Verwachtingen eigen fokproducten..vertel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Verwachtingen eigen fokproducten..vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:18

Ik kom graag op FA en lees mee met mensen die advies willen over hun hengstenkeuze, maar daarna hoor je niet hoe het nu verder gaat. En er zijn ook nog wat ervaren mensen die regelmatig veulens fokken.
Er wordt behoorlijk gediscussieerd over wat wel en niet zou passen en waarom. Na 11 maanden krijg je een veulen en dan weet je of het goed gepast heeft of juist, maar daar hoor je vrij weinig van.

Wat ik nou graag wil weten is
- Wat zijn de sterke/zwakke punten van je merrie?
- Waarom heb je voor een bepaalde hengst gekozen?
- En tenslotte, zijn de verwachtingen die je had uitgekomen bij het veulen wat geboren is.

Dit lijkt mij nu nuttig om eens te horen in hoeverre de verwachtingen die je van een veulen hebt, zijn uitgekomen. En leerzaam ook.
Het zou leuk zijn als er een foto bijzit maar hoeft niet.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:27

De sterke punten van mijn merrie zijn: het exterieur het is een goed gebouwd paard. als minpuntje hierop kan ik alleen aangeven dat ze iets langer in de hals had mogen zijn, maar ze gebruikt de hals goed.
Haar gangen zijn er ruim met name de stap en draf zijn zeer goed.

minpunten: ze moet meer dragen. en daarnaast heeft ze een strak voorbeen in de galop. stekerig. dit zijn dus de enige punten die ik wil verbeteren aan mijn merrie. De has gebruikt ze goed, ik zal dus niet een hengst inzetten met een extreem korte hals en die dit ook vererft maar zie het niet als een must die ik moet verbeteren.

Ik heb gekozen voor de hengst Florencio. Hij heeft geweldige ruime gedragen gangen en zeer hoge cijfers in de galop en ik zie dat terug in veel Florestan nakomelingen en in de nakomelingen die ik van Florencio tot nog toe heb gezien. Ik denk dat hij de punten van mijn merrie kan verbeteren en het goede exterieur behoud.

Veulen wordt volledig NRPS gefokt.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:31

Ze is nu drachtig dus?
Het ging mij ook om het veulen wat er uit is komen rollen en of dat aan je verwachtingen heeft voldaan.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:45

essie79 schreef:
Ze is nu drachtig dus?
Het ging mij ook om het veulen wat er uit is komen rollen en of dat aan je verwachtingen heeft voldaan.


Oeps Ja Ro is dragend. vorig jaar heeft Ro een veulen gehad van Painted Black.

Painted Black was niet lang in het lijf heeft ook geen super galop, maar wel super dragen (vind ik) en veel vermogen tot verzameling. Ik heb nu een veulen gefokt (Primavera U) die beter draaft en draagt dan haar moeder en tevens (ondanks dat PB dat zelf niet heeft) langer is in de bovenlijn. Wonderwel galoppeerd Spriet ook een stuk beter dan haar moeder (wellicht van ferro???). Dit werd ook gewaardeerd op de keuring.

Ik ben dus uitermate tevreden.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:09

