Apple en Kevin parcours springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Apple en Kevin parcours springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 20:53

Vandaag was het dan zo ver: parcoursspringen bij de nabij gelegen springstal Ziek. Inmiddels 4 springlessen gehad dus het hele springgroepje was getraind genoeg voor een heus parcourtje

En welke dag kies je daar dan voor uit? Juist, een dag met veel, heel veel, wind Clown .

Kevin eerst wat gelongeerd van te voren. Ik voorzag dat ik hem anders niet los genoeg zou kunnen krijgen voordat we zouden moeten springen. Vriendlief ging vervolgens met Kev en een stalgenoot onder zadel naar de springwei.

Daar aangekomen was Kev al wel lekker los, maar hij vond de omgeving erg spannend. Het was vlak naast een drukke weg dus dat moest goed in de gaten gehouden worden natuurlijk Rolleyes .

Eerst wat verschillende sprongen gedaan. Kruisje om in te springen. Het was nog steeds spannend dus Kev besloot na de sprong om er in volle vaart vandoor te sjezen. De rem zat er niet meer helemaal op Haha!. Na wat sprongen kreeg ik dat gelukkig wel wat beter onder controle (zag mezelf al het parcourtje in rengalop afleggen Haha!).

Ook leuke sprongen: een natuurlijke hindernis, de tweede sprong van een dubbelsprong waar een zeiltje onder lag en een grote gele hindernis met banden ertegenaan Nagelbijten / Gniffelen.

Deze hindernis dus Haha! ('En dan spring je nu over deze heen!' 'Ok Nagelbijten / Gniffelen')
Afbeelding

De natuurlijke hindernis tijdens het inspringen:
Afbeelding

Deze nam Kev wat te enthousiast. Hoewel ik bovenop het paard zat vlogen toch de modderkluiten om mn oren. Ben er nog niet helemaal achter hoe Kev dat voor elkaar heeft gekregen Haha!.

Daarna parcours. De eerste keer stond het heel laag. Ik heb dus een groot gedeelte vanuit draf gedaan, als Kev na de sprong in galop goed controleerbaar aanvoelde ben ik in galop gebleven.

De driesprong de eerste keer in het parcours Lachen
Afbeelding

Tweede en derde keer stond het wat hoger. Merendeel rond 60/70 centimeter en twee sprongen richting 80/90. Kev bleef eigenlijk heel goed te beheersen. Er zaten wat krappe bochten in die we gewoon goed door kwamen.

Na afloop heeft vriendlief Kev weer naar huis gereden. Kev nog even lekker laten rollen en slobbertje gegeven. Lief paard Lovers.

Helaas niet zoveel foto's. Het licht en het weer werkte niet zo mee. Ik heb wel een filmpje van mn laatste parcours, maar ik ben niet zo handig in dat op Bokt zetten Blond

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:06

Die Kev,hij heeft zich goed gedragen als ik het zo lees.Hij lijkt er op de foto veel plezier in te hebben.
Leuk dat jullie zo een parcourtje konden springen.Hoe vond hij die autobanden en dat zeiltje?Keek hij er nog naar?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 21:10

Die banden vond hij niet eng. Dat zeiltje moest hij de eerste keer even naar kijken, maar daarna was het ook ok.

Kev springt eigenlijk gewoon alles. Hij is 1 keer langs de tweede sprong van de driesprong gegaan, maar dat kwam doordat ik niet goed genoeg stuurde Clown.

Merk ook dat 'hoogte' er niet toe doet. Hij springt toch wel Haha! (en dat is wel fijn rijden). Alleen zn reactie na de sprong is nog een beetje ongecontroleerd soms Nagelbijten / Gniffelen.

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:17

Leuke foto's, ik vind dat jullie het heel erg netjes doen Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:28

Fijn hè als je merkt dat je paard het zo goed oppakt en het leuk vind.
Ik had ondertussen ook al gehoopt ziets te kunnen springen, maar ja dan moet je geen blessure oplopen Schijnheilig
(Hoop trouwens binnenkort weer te kunnen springen Haha!)

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:32

Leuk joh, leuke foto's ook.
Ziet er goed uit. Komt er nu een vervolg cursus?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 21:35

Of er een vervolgcursus komt weet ik nog niet. Plan was al wel om in de winter, aan de hand van de foto's, gewoon een theorieles te geven.

Het zou eigenlijk wel jammer zijn om er nu niets meer mee te doen, terwijl het nu best aardig gaat.

Volgens het publiek stond het laatste parcours ongeveer op dezelfde hoogte als het oefenparcours in Wassenaar meestal staat. Misschien een keer een oefenparcours oid Lachen (:=).

