Salomo Djinti weer Nederlands Kampioen Endurance

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Salomo Djinti weer Nederlands Kampioen Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 21:12

http://nl.fasnatrail.nl/default.asp?MID ... 00&PAGE=IE
www.fasnatrail.nl

Ermelo, 4 juli 2004 – Voor de derde achtereenvolgende keer is het de Arabisch volbloed Salomo Djinti gelukt om het Nederlands Kampioenschap Endurance op zijn naam te zetten. De 13-jarige schimmelruin werd deze keer uitgebracht door Joan Eikelboom. In 2002 en 2003 werd hij Nederlands Kampioen met eigenaresse Anita Lamsma in het zadel. Voor Joan Eikelboom was deze wedstrijd haar debuut op de 160 km. Na de tweede van de in totaal vijf vetgates (verplichte rustpauzes met veterinaire controle) nam zij de leiding om deze vervolgens niet meer af te staan. Joan en Djinti finishten met een gemiddelde snelheid van 13.58 km/u. Hiermee wonnen zij niet alleen het Nederlands Kampioenschap, maar ook de open internationale wedstrijd over 160 km.

Afbeelding

[...klik HIER voor het volledige bericht...]

[Edit] foto toegevoegd met toestemming van de maker
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-07-04 23:58, in het totaal 3 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:35

Echt super gaaf hoor. Vind het echte topsport!!!!

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:37

160 km ! ? Op één dag; in wedstrijd verband.
Ik weet niet of ik dit nu paardvriendelijk vind, de dieren zullen zeker goed getraind zijn, maar toch.....

Eerlijk duurt het langst

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:06

Die paarden ZIJN goed getraind Frekja.
Daar gaat wel een voorbereiding van heel wat jaartjes trainen aan vooraf!
En dat is nou eenmaal endurance he. Haha!
De paarden worden trouwens goed in de gaten gehouden bij de vetgates hoor dus als ze het niet vertrouwen mag je gewoon niet verder rijden.

Echt heel gaaf, als je dit bereikt hebt ben je echt een topper hoor! ( zowel paard als ruiter natuurlijk!) OK dan!
Eer ik zover ben zijn we heeeeel wat jaartjes verder Schijnheilig

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:08

Echt weer een super prestatie!
Trouwens ook voor Yvonne vd Velde. Die werd 2e op haar 7 jarige ruin Joy Beatle.....

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:07

Wow, Joan wat een prestatie. Nu baal ik helemaal dat ik ziek was.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010


CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:42

YES!!! lang leve de Arabisch Volbloed!!! Haha! Super gedaan van harte gefeliciteerd!!
OK dan!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:06

Helaas had Jannet van Wijk dit jaar minder geluk, ondanks dat ze zelf met haar gezondheid kampte is ze toch van start gegaan met Latino
Ze had dit jaar goed gepresteerd met Kareila maar die was niet helemaal fit en is ze met Latino gestart, helaas werd die bij na 30 km afgekeurd.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 13:21


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:20

Apart joh dat degene die 3de werden (in die 3 afstanden dus verschillende ruiters) allemaal de 'Best Condition Award' kregen Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 16:37

Op de 91 km was het de nummer 2 die de BC won. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:54

Finisch was echt super om te zien! En Frekja, nog nooit een endurance wedstrijd gezien, zowel, dan weet je dat het er echt wel paard vriendelijk aan toe gaat...........

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:22

Ik geloof jullie allemaal, maar wij zijn net blij dat de steeple uit de eventing is. Waarom altijd zoveel, zolang of zo zwaar voor de dieren ? Denk b.v. aan de omstandigheden (die je nooit in de hand hebt) op de WEG in Spanje!

Eerlijk duurt het langst

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:09

Frekja, doe mij (en de rest) een lol en ga eens verdiepen in endurance want je weet dus niet waar je het over hebt, da's duidelijk. Ik ga hier verder niet op in want ik zit me nou al weer op te winden........

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:23

Super prestatie van Djinti en Joan.
Djinti is helemaal een super paard. Die heeft al heel wat 160 ers goed uitgelopen!! Een klasse apart!