ik had altijd de gewoonte om van tijd tot tijd een veulentje te kopen.Zo kon je zelf eigenlijk bepalen (geslacht ,kleur ,affstamming...) wat je wou.maar ja op een gegeven moment worden die ook wel eens 3 jaar en wil je er ook eens een veulen uit fokken dus verleden jaar werden de eerste 2 veulentjes bij ons geboren .De ene merrie is een landfriese ,een echte bloedkikker dus het mocht echt een hengst zijn die bij een bloedpaard past.Daarom had ik voor Corland gekozen (onze merrie Nilly had namelijk ook in dezelfde proeven gelopen als Corland en ik vond dat de hengst veel inzet vertoonde in het parcours )verleden jaar werd daaruit een hengstveulen geboren, een koffievos ,hij lijkt dus helemaal op zijn moeder ,een echte volbloed zowel exterieur als innerlijk.De andere merrie was een wolfgangxDamiroxJasper.Een hele chique ,langgelijnde mooie merrie die eigenlijk weinig negatieve punten had .Omdat de merrie een peesblessure had en we dachten dit zal haar enige veulen worden (ze was namelijk zo apart in het springen)hadden we gekozen voor Chichin hoewel enkele mensen zeiden van je merrie is best lang en Chin chin ook dus je veulen zal heel lang zijn ..
Er werd opnieuw een hengstje geboren maar dan echt een heel goed veulen , heel sterk een klein koppie met veel uitstraling(jasper??).
Verleden jaar hebben we onze For pleasure merrie laten dekken van Richebourg, de hengst werd namelijk net Belgisch kampioen en hij heeft veel ruggebruik terwijl onze merrie uit een grannusmoeder komt (dezelfde moeder als ramonus z van helena Weinberg),en haar ruggebruik -althans in vrijheid want ze is pas 3-kon verbeterd worden .
Hieruit is een hengstveulen geboren-dat wordt dus binnen enkele jaren niet meer fokken-Ok een best veulen ,groot genoeg compact,met al een echt hengsten halsje derop.De merrie is nu geinsimineerd van Diamant de semilly.
Onze corland van 3 (uit de molga stam)is gedekt van Calato gewoon omdat ik coster zo een knap beestje vind en er in Duitsland meerdere goeie Calato's rondhuppelen.
Wij kiezen altijd een hengst met goede afstamming die zelf goed presteert of goeie kinderen geeft en waar ik zelf naar opkijk ,niet waar anderen mij advies over geven.
Erzijn zoveel hengsten die ik wel eens wil gebruiken maar heb spijtig genoeg niet genoeg merries
hengsten waar ik een zwakja voor heb: Sandro boy ,stakkato,accorado ,Dollard du murier,Carthago ,Sandro....
de verwachtingen voor de veulens???
dat ze ooit eens internationaal lopen.Zou leuk zijn ,niet
foto' s plaatsen lukt nog steeds.kijk in men profiel ,kruisjes dus ik geef het op

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:20

Ik heb twee jaar geleden een veulen gekregen bij mijn merrie van Jazz.
Onze merrie, Evita, was wat beknopt in de rug, met een wat hoge staartimplant. Ze stond erg correct op de benen. Haar hals mocht iets langer zijn, met een klein beetje een onderhals. Wel had ze een erg mooi sprekend hoofd, met lichte kaken. Bij een duits stamboek had ze een verbandspremie gehaald. Doordat we haar moeder ook hebben, kon ik een zien wat ze van haar moeder had meegekregen. Haar moeder is juist wat lang over de rug, met een iets gezonken rug (mede door het veulens krijgen, maar toch). Evita had duidelijk de stap van haar moeder meegekregen, in mijn ogen een matige stap. Zowel moeder als dochter hebben het 'knietje' in de draf en een zeer sterke galop. Het karakter van beide was zeer werklustig, erg eerlijk. Evita was een Erato (van Saros xx) X Naturel X Kristal X Compromise (is de vader van Lucky Boy XX). Over Evita schrijf ik in de verleden tijd omdat ze vorig jaar bij het veulenen (weer van Jazz) is overlegen aan een gescheurde baarmoederophanging waardoor ze persdrang bleef houden en de baarmoeder eruit heeft geperst. Het veulen, een hengst, heeft het wel overleefd *LOL* .

Ik heb voor Jazz gekozen omdat zijn nakomelingen vaak goed in het rechthoeksmodel staan, een lang voorbeen hebben, en een goed aangezette hals. Verder spreekt zijn afstamming mij erg aan, met enerzijds Cocktail-Purioso en anderzijds Ulster (en dan vooral Nimmerdor en Farn). De galop van deze vaderlijn schijnt vaak minder te zijn, maar omdat onze merrie een goede galop had durfde ik dit wel aan. Verder hoef ik natuurlijk over de beweging in de draf niks te zeggen, dat zal een ieder wel bekend zijn.

