Wie mogen er naar de Friese Kampioenschappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Wie mogen er naar de Friese Kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 23:23

wie is al zeker van een plekje??
ik mag met Marijke in het M springen cat. D
met Sunbeam mag ik in de M2 dressuur cat. D of ik moet de 2e selectie onder de 140 rijden... dan mag ik niet heen.
hopelijk mogen er veel bokkers heen!!

*


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:26

Ik ga met Kims springen waarschijnlijk Z, misschien ZZ!:D En ik hoop me met Kadaf ook nog te selecteren, dus misschien ga ik met 2 paarden! Haha!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:39

Maar he, klopt het dat het springen voor pony's en de dressuur de vrijdag's is> 13 aug?? En het springen voor paarden B ook vrijdag?? Want als ik me dan nog wel voor de dresssur selecteer met Raf dan moet ik 2x rijden, vrijdag en zaterdag!:D

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 23:44

dat weet ik niet... vorig jaar deden ze echt alles door elkaar. moest met marijke in de L op vrijdag en met sunbeam in de M1 op zaterdag..

*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 01:24

Ik mag B-dressuur-paarden meerijden. Maar vraag me dus ook af op welke dag dat is, want als Moenira aangewezen wordt voor de centrale NRPS-keuring in Ermelo op 14 augustus, heb ik dus ineens geen pony... Dan gaat dat namelijk voor!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:01

Gefeliciteerd Joyce! OK dan! nu heb je wel een luxe probleem. Onze proef ging voor het eerst gewoon niet goed genoeg, helaas, pindakaas. 153 punten. Waren we wel lekker vroeg thuis( nadat de tractor ons eraf gesleept had)

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:11

Nou ik zo en zo niet....de eerste selectie ging gister erg slecht. Nog nooit zo'n slechte proef gereden volgens mij, had wel 159. Maar was erg hoog gejureerd!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:38

Pinacolada schreef:
Nou ik zo en zo niet....de eerste selectie ging gister erg slecht. Nog nooit zo'n slechte proef gereden volgens mij, had wel 159. Maar was erg hoog gejureerd!

Waar moest jij dan rijden? Ook in Zwaagwesteinde??

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:03

Wanneer ben je eigenlijk geselecteerd (voor de B)?

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:10

LuvdaTossa schreef:
Wanneer ben je eigenlijk geselecteerd (voor de B)?

Uhm de resultaten over de beide selectiewedstrijden wordne opgeteld en de hoogste 9 mogen door. Tenminste zo heb ik t begrepen, voor meer info moet je even op
http://www.paardensportfriesland.nl kijken, dan onder kampioenschap, outdoor en dan selectie ofzo. Je moet dan wel 2x boven de 55% rijden. En dit is dan dressuur Knipoog . Bij t springen wordne ook beide resultaten opgeteld en mogen de hoogste 12 door.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:17

Daar had ik al gekeken. Maar nergens staan de standen o.i.d. Wordt je ook op de hoogte gesteld als je geselecteerd bent? Want paardensprotfriesland.nl geeft alleen maar dit: Nog geen info

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:20

je gaat naar kampioenschappen outdoor en dan selectie procedure
en daar staat hoeveel er door mogen en hoe het gaat.

*

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:21

en je krijgt het wel te horen als je geselecteerd bent.

*


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:23

Haha ik dacht dat je gewoon het aantal selecteerden dat door mag naar de Friese bedoelde. Maar ik weet niet of je op de hoogte wordt gehouden, op startlijsten.nl stonden gister al de uitslagen van de pony's in Zwaagwesteinde, maar van de paarden staat t dr nog niet bij. Ik denk dat je het zelf moet bijhouden als je de uitslagen ziet, en dat je dan zelf moet bedenken hoe hoog je volgende x moet rijden om door te mogen. Als je geselecteerd bent, krijg je dan denk ik nog wel bericht. Maar dat weet ik niet zeker, wnat elke x dat ik naar t FK mocht, was ik automatisch geselecteerd. Haha!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:25

je kunt het nu al beetje uitrekenen indd. ik weet dat ik met sunbeam door mag of moet ik de volgende selectie onder de 140 rijden.
maar je krijgt wel bericht als de 2e selectie geweest is

*

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:44

Ik was gister waarschijnlijk gedeeld 9e met 159 punten met Alike(Alikesflame Knipoog), dus dan zou ik er nog net wel of net niet bijzitten, want er mogen 9 door... Als ik de volgende x dus iets hoger eindig dan zit er wel bij??

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:49

Bij ons was het dus 1 selectiewedstrijd (de Blesse)
.
De pony's hoefden niet over te rijden. De eerste 9 gingen door naar de Regio.
Bij de paarden moesten de eerste 9 uit elke baan overrijden. Het werd pas om 14.15 bekend wie mochten overrijden (waren om 12.00/30 allemaal klaar geloof ik), in de B waren dat er 18.
Ik was 4e in mijn baan met 169 punten en boven mij waren 3 met 170 punten geloof ik.
Met overrijden (niet voor winstpunten) hadden we 2 juryleden en ging het om het totaal aantal punten. Ik werd bij de geselecteerden als eerste genoemd. Toen ik mijn punten kreeg bleek ik 167 en 176 punten te hebben. Bloos! Ik kreeg even kippevel... Haha!