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:39

naar mijn mening ziet het er lekker ontspannen uit, jullie hebben echt lol samen OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:42

Dat ziet er goed uit OK dan!
De attente blik van Kevin laat toch wel zien dat ie er zin in heeft !
Jullie zijn in elk geval weer een ervaring rijker

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:39

Ziet er goed uit Apple, Kev wil lekker meewerken zo te zien.
Hoe bedoel je een dag met wind, volgens mij waait het al 1 1/2 week Haha!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 07:13

Die hindernis met autobanden ziet er stoer uit!

Leuke foto's en Kev vindt het ook echt leuk om te doen.
Wanneer kunnen we je verwachten op Marienweide of bij de ZHJV Knipoog

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 09:10

Dit is de enige foto die ik heb van ons over die autobandensprong:

Afbeelding

Niet zo'n geweldige foto, hoofd van Kev mist, hindernis staat er niet helemaal op.
Op de achtergrond zie je trouwens wel een blauwe hindernis, dat is degene waar het zeil onder ligt Haha!.

Saar: Bij dergelijke wind ga ik liever naar het strand Haha!. Nieuwe, potentieel moeilijke zaken stel ik liever uit tot windstil Haha!.

Humm Fitz: ik denk dat dat nog wel even gaat duren Haha!.

Ik zie nu trouwens dat de buik van Kev op vrijwel elke sprong even hoog is, maar dat hij zn voorbenen aanpast aan de hoogte van de sprong. Maw, hij springt telkens vergelijkbaar en besluit zn voorbenen meer of minder in te trekken om de sprong te halen Haha! (ik snap nu ook waardoor ik weinig verschil voelde tussen hogere en lagere sprongen Haha!).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:34

Dat ziet er heel goed uit Apple. Keven heeft er duidelijk lol in en vertrouwt zijn ruiter. Dus de basis is er Lachen We wachten op de strikjes en winstpunten bij het springen Lachen

Dat gelijke hoogte springen doen meer paarden. Lanna springt gewoon standaard hoog, of het nu 30 cm of een meter is. Zo komt ze niet in het hout. Ach het voordeel is dat je de hoge sprongen eigenlijk al gehad hebt zo Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:41

Hele mooie fotos hoor, zo bij je verslag........ Knipoog Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:03

Fijne combi jullie, Apple! OK dan!

Alleen die autobandensprong vond Kev niet de leukste, zo te zien? Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:06

gijsenkim schreef:
Hele mooie fotos hoor, zo bij je verslag........ Knipoog Knipoog


Ja, nu je het (niet Knipoog ) zegt: jouw foto's werden verwijderd bij je
[VvdD]-verslag van verblijf bij Hc.

Vergissing toen, of nieuw beleid nu? Verward

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:23

volgens mij is jouw paardje ook van alle markten thuis he ? Ik vind springen altijd wel stoer, waag ik me niet aan haha

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 13:59

3 tot 4 foto's ter ondersteuning bij een verslag zijn nooit zo'n probleem geweest. Toen niet en nu ook niet. Gijsenkim had wel wat meer foto's in haar verslag staan.

Graag weer ontopic en andere vragen per PB of TeM Lachen.

IngridM: Kev vindt eigenlijk alles wel leuk Lachen (en daar waren we ook naar op zoek gegaan: een paard dat alles wel leuk vind en niet per se een uitblinker in in het een of ander).

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:04

Krijg het idee dat Kev er erg veel lol in heeft en jij ook. Fijn dat het allemaal zo goed ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:42

gijsenkim schreef:
Hele mooie fotos hoor, zo bij je verslag........ Knipoog Knipoog

One picture can speak a thousand words Lachen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 20:50

Klopt. Om precies te zijn 4 ipv 21 Lachen. Enkele foto's kunnen een verhaal ondersteunen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:12

Misschien kunnen enkele bokkers meer ontopic blijven ipv te babbelen over de foto's die hier ter illustratie zijn gebruikt.

Wanneer je hierover een opmerking wil maken kan dat altijd via pb of TeM. Want ook in dit topic geld dat het fijn zou zijn als er gewoon ONtopic gepraat kan worden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:54

Leuk dat het zo goed ging Apple OK dan! !
Jullie zijn een goede combi zo te zien Lachen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:10

Ziet er goed uit
Zo te zien hebben jullie beiden de smaak te pakken
Je gaat er toch wel mee door voor de fun?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:16

Lijkt me wel leuk om regelmatiger te gaan springen Lachen.

Misschien is het mogelijk om een springgroepje te vormen of zoiets Lachen. Ik zal morgen eens overleggen met mn instructeur Haha!.