dierenbescherming vraagje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

dierenbescherming vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:30

Okey, mijn vraag luid!~
Als dieren dus in beslag zijn genomen door de dierenbescherming. Waar verkopen ze die dan aan???Of worden de paarden geveild ofzo??? Verward Verward Verward

Please help me out!! Knipoog

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:48

Die worden toch eerst opgeknapt en laten weer verkocht of ben ik nou gek ?


ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:48

haha ja ik weet t zelf ook niet!!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:56

Er is wel eens idd een veiling van paarden geweest die in beslag waren genomen.
Maar dat was bij iemand die veel paarden had.
Volgens mij worden ze via verschillende mensen herplaatst.
Overigens moest je toen wel aantonen dat je weide tot je beschikking had en dat je genoeg inkomen had om het dier te verzorgen.

And then she realized nothing would change...

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:58

ze nemen de paarden in beslag en idd knappen ze ze eerst op en daarna wordt er een goed tehuis voor ze gezocht de oma's en opa's proberen ze in een rust huis te plaatsen Lachen voornamelijk kijken zè of je genoeg geld `zodat de beestjes niet zomaar verkocht worden en natuurlijk of je een lekkere stal hebt met mogelijkheden om buiten te lopen..Lachen

there is no secret between the rider and his horse

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:20

k_loves_p_c schreef:
ze nemen de paarden in beslag en idd knappen ze ze eerst op en daarna wordt er een goed tehuis voor ze gezocht de oma's en opa's proberen ze in een rust huis te plaatsen Lachen voornamelijk kijken zè of je genoeg geld `zodat de beestjes niet zomaar verkocht worden en natuurlijk of je een lekkere stal hebt met mogelijkheden om buiten te lopen..Lachen


Je haalt me de woorden uit de mond.
Ben het helemaal met je eens Lachen

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

ik dacht altijd dat ze ze eerst vetmesten en dan voor de kiloprijs gingen Knipoog

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:04

k_loves_p_c schreef:
ze nemen de paarden in beslag en idd knappen ze ze eerst op en daarna wordt er een goed tehuis voor ze gezocht de oma's en opa's proberen ze in een rust huis te plaatsen Lachen voornamelijk kijken zè of je genoeg geld `zodat de beestjes niet zomaar verkocht worden en natuurlijk of je een lekkere stal hebt met mogelijkheden om buiten te lopen..Lachen


heb een paard van de dierenbescherming gekocht ,de inbeslaggenomen paarden van tolbert 1998
na aanmelding werd eerst bij je huis gekeken naar de stalling,weide en of je wel paardenverstand hebt
vervolgens werd ik uitgenodigd voor de veiling waar ze per afslag geveild worden
de dag ervoor mochten de maneges gratis nog een paard uitzoekn onder mum van gehandicaptenles maar daar waren ook mamges bij die geen gehandicaptenmaneges waren
oude paarden gaan volgens mij zekers niet naar de rusthuizen ,van de tolbertpaarden is geeneen naar soest ofzo gegaan
paarden waren niet opgeknapt of geent door de dierenbescherming
mijn paard was kaal ,longontsteking en had paardenluis,vel over been (botten staken eruit ) en hoogdrachtig plus giga veel wormen.
wel heb ik na klagen de dierartskosten netjes vergoed gekregen
dan wel voor de behandeling van de longstonsteking
heb betaald 950 gulden toen des tijds en een contract is getekend waarin je verklaard paard zo koopt zoals die is (uitsluiting verborgen gebreken dus) en niet doorverkoopt in 6 maand
daarna mag je doorverkopen
handelaren worden geweerd maar bij de tolbertveiling is naar mijn inziens er toch wat doorgeglipt wat anders moet je met 6??tinkers
een keertje is iemand wezen kijken na die tijd

ik heb haar nu nog ,ze is een van mijn beste fokmerries ,zeer aanhankelijk ,goedgekeurd bij NRPS met mooi keuringsrapport en ze geeft mooie veulentjes
voor rijden is ze nooit geschikt geweest ,aan een oog nog steeds blind en dik worden wil ze ook nooit 100% .

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:17

super van je dat je zo'n paardje hebt gekocht. Ik denk dat het ook geen doen is om zoveel paarden eerst gezond te maken (in hoeverre dta kan) voor je ze verkoopt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992 en 41 bezoekers