Er reden volgens mij niet veel pony's mee tussen de paarden. Ik was aan het opzadelen voor het overrijden toen iemand tegen een ander zei: "moeten pony's ook overrijden?" Schijnheilig En tijdens het losrijden: "Kijk, een pony tussen de paarden?" Haha! Het was dus nog leuker dat de jury daar blijkbaar geen moeite mee had en onze proef zo waardeerde Cool

Het losrijdterrein was net een omgeploegd aardappelveld. Ik kon er met Moenira niet normaal in rijden. Veel te zwaar.
Ook de eerste banen, vooral baan 1 en 2, waren erg slecht. Die lagen het laagst en de avond ervoor waren die ook al gebruikt. Met het overrijden moesten we weer in die baan 2 terwijl de achterste banen die wel goed waren helemaal niet meer gebruikt werden! Dat vond ik vaag... toen ik er wat van zei, werd er opgemerkt: "het is voor iedereen toch hetzelfde meid" Ja... Maar je balans, tact en impuls worden er echt niet beter van en ik wil "mijn" pony niet stuk rijden... Ik ben maar zo brutaal geweest die omgeploegde stukken zoveel mogelijk te ontwijken door er net iets naast te rijden...

Amondi: Inderdaad een luxeprobleem... Zou het wel jammer vinden als ik niet mee kan rijden. Hoe was het vorig jaar? Ik had toen op zaterdag geschreven in Gorredijk en dat was geloof ik toen M en Z... Was de (B en) L de dag ervoor? Dan hoop ik dat het deze keer ook zo gaat...

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:56

Op www.paardensportfriesland.nl staat wel welke klasses op welke dagen zijn, volgens mij is het B springen en het pony springen sowieso op vrijdag, maar is dat dan overdag of sávonds?? Scheve mond

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:57

weet jij misschien ook wie van de M2 pony`s door mogen dan?
en indd zo was het vorig jaar B en L vrijdag M en Z zaterdag kon ik mooi 2 dagen Lachen ben benieuwd hoe het dit jaar gaat zal wel ff zoeken in de papieren misschien zit het ergens in mijn moeder haar map Knipoog

en joyce ik hoop voor je dat je mee kan rijden hoor!!

*

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 12:00

volgens mij als ik het goed heb begon het vorig jaar om 5 uur of half 6 geloof ik was ook aardig laat klaar.

op vrijdag doen ze alle pony`s. behalve Z dressuur.
en ze houden het B springen paarden en selectie Z dressuur paarden.

op zaterdag doen ze Z dressuur pony`s. alle klassen paarden, viertallen, finale Z paarden
Laatst bijgewerkt door HedwigG op 04-07-04 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

*

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:01

HedwigG schreef:
weet jij misschien ook wie van de M2 pony`s door mogen dan?
en indd zo was het vorig jaar B en L vrijdag M en Z zaterdag kon ik mooi 2 dagen Lachen ben benieuwd hoe het dit jaar gaat zal wel ff zoeken in de papieren misschien zit het ergens in mijn moeder haar map Knipoog

en joyce ik hoop voor je dat je mee kan rijden hoor!!


Hmm moet je even op www.startlijsten.nl kijken, dna bij lijsten> zwaagwesteinde en dan bij jou klasse, misschien kun je daaruit opmaken wie doormogen.(of was deze vraag niet voor mij bedoeld... Scheve mond ). Maar is het vrijdag 13 aug. dan overdag, weet iemand dat toevallig, wnat als ik me dan nog wel selecteer met Raf(ik mag al met Kim), dan krijg ik ook nog vervoerproblemen, omdat m'n vader aan't werk is waarschijnlijk..
Naja hoop maar dat het sávonds is.. Lachen

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:03

HedwigG schreef:
volgens mij als ik het goed heb begon het vorig jaar om 5 uur of half 6 geloof ik was ook aardig laat klaar.


Oooow gelukkig ,dat valt vast wel te regelen! Haha! Maar bij de M/Z en ZZ heb je tohc altijd 2 manches en als je de B en L dan ook nog op dezelfde dag hebt, dan red je dat tohc nooit in 1 avond? Verward En ook het B springen paarden is vrijdags, lijkt mij wat een probleem worden, of hebben ze 2 ringne ofzo??

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 12:05

marije1987 schreef:
Hmm moet je even op www.startlijsten.nl kijken, dna bij lijsten> zwaagwesteinde en dan bij jou klasse, misschien kun je daaruit opmaken wie doormogen.(of was deze vraag niet voor mij bedoeld... Scheve mond ). Maar is het vrijdag 13 aug. dan overdag, weet iemand dat toevallig, wnat als ik me dan nog wel selecteer met Raf(ik mag al met Kim), dan krijg ik ook nog vervoerproblemen, omdat m'n vader aan't werk is waarschijnlijk..
Naja hoop maar dat het sávonds is.. Lachen


haha nee die vraag was niet voor jou Tong uitsteken
ik wil weten wie er door mogen van de andere kringen.. wil mijn concurentie weten

*

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:17

Ooow haha sorry...Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:29

Ik neem aan dat ik niet mag want alleen de eerste 6 gaan door. en aangezien ik gedeelde 8ste met nog honderd andere ben Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantjuh88, YandexBot en 38 bezoekers