwijs sterke motors

dus dat is wel iets om je even overheen te buigen, de kleine wagentjes zijn gewoon kwalitatief minder sterk...

verder moet je voor jezelf nagaan, die trailer die heb je al en kost je dus bijna niets ..
als je trailer en auto verkoopt, kun je daar wel iets leuks voor terugkopen, alleen dan heb je geen normale luxe wagen meer, en moet je dus een panda oid erbij kopen ... is dus ook niet je van het ...
trouwens, als je de vr8wagen als eerste auto hebt, is de verzekering nog duur
die van mij is mijn tweede auto en dus goedkoop in verzekering Knipoog

als je meer vragen hebt hoor ik het graag

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:17

nou ik heb een groot rijbewijs vrachtwagentje. Het is een oldtimer en ik betaal voor de oldtimerverzekering ongeveer 300 euro per jaar. Je moet er wel rekening mee houden dat je meer kwijt bent aan onderhoud. Ik heb een handige vader die me daar mee helpt. ik heb een brief geschreven aan de belastingdienst dat ik een oldtimer heb en nu hoef ik geen wegenbelasting te betalen. Mijn pony is blijer met de vrachtwagen want daar loopt ie zo in. Ik heb voor een vrachtwagen gekozen omdat ik trailers en aanhangwagens eng vind. Verder ben je natuurlijk wel geld kwijt voor de diesel maar dat is niet zo veel. Ik rijd teminste niet de hele dag rond met dat ding.

Come over to the dark side, we have cookies!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 12:21

we hebben al een auto
dus dan zou ie zo zie zo 2 e auto worden in de verzekering.
heb je ook nog adressen van dealers die die dingen verkopen of moet je echt de particuliere markt op?

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:22

is het geen optie om een goedkopere auto te kopen? Onze auto heeft een grijs kenteken. We betalen iets van 22 euro per kwartaal aan wegenbelasting.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 12:27

onze andere auto is een golf grijs kenteken dus dan heb je er 2
ook niet echt de bedoeling

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:32

Ik heb een oldtimer met B-rijbewijs, dus geen belasting, 172 euro voor de verzekering. Wel komt ernatuurlijk de keuring elk jaar en onderhoud bij.

Samsam staat er super op en het is op concours ook wel handig met omkleden enzo, een fijne zadelkast zit erin.

Dit is voor ons gewoon veel goedkoper aangezien ik een klein autootje heb. Ik had anders een grotere duurdere auto moeten kopen, dus ook meer benzine, verzekering, belasting ook voor mijn werk kilometers (grijs kenteken kan niet vanwege de kids) Een trailer en ik had mijn E rijbewijs moeten halen. Dat kost duizenden euroos.

Nu hebben we de vrachtwagen gekocht voor 2000 euro, zelf van binnen geschilderd en voor 1500 de motor helemaal laten opknappen. We rijden er nu 1,5 jaar met veel plezier mee.

D

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 14:07

ja het klinkt wel heel goed
ik ga maar is wat info binnen halen

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:10

He, handig topic. Ik zit ook een beetje met hetzelfde. Ik heb ook een klein autootje. Als je dan de kosten E rijbewijs, trailer, trekhaak bij elkaar opteld + een beetje investeren kun je daar vast een aardig veewagentje voor kopen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:10

koop de vondst eens, daar staan er altijd veel in!

die van mij heb ik via mijn oude instructeur, die nogal eens ergens komt en zo dus wat te koop wist Lachen

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 14:16

he goed idee
ben nu ook marktplaats aan het afstruinen

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:16

Probleem is dat de nieuwe vrachtwagentjes niet te betalen zijn, en de oudere zijn uit de wegenbelasting maar kosten je de kop wat betreft onderhoud en benzine!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:18

diesel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:18

Een trailer is goedkoper...ik zou kijken naar een andere auto.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:31

Ligt eraan wat je verder moet doen met het vrachtwagentje.
Moet je er ook wel eens boodschappen me doen of naar je werk?
In dat geval zou ik liever een Musso op grijs kenteken kopen, ik heb een Korando en betaal 24 euro belasting per maand, all risk verzekering is idd rond de 80 eoro per maand.
Wij hebben en tijdje een hele grote bestelbus gehad waar de marathon wagen in kon, ik vond het echt een ramp omdat ik dus ook wel eens boodschappen enzo mee moest doen.
Echt vervelend met fileparkeren en draaien.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:22

nelis schreef:
onze andere auto is een golf grijs kenteken dus dan heb je er 2
ook niet echt de bedoeling


Dan zou ik die golf eruit doen voor een geel keteken gebakje en die Musso inruilen voor een echte terreinauto en daar de trailer acter hangen.