Het veulen wat wij kregen haalde een eerste premie op de veulenkeuring. Het is duidelijk te zien dat de mindere kanten van onze merrie gecompenseerd zijn. Vienna (de nu tweejarige nakomeling) is langer in het lijf dan haar moeder, ze stapt beter, draaft beter (er goed zelfs!) maar de galop is normaal. Ook haar voorbeen is langer en ze heeft de hoogte maat ook erg verhoogd (moeder was 1.65, oma 1.63), ze is nu al 1.68. Het is een moderner paard.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:22

Vergeten te melden: Ze heeft ook het wat lange achterbeen van Jazz geerfd, en ze staat voor iets frans (= vaak naar de hoefsmid om te corrigeren, wat aardig lukt). Oja, de merrie had een gouden karakter, wat ze heeft doorgegeven aan Vienna.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:44

het veulen van vorig jaar (merrie) blijft nog even hier om te kijken wat ze doet....deze is niet op de keuring geweest vanwege het vroegtijdig overlijden van de moeder.
Het veulen van dit jaar (hengst) zal de opfok ingaan en kijken wat hij doet over 3 jaar. Hij is een beetje laat om nu nog op de stamboekkeuring te tonen en zal op een andere keuring mischien getoond worden.
Het hengstje is "mooi"
ik heb welsh mountains

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:43

Vorig jaar heb ik hier gevraagd wat jullie van de combinatie Clinton x Concorde vonden. Inmiddels heeft onze Concorde een mooi merrieveulen van Clinton. Ze is erg groot en ongelooflijk sterk gebouwd, een brutaal maar fantastisch karakter en ze is echt een koele kikker, net als mams...Ze lijkt grotendeels op de Concorde en is zelfs geen schimmel geworden maar een zeer apart afgetekend donkerbruin paardje. De minpunten van de merrie zoals haar (te) korte hals heeft de hengst geweldig verbeterd. Verder heeft het veulen ook een goede rug, zware achterhand zoals ook de Concorde heeft maar deze staat prima in verhouding met de voorhand...Sommige mensen vonden toen ze net geboren was dat ze teveel de klassieke bouw had zoals mams, maar inmiddels beschikt ze over mooi lange lijnen zoals paps...

Afbeelding

Dit issie dan...fantastische hengst. Hij loopt dit jaar mee op de Olympische Spelen, wij hopen dus erg dat hij goed presteerd, dat komt het veulen alleen maar ten goede aangezien de moeder ook al internationaal gesprongen heeft en de titel 'elite merrie (sport)' heeft.

De meeste mensen zagen wel wat in deze combinatie...en ze hadden geen ongelijk Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:12

2 jaar geleden liet ik mijn [naam verwijderd] (v. Balzflug) insemineren met Rubiquil.

Het plan was [naam verwijderd] minstens in haar waarde te laten kwa bewegingen, kleur en lichaamsverhoudingen maar iets meer bot en maat toe te voegen en kwa karakter een wat makkelijker dier te fokken.
Wat ik nu heb staan is een kopie van [naam verwijderd], wat iets beter kan lopen (alle 3 gangen verbetert, met name de galop), maar nog steeds zeer luxe op de benen staat... als de maat groter wordt, hebben we het over enkele centimers.
Maar die oogopslag...brrrr.... kon nog wel eens een lastig ding worden. Zeer arrogant Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:38