En Frekja, de endurance paarden staan onder constante strenge veterinaire controles.
Jammer dat jij de WEG er weer bij haalt. Dat waren geLEASDe paarden, waar ik maar mee wil zeggen hoe belangrijk het is je paard goed te kennen.
Djinti is niet van Joan, maar ze zijn nu dus duidelijk wel een goed team geworden. Overigens werd Djinti wel omgeven door zijn vaste grooms. Ook mensen die hem al jaren groomen en begeleiden.
Dit is gewoon super TOPSPORT.

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:41

Knap hoor! Zou mij niet lukken. Zou er maar trots op zijn!
Hoelang doe je nu eigenlijk over zo'n rit?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:17

Frekja schreef:
160 km ! ? Op één dag; in wedstrijd verband.
Ik weet niet of ik dit nu paardvriendelijk vind, de dieren zullen zeker goed getraind zijn, maar toch.....


*Proest* Kan jij een mega-marathon meerennen? Iemand die er al 10 jaar voor traint wel! Kortzichtig hoor...

Maar super van Joan en Djinti! Man, wat kwam dat dier monter langs op de post bij Mazzel! Staat op mijn video *beetje trots* Haha!
Kan niet anders zeggen dan: OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:25

Voor degene die twijfelen... ik heb de hele dag gefotografeerd en eigenlijk zie ik nergens op mijn foto paarden die er niet goed bijlopen. Alle finishende paarden - ook op de 160 - kwamen met de oren erop over de lijn en hadden nog volop interesse in de omgeving. Was dit niet zo, dan waren ze uiteraard ook niet door de nakeuring gekomen.

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:06

Just_Me schreef:
Knap hoor! Zou mij niet lukken. Zou er maar trots op zijn!
Hoelang doe je nu eigenlijk over zo'n rit?


Zo'n rit kan wel 12 uur duren !!! Of langer.

Eerlijk duurt het langst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:09

Ik vind het een topprestatie.stiekem wel een beetje jalours dat ik dat niet kan. Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 23:17

Frekja schreef:
Zo'n rit kan wel 12 uur duren !!! Of langer.


Idd, Joan en Djinti zijn 14.5 uur onderweg geweest - onderbroken door vijf pauzes van 30 of 45 minuten, waarin Djinti steeds een strenge veterinaire keuring kreeg. Joan liet weten dat hij in het laatste rondje van 11 km (toen hij er al 150 km op had zitten) een constante hartslag had van 83 in draf. Prachtig toch, zo'n relaxed paard?

En de volgende dag waren alle paarden fit genoeg om de terugreis te aanvaarden. Er is niet voor niets een transportkeuring op de dag na de wedstrijd. De paarden worden echt goed in de gaten gehouden door de veterinaren hoor, en bij de geringste twijfel wordt ingegrepen.

Frekja, vanuit welke gedachte plaats jij je twijfels bij endurance? Ik denk dat je beter eerst kunt verdiepen in wat endurance precies inhoudt en wat erbij komt kijken (zeker bij een 160 km-rit) voordat je zulke uitspraken doet zonder gegronde argumenten. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:36

83 in draf??? Wauw, wat een conditie!!! Dat is echt dieselen.........

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:41

idd erg gaaf voor ze

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:58

CounTree schreef:
YES!!! lang leve de Arabisch Volbloed!!! Haha! Super gedaan van harte gefeliciteerd!!
OK dan!


OK dan! Gefeliciteerd! Wat een topprestatie weer!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:46

ik vind het grote klasse. En ja, het zijn een hoop kilomters, maar ze zijn supergetraind, en ik denk dat topsport dressuur en springpaarden ook aardig vermoeiende prestaties neerzetten hoor.

Frekja, persoonlijk vind ik de endurance sport iets geweldigs, er is zoveel controle op, als de dieren niet meer kunnen moet je stoppen, en ze lopen eigelijk een lange buitenrit in mijn ogen. lekker in de natuur kilometers maken, en dan op zo'n geweldige manier OK dan!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Alfi2010, djodjodjo, Gambler21, Goldwynn, Josien_, LiannePuthzy, MallyBelly, MarjanB, NorwayFjord, Nouki_poek, paardnmeisje en 58 bezoekers