Zijn alle hengsten moeilijk ?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Zijn alle hengsten moeilijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 22:28

Dat is echt niet zo.
Ik heb een tijdje op een hengst (JESTER) gereden
en dat was echt een schatje.

Speechless


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:34

Nee, vind ik niet. Reed vroeger op een manege waar ook gewoon een hengst inreed. Best deed niemand kwaad en zaten de meeste beginners op. Moest alleen wel voorop rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:37

Nee hoor, niet alle hengsten zijn moeilijk. Ligt aan character, opvoeding en soms of ze al een keer hebben gedekt.

Je suis Charlie.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:03

Meneer Binko, waarom maak je geen Poll's van je onderwerpen?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 23:16

Natasha schreef:
Meneer Binko, waarom maak je geen Poll's van je onderwerpen?

Omdat ik niet weet of dat kan
Maar als dat kan dan bedank ik je hartelijk voor de tip.

Speechless

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:18

Nee, zeker niet.
Alleen kan je zeker niet met alle hengsten zonder problemen tussen de merries door rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:36

Hengsten zijn potentiele moordenaars. Als je bij hen in de buurt bent moet je altijd op hun hoede zijn. Maakt niet uit of het een schatje is of niet, ze zullen een onachtzaam moment van je altijd proberen gebruiken om hoger in rangorde te komen dan jij. Draai een hengst nooit je rug toe, blijf altijd waakzaam. Het kan anders je leven kosten.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:46

Cassidy schreef:
Hengsten zijn potentiele moordenaars. Als je bij hen in de buurt bent moet je altijd op hun hoede zijn. Maakt niet uit of het een schatje is of niet, ze zullen een onachtzaam moment van je altijd proberen gebruiken om hoger in rangorde te komen dan jij. Draai een hengst nooit je rug toe, blijf altijd waakzaam. Het kan anders je leven kosten.



Dat is niet alleen bij een hengst zo hoor.

Maar ik vind niet dat een hengst persee moeilijk moet zijn. Je hebt er draken tussen. Maar die heb je ook tussen de merrie's.
Het ligt voor het grootste deel aand e opvoeding en het karakter van het paard.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:48

Ben ik niet met je eens cassidy, niet meer dan allen andere paarden graag in rangorde willen stijgen en zeker niet meer dan dominante merrie's dit graag willen. Je moet alleen nooit vergeten dat paarden dieren zijn en dieren nooit of te nimmer 100% te vertrouwen zijn. Bij hengsten moet je wat meer rekening houden dat op de meest rare momenten de hormonen op kunnen spelen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:14

Hengsten zijn niet geschikt voor de normale ruiters onder ons.
Cassidy heeft gelijk.
Het blijft oppassen met ze.
Hengsten zijn er voor profs.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:58

Ik heb op een hengst lessen meegereden op een manege. Later een verzorgpony gehad, ook een hengst. Nooit problemen gehad.
Onze eigen pony was binnen twee weken na aankoop hengst-af. Levensgevaarlijk als hengst. Niet voor mij, maar voor alle anderen. Vooral voor mijn man.

Het ligt aan karakter en opvoeding (en bij onze pony ontbrak dat laatste) hoe een hengst reageert.


Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 02:20

Natasha schreef:
Hengsten zijn niet geschikt voor de normale ruiters onder ons.
Cassidy heeft gelijk.
Het blijft oppassen met ze.
Hengsten zijn er voor profs.


Ik dank je...

Speechless

Tony
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Hoenderloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 02:47

Op de manege, waar ik heb leren paardrijdenstond
een hengst en er is ooit maar 1 keer iemand vanaf gegaan, maar dat was z'n eigen schuld.
Hij liep gewoon mee in de lessen ook de bosritten.

Hallo allemaal

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 06:43

Het ligt er maar net aan hoe je een hengst opvoed, die van ons laat alleen even zien wie hij is als er een merrie naast zijn box komt te staan en dit duurt misschien 2 minuten. Verder gedraagd hij zich gewoon als een ruin.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 06:56

leuk telezen dat me liefie prof is Haha!

