Eens goed doordenken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Eens goed doordenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 21:02

Vorige week las ik een collumn van peter.r de vries over iets wat in zijn jeugd was gebeurt.
Hij mocht een keer van zijn moeder een nieuwe zwembroek gaan kopen bij peek& kloppenburg.
De verkoper daar was wat klef en ook net op het moment dat hij bijna bloot in het pashok stond kwam de verkoper binnen en begon aan het broekje te sjorren en binnenin rond te grabbelen naar het prijskaartje.
Ik hoef dus niet te vertellen waar hij nog meer naar grabbbelde.
Peter begreep ergens wel dat het niet helemaal goed zat maar was te jong om het te begrijpen,hij kwam in later jaren niet graag meer in die winkel en vele jaren later kwam hij een klasgenoot tegen die hetzelfde had meegemaakt en ook nu pas begreep wat er toen gaande was geweest.

Zelf heb ik ook ooit zoiets meegemaakt maar nooit aan iemand vertelt.

Op mijn dertiende kwam ik wat moeilijk door de puberteit heen en kreeg wat last van fobien.
Ik werd doorgestuurd naar een psychiater/neuroloog.
Als kind heb je geen idee wat voor soort dokter dit was,en ik vond het ook helemaal niet vreemd dat ik mij tot op mijn broekje uit moest kleden om onderzocht te worden
Maar goed dat moest ieder bezoek en iedere keer zat hij aan mijn borsten moest ik op mijn hand blazen en keek hij in mijn slip Verward

Jaren later besefte ik pas dat dit wel heel vreemd was geweest en eigenlijk niet klopte. Boos!

Zijn er meer bokkers die ooit eens zo iets hebben gehad van" eigenlijk klopte het niet maar voor ik het besefte?"

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:33

Gelukkig niet! Jeeeeeemig wat een figuur zeg, die zou eigenlijk met terugwerkende kracht geschorst moeten worden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:42

Ik heb een leraar handenarbeid gehad die altijd achter je ging staan met bijv. zagen, hij drukte dan echt z'n kruis tegen je aan en ging dan voordoen hoe je zgn. moest bewegen bij het zagen *kotssmiley*
Hij vond altijd wel een reden om aan je te zitten en vroeg ook steeds of je al een vriendje had en wat je daar mee deed.
Op een gegeven moment heb ik het thuis gezegd en zijn mijn ouders naar school gegaan, hoe het gesprek precies is gelopen weet ik niet, maar ik ging naar een andere school Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:00

Vroeger bij ons op school moesten we nog gemengd douchen en omkleden voor en na gym, de leraar kwam er dan altijd bij zitten en keek alle ruggen na en wreef ze desnoods na.
Maar ik wou niet meer douchen tussen de jongens, kom op zeg, er waren al meiden bij die ongesteld waren!!

Dus na een gesprek mochten we apart, en wat doet diezelfde gymleraar?
Hij zit dus iedere keer na de les bij ons, om onze ruggen te controleren of we onszelf wel goed afgedroogd hadden en natuurlijk nawrijven.
Na een tijdje hebben we ook dit gemeld...we schaamden ons rot met die vent in de kleedkamer.

Toen ik wat ouder was moest ik voor controle voor mijn buikpijn naar het ziekenhuis, daar zou ik onderzocht worden met smurrie en zo'n scan ding.
Eerst lag ik er al een kwartier te wachten in mijn ondergoed op een ijskoud bankje, iedereen liep in en uit, 2 liter water in mijn blaas want dan konden ze het beter zien, tranen over mijn wangen want alles deed zo'n pijn.
Na een kwartier kwam meneer achter zijn bureau vandaan en stelde zich voor, smurrie erop en beginnen maar...pijn pijn.
Klaar, naar de wc mogen huppelen in mijn ondergoed, en weer leeg terug, weer voelen en duwen en kijken.
OK, alles achter de rug, meneer pakt een handdoek, veegt de smurrie van mijn buik, trekt mijn onderbroek opzij en gaat daar ook even lekker met de handdoek wrijven.
Omdat ik nare ervaringen met mannen had in mijn verleden schrok ik me dus wild, er was een zuster in de kamer aanwezig, ik kon het ook wel zelf, en ik vind gewoon dat als er derrie op mijn buik zit je niets te zoeken hebt in mijn onderbroek.
Ik ben er verder niet op doorgegaan, misschien dat die man het helemaal niet rot bedoelde, kan hij weten dat ik bij dat soort dingen in paniek raak.
Dus ik twijfel, is zoiets nou raar of niet?
Tegenwoordig worden mensen al snel ergens van beschuldigt, en dat is neit goed, maar aan de andere kant denk ik wat heb je daar te zoeken als je drek op mijn buik gesmeert heb.
De hele gelegenheid was in zijn gehele wel gewoon genant, je halfnaakt op de tafel laten liggen met open deuren, je halfnaakt naar de wc laten huppelen en dan dat erbij.
Wat dokters ook gewend zijn, ik vind het geen leuke manier van behandeld worden, zou ook neit meer zo snel voor een buikonderzoek gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:25

naja...ben ooit op onderzoek moeten gaan voor mijn lengte (een half jaar geleden)
en snapte toen ook niet dat ik mij dus tot op mijn slip moest uitkleden...
ook hij deed hetzelfde: voelen aan borsten en in slip kijken.
vond dat totaal niet fijn en ben nooit meer terug gegaan!
verder woont hier een dokter waar ik ook niet meer naar toe wil. hij ging (maand geleden ofzo) aan mijn borsten voelen voor gekneusde ribben Verward naja sorry maar dat vind ik niet echt kunnen Bloos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:31

