gestopt met verzorg paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

gestopt met verzorg paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 17:13

na 1 jaar Sagitta een 27 jarige merrie te hebben verzorgd, ben ik er mee gestopt. In het begin mocht ik wel rijden maar nu de eigenaresses het rustiger aan willen gaan doen met haar willen zij graag de dagen doen die Sagitta dan nog rijd, wat ik natuurlijk goed begrijp het is hun paard natuurlijk.

Het werd Sagitta te druk en ik kon heel weinig meer met haar doen alleen een beetje wandelen op een polder padje en poetsen. en hiervoor moest ik dan 20 minuten fietsen.

Ik heb nog een ander vezorpaard waar ik af en toe op mag rijden, gewoon een goede conditie heeft en waar je van alles mee kan.

nu heb ik zoiets van , vroeger stond ik te springen als ik een verzorg paard kon krijgen waar ik alleen maar een beetje mee kon poetsen en wandelen. Nu had ik dat en wil dan toch weer graag rijden ...

Is het dan raar dat ik ergens (vrijwillig) mee ben gestopt waar ik vroeger juist heel blij om zou zijn? Ik heb ook zoiets dat ik Sagitta een beetje in de steek laat ...

Ik mag natuurlijk nog altijd langskomen als ik wil maar ik ga de lol die ik samen met haar op haar rug had toch missen....

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:29

Dit klinkt mischien heel pennyachtig maar rijden is niet echt het belangerijkste, dat is de band tussen jouw en het paard. *LOL*

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:31

Vind ik ook Isleen.
Waarom moet je perse rijden?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:40

Huh ik wist niet dat Sagita al 27 was joh! Ik heb je trouwens nog steeds nooit op stal gezien! Knipoog Jammer dat je stopt, maarja ze zal genoeg aandacht blijven krijgen!

Cellaa
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:41

als je zo lang moet fietsen, is een beetje afleiding wel leuk. en als je dan leuke dingen mag doen met het paard is dat helemaal top!
Ik vind het zelf ook heel erg leuk om te rijden [verzorgpony], en als je alleen maar kan poetsen.. lijken die tijden fietsen steeds saaier..

maar jammer dat je ermee stopt.. als je maar een leuke tijd heb gehad met dat paardje!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:43

Ik snap het wel hoor. En ik vind ook helemaal niet dat de 'bij'zaken belangrijker zijn als het rijden zelf, het is allebei belangrijk. Ik zou zelf ook echt niet een eind fietsen om alleen maar een paardje van een ander te gaan poetsen.
Wel jammer voor je...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:26

Ik moest toen we op onze oude stal stonden ong 40 minuten fietsen! ik mocht dan wel rijden maar ik maakte van de afstand geen probleem, als je er eenmaal was is het gewoon heel leuk. nu staan we op een andere stal en moet ik een kwartiertje fietsen. ook als ik niet zou kunnen rijden zou ik het gewoon doen hoor, als ik maar lekker met de paarden bezig kan zijn!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:14

Sorry, maar dit snap ik niet! Als je een paard al een jaar doet heb je toch een band met dat paard. Daar zou ik dan niet mee stoppen met als reden dat je graag wil rijden.
Ik had ook een verzorgpaardje waar ik niet op kon rijden, maar daar heb ik de leukste tijd mee gehad. Ik was altijd uren met haar bzig per dag, buiten stappen, losgooien, poetsen, knuffelen, enz.
Ben zelfs met een pony gestopt waar ik wel op kon rijden, omdat ik die ff snel tussendoor deed om daarna weer met dat paardje bzig te kunnen zijn waar ik niet op kon rijden. Dat vond ik zielug, dus dan moet je kiezen. En koos voor het paardje waar ik niet op kon rijden!!

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:23

ik verzorg ongeveer vanaf m'n 9de de shetjes, ik kan er ook al 2/3 niet meer op rijden, omdat ze te klein zijn. maar ik ben er niet mee gestopt, er zijn nog veel meer andere dingen die je ermee kunt doen!
ik heb dan nu wel een verzorgpaard erbij waar ik wel op rijden kan.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:48

Op mijn vzpony kan ik ook niet rijden, alleen poetsen, wandelen, longeren.... En het is een half uur fietsen maar ik ga er niet mee stoppen, ten eerste omdat ik haar echt niet kan missen (ik verzorg haar nu zo'n 4 jaar) en ten tweede omdat anders niemand haar doet...
In jouw geval kan ik het me nog een beetje voorstellen omdat Sagitta, ookal kom jij niet meer, toch verzorgd wordt.

Kan de eigenaar niet 1 van de dagen wanneer ze bereden wordt aan jou geven?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:48

Ik vind het ook niet raar. Ik ben ook eens vrijwillig met een bijrijdpaardje gestopt, dat was een Fjord die bij de eigenaars aan huis stond, en er was alleen een weide om in te rijden, dus meestal maakte ik buitenritten. Ik ben met hem gestopt omdat ik het jammer vond dat ik hem niet wat dressuurmatig kon rijden, pony stond bij die mensen aan huis en er werd door hen vooral voor de koets mee gewerkt. Daarna heb ik een paard bijgereden dat op een pensionstal stond en waarmee ik privé-dressuurles kon volgen, en de eigenaars van de fjord rijden hem nu zelf volop onder het zadel. Het was een leuke ervaring, maar na een tijdje begon het te kriebelen om wat serieuzer aan het werk te gaan. Ik zou ook niet geïnteresseerd zijn in een verzorgpaard waarmee ik niet kan rijden, eerlijk gezegd.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:56

tja, aan de ene kant kan ik het wel een beetje begrijpen, maar aan de andere kant is dat rijden toch niet zo onwijs belangrijk.... ik heb met my way in het begin bijna 3 maanden alleen maar kunnen wandelen! had ik ook kunnen stoppen omdat ik niet kon rijden, maar eigenlijk vond ik het wel erg leuk... ga nu vaak genoeg gewoon een wandelingetje maken, maakt niets uit want hij krijgt beweging en vind het vaak nog leuker dan rijden!! en ik soms ook.
waarom probeer je het niet eerst? als het niet bevalt kan je nog stoppen toch?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:35

Ik begrijp het wel hoor. Rijden is zeker niet het belangrijkste, maar het motiveert wel. Als je er op een gegeven moment tegenop ziet om naar stal te fietsen omdat je alleen mag poetsen en wandelen, dan kun je er beter mee stoppen. Bij jou was er ook geen kans op verbetering, dus tja... Nu kun je misschien ook meer tijd besteden aan dat andere verzorgpaard.