De moeilijkste beslissing in mijn leven...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

De moeilijkste beslissing in mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:21

Ik heb na heel heel heel lang nadenken de moeilijkste beslissing in mijn leven genomen... Rydar gaat weg Huilen

Nu [***] er is zie ik geen kans meer om hem te verzorgen, ik kan enkel savonds weg als mijn vriend op [***] past, ik ben dan al zo ver versleten (door mijn gronische rugpijn) dat ik niet meer kan doen als een beetje borstelen en wat voeren. Ik wil ook niet elke avond de hort op aangezien ik mijn vriend ook graag wil zien. Ik kom nu ong 1x per week bij hem, en zie dat dat gewoon niet kan. De laatste keer dat ik een ritje heb gemaakt is ook al weer 6 รก 7 weken geleden.. Daarbij zit ikmet de gedachte dat ik over een jaar uit mijn wei moet aangezien daar een weg doorheen word gebouwd, een manege of pensionstal kan ik echt niet betalen dus zou hij dan als nog weg moeten...

Mexxje blijft,we hebben een grote achtertuin waarin John (mijn vriend) een mooi stalletje gaat bouwen, als hij in de tuin staat heb ik natuurlijk elke dag als [***] even een middagslaapje doet even tijd voor hem. daarbij hoeft Mexx niets te doen, hij is pas 2 en hoeft niet elke dag bereden te worden..

Had echt nooit verwacht afscheid te hoeven nemen van mijn ventje, maar het is niet eerlijk hem te houden voor mijzelf. Hij verdient beter.... dacht altijd dat er niemand beter voorhem kon zorgen als ik zelf.. gelukkig zie ik nu in dat er vast iemand is die het wel beter kan.. ik ben nu gewoon slecht voor hem en dat doet me veel pijn... ik doe mijn best maar dat is niet genoeg..

Hoe, wat waarheen en waneer weet ik nog niet, maar hij moet echt weg.. Ik heb hem aangeboden(dus weggeven) aan mijn groom (boeflover) aangezien ze zo hard voor me heeft gewerkt en ze weg is van Ry. Maar ze heeft al 2 pony's dus of dat door gaat is nog onbekend.. Gaat dit niet door dan zal hij "gewoon verkocht" worden... maar natuurlijk wel naar het beste plekje wat ik kan vinden ...

ben er echt kapot van Huilen ,maar t is beter zo, voor ons allebij...


mensen die eventueel als de eerste optie niet door zou gaan intresse in Ry hebben, kunnen me alvast Pben...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-04 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:24

Kan me voorstellen dat die beslissing enorm steekt, maar je bent wel eerlijk tegenover je paard. Heel veel sterkte!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:26

poehee dat is een moeilijke keuze. Ik weet precies hoe je je voelt ik ben zwaar ziek geweest van mijn keus Mirage te verkopen verleden jaar. Het doet pijn, vreselijk veel pijn..............Ik hoop dat je een giga goed huis voor hem vindt en dat je je daarin kunt troosten, dat geluk heb ik...........

heel veel sterkte!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:29

Toch jammer dat het niet lukt om kind en paard te combineren, maar je bent de eerste niet. Rydar een zomer op rust zetten is echt geen schande hoor, maar als je je nu al zorgen maakt hoe dat volgend jaar moet....
Ik hoop dat je een goed baasje voor hem kunt vinden.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:30

Cassidy schreef:
Toch jammer dat het niet lukt om kind en paard te combineren, maar je bent de eerste niet. Rydar een zomer op rust zetten is echt geen schande hoor, maar als je je nu al zorgen maakt hoe dat volgend jaar moet....
Ik hoop dat je een goed baasje voor hem kunt vinden.



thanks allemaal,

een zomertje is ind niet erg maar rydar doet al bijna 2 jaar niets meer... door mijn rugklachten, nu met [***] erbij red ik het gewoon helemaal niet meer...

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:41

Ik kan het me heel oged voorstellen, ik had dat ook met Joris. Die reed ik dan zelf 3 keer per week, en Saskia 2 keer, dan was het allemaal net haalbaar. Maar voor Saskia was het echt heel zwaar, en dan heb ik nog niet eens rugklachten...

Ik vind het knap van je en heel dapper

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:44

Jeetje Debo dit is zeker een moeilijke beslissing ik hoop dat je een goed tehuis voor hem kan vinden het is een geweldig paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:00

Pauline schreef:
Ik kan het me heel oged voorstellen, ik had dat ook met Joris. Die reed ik dan zelf 3 keer per week, en Saskia 2 keer, dan was het allemaal net haalbaar. Maar voor Saskia was het echt heel zwaar, en dan heb ik nog niet eens rugklachten...

Ik vind het knap van je en heel dapper



thanks vind je onderschrift op t moment erg mooi Verdrietig

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:12

Sterkte met de moeilijke keuze die je gemaakt hebt.
Gelukkig staat het geluk van je paard boven je eigen liefde voor hem......