Natasha schreef:
Hengsten zijn niet geschikt voor de normale ruiters onder ons.
Cassidy heeft gelijk.
Het blijft oppassen met ze.
Hengsten zijn er voor profs.



het is altijd opassen met hengsten
maar het ligt ook wel aan het karakter

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:00

Oooh nooit geweten dat ik een prof ben Haha!
Ik heb er ook jaren 1 gehad. En echt een schatje hoor Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:09

ik heb een hele brave hengst Haha! shetlandertje Tong uitsteken

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:37

Cassidy schreef:
Hengsten zijn potentiele moordenaars. Als je bij hen in de buurt bent moet je altijd op hun hoede zijn. Maakt niet uit of het een schatje is of niet, ze zullen een onachtzaam moment van je altijd proberen gebruiken om hoger in rangorde te komen dan jij. Draai een hengst nooit je rug toe, blijf altijd waakzaam. Het kan anders je leven kosten.


Uuuh, Dit is toch niet serieus bedoelt he??? Scheve mond

kellyy is een stoel
een stoel is een pablo
pablo is cool

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:51

Patent was tot voor kort ook hengst. Hij was superbraaf en hij heeft nooit echt lelijk naar mij of iemand anders gedaan. Hij is weleens omhoog gekomen, hij heeft weleens geprobeerd te happen. Maar nooit echt 'vuil' en gemeen gedaan. Echt een paard met een gouden karakter.
En wat Cassidy zegt vind ik dat dat met alle paarden zo is. Er zijn rotte hengsten die ik echt niet zou willen hebben, maar er zijn ook hengsten die ik véél liever heb dan sommige merries.
Btw, hij is gecastreerd omdat hij de spanning op wedstrijden met al die paarden niet goed aankon. Hij kwam omhoog etc. Maar het was niet zo dat hij gemeen ging lopen trappen of bijten. Het is en blijft jammer, maar het is wel beter omdat hij nu geen 'last' meer van zijn hormonen heeft.
Laatst bijgewerkt door Guinni op 05-07-04 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:52

Hengsten zijn gewoon lastiger en uitdageriger en inderdaad, je moet altijd opletten dat ej consequent en duidelijk blijft, maar als je ze voor je hebt gewonnen zijn ze ook lief en eerlijk. Maar in de buurt van andere paarden blijft het toch een risico, maar je moet ervan houden (zoasl ik persoonlijk)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:06

En daar is'tie weer: de eeuwige discussie over hengsten.

Je hebt gevaarlijke hengsten, net zo goed als je gevaarlijke merries en ruinen hebt. Daar tegenover staan de paarden met een goed karakter. Ik vind het dus te ver gaan om elk geslacht over 1 kam te scheren.

KingMarco heeft het wat mij betreft mooi verwoord:"Je moet alleen nooit vergeten dat paarden dieren zijn en dieren nooit of te nimmer 100% te vertrouwen zijn. Bij hengsten moet je wat meer rekening houden dat op de meest rare momenten de hormonen op kunnen spelen".

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:26

Geen enkel dier is 100% te vertrouwen. als je maar consequent bent valt het best wel mee hoor die hengsten.
Goed aanpakken als het nodig is en nadenken bij wat je doet.
Op wedstrijden rijd ik met een grotere boog om iedereen heen dan dat ik eerder met mijn ruin deed.En dan nog zijn er veel ruiters die jou wel even snijden oid.

Ik heb nu 3 hengsten staan en ik ben geen prof hoor.
gewoon een beetje nadenken en opletten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:44

Ney hoor zeker niet er zijn toch ook ruinen en merrie´s die net zo moielijkk zijn als hengsten!
Ik heb een paar keer op een frieze hengst gereden die deed geen vlieg kwaad!
Maar inderdaad net als Nimber zegt geen enkel dier is 100% te vertrouwen!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:47

De meeste hengsten zijn gewoon wat moeilijker daar de hormonen. Maar uitzonderingen bevestigen de regel. Je hebt hengsten die erg braaf zijn.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:51

I_love_noor schreef:
Uuuh, Dit is toch niet serieus bedoelt he??? Scheve mond


Ik ben bloedserieus. Een hengst hoort in de handen van iemand die weet waar hij mee bezig is, niet omdat het stoer is om een hengst te hebben. Als een hengst het waard is om ermee te fokken moet je hem hengst laten, maar er zijn er genoeg die nooit gaan dekken. Moet je dan zo'n dier hengst laten omdat het "stoer" is en "hip" is of omdat hij "meer uitstraalt"?

Good stallions make great geldings. Gun je mannelijke paard de weidegang en contact met soortgenootjes en castreer hem. Ook als je de mogelijkheid hebt om je hengst in een kudde te zetten: voorkom dat de markt nog verder wordt overspoeld met veulens van middelmatige tot slechte kwaliteit en voorkom dat hij dekt/castreer hem.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DenieesB, GrapeshotBot, Kla4tje, marloesxx en 44 bezoekers