Shockwave Therapie Emmeloord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Shockwave Therapie Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:49

Mijn paard Ovasion heeft een zware peesblessure aan de oppervlakkige buigpees. We zijn met haar bij de dierenarts geweest en die heeft mij aangeraden om Shockwave Therapie toe te passen. We hebben een afspraak staan in Lienden(vlak bij Tiel) maar voor ons Emmeloord veel dichterbij het scheeld een uur reizen. Met een paard in de trailer vindt ik dat heel veel. Mijn dierenarts heeft ervaring met Lienden en heeft ons daar naartoe verwezen. Mijn vraag is aan jullie wie heeft er ervaring met de therapie in Emmeloord en is daar geweest met zijn/haar paard. Ik hoop op veel reactie.
Mariska Sevenhuysen


Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:10

Passen ze in Emmeloord 'gefocusseerde' of 'gewone' schockwave therapie toe?

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 15:58

ik weet niet wat je met gefocusseerde shockwave therapie bedoel. Kan je me uitleggen wat ze daar mee bedoelen
Mariska

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:00

Hoi, ik weet ook niet wat gefocusde shockwave inhoud maar heb wel shockwave behandeling in Emmeloord gehad; dit is goed bevallen! Het wordt daar gedaan door Astrid Bos, de DA die ook de scans maakt. Zij heeft daar inmiddels ruime ervaring in dus ik kan je dat van harte aanbevelen hoor OK dan! mijn paard heeft ook opp.vlakte buiger peesklap gehad = nu weer een stuk beter maar heeft erg veel tijd gekost Huilen ik ben nu ruim een jaar uit de roulatie, sinds 2 maandjes weer wat aan het oppakken en ik moet zeggen dat het goed lijkt te gaan; geen noemenswaardige terugval gehad of zo, 4x geschockwaved vanaf jan. tot heden........
Veel sterkte Ach gut

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 19:16

Hoi,
Heeft jou paard eerst een langere rustperiode gehad voordat je hoorde van shockwave therapie of heeft het daarna nog zo lang geduurd?
Ik heb er namelijk nog geen ervaring mee dus ik wil zo veel mogelijk weten over de therapie en hoe lang de revalidatie duurt (na de therapie). Ik wens je veel plezier en sterkte met je paard en bedankt voor je reactie. Gr Mariska

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:12

Hoi, ja mijn paardje heeft ruim 6 maanden totale rust gehad (dus ook niet op de wei vorige zomer Huilen ) alleen een beetje stappen in de molen (2x per dag 15 minuten). Toen ben ik weer gaan opbouwen, maar helaas voor korte duur; de pees was weer dik geworden en bij de scan in december vorig jaar bleek dat het verslechterd was. Daarna is er besloten om shockwave toe te passen. Dus, vanaf januari 4x shockwave behandeling gehad, met staprust. pas sinds afgelopen mei ben ik weer een beetje onder het zadel bezig, en dan nog mondjesmaat. Mijn paard staat wel weer op de wei en ik sta nog steeds af en toe doodsangsten uit als ik hem zie rondscheuren maar vooralsnog lijkt de behandeling aangeslagen te hebben. Toch is rust echt het allerbelangrijkste en je neerleggen bij het feit dat je gewoon een jaar nauwelijks kunt rijden; het lijkt heeeel erg lang maar uiteindelijk is een jaar op een paardeleven niet zo lang (alhoewel ik niet weet hoe oud je paard is) en vond ik het de moeite waard om het in elk geval geprobeerd te hebben. Een zware peesblessure zal altijd een zwakke plek blijven, dus je moet er rekening mee houden met hetgeen je wilt doen met je paard. Ook heel veel geduld is een 'must' en je paard wordt waarschijnlijk erg sjagrijnig van het niks doen, geloof me, ook dat wordt op den duur weer beter. Veel sterkte nogmaals Ach gut

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:56

Astrid is super OK dan! Bij Miro konden ze ook nog shockwave doen maar wij waren al zolang bezig geweest met stappen en al kleine stukjes aan het draven, met shockwave zouden we aan de hand moeten gaan stappen en daar voelde ik weinig voor maar als ik jou was zou ik het zeker laten doen!! Succes!!

**Look where all this talking got us baby!!**

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:20

Toen het ontdekt was dat mijn (vorige) paard een gat in de pees had, is hij dezelfde dag nog behandeld met Shockwave, bij de Watermolen in Haaksbergen. Hij heeft in totaal zo'n 6 behandelingen gehad. dus 1x per maand, na een half jaar mocht hij weer eens draven en aan de longeerlijn. Tussen de behandelingen in gewoon stappen op het harde.

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:15

schockwave therapie is : een bahandeling van 2 a 3 minuten en het zijn hele kleine miliscule stroomschokjes die ze krijgen en het maakt een heel hard knetterend geluid ze worden er ook voor verdoofd.en het werk heel erg goed Haha!
mijn paard yashilha heeft het ook gehad die had een cyste ik moest er daarna koelen met cool-pack.
en ze is 1 keer behandeld.

Gr connie & yashilha

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:16

die van mij is in wassenaar behandeld in paardenkliniek de Raaphorst Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:53

yashilha schreef:
het zijn hele kleine miliscule stroomschokjes die ze krijgen


Shockwave werkt met luchtdruk, niet met electriciteit.
Ik heb het zelf ook wel eens op m'n hand gevoeld, gek gevoel is dat, daarna gaat het een beetje tintelen.
Ook van mijn kant alleen maar positieve berichten over Shockwave, Emmeloord en Astrid. OK dan!

