paspoort vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

paspoort vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 22:20

Gisteren op het regio kampioenschap moesten we (gelukkig na de proef) het paspoort laten zien.
Ik stuur dus Anne naar de jury met het paspoort van Karnaval en die kregen we dus niet meer terug.
Ik woest, vraag dus waarom, sja, er stond bij de enting 03 ipv 04, dus de entingen waren niet in orde. Bloos!
Ik naar de bondsvoorzitter, bleek overigens zijn vrouw te zijn, verhaal uitgelegd, dierenarts van mij was ook dienstdoende dierenarts, dus die kon het meteen correct veranderen.
Mocht ik het paspoort terug gaan halen en is het veranderd door de dierenarts.

nu is mijn vraag, of iemand zomaar dat paspoort achter kan houden, bij mijn weten mag een jurylid wel een aantekening maken, maar niet zomaar het paspoort achter houden Verward

Weet iemand hoe dit zit Haha!


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:25

Geen flauw idee, maar bij mij ontbrak er ook eens iets en toen gaf de jury mij het paspoort TERUG en moest ik het later compleet nog eens laten zien.

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:39

nee dat mogen ze absoluut niet. ze kunnen hoogstens zeggen dat je winstpunten niet tellen en er een paar aftrekken ofzo, maar je paspoor mogen ze niet innnemen. Want zonder paspoort op zak mag je je paard niet eens vervoeren.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:00

Artikel 18, lid 3 en 4 uit het algemene wedstrijdreglement:

3. Deelnemers, die niet op het eerste verzoek van de daartoe aangewezen official de benodigde
documenten zoals vermeld in artikel 18 lid 2 sub a., b. en c. kunnen tonen, worden als
combinatie uitgesloten van (verdere) deelname aan de wedstrijd; datzelfde geldt wanneer niet
of niet geheel wordt voldaan aan de in artikel 18 lid 2. sub b.1. en b.2. aangegeven
vaccinatiebepalingen. De Federatievertegenwoordiger vermeldt dit in zijn rapport. Reeds tijdens
de desbetreffende wedstrijd gewonnen prijzen kunnen door de wedstrijdgevende organisatie
worden teruggevorderd.


4. Het deelnemen aan wedstrijden zonder een geldige startkaart en/of overige documenten zoals
vermeld in artikel 18 lid 2wordt gezien als een administratief verzuim, zoals vermeld in het
Tuchtreglement. Als maatregel zal het Federatiebestuur een officiële waarschuwing toekennen
of een administratieve heffing in rekening brengen conform het in de Tarievenlijst vastgestelde
bedrag. Indien de overtredingen van toepassing zijn op één of meer paarden van dezelfde
deelnemer worden deze overtredingen afzonderlijk bestraft.

Het vetgedrukte gedeelte impliceert imo dat ze het paspoort in ieder geval lang genoeg mogen achterhouden, om overleg te plegen met de bondsvertegenwoordiger, waarna die rapport kan opmaken. Maar ze moeten het paspoort direct daarna teruggeven (op de wedstrijddag) zodat je naar huis kunt gaan, want zonder dat paspoort mag je je paard niet vervoeren.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:23

Voor zover ik weet mag je het paspoort niet achterhouden!

Het klopt dat het in het federatierapport vermeldt moet worden als er iets niet klopt in de papieren, maar dat geeft de jury door aan de vertegenwoordiger. Dat hoeft niet overlegd te worden.

Het staat nergens echt duidelijk of je recht hebt om het paspoort achter te houden, maar ik zou het dus zeker niet doen.

Navragen is beter dan afvragen.


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 12:09

dit werd ook aan alle kanten gezegt, dat een jurylid dat niet mag doen, dus bedankt voor jullie antwoorden Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 109 bezoekers