Mijn merrie: Zalmeco x keur van Epigoon (Amor). Zalmeco is Alme X Artileur
Positieve punten : Mooie schouder en schoft. Goede, sterke achterhand. Sterke goed gevormde rug. Mooi knietje in draf. Zeer goede galop.
Minder goed: Vierkantspaard. Moet meer lengte in het lijf hebben. Matige stap en mag in draf meer takt hebben. Karakter: Erg lief maar wel een heethoofd.
Het was, toen ik deze merrie ging kopen ,de bedoeling dat ik met haar ging springen en dat kon ze ook heel goed. Ik bleek echter iets minder talentvol dus na het L springen zijn we maar gaan dressuurrijden wat ons beter afging.
Ik heb voor de hengst Montecristo gekozen omdat dit paard zeer goed in het rechthoeksmodel staat en zeer goede cijfers voor zijn gangen kreeg tijdens het verichtingsonderzoek. De hengst heeft zeer verbeterend gewerkt. Meer een dressuur model dan zijn moeder en hele fijne gangen met veel takt. (een hele goede stap!) Wel net als zijn vader in het voorbeen een beetje frans en had nog een iets rondere hals lijn mogen hebben. Karakter: Tikkie brutaal, koel in het hoofd en veel looplust.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:24

De merrie: Flemmingh x D-Day x Akteur.
Qua exterieur heeft de merrie een vrij horizontale hals, dus meer front is wenselijk. De croupe is aan de korte kant, voor de rest geen bemerkingen.
Qua beweging: ruime bewegingen, vooral een mooi voorbeengebruik.
In galop is het achterbeengebruik heel goed, in draf zou het wat flitsender kunnen.
Verder moet ik rekening houden met de maat aangezien oma krap 1,62 is en de merrie zelf 1,65.
Het karakter is heel braaf en zeer werkwillend, iets wat ik ook zeker wil behouden.

De hengstenkeuze: San Remo.

Het veulen: het veulen heeft een heel mooi front van haar vader meegekregen, dus dat punt is absoluut gelukt.
De croupe is ook langer geworden en het veulen is flink aan de maat.
Die punten zijn dus verbeterd.
Minpunten: een wat zware hoofdhals verbinding (alhoewel dat steeds minder wordt), een wat weke rug.
Het karakter lijkt heel braaf.
Qua beweging, het goede voorbeengebruik en de ruimte zijn behouden, maar achter is niet verbeterd, ook niet verslechterd naar mijn idee.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:59

Onze merrie heeft een hengst met bloed (pittig karakter)en een sterk snel achterbeen nodig,
wij hebben de laatste twee keer voor Heartbreaker gekozen, en dat lijkt aardig goed, gaat dit jaar ook voor de hengstenkeuring .

Onze andere merrie heeft een hengst nodig die wat veredeld, over het lopen van deze merrie kunnen we weinig zeggen omdat ze atactisch is, we hebben haar vorig jaar laten dekken door Haarlem, en daar heeft ze nu een bloedmooi donkerbruin merrieveulen van.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:01

Citaat:
Hij loopt dit jaar mee op de Olympische Spelen,


Is dat al zeker ? Het belgische team dan ?

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:43

Citaat:
Dit issie dan...fantastische hengst. Hij loopt dit jaar mee op de Olympische Spelen, wij hopen dus erg dat hij goed presteerd, dat komt het veulen alleen maar ten goede aangezien de moeder ook al internationaal gesprongen heeft en de titel 'elite merrie (sport)' heeft.
Dit is wel erg voorbarig omdat de belgische selectie nog lang niet definitief is.
Daarbij Clinton: jij liever dan ik. Begrijp me niet verkeerd : springen kan hij wel maar uit al zijn dekkingen heb ik nog niet al te veel paarden in de cyclus gezien.
En als je zijn nakomelingen bekijkt op de exterieurkeuringen en wedstrijden vrijspringen zijn het allemaal poppemiekes

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:53

Enkel Jos en Ludo zijn zo goed als zeker van een olympisch ticket .Clinton 's optreden in Rotterdam was voor mijn part allesbehalve een olympisch plaatsje waard .Oh wat werkte hij toch weer super mee in de grote prijs ???? En wat een super mondje heeft ie toch ???
Hoop toch dat ze niet allemaal z'n karakter gaan erven ! Huilen

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:21

jeanke schreef:
Dit is wel erg voorbarig omdat de belgische selectie nog lang niet definitief is.
Daarbij Clinton: jij liever dan ik. Begrijp me niet verkeerd : springen kan hij wel maar uit al zijn dekkingen heb ik nog niet al te veel paarden in de cyclus gezien.
En als je zijn nakomelingen bekijkt op de exterieurkeuringen en wedstrijden vrijspringen zijn het allemaal poppemiekes



Wou ik tenminste zeggen, leek me al vreemd na zijn optreden in Rotterdam. Lijkt me dat Kashmier dan nog meer kans maakt Lachen


AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:40

Voor zover ik weet gaat hij wel...Wij wilden dit jaar namelijk opnieuw met hem dekken en toen kregen wij de informatie dat hij naar de Olypische Spelen ging en er nog maar 300 rietjes beschikbaar waren, die wilden ze zolang mogelijk vasthouden (i.v.m. de prijs uiteraard), helaas was de kwaliteit van het sperma niet zoals het zijn moest (hoewel onze Concorde vorig jaar in 1 keer darchtig was) dus zijn we overgestapt op Dollar de la Pierre...

Clinton heeft een moeilijk karakter, dat klopt, maar geen verkeerd karakter. Daarnaast is het een paard met een mooie afstamming, goed extrieur en zelf springt hij met een gigantisch vermogen, vind ik althans...
Onze merrie had een 9 voor haar karakter...dus misschien maar hopen dat naast het uiterlijk ook het karakter wat meer op de moeder lijkt Knipoog

Wij zijn zelf erg te spreken over het veulen, het is gewoon een gigantisch groot en sterk veulen, maar niet lomp, sterker nog, ze is een echte schoonheid. Vandaar de naam Zitka (Pools voor 'Roos').

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:01

jeanke schreef:
Dit is wel erg voorbarig omdat de belgische selectie nog lang niet definitief is.
Daarbij Clinton: jij liever dan ik. Begrijp me niet verkeerd : springen kan hij wel maar uit al zijn dekkingen heb ik nog niet al te veel paarden in de cyclus gezien.
En als je zijn nakomelingen bekijkt op de exterieurkeuringen en wedstrijden vrijspringen zijn het allemaal poppemiekes


okey...daar moet ik even tegenin...


AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Aanschouw Utrillo van de Heffinck...zoon van Clinton (zelf ook al een aantal mooie nakomelingen!!!)

Afbeelding
Afbeelding
En wat dacht je van Upsilon van de Heffinck? Zoon van Clinton ook al met een goedgekeurde zoon

6 Jaar ingesteld in de fokkerij en reeds van 8 gekeurde zonen is een unieke prestatie ! De gekeurde Clinton – zonen zijn :

Upsilon Van de Heffinck (BWP)
Utrillo Van de Heffinck (BWP)
Vuitton Van de Heffinck (BWP)
President (SBS)
Wiljan
Cornet Obelensky (ex Windows van het Costersveld, WESTF.)
Special Z (Z)
Vision Van het Hazelarenhoekje (ISH)

En de prestaties van Clinton, ondanks zijn 'rotkarakter':
2001

3e in Aken Indoor Grand Prix 1.50m
4e in Vienna in 1.45m class
4e in London 1.50m
3e in Aarhuis 1.50m
2002

2e Grand Prix Saint Lo
4e in Grote Prijs van Luik
4e Belgisch kampioenschap te Kapellen
1e in Rotterdam 1.50m Jachtparcours
51ste plaats op World Ranking
2003

Winnaar 1.40m Barema A te Zwolle
Winnaar Grote Prijs stad Zwolle 1.45m
Winnaar Prijs Belgacom op Jumping Hasselt
4e Werelbeker Kwalificatie Dortmund
3e Wereldbeker Kwalificatie ’s Hertogenbosch
1e Grote Prijs Wisbecq (1.50m)
2e Belgisch Kampioenschap voor seniors te Kapellen
Winnaar Prix de Conseil – Saint Lo (1.45m)
7e Wereldbeker te Verona
3e Wereldbeker Mechelen

Ik dacht dat wil wel wat wil zeggen...ofnie?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:14

Utrillo van de Heffinck, een interessante hengst. Ik heb hem een paar maanden geleden zien springen, en dat deed hij heel apart. Een vriend van mij heeft er nu een merrie drachtig van, ik ben benieuwd.

On topic; ik ben soms ook erg benieuwd naar de beweegredenen van sommige mensen om voor een bepaalde hengst te kiezen voor hun merrie. En vooral naar wat zij verwachten van de combinatie, op basis van afstamming en andere familieleden. Een beetje het Bas Seldenrijk-memorial idee. Jammer dat dat niet meer bestaat!

Mijn eerste veulen verwacht ik pas volgend jaar. Ik heb al wel eens eerder een merrie van mij laten dekken, maar helaas werd het veulen verworpen op 8 maanden. Dus ik kan niet vertellen in welke mate het veulen aan mijn verwachtingen voldeed.

Een kennis van mij heeft op mijn aanraden haar keur sport-merrie laten dekken door Don Primaire. Het resultaat mag er wezen. Deze merrie is inmiddels ster (78 ptn exterieur). Ze heeft momenteel een veulen aan de voet, maar gaat hierna de sport in. De Don Primaire is een verbetering op de moeder. Moderner, met de elegantie en type van de vader, en de kracht in beweging van de moeder. Ook heeft de Don zoals verwacht, een beter karakter dan de moeder. Heb helaas geen goede foto.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:36

Foto's van nakomelingen van Utrillo, vond ik wel leuk om even te laten zien... Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Bonapart...wat issie toch mooi...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:40

Miss His,

Het zou prettig zijn de afst. in een paar generaties van de moeder weer te geven.
Dan kan men daar iets mee.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:51

ceasario schreef:
Miss His,

Het zou prettig zijn de afst. in een paar generaties van de moeder weer te geven.
Dan kan men daar iets mee.


Germus R x Ladalco, weet de rest zo niet maar zal ongetwijfeld Joost en/of Abgar xx zijn. Die merrie is als tweejarige bij Roelofs aangekocht. Inmiddels dus keur en sport dressuur (staat te koop trouwens), en nakomelingen van Farmer, Métall en Don Primaire gebracht. Doel was het fokken van een goed dressuurpaard, moderner en beter dan de moeder, waarmee eventueel de lijn mee kan worden voortgezet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:55

MissHIS schreef:
Germus R x Ladalco, weet de rest zo niet maar zal ongetwijfeld Joost en/of Abgar xx zijn. Die merrie is als tweejarige bij Roelofs aangekocht. Inmiddels dus keur en sport dressuur (staat te koop trouwens), en nakomelingen van Farmer, Métall en Don Primaire gebracht. Doel was het fokken van een goed dressuurpaard, moderner en beter dan de moeder, waarmee eventueel de lijn mee kan worden voortgezet.


Vermoedelijk ,Ik weet het "haast"? zeker heb je hier te maken met de o.a. de Usiena stam.
Dus een aanparing met Don Pr. was geen gok.

Deze stammen zijn van Groninger oorsprong die na heftige selektie uit de vele Groningers ( op het bedrijf Roelofs) is over gebleven.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:58

ceasario schreef:
Vermoedelijk ,Ik weet het "haast"? zeker heb je hier te maken met de o.a. de Usiena stam.
Dus een aanparing met Don Pr. was geen gok.


Merrie heet L.Wostara 4

Dus ik denk Germus R x Ladalco x Abgar xx x Joost.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney, OmgiliBot en 102 bezoekers