Vrachtwagentje is duurder als je die twee auto's toch hebt. Is die dikke bak alleen om er een trailer achter te kunnen knopen, dan is een vrachtwagentje goedkoper. Ga niet voor de B-rijbewijs-ellende, de kans dat je iets fatsoenlijks koopt, is minder dan 1% Daarbij is een vrachtwagen (C-rijbewijs) ook nog eens een stuk goedkoper, zowel in de verzekering, de belasting als de brandstof. Onderhoud maakt niet uit, kost altijd handenvol geld, als je dat niet zelf doet.
Voorbeeld: Mercedes Benz L608D, mag 5600kg wegen, 2200kg laadvermogen, kost 126 euro verzekering en 56 euro Wegenbelasting per jaar. Verbruik 1:8 Diesel, geen km-beperking en groene kaart (buitenland) D'r zijn niet veel wagens die je met een B-rijbewijs kan rijden voor deze cijfers, nog afgezien van het laadvermogen. Daarbij zijn C-rijbewijs wagens stukken goedkoper dan vergelijkbare B-rijbewijs wagens, domweg omdat ze die aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
Als je een beetje handig bent en zelf een wagen kunt ombouwen, dan lach je helemaal iedereen uit. Je koopt een vrachtwagen van een jaar of 8 voor 10.000 euro, verbouwd er 2500 euro aan en klaar ben je. Ga voor dat geld maar eens een wagen zoeken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:47

het is idd waar wat ikke zegt, een grote vrachtwagen zou beter zijn . zeker ook vanwege de balans en stevigheid
die kleine dingen willen nog wel eens flink wiebelen op de weg met grote paarden erop!

maar helaas is niet voor iedereen het C rijbewijs weggelegt
en ook waar laat je dat ding ??
ik heb het geluk dat wij twee opritten hebben , daar kan die van mij mooi staan , maar woon je in de woonwijk... dan word het lastig
want ook pensionstallen zijn niet altijd blij met zo'n ding ,,
nu heb ik dan ook wel een echte uit de kluiten gewassen koektrommel Tong uitsteken

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:18

Ik heb dus ook zo´n B rijbewijs vrachtwagentje gehad, maar juist om die betaalbaar te houden in de aanschaf moet je een oudere kopen.... bij mij was hij daardoor veel duurder in gebruik, juist omdat ik daarnaast nog een auto erbij had, weliswaar een suzuki alto, maar toch.... en aangezien het een oudere vrachtwagen was, ging er geregeld weleens wat kapot
Al met al... ik heb nu een trailer en een zwaardere wagen en ben dus wel degelijk goedkoper uit.
Maar ik denk dat zodra je een vrachtwagen hebt die gewoon goed is met weinig onderhoud je waarschijnlijk wel goedkoper uit bent....
Maar ach... ik heb nu eenmaal niet zoveel verstand van auto´s Haha! Knipoog

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:34

ik heb ook een oldtimervrachtwagen voor B rijbewijs.
kost niks aan wegenbelasting, €170 verzekering per jaar.
wel veel onderhoud, maar dat kunnen we zelf gelukkig.
verder zuipt zo'n oudje bijna net zoveel olie als diesel Haha!
daarnaast heb ik een renault 5 waar ik gewoon mee rond cross Tong uitsteken

als je begint aan een oldtimer, moet je wel handig zijn anders kost het je klauwen vol met geld om alles te láten doen.
(ook handig: oldjes van vóór 1979 hoeven geen roetmeting, altijd handig want die dingen zijn moeilijk daar doorheen te krijgen )

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 00:03

hmm bedankt voor de tips alvast ga er toch nog maar ff nachtie over slapen Knipoog

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lianne125, Miss_Mii21, paardje2013, Sevillana, Vagabondo en 45 bezoekers