petrilaarzen....iemand ervaring???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

petrilaarzen....iemand ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:06

Mijn moeder zei dat als ik zou slagen, dat ik dan petrilaarzen zou krijgen. Dus ik helemaal blij en heb natuurlijk mijn examen gehaald!
Mijn moeder en ik gingen op zoek naar petrilaarzen, we gingen langs de dichtsbijzijnde winkels.
Die eigenaresse daar had een lijst met alle maten erop. Nou bleek dus dat ze mijn maten niet hadden in 1 laars! Verdrietig
Ik heb nogal smalle kuiten maat 34 namelijk, kon ook nog 35 trouwens. Maar omdat zo weinig mensen die kuitmaat hebben, omdat je meestal grote kuitspieren krijgt door paardrijden, hebben ze die maat niet meer.
Meestal betaal je voor een Perfect €199,- en als ik dan laarzen zou willen zou dat gelijk €400,- a €500,- zijn!
DAT IS TOCH NIET MEER NORMAAL!!!!

Wat vinden jullie hier nou van?
Ik snap het echt niet. Je moet dus de perfecte benen hebben om Petri's te kunnen nemen, echt absurpt!!!!!

Is dit eigenlijk allemaal wel waar, en wie heeft hier ook ervaring mee??

We gaan nou trouwens wel in Arnhem kijken bij Olympia, want misschien hebben ze daar mijn maten nog wel!!! Boos!


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:15

als ik jou was zou ik bij kevenaar in arnhem gaan kijken die heeft betere service. En als hij je maat niet hebt dan besteld hij ze voor je en kan je ze twee dagen later ophalen. Als ik jou was zou ik daar gaan kijken. Hij zit op het industrieterrein..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:18

okey bedankt!


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:21

Ik heb mijn Petri's bij Divoza Leek weg, daar hebben ze echt een hele ruime collectie laarzen: wel 100 verschillende kuit/schoenmaten dacht ik! Ik ben daar meteen geslaagd en ik heb ook een dunne kuit, en was niet eens 4/500 euro kwijt, maar gewoon 199 Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:22


- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:25

ik heb ze bij drama gekocht (hyporama) en had wel een dure versie die van 700 gulden. maar ik vind het wel een beetje te gek worden dat je voor op maat maken een paar honderd euro extra moet betalen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:31

Goh, ik ging hier bij de locale ruitershop, en had meteen het eerste paar dat goed paste.. Ook Petries, ik zweer er nu bij. maar ik heb nogal standaard maten (gelukkig!!) Wel dom dat als je dat niet hebt, je gelijk 4X zoveel geld kwijtbent!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

Ga gewoon bij een andere ruitershop kijken. En moeten het perse Petri's zijn? Probeer ook eens een ander merk.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:40

dank je wel allemaal! ik zou eens gaan kijken!! Lachen
misschien krijg ik dan toch eindelijk petri's want dat vind ik wel de mooiste laarzen!! Tong uitsteken

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:44

He, ik zie net op de Divoza site:

15%* Korting op de gehele collectie lederen laarzen
Profiteer t/m 8 juli van 15%* korting op een paar lederen laarzen naar keuze!
* 11% korting + 4%** klantenkaartkorting
**4% korting kan worden verrekend bij een volgende aankoop en geldt alleen in combinatie met de Divoza klantenkaart

Dus nu zou ik sowieso even naar Divoza gaan! Daar heb je ook goede service en als er iets kapot gaat(bijvoorbeeld de hak valt dr af) dan maken ze dat gratis.. Volgens mij zit Divoza in Leek, Zoetermeer en ergens in Gelderland..Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:21

ja dat klopt. Er is ook een divoza in heteren das voor jou misschien het dichtste bij..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:34

Ik heb kuitmaat 34 en 49 hoogte en voetmaat 5,5. En viel in de uiterste maat, maar wel een standaard maat!
Ik heb ze bij Langeraap in Middelrode gehaalt en was 185 euro kwijt.
Kuitmaat 34 is er dus wel! Maar het ligt ook aan de hoogte, want wou ik hoogte 48, dan moest ik weer wel 35 nemen.
Maar ik zou dus zeker bij meerdere zaken proberen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:04

ik was voor het op maar maken maar 100 euro meer kwijt ...
dus zoveel als het echt 400 a 500 euro is dan klopt daar iets niet ...

Ik had ook problemen omdat mijn rechter kuit een halve maat groter was dan mijn linker kuit ook mijn rechter voet kon niet goed in een standaard maat ... dus moest ik ze laten maken ....
ik was in totaal geloof ik iets van 340 euro kwijt ofzo ....

