systeemherstel bij XP-home ed.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

systeemherstel bij XP-home ed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 18:12

heeft iemand wel eens een systeemherstel gedaan met XP-home edition?

Ik kan steeds minder dingen omdat mijn virusprogramma steeds meer bestanden in quarantaine zet en moet dus een systeemherstel doen, maar ik durf het niet.

Mijn vorige pc (windows98) staat na zo'n geintje al dik een jaar te verstoffen in een hoek, die heb ik nooit meer aan de praat gekregen.

Dit moet ik doen met een diskette en volgens het boekje kan er niets fout gaan, ik raak alleen alles kwijt.
Waar ik aan gehecht ben, staat al op cd-rom, maar toch.... *bibberdebibber*

Heeft iemand er ervaring mee?


Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:17

Hoe bedoel je systeemherstel? Heb je een packard-bell hersteldiskette achtig iets of doe je de systeemherstel van windows xp zelf?
Ik heb met allebij geen slechte ervaring en ook een format is gelukt met het opnieuw zoeken naar de drivers erbij.
Laatst bijgewerkt door Mwroap1 op 03-07-04 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Find me and follow me
through corridors and factories

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:17

Nou ik zou alles gaan backuppen, drivers erbij zoeken en dan Format C:.....en dan alles opnieuw...met systeemherstel heb ik ook slechte ervaringen Scheve mond

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:18

Dat je steeds minder kan, komt niet omdat je virusscanner files in quarantaine zet hoor. Die zet alleen virussen daarin Knipoog

Heb je geen nerd in de familie? Die heeft iedereen toch Haha!

Als het niet lukt kun je die altijd nog bellen Schijnheilig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 18:36

Citaat:
Heb je een packard-bell hersteldiskette achtig iets


ja ik heb een diskette, kan niets fout gaan zeggen ze...

ik kan 2 dingen niet meer, waarvan 1 heel erg essentieel: internet bankieren!
de andere is msn.....niet belangrijk dus....

ik heb geen nerd in de familie: ik ben de nerd Haha! , ik werk op een servicedesk van een grote scholengemeenschap en ben docent informatica, maar ik heb alleen verstand van netwerken en applicaties en niet van een los pc'tje met windows

er worden dagelijks allemaal .exe files in quarantaine gezet met het Zafi virus erin, als ik scan op Zafi kan ie echter niets vinden Verward

pmarena

Berichten: 48062
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:09

Aan mij heb je niks Els : ik heb m'n printer nog steeds geeneens aan de praat Tong uitsteken

Maar ik vraag me altijd af : je zet dus je eigen dingetjes vantevoren op een CD-rommetje ofzo , en daqn zet je je PC weer terug in fabrieksinstelling ofzo. Heb ik al een paar keer gedaan met mijn Packard Bell : geen enkel probleem OK dan!

Maar vervolgens moet je alles er dus weer opnieuw opzetten :

je internetaansluiting , je programmaatjes die je regelmatig gebruikt , je printer / scanner / digi-aansluiting-drivers.... je foto's e.d.

Die pak je dan vaak weer van dat Cdtje af... zet je dat virus of wat dan ook (waarom je die PC weer terug in fabrieksinstelling zette) dan niet weer terug op je PC Verward

Die bestandjes komen toch immers van je geïnfecteerde PC af...wie weet zat dat virus daar ook wel aangehaakt Verward

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 19:19

alles waar dat virus in zit, staat nu in quarantaine, ik heb van de week backups gemaakt van mijn foto's en bestanden voor mijn werk, alleen de mail krijg ik niet ge-bak-upt, ik heb het wel op cd-rom, maar...... kanhet niet lezen.

Ik heb van een internetdingetje in een USB poort zitten daarvan heb ik een diskette en er hangt een printer aan *check* cdrom.... verder niets.... en toch durf ik het niet

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:48

Je kan het ! Haha!

You're a tiger! Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 19:53

ik ben nu de mastercd's aan het laten controleren, maar dat gaat al fout...... en ik mis het pictogram bij smart restore om een systeemherstel te kunnen uitvoeren......

ben er al wel achter dat je een destructive en een non-destructive schijnt te kunnen doen, dan eerste de 2e maar....

pmarena

Berichten: 48062
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:58

Ik weet wel dat ik steeds licht in paniek raakte als hij de codes van de programma's vroeg bij het weer installeren van alles.... weet ik veel welke code Word had , of zelfs Windows Nagelbijten / Gniffelen

Gelukkig is het elke keer weer gelukt , maar nu draait hij al 2 jaar zonder dat ik hem opnieuw in fabrieksinstelling heb gezet..... ik durf het ook niet , moet ik alles weer opnieuw installeren enzo , en dan zal je zien dat het weer niet lukt...

Ik wil een nieuwe PC maar heb geen PC centjes , wil eigenlijk ook een laptop maar die centjes heb ik al HELEMAAL niet , wat zijn die dingen vies duur zeg Bloos!

Kun je eigenlijk ook een printer aansluiten op een laptop , of is dat een heel raar idee Verward

Systeemherstel vond ik niks : gewoon terug in fabrieksinstelling en hij draait weer als een zonnetje OK dan!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 20:04

Citaat:
gewoon terug in fabrieksinstelling en hij draait weer als een zonnetje

dat wil ik nu gaan doen, maar in smart restore ontbreekt de optie dus ik kan het niet eens doen Haha!

tuurlijk kan er een printer op een laptop, op m'n werk doen we niet anders..... we hangen ze ook gewoon op een werkplek in het netwerk, veel handiger dan een los pc'tje....

ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het moet:

ik heb de Postbank gebeld, die zeggen dat ik Casema moest bellen, heb ik dus gedaan, die hebben het probleem aangehoord en zeggen dat ik XP opnieuw moet installeren .

Ik heb al een nieuwe internetverbinding gemaakt, maar hij kan de pagina;s van het internetbankieren nog steeds niet vinden: DNS error.....

op m'n werk, met allemaal foute instellingen kan ik gewoon bankieren bij de Postbank, maar dat vind ik een beetje eng, aangezien er logfiles worden bijgehouden

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:48

Je kan altijd tijdelijk de girofoon gebruiken, kun je ook geld overmaken, je laatste bij- en afschrijvingen aanhoren etc.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 20:53

ik zit al een week te wachten op een brief met toegangscodes voor de girofoon, maar dan kan ik maar 1 rekening beluisteren, ik heb er 3.....

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:33

Maar de rekening waar je je salaris op krijgt is je betaalrekening, daar doe je denk ik het meeste mee. Nu je bij de Postbank nog maar 1x per maand een afschrift krijgt ben je echt onthand zonder internetbankieren (of girofoon). Zeker als je zaken doet met bijv. bokt of marktplaats.
Maar we gaan nu enorm off-topic...

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:34

Servicedesken zeggen nogal graag dat je opnieuw moet installeren, is minder werk voor ze dan uitleggen wat er allemaal fout zit.
Heb je niet de hele aanmeldingsbrief voor dat internetbankieren nog?

Find me and follow me
through corridors and factories

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 22:46

Citaat:
Heb je niet de hele aanmeldingsbrief voor dat internetbankieren nog?

*uh* nee dat doe ik al jaren namelijk, ik heb niets meer op papier van de Postbank .....

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:52

Tja, belangrijke aanmeldingsgegevens moet je goed bewaren. Weet je je wachtwoord en zooi nog?

Find me and follow me
through corridors and factories

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 08:42

ik heb nooit iets op papier gekregen van de postbank, daar kan je je zo aanmelden (www.mijnpostbank.nl) en van girtel ken ik de wachtwoorden uit m'n hoofd, dat gebruik ik al zoveel jaar......
Maar ik vrees dat het gewoon een andere pc gaat worden, want ik heb niet eens de mogelijkheid tot systeemherstel, want het icoon ontbreekt.

En een herstelpunt terug pakken van een paar weken geleden werkt niet, alle herstelpunten worden steeds gewist, terwijl het toch gewoon op ""aan"" staat..... fijn hè een virus in huis....

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:00

Dat is onzin. Heb je nog ergens de windoos xp-cd? Zet dan je puter uit en weer aan en zet in de bios dattie moet booten vanaf de cd. Doe vervolgens save en exit in de bios en doe de cd in de puter. Huppakee herinstallatie van windoos begint. Vergeet niet je harde schijf te formatten maar dat spreek redelijk voor zich.
Als je die hersteldiskette nog hebt gooi je die erin.Heb je master cd-s gemaakt of heb je al die info lekker op je harde schijf laten staan? Zorg in ieder geval dat je die master cd-s bij de hand hebt als je die nog hebt. Heb je die master cd-s wel gemaakt maar ben je die kwijt ga dan op zoek naar een windows xp installatie-cd. Je kent vast wel iemand die die heeft.

En toch ben ik niet ervan overtuigd dat herinstalleren nodig is.

Find me and follow me
through corridors and factories

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:26

Waarom een format?
Je kunt XP ook herstellen zonder te formatteren.
Na een format moet je ook al je andere programma's weer herinstalleren. Veel extra werk voor niks.
Er wordt wel vaak geroepen: formatteren en opnieuw installeren, maar als je de oorzaak van de problemen niet kent lost dit ook niks op.

In dit geval is de oorzaak wel bekent, maar zelfs nu zou ook ik niet meteen gaan formatteren.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:52

Tijd voor linux Schijnheilig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:32

welke expert woont er bij mij in de buurt Verward met mij wordt het nix, ik durf het niet......

*uh* de postbanksites om thuis te bankieren draaien niet onder Linux, heb ik net gelezen toen ik er ff op zat te googelen Scheve mond

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:51

Zit er niet ergens een programmaatje dat die virussen installeert.
Wat staat ertussen als je hier kijkt:
Extra, Internet-Opties, Tijdelijke internetbestanden-Instellingen, Objecten weergeven kiest?
Bij mij staan daar een stel plug-ins voor java, shockwave, quicktime ed, maar een enkele keer staat er ook een installer/downloader in die ellende veroorzaakt (download je automatisch als je een "foute" site opent) Door middel van de rechtmuisknop en instellingen kan je zien waar ze vandaan komen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 10:05

*ha* goeie tip, ik heb er gekeken en zie dus heel veel beschadigde bestande staan, die ik nodig heb om b.v. msn en de postbank te gebruiken, nu nog uitvinden hoe ik die bestanden weer heel krijg, ik durf ze niet te verwijderen;.........

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:26

Als het goed is worden de benodigde bestanden weer geinstalleerd als je ze nodig hebt en zou je ze moeten kunnen verwijderen. Ik heb ook wel eens iets gewist waarvan ik de herkomst toen niet wist en die werd er toen gewoon weer neergezet toen het nodig was.

Wat je ook kan proberen is updaten (rechtermuisknop, update) Bij mij werkte dat net in ieder geval goed Clown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers