Rijlaarzen voor brede kuit!? HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Rijlaarzen voor brede kuit!? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 10:11

Ik MOET nieuwe rijlaarzen. Echt hoor!
Het probleem zit hem in mijn kuiten. Die zijn nogal "gespierd" Knipoog . Ik heb al eens een oproepje gedaan op Marktplaats en hier op Bokt voor een paar tweedehands leren laarzen voor knalkuiten, maar helaas zijn de reacties minimaal. Ik rij nu met rubberen laarzen (Extra wijd) waar ik de voering uitgeknipt heb omdat ik die bij het uittrekken elke keer mee naar buiten trok. En dan krijg je ze niet fatsoenlijk weer aan Boos! . Bovendien vind ik ze erg laag en als je dan al dikke kuiten/benen hebt, vindt ik dat ze dat alleen nog maar benadrukken. Chaps zijn ook niet echt handig voor mij. Je wilt niet weten wat ik daar allemaal mee uit kan halen...achterstevoren binnenstebuiten, nog net niet ondersteboven.
Nu kan ik natuurlijk laarzen op maat laten maken! Het is alleen zo dat ik toch (ooit) weer een poging wil doen om af te vallen. Ik ben al eens 55 kilo afgevallen, maar inmiddels weer 20 gegroeid Bloos . Ik weet dus dat ik dat kan, moet alleen de moed weer krijgen om het te proberen. Maar stel nou dat dat niet lukt..... . Ik wil er eigenlijk niet op wachten en dan een paar dure leren laarzen aan laten meten. Ik moet toch iets. Nou vond ik de Mountain Horse laars nooit mooi. Maar ik heb inmiddels het model Sportive High Rider gezien (op foto en Divozagids) en die vallen me eigenlijk niet tegen. Ik heb begrepen dat je ze ook op wedstrijd mag dragen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en wel wat info gevonden, maar ik blijf toch met een paar vraagjes zitten;

Wie heeft net als ik knalkuiten en rijdt met dit soort laars?
Hoe bevalt dat?
Hoe hoog zijn ze?
Blijven ze een beetje in model?
Rekken ze mee, bijvoorbeeld als je meer of minder "spieren" krijgt?
Waar kun je ze in Drenthe kopen (behalve bij Divoza)?
Zijn er verschillende kuitmaten in?
Hoe staan ze bij forse benen?
Mogen ze echt op wedstrijden?

Graag jullie reacties, vooral van lotgenoten!
Carla

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:26

ik heb ook de sportive high rider en een dikke knie op rechts, en ik heb gewoon bij de rechterlaars een inzetje van leer laten maken, kostte 25euro maar niemand ziet t en t zit zalig! Moet dan wel iets zuiniger op de rits zijn, maar tis echt een uitkomst

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:09

Wie heeft er nog meer ervaringen voor me?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:16

Ik heb ook giga kuiten, en sinds een maand of 2 high riders.
Ze zitten eigenlijk best lekker, ze zaten zo'n beetje in mijn knieholtes, nu zijn ze wat ingezakt maar zitten lekker hoog vergeleken met de rubberen laarzen die ik eerst had *ook extra wijd en een ramp om aan en uit te trekken*

Model is nog steeds goed, al was ik al wel gewaarschuwd dat omdat ik dikkere kuiten heb het elastiek bij de rits uitgerekt wordt en de kans op beschadigingen aan de rits groter was omdat daar druk op staat.

Je hebt 2 kuitmaten, de gewone en de brede, ik heb dus de brede, nog geen idee of ze meeslinken als mijn kuiten dunner worden.

Hoe ze staan....tsja, forse kuiten blijf ik niet geweldig mooi vinden maar het staat wel 10 keer beter dan die rubberen.
En voor zover ik gehoort heb is wedstrijd rijden nog een vraag, de 1 zegt van wel, de ander van niet.
De verkoopster zei dat ik het beste de rubberen mee kon nemen voor de zekerheid, als ze dan klagen kan ik die aantrekken, maar tot nu toe had niemand die er mee rijdt problemen gehad.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:20

Op wedstijden mag je de mountain horse laarzen gewoon aan hoor.
Heeft een hele tijd terug nog in de paard en sport gestaan.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:30

Cool Ik heb het net gelezen op de website van KNHS. Ze hadden er ooit iets over geschreven en dat was niet op waarheid gebaseerd dus hebben ze het moeten rectificeren. Ik las ook ergens dat het aan de dikke zool lag dat het niet mocht, het moet een laars met gladde zool zijn?
Hebben die sportive high riders dan ook zo'n dikke zool. Zo ziet het er namelijk niet uit. Kijk ik snap ook best dat een Petrie of Cavallo laars veel mooier is, dat vind ik namelijk zelf ook, maar als je nou eenmaal gezegend bent met het JOJO-effect en de daarbij behorende gewichtsschommelingen en de daarbij behorende variatie in kuitmaat.... Tja dan zul je moeten roeien met de riemen die je hebt Knipoog .