Ik heb altijd een vrouwelijke huisarts... gelukkig zijn me dit soort dingen nooit overkomen. Lijkt me echt dat je je daardoor behoorlijk aangetast voelt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:37

wij normaal ook. maar die was op vakantie. en ja. gekneusde ribben voel je wel Scheve mond

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:14

sily , ik ken die onder zoeken helaas veel te goed
maar er loopt dan ook van die gel (smurrie) thv de onderbroek rand
dat halen ze dan ook alvast voor je weg

het zijn inderdaad hele niet zo leuke onderzoeken
(stel je voor dat je zo'n onderzoek krijgt en dan dus ook nog een kijker een grijpertje etc er in) lig je daar lekker met je benen wijd
maar wat die arts deed is dus "normaal" in het ene ziekenhuis gaan ze wel wat vriendelijker met je om als in het andere

helaas heb ik ook de niet normale dingen mee gemaakt en inderdaad als kind zijnde heb je niet altijd door dat dit niet normaal is
dat besef je meestal pas jaren later .......................

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 10:09

Ilandra en sily,dat zijn ook heel herkenbare dingen gymnastiek leraren.
Vriendinnetjes van mij klaagden daar vroeger ook altijd over dat de leraar je zo slecht opving na een afsprong van een toestel want vaak had hij precies de verkeerde plekken vast of gleden zijn handen door naar plekken waar hij niets te zoeken had.
Op een turnvereniging hadden we ook zo een trainer,alleen deed hij het ook bij volwassen dames en die hadden hem gauw door Haha! .

Nickyu over vriendelijke artsen gesproken,toen ik 18 was ben ik eens midden in de nacht opgenomen in een ziekenhuis met vreselijke buikpijn,
De chirurg kwam kijken maar vond het niet typisch een blindedarm en riep er een andere arts bij.
Dit bleek een gynaecoloog te zijn die eerst ven buiten en toen zonder iets te zeggen inwendig voelde.
Van een verpleegkundige hoorde ik later dat ze mij verdachten van een buiten baarmoederlijke zwangerschap.
Als die idioten met mij gepraat hadden had ik ze kunnen vertellen nog nooit een vriendje of sex te hebben gehad Verward
Ik zeg altijd dat ik ontmaagd ben door een arts met handschoen maat
8 1/2. Bloos!

Toch volgens mij gebeuren er meer rare dingen dan wij zo beseffen,laatst stonden er toch ook in de krant verhalen over judo trainers die voor te intiem kontakt geschorst zijn.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:36

Ik denk dat bijna iedereen wel een keer zo'n soort milde sexueel misbruik situatie heeft meegemaakt.

Ik zelf ook, door een man over de telefoon. Ik had met een foto op ponykamp in de krant gestaan. Mijn naam en woonplaats stond erbij. Het was de zomervakantie dat ik over ging naar de middelbare school. Die man belde en kreeg mijn moeder. Tegen haar vertelde hij dat hij van mijn nieuwe middelbare school was en dat ze een verassing voor de ouders gingen voorbereiden, dus als hij mij zodadelijk sprak, was het de bedoeling dat zij uit de buurt bleef je zodat ze niets kon horen over de verassing (hij was echt behoorlijk gehaaid).

Toen ik aan de telefoon kwam begon hij over een lichamelijk onderzoek en ik moest mijn broek naar beneden trekken en naar mijn knieen kijken. Ik vond het vreemd, maar deed het wel. Vervolgens moest ik mijn onderbroek uittrekken. Dat deed ik niet, want dat vond ik een beetje raar, maar ik zei niet nee ofzo. Toen begon hij over voelen en gaatjes, en toen ben ik heel hard huilend naar mijn ouders gerend.

Die moesten een beetje lachen, want die dachten dat hun dwarse dochter geen zin had in het leuke verassings-plan. Voordat ik met horten en stoten eruit gebracht had wat er gebeurt was en mijn vader woedend naar de telefoon stormde, had de betreffende persoon al weer opgehangen.

Die zomer stond er een berichtje in de krant dat meerdere kinderen die met een foto in de krant hadden gestaan, lastig gevallen waren. Het was nog wel even een spannende periode, want als die man mijn telefoonnummer wist, dan wist hij ook mijn adres. Maar nooit meer iets over gehoord.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:04

De directeur van de basisschool waar ik op zat was zo vreemd..
Om de week op vrijdag ofzo gaf hij ons les, omdat onze juf dan vrij had.
Op vrijdag hadden we ook altijd gym, en ja, dan ook die dingen van op rare plekken vasthouden als hij je moest opvangen bij iets.

Maar in de kleedkamer, als we ons aan het omkleden waren, kwam hij altijd NET op dat moment binnen. Iedereen stond dan halfnaakt in de kleedