lage bloeddruk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
HerAndHorse
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:51

zoute dingen,

drop, chips, enz. enz.

alleen, door een lage bloeddruk ga je niet hijgen ofzo. ik heb zelf namelijk een bloeddruk van 95, maar ben megadruk :o
Laatst bijgewerkt door HerAndHorse op 03-03-09 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Heste Gard Windser's Chico, mijn topper! <3

je kunt niet falen, tenzij je opgeeft!


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:25

Ik heb ook een lage bloeddruk maar van die dingen geen last. Dagen dat ik echt zwaar last hebt komt niet veel voor, maar als het zo is dan is het met de volgende symptomen: zwart voor mijn ogen en zwakke benen vanaf het moment dat ik opsta, als ik zit of lig is het voorbij. Bij opstaan een zware klap in mijn hoofd voelen alsof iemand me met een hamer wilt terugslaan. Futloos voelen en moeilijk concentreren....alleen van hijgen en geen conditie heb ik nog niet gehoord.

Ik moest van de dokter vooral veel zout eten, en veel drinken. Alleen zegt de ene 'expert' mij dat ik vooral frisdrank moet drinken en de andere vooral water, dusja...

Ik heb wel een doosje pillen liggen die ik mag nemen als ik me te erg voel, maar het zijn volgens mij wel geen echte medicijnen, lage bloeddruk wordt idd niet gezien als iets slechts(het kan zelfs de kans op hart en vaatziekten verminderen, beter een iets te lage druk dan een te hoge), alleen behoorlijk vervelend als je er last van hebt.
Ben je er zeker van dat het je bloeddruk is, heb je laten meten?(bij de dokter, niet met zo'n huis-thuis-en-keuken ding dat je thuis om je pols draait)

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:30

Als je het vaak koud hebt, kun je dan ook mogelijk een lage bloeddruk hebben?

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:35

Ja. Ook bloedarmoede.
Lage bloeddruk is niet erg, bloedarmoede wel.
Dat wil zeggen, het ene hoeft niet behandeld, het andere wel.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Re: lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:42

Nu, 10/7 is toch normaal of niet? Vanaf wanneer spreek je eigenlijk echt over laag? Want ik heb ook ooit een meisje gezien die vertelde dat ze een hele lage bloeddruk had, 10/7, terwijl ik iets had van 'dat heb ik juist in mijn goede dagen, als ik last heb heb ik 9/5, 9/6 '

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:53

Men spreekt pas van laag bij 90/60 of lager.

Men spreekt eigenlijk nooit van TE laag, tenzij een persoon in schocktoestand is (met hele lage waarden). Dan is het ook levensbedreigend. Maar dat komt alleen voor bij hevige bloedingen bv.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 04:31

Lage bloedruk is wanner je 80/40 hebt, dan maken wij ons zorgen in het ziekenhuis. RR is iets waar vrij weinig aan gedaan kan worden, maar dat je gaat hijgen van lage RR bij traplopen of bukken, heeft puur met je conditie te maken, tenzij je een laag HB hebt.
Zoute dingen eten gaat je RR echt niet van omhoog. Wil je je RR daarmee omhoog laten gaan moet je Kilo's eten op een dag. Als je je RR effectief omhoog wil hebben moet je een zout infuus krijgen ;). Er zijn genoeg mensen met een lage RR net als dat er genoeg mensen zijn met een hoge RR.. Wanneer je je wel zorgen moet maken om een lage RR is wanneer je er door flauwvalt, bij de meeste mensen schiet een RR omhoog bij spanning, maar bij mensen met een lage RR daalt deze nog verder waardoor je flauwvalt, laag hartritme enz enz..
wil je zekerheid, dan moet je naar de huisarts gaan en eens je bloedbeeld laten bepalen.
100/70 is netjes 90/60 ook ;)

p.s RR is bloeddruk (Riva-Rocci)


Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:18

En HB = hemoglobine. De kleurstof in de rode bloedlichaampjes die zorgen voor zuurstof transport. Ze bestaan voor een groot deel uit ijzer. Een te laag gehalte daarvan is dus de bloedarmoede waar ik het over had.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, AhrefsBot, AndreaB, Charlottemv, laran, LilChar, neline11 en 92 bezoekers