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:32

ik heb ook van die gespierde kuiten:p
Ik heb wel chaps, maar geen rijlaarzen, de aigle xxl passen niet, die van swing xxl wel maar is wel een beetje krapjes....
ik zal die mountain horse laarzen ook eens passen...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:41


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:45

Ik kreeg pas een mailing van imperial riding (www.imperialriding.nl) ze hebben nieuwe rubber laarzen met elastiek op de kuit .

Afbeelding

misschien is dat wat voor je?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:52

helaas, ik heb maat 42...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:00

ik heb net zo'n fijne slanke kuit was noodgedwongen mijn laarzen op maat te laten maken ik heb er nu een ritsje achter in en ze zijn op maat. Het kost wel aardig wat... helaas

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:09

Mountain Horse heeft idd 2 kuitmaten; medium en wijd. De mountain high riders vallen nog wat breder dan de sportive high riders is mijn ervaring.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:21

Ik heb ook plofkuiten Huilen ik heb ook die brede kuit laarzen van mountainhorse en wil nooit meer iets anders. Ze zitten heerlijk! Wedstrijden mag je er ook gewoon mee rijden.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:27

Welke heb jij Merens, ook die nettere of net die lompere?

En Irish_Lady, deze laarzen heb ik gezien, maar dit lijken mij nou juist die High Rider en niet die Sportive High Rider. Of vergis ik mij?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:28

de high rider kan ik je zeker aanraden!
ik heb ook van die "gespierde"kuiten,en ze zitten echt heerlijk!
de sportive high rider,ging bij niet!
ze vallen qau voetmaat wel groot uit!

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:36

Mexx2, Hoezo ging de sportive high rider niet? Welke kuitmaat heb jij? Tot welke maat gaan die dan? Want juist op dit model heb ik mijn hoop gevestigd omdat ik die sportive mooier vind dan die andere!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:37

Ik moet trouwens zeggen dat ik het verschil tussen beide modellen bijna niet zie als ik iemand mee zie rijden.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:39

Dat zou best kunnen, ik heb ze ook nog niet in het echt gezien. Alleen op een foto. En dan vind ik er persoonlijk wel verschil in zitten. Ik ga zaterdag wel eens even op pad. Ik vind het echt de moeite wel waard om verschillende ervaringen etc. te vergelijken, want het blijven forse uitgaven.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:52


carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:06

Ik heb even gekeken en het klopt Tessebes. 165 Euro. Bij Divoza zijn ze nu in de aanbieding, maar duurder nog. Ik ga ze dit weekend wel ergens passen en kijken waar ik dan op uitkom. Dan kan ik ze altijd nog bestellen!

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:22

In Berlicum (vlakbij Den Bosch) zit een man en daar kun je leren rijlaarzen op maat kopen voor 175 euro. Ze zijn van het merk Lipica, echt mooie laarzen hoor !

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:19

Huilen Ben helemaal verdrietig. Ik had echt mijn hoop gevestigd op de Mountain Horse Sportive Rider. Nu heb ik met een ruitersportzaak in de buurt gebeld die deze laarzen ook verkoopt. En wat blijkt???? Ook daar schijnen mijn kuiten niet in te passen Boos! . Hier baal ik echt heeeeeel erg van. Moet ik toch de beslissing nemen om laarzen op maat te laten maken. Ben accuut sjagerijnig.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:20

Mag ik vragen wat je kuitmaat is?

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:22

Hoe ik het ook probeer, minder dan 44 cm. kan ik er niet van maken! Als het niet warm is, komt 43 in de buurt hahaha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:24

Maar hoe wijd was die kuitmaat van die wijde MH-laarzen dan? Ik heb medium met mijn kuitmaat 38 en ik heb iets ruimte over.