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:07

ja heb ik ook gehad. mijn benen waren te lang en mijn kuiten voor die lengtemaat te dun... Maar tis allemaal goed gekomen..Lachen en dat kostte inderdaad maar 90 euro. Lachen

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:33

Ik heb ook Petrie's en ik heb ook een erg smalle kuit, weet de exacte maar niet meer maar gelukkig hadden ze nog wel een paar er van toen ik ze ging halen! k heb ze bij Divoza Zoetermeer gekocht.

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 22:42

thx allemaal, ik ga zo snel mogelijk kijken!!!! *LOL*

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:15

bij mij moetsen ze ook op maat gemaakt worden en ik heb 320 euro betaald.
ik heb ze bij van rijs gekocht in zevenhuizen

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:33

Ik heb ook verre van ideale benen.
Kleine voetjes, smalle enkels, VETTE kuiten en weer smalle knieen...

Maar ook ik paste de standaard maat in principe gewoon. Dus dat je ideale benen moet hebben is onzin.

Wat wel een probleem was, zijn mijn smalle knieen, want het verschil tussen je knie-omtrek en je kuitomtrek is in een laars maar 2 cm anders zijn ze bang dat je met je kuit niet door de laarsopening komt!

Voor het "mooie" wilde ik toch dat laten vermaken, en dat kon nu eenmaal alleen met de standard, de Perfect (goedkoopste) kunnen ze niet vermaken ivm de coating. Kostte me nog geen 50 euro extra!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:36

Ik had ook het probleem. Ook geen laars in mijn maat ze moesten dus op maat gemaakt worden ik heb namelijk een te dikke kuit voor zo'n laars er is nu bij mij een rits in geplaatst. En inderdaad de prijs is echt een rib uit je lijf.

gr

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:04

Het ligt er niet aan of ze ze ergens niet op vooraad hebbe, als jouw maten niet in de standaard maten vallen, dan moet je dus naar een deelmaat(=duurder) Waarom neem je geen derby? Ik viel ook buiten de standaard maat bij Petrie, en bij Derby hadden ze ze wel... En die zijn ook erg mooi, goede kwaliteit.. Wel iets duurder (v.a 220,-)

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:28

alle winkels die petri's verkopen gaan uit van het zelfde maat systeem hoor, al deze winkels bestellen ze of hebben ze op vooraad (divoza) je zou inderdaad kunnen kijken naar een ander merk (cavallo)

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:46

marije1987 schreef:
Ik heb mijn Petri's bij Divoza Leek weg, daar hebben ze echt een hele ruime collectie laarzen: wel 100 verschillende kuit/schoenmaten dacht ik! Ik ben daar meteen geslaagd en ik heb ook een dunne kuit, en was niet eens 4/500 euro kwijt, maar gewoon 199 Haha!


daar heb ik ze ook weg. Bevallen super goed!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:08

Ik zocht 2 jaar geleden ook naar Petrie laarzen
Maar mn beentjes waren toen iets te dun, geen 1 maat zat ertussen
ik heb toen een halfjaar gewacht en mn beentjes vet gemest:D hihi
En toen ging ik er opnieuw heen en sindsdien hebbik heerlijke petrie laarzen wie sindsdien altijd passen:D
alleen als ik veel en intesief gaa paardrijden en fietsen, zijn ze weer iets te groot, maar das met alle laarzen

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:55

ow jah! Ik heb gekeken naar Cavallo en Derby! Maar Cavallo vind ik niet zo mooi en de vrouw van de winkel zei dat Derby's niet zo goed waren! Boos!
Maar Petri's vind ik toch de mooiste! *LOL* Eigenwijs he!

Die vrouw in de winkel had ook niet zo'n groot assoriment leren laarzen, dus daar kan het ook aan liggen!

Maar ik heb de lengte van mijn onderbeen opnieuw laten meten en nu blijkt het dus dat ik 47 heb, dus waarschijnlijk kan ik ze nu wel krijgen, maar dan met kuitmaat 35! iets groter, maar dan maar extra sokken erin he!!! *LOL* Haha!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:39

Ja heb ze ook Haha!:D Petri's met hoge schacht. Wel veel pijn in het begin met inlopen, maar nu wil ik niets anders meer Haha! Haha!
Mijn kuitmaat hadden ze ook niet precies kloppend maarja, heb maar iets groter of kleiner (weetniet meer) gedaan maar nu ze ingelopen zijn zitten ze perfect!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 9 bezoekers