Par gaat eindelijk beter

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Par gaat eindelijk beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 21:16

Na de eerste 4 hectische dagen begint het meisje nu sinds gisteren weer rustig te worden.

Ze staat niet meer strak gespannen op stal, hinnikt nog wel de hele boel bij elkaar als we gaan wandelen maar a la, je moet toch 1 lolletje hebben in je 10 dagen boxrust he Haha!

Ook haar benen zijn zichtbaar dunner en weer ouderwets mooi aan het worden.

Nu dit alles beter lijkt te gaan, en ze dus echt vooruit gaat komt mijn volgende vraagstuk: Hoe gaan we haar na die 10 dagen gevangenis weer rustig naar buiten laten en alles weer opbouwen, op dit moment ben ik bang dat alles wat ik met haar doe weer hetzelfde resultaat gaat geven Bloos
Woensdag maar even advies aan de DA vragen.

Maar voor de mensen die geduimt hebben:
Ze is wer de oude aan het worden hoor, en ook haar beentjes zijn weer netjes aan het bij trekken, dus het duimen is bij de goede terechtgekomen Knipoog Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:19

Jaaaa gelukkig maar OK dan!
Hoe je het opkunt bouwen...ik zou haar iig niet gelijk het land opgooien, maar eerst rijden of longeren o.i.d.
Zodat ze al een deel energie kwijt is

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:31

ik zou daar mee uitkijken met eerst rijden of longeren..
want druk op het land wordt ze de eerste keer toch wel, en als je dan eerst nog gelongeerd hebt, of gereden, wordt het dan niet teveel? Niet dat je het gelijk weer overbelast Knipoog

En meestal rennen ze even, en zoeken ze gelijk het gras op Haha!

Ik zou het op het land gewoon opbouwen.

Dag lieve mama...


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:41

Nou Par kennende... Clown
Veearts dan maar om advies vragen Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:46

Nou wat ik hoor van par is dat ze graag wil werken en vreselijk vel energie heeft. De gedachten om dan eerst te longeren en dan het land in snap ik wel, Maar als het zo een pony si die graag werkt, en jij gaat eerst met haar werken vraag je misschien net iets te veel, omdat ze het zelf niet zou aangeven omdat ze zo graag werkt. En als je haar dan nog eens op het land zet, gek is de eerste 5 minuten toch wel, of je haar longeerd of niet Knipoog
Als je haar op het land doet, bebpaald ze het meeste zelf, en geloof me na 10 dagen geen gras is dat heeeeeel belangrijk...

Dag lieve mama...

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:57

Ik bedoel ook niet meteen voluit gaan werken Clown
Arti was al maf na 2 weken stappen laat staan Par, ben dus wel benieuwd Schijnheilig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:18

gelukkig gaat ut weer goed OK dan!

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:35

fijn dat alles weer beter gaat heeej,ik heb nielsson toen hij twee weken op stal had gestaan eerst gewoon in de bak los gelaten en ik dacht ook ojeeee als ie zich nu maar niet verstapt met gek doen.maar hij dacht waarschijnlijk dat hij nog vast zat aan mij.maar hij liep dus heel rustig weg.en toen ik eraan kwam dacht hij"ooooneee ik ga niet weer naar die stal toe"dus toen begon hij pas gek te doen.ik hoop dat de jouwe ook rustig is als ze weer lekker naar buiten mag.veel suc 6!

Bart..we zullen je missen r.i.p

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:14

Pfff.gelukkig dat het de goede kant uitgaat, hopelijk komt het snel weer helemaal in orde!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:13

gelukkig gaat het nu weer de goede kant op... op naar het eerste weide bezoek Nagelbijten / Gniffelen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:31

Ik heb Jesper na (tijdens) zijn peesblessure steeds ruim een uur aan de hand laten grazen in het land. Daarna na een half uur aan de hand, touwtje los en erbij blijven. Hij ging nog wel even uit zijn dak, maar gelukkig maar heel kort.
We hadden wel een heel klein weilandje gemaakt, een soort grote box eigenlijk, zodat hij niet echt gang kon maken. Toen was de overgang naar het grote land later niet zo groot meer.

Navragen is beter dan afvragen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 22:59

Ik denk idd dat als ik haar aan de longe zet ze compleet uit haar dak gaat en absoluut niet oppast.....rijden idem dito, yeah werk he....maf beest.

En sowieso zullen de andere in de wei haar weer willen verwelkomen, dus gek doen zal het sowieso wel worden.
Ga denk eerst gewoon even met een touwtje de wei in, en kijken of ze erg gek tegen haar doen.

Iemand ervaring met even tijdelijk in de bandages zetten?
Gewoon het eerste uur ondersteunend inbandageren *OID* zodat ze het gekste gedeelte gehad heeft, of is dit een rare gedachte en totaal overbodig?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:17

een bandage kan iig nooit kwaad,
als je hem maar niet te lang laat zitten..
Ik zou gewoon een werkbandage omdoen.

En ook niet te lang aan een touwtje houden, dan wordt de drang nog groter naar de "vrijheid" .

Dag lieve mama...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:30

hey gelukkig maar dathet beter gaat. mijn paard heeft een maan boxrust gehad. en been daarna hele tijd wezen stappen aan de hand. toen mocht ze in een kleine paddock los en daarna rustig longeren en rijden. maar ik heb haar niet in een paddock los gegooid. ik vind dat vragen om een scheurpartij heb haar aan de longe gedaan zonder iets eraan, wel met hoofdstel. zodat je ze toch wat af kan remmen, succes ermee

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:14

Gelukkig dat het beter gaat. Dus alles gaat nog goed komen voor de keuring. Knipoog En parretje krijgt haar mooie beentjes weer terug.
En ik zou ook niet weten hoe je haar weer rustig op het land kan zetten. In de bak zetten is denk ik geen optie, want dan wil ze door de bakrand heen en belast ze haar benen weer teveel, Par kennende. Met dat touwtje lijkt me nog het beste. Ze gaat toch wel gek doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 35 bezoekers