Mijn geweldige jury >> KUCH <<

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NoWaH

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Oss

Mijn geweldige jury >> KUCH <<

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 10:06

.... mag ik even klagen over mijn super geweldige jury van gisteren Schijnheilig

Ik had toch best een nette proef gereden

.... maar toen ik mn coupon zag Verward

ALLEEN maar 6-jes, en dan op het einde twee zevens, waarvan 1 voor de verzorging

En helemaal GEEN commentaar op de coupon.....

Tsjah, wat moet je daar dan mee , ik had gelukkig nog n winstpuntje, maar alleen zesjes geven, en dan geen commentaar vond ik toch echt aan ze zwakke kant Scheve mond


Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:07

Zonder commentaar?? En dan alleen maar 6jes??
Vraag me dan af waar die 6jes op gebaseerd zijn??

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:08

alleen maar 6-jes en geen commentaar: WAT HEB JE DAAR AAN??? je weet niet waar je op moet letten en over een 6 valt wiengi te zeggen: het is nog goed maar moet beter, zo is dat toch? ik zal even hier een menlding van maken bij die jury of bij de oragnisatie van die wedstrijd en desnoots bij de KNHS

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:09

waarom melding maken?
Bij 6jes hoeft toch niet perse wat te staan?

verder zijn er veel 6jes ruiters, daarmee bedoel ik dat ze een net proefje rijden, niet meer, niet minder.
Ga dan maar ens andere punten uitdelen Lachen

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:12

6jes is idd voldoende, maar niets spetterends.

NoWaH

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 10:14

.....tsjah, maar aangezien ik dit nog nooit had meegemaakt. voor het achterwaarts krijg ik altijd een 5 omdat het "slepend gaat" en voor het wijken heb ik zelden een zes....
Maar toch ik heb ik het vermoeden dat het aan de jury lag, aangezien de eerste, tweede, derde, en vierde plaats 159, 159, 158 en 158 punten hadden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:16

het kan zeker aan de jury liggen, maar ook aan de proefjes
ik ben zelf met Kawa ook een 6jes rijder hoor
wel eens ooit een 5 of een 7, maar merendeel 6jes Lachen
wat eigenlijk ook wel terecht is.
En als ik dan zie wat er soms mee rijd, ben ik blij geen jury te zijn, want soms is er geen echt verschil Lachen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:30

Ik verplaats het even naar WD Lachen.

Een winstpunt is een winstpunt. En verder: als je zelf gewoon goed rijdt dan kan de jury niet om je heen. Hoe streng de jury dan ook is, dat punt haal je dan toch wel.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:43

NoWaH schreef:
.....tsjah, maar aangezien ik dit nog nooit had meegemaakt. voor het achterwaarts krijg ik altijd een 5 omdat het "slepend gaat" en voor het wijken heb ik zelden een zes....
Maar toch ik heb ik het vermoeden dat het aan de jury lag, aangezien de eerste, tweede, derde, en vierde plaats 159, 159, 158 en 158 punten hadden Lachen


Er had wel iets bij mogen staan ja. Maar wat bedoel je dat het aan de jury ligt? Dat heeft toch niks te maken dat de punten zo dicht bij elkaar liggen? Soms heb je gewoon van die ringen waar dat het geval bij is. Dan ga je echt niet hoger of lager punten omdat de ruiters nou eenmaal vinden dat er veel verschil moet zijn Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:52

Ik snap eigenlijk niet dat je zo verbaasd bent Knipoog
Als je een nette proef rijdt zonder echte hoogte- of dieptepunten, dan is het heel normaal dat je erg veel zessen op je protocol hebt staan.
Een zes staat voor "bevredigend" en als ik je eigen commentaar lees ("best een nette proef gereden") dan zou het best zo kunnen zijn dat die zessen terecht zijn.
Met een zes is helemaal niks mis, het geeft gewoon aan dat je op een redelijke manier het gevraagde getoond hebt; niet meer en niet minder.
Als je graag zevens of achten wilt, dan zul je gewoon wat extra's moeten tonen Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:09

ik ben ook een 6jes mens Lachen , af en toe een 5 of als ik echt iets slecht doe een 4, en af en toe een 7 of als ik een milde jury en een goede dag heb heb ik wel vaker een 7.
Evita rijdt haar proefje netjes af, niets meer en niets minder. En dat is zoals Oscar en RK zeggen gewoon goed voor een 6. Je hebt niet slecht gereden, je hebt gewoon een goed proefje neergezet zonder dat het lijkt alsof het paard dadelijk naar het Z kan. Pas als ze een vier of minder geven heb ik er graag duidelijk commentaar bij, en soms ook wel eens als ik een 8 zie staan op een oefening waarvan ik zelf niet snap waar die 8 vandaan komt Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:14

Nou kijk die 6jes zijn niet z'om probleem maar helemaal geen commentaar op je coupon wat heb ie d'r dan aan

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:16

maar wat moet je bij een 6 melden?
Hij liep zijn gevraagde oefeninging, braaf
niet super goed wat dan was het een 8, ook niet bagger slecht, dan was het een 3
maar gewoon netjes.