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:48

thanks, ben ind blij dat ik deze beslissing eindelijk genomen heb... Rydar red het welzonder mij.... en ik vast ook wel zonder hem na een poosje...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:34

Als je er goed over nagedacht hebt, is dit inderdaad een ontzettend eerlijke beslissing. Wel heel erg moeilijk, Sterkte ermee.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:48

Een eerlijke beslissing is het zeker maar moeilijk blijft hij toch.
Ik weet zeker dat ry zich redt en een leuk huisje vind en dat jij na een tijdje terug kan kijken naar een mooie tijd en een goede keuze.Veeel succes meid en ik zal mijn ogen open houden voor je.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:21

Ik vind het heel dapper dat je toch dit besluit durf te nemen en hem naar een baasje laat gaan die wel de tijd en mogelijkheid heeft om hem lekker aan het werk te zetten. Straks kan je je wel lekker op Mexx storten, dat is volgens mij ook wel een fijn idee. Je kan er beter 1 helemaal doen dan 2 maar half.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:25

Ik ken het gevoel. Je weet dat het beter is voor je beestje maar van binnen ga je kapot. Mijn zorro is nu aan de beurt voor de paardenkamp in soest. Kreeg het vorige week donderdag te horen. Ik wil hem liever houden maar het is beter voor hem. Dat jij dit nu kunt beslissen is een teken van echte liefde voor je paard. Sterkte.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:01

Tsjee, das niet niks, maar zoals je zelf al zegt is het op zo'n moment tegenover je paard niet eerlijk, zeker met zo'n aandachtsbeest als Ry. Je vriend had zelf toch ook fjorden? Is een verzorgster/bijrijder niks? (zal je ongetwijfeld overwogen hebben, maar toch)

Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:03

mijn vriend heeft ind ook fjorden, als ik zin heb om te rijden kan ikaltijd een fjord van hem pakken maar om rydar nou te houden voor die 3 ritjes per maand... een verzorgster was ik ind van plan maardan onderhoud ik een paard voor een ander.. dat zie ik ook niet zo zitten...vandaar mijn zware besluit tot verkoop.... Verdrietig

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:15

heel veel strekte, maar ik vind het knap dat je die beslissing durft te nemen, het is zo beter voor je paardje en dat is het belangrijkste! succes OK dan!

zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:22

getver wat een moeilijke beslissing.
veel sterkte.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:27

Wat een moeilijke rot beslissing, maar wel erg eerlijk van je.

Ik hoop dat die naar je verzorgster kan, en zo niet dat je ene goed huis voor hem kan vinden waar die alle aandachty die die verdient krijgt Ach gut

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:31

Een moeilijke maar moedige beslissing.
Het meest vriendelijke naar Rydar toe vind ik.
Veel sterkte, het zal nog best wel een tijdje pijn blijven doen vrees ik.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:05

thanks, mochten er mensen zijn die denken een goed plekje voor hem te weten,laat t me aub weten voor het geval derisee hem niet kan nemen. Ik vind het zo sneu hij kan maar beter zo snel mogelijk een goed plekje vinden.

en pennymeisjes aub niet pben...

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:20

als twee bruine ogen vragen,
help mij, want ik voel me niet fijn.
mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
egoisch zijn?
als je van de dierenarts hoort,
dit komt nooit meer goed,
en hij krijgt steeds meer pijn.
mag je dan omdat je hem niet kan missen,
egoisch zijn?
als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
en je zonder hem naar huis moet.
met een halster in je hand,
en je hart vol pijn.
dan probeer je jezelf te overtuigen,
ik mocht niet egoisch zijn.
al die tijd met zijn tweetjes,
elke dag samen was een feest.
en in al die jaren,
is hij zelf niet een keer,
egoisch geweest


tis niet helemaal hetzelfde als jou situatie maar zo voelt het misschien wel , en ik moest meteen aan dit gedicht denken toen ik je verhaal las. Heel veel sterkte dr mee en je mag hem vast altijd komen opzoeken als hij verkocht is

www.trimmerijemarije.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:25

Was er eerlijk gezegt al bang voor toen ik een paar maanden terug je topic las over een bijrijder... Zoals Cassidy al zegt, als je je nu al druk maakt over volgend jaar moet je het gewoon niet doen. Vind het zo wie zo niet onverstandig dat je hem weg doet, je schreef in dat andere topic al over je rugpijn. Ik vond, en vind, dat je en erg groot risico nam door toch op Rydar te stappen. Daarbij is het het eerlijkst voor Rydar...

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk moeilijk is. Ik ben zelf 2 paarden (net als jij min of meer gedwongen) kwijt geraakt. Je weet dat het gaat gebeuren, maar zodra die klep, en daarmee meteen een deel van je leven, sluit... Verschrikkelijk is dat.

Veel sterkte ermee... Ik hoop dat je een onwijs lief nieuw baasje voor Rydar vind! Ach gut

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:26

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Veel sterkte ermee!


BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:30

Debo ik vind dat je een goede en vooral eerlijke keus hebt gemaakt, ondanks dat deze heel zwaar zal vallen!
Dit is eerlijk voor Rydar, maar ook voor jou!
Ik zal me ogen en oren hier in de buurt open houden en als ik wat weet dan pb ik je wel. We gaan gewoon een goed huis voor Rydar vinden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Dartel, laura22, MairiMacBran, sterregoud, su72, SunnyHorse, xTammyy en 77 bezoekers