Nulla tenaci invia est via

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:01

bij mijn dierenarts wil ej eht niet voelen Tong uitsteken
het voelt als electriciteit het kieteld niet Tong uitsteken
zij ging niets voor niets naar bloemenland het is namelijkw el pijnlijk Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:51

Het zal best zo voelen, maar zo werkt het toch echt niet Gebruik anders ook de zoekfunctie maar eens, er is al meer geschreven (ook door mij) over Shockwave en de werking.

Zou je verder misschien een klein beetje op je spelling kunnen letten? Lachen

Nulla tenaci invia est via

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:10

Heeft iemand toevallig een prijsindictie van wat deze behandeling kost en hoeveel behandelingen er nodig zijn voor je resultaat boekt?

...

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:15

hihi margreet, indd.
ik ben ook erg benieuwd naar de shockwave therapie. mijn pony heeft een peesblessure, die nu al denk ik 2 maanden aanhoud. ik koel 3/4 keer per dag met coolpack (ze heeft aan dat been chronisch ontstoken huid, en water maakt het erger, vandaar coolpack.) verder staat ze in de wei (klein stukje, zodat ze niet kan rennen enz.)
ik rijd meer op miijn pony, mijn DA heeft gezegd dat je dan het beste gewoon lang kan wachten, en koelen tot het over is, i.p.v geld uitgeven aan shockwave therapie..
het jammere is, is dat mijn pony nu al 25-30 jaar is. en ik zou het jammer vinden als ze bijv. een jaar moet herstellen, neemt toch wat tijd van haar af. ..
wat jullie?

start paardensport Zie profiel voor meer info

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 09:55

Beste Mensen,
Mijn vraag is eigenlijk aan jullie wie er ervaring heeft met de shockwave therapie in Emmeloord. Ik heb al meerdere dingen gelezen maar kom er nog niet echt uit. Ik weet dat dit een discussie site is maar ik wil als het kan zoveel mogelijk weten over de kliniek in Emmeloord Verward . Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Alvast bedankt voor al jullie reactie.
Gr Mariska Sevenhuysen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:05

Margreet schreef:
Ook van mijn kant alleen maar positieve berichten over Shockwave, Emmeloord en Astrid. OK dan!


Dus...

Aardige mensen daar, de koffie smaakt goed Knipoog, je paard hoeft niet op de trailer te wachten, maar kan in een schone stal. Ruim parkeerterrein, makkelijk keren met de trailer. Zijn meestal keurig op tijd, als het uitloopt door een spoedgeval dan word je netjes op de hoogte gehouden. De kliniek is schoon en keurig verzorgd, ze gaan vriendelijk maar zelfverzekerd met je paard om. Je moet de behandeling direct daar afrekenen.
Wat wil je nog meer weten? Shockwave = shockwave, dat maakt niet veel uit waar je het laat doen.

Nulla tenaci invia est via


AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:30

Hoi Mariska, kijk anders even op [url]dierenkliniekemmeloord.nl[/url] Lachen Daar kun je wat meer info vinden over de kliniek, artsen en behandelingen. Er staat alleen nog niets over de shockwave terapie op...

**Look where all this talking got us baby!!**

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:27

Margreet schreef:
Shockwave = shockwave

Niet dus.

Er zijn twee soorten gefocusseerd en niet-gefocusseerd. Wat het verschil precies is weet ik niet. Ik heb begrepen dat gefocusseerde shockwave anders inwerkt. Geconcentreerd, waardoor het behandelde oppervlakte beter/effectiever wordt behandeld en het gezonde deel van de pees met rust wordt gelaten.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:09

esther82 schreef:
Heeft iemand toevallig een prijsindictie van wat deze behandeling kost en hoeveel behandelingen er nodig zijn voor je resultaat boekt?



Is ook mijn vraag.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:41

Tenfol, ik bedoelde met shockwave = shockwave dat het niet uitmaakt in welke kliniek je het laat doen (zoals er ook al bij stond). Ze zullen daar wel kunnen beoordelen welke manier het meest geschikt is voor die bepaalde blessure.

Nulla tenaci invia est via

mariska23
Berichten: 66
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 17:11

Hoi Katja
De kosten voor shockwave therapie is 300 euro per behandeling is mij verteld. Het ligt eraan hoe ernstig de blessure van jou paard is. Maar dat kunnen ze op de kliniek zeggen hoeveel behandelingen je paard nodig heeft als ze hem hebben gezien. Bedankt voor jullie reactie.
Gr Mariska

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:51

mariska23 schreef:
Hoi Katja
De kosten voor shockwave therapie is 300 euro per behandeling is mij verteld. Het ligt eraan hoe ernstig de blessure van jou paard is. Maar dat kunnen ze op de kliniek zeggen hoeveel behandelingen je paard nodig heeft als ze hem hebben gezien. Bedankt voor jullie reactie.
Gr Mariska


Bij mijn paard kostte het 250 euro per behandeling, maar dat was in 2002... Tja, inflatie he? Haha!

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:50

Margreet schreef:
Tenfol, ik bedoelde met shockwave = shockwave dat het niet uitmaakt in welke kliniek je het laat doen (zoals er ook al bij stond).


Dat maakt wel uit, want in de ene kliniek voeren ze gefocusseerde shockwave toe en in een andere weer niet.
Tot voor kort was De Raaphorst de enige kliniek in Nederland waar de gefocusseerde variant werd toegepast. In alle overige klinieken was dit niet mogelijk, is mij verteld. Aangezien ze in Emmeloord sinds kort ook shockwave toepassen was ik nieuwsgierig of dit de gefocusseerde variant is of niet.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:06

Bedankt voor de prijsindicatie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40, ComscoreBot, IASCrawler en 2 bezoekers