Ik stoor me eraan dat als je een 5 hebt, met geen vermelding, het is dan namelijk niet goed genoeg en soms weet je echt niet waarom.
Bij een 3 of een 4 weet ik zelf dan vaak wel wat er loos was Lachen

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:18

Commentaar op een coupon is eventueel voor de verduidelijking van een cijfer; vaak de waarom van een onvoldoende.

Een coupon is er niet om van te leren; daar heb je les voor (en misschien een video van de gereden proef oid); je bent op een wedstrijd om het geleerde te tonen.

Bij een 'best nette' proef kan ik me voorstellen dat je een zessenparade krijgt Knipoog

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:27

lovelynutia schreef:
Nou kijk die 6jes zijn niet z'om probleem maar helemaal geen commentaar op je coupon wat heb ie d'r dan aan


Commentaar komt ook tot uitdrukking in de cijfers.
Bij een proef met nagenoeg alleen maar zessen, lijkt het mij duidelijk wat de boodschap is:
Een bevredigende proef, niet meer en niet minder.
Moet dat dan ook nog apart als commentaar vermeld worden ?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:40

Stond er bij het "gereden zijn in het algemeen" etc. ook geen commentaar? Vaak staat er als je allemaal zesjes hebt daar een algemeen iets over de proef.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:43

ik vind dat jury's ook best wat spannender mogen beoordelen.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:46

Dus als iemand echt alleen maar zessen rijdt dan moet je maar vieren, vijven, zevens en achten gaan geven, hoewel het toch echt steeds een 6 waard is. En dat alleen omdat er sommige ruiters vinden dat het spannend moet blijven?
Ik zou zeggen... als je zelf iets spannender rijdt, dan kan een jury ook spannend beoordelen.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:48

Tjongetjonge. Het is ook nooit goed he.

Tegen al die mensen die wat te klagen hebben over jury's: kijk eerst eens naar je eigen gereden proef en kunnen.

Tuurlijk, ik mopper ook wel eens. Maar nooit zonder te beseffen dat het een beoordelingssport blijft EN het nooit alleen aan een jury kan liggen...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Schwung
Berichten: 98
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:51

runningkawa schreef:
verder zijn er veel 6jes ruiters, daarmee bedoel ik dat ze een net proefje rijden, niet meer, niet minder.
Ga dan maar ens andere punten uitdelen Lachen


Hier sluit ik me volledig bij aan.
Neem je proef een keer op met een camera, dan zie je jezelf hoe de juri je ziet. Vaak is dit anders dan dat je denkt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:52

Scum schreef:
Ik zou zeggen... als je zelf iets spannender rijdt, dan kan een jury ook spannend beoordelen.

idd, als je zelf een superproef neerzet krijg je vanzelf hogere punten. En wat kan de jury er idd bijzetten bij elke zes, "goed, maar kan nog beter?" heb je ook veel aan..

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:53

missnynke schreef:
ik vind dat jury's ook best wat spannender mogen beoordelen.


Ik vind dat deelnemers best wat spannender mogen rijden Knipoog

Vaak worden juries "beschuldigd" van het geven van vijven en zessen, maar als je het overgrote deel van de proeven bekijkt, dan kunnen ze weinig anders dan vijven en zessen geven.
Moeten ze dan maar hoger of lager punten omdat het anders niet meer spannend is ? Verward
Als je iets spannends (in de positieve zin) laat zien, dan zijn er weinig juries die er geen goed punt voor willen geven.
Voor hen is het namelijk ook veel "spannender" om een proef te mogen beoordelen waar ze goede punten in kwijt kunnen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:29

hoi.

ik vind dat juri's best wel anders kunnen geven als een 6 ofzo want dat heeft helemaal geen zin geef iemand dan gewoon helemaal geen winstpunt of gewoon wel *LOL* !
en als je dan gewoon een 4 geeft ofzo inplaats van een 5 of 6 en een 8 inplaats van een 7 of 6 dan is dat veel beter en dan het commetaar erbij waarom zo hoog of zo laag ik vind dat zelf ook zo vervelend mensen weten zo toch niet waar ze aan toe zijn !
en als je dan hele hoge punten geeft maar als er ook slechte momenten zijn ook lage punten DURFT te geven, dan kan dat uitkomen op net een wintpunt maar dan weet die gene wel waar je aan toe bent er wat er allemaal goed gegaan is !!!
en wat er allemaal nog wel beter geoefend kan worden........
sorry ik moest ff mijn verhaal kwijt Tong uitsteken !

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:27

Loonie, ik geloof dat je niet goed gelezen hebt wat hierboven allemaal staat. Ik zou zeggen; ga zo snel mogelijk zelf de jurycursus doen....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:37

loonie, nogmaals, als je een goede proef neerzet krijg je heus wel een 7 of 8. Maar wat moet een jury aanvangen met een proef die zonder veel spektakel gewoon netjes gereden is, een 7 en 8 geven, en het paard dat daarna komt met veel spektakel een 9 en 10 ? En waarom een 4 geven als het paard niet zo in de fout is gegaan maar gewoon de oefening iets minder mooi afmaakt dat de andere paarden in de ring? Dan schrijf je toch gewoon cijfers op die niet kloppen met de werkelijkheid...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JoukjeV, Saaams, Tamara1991 en 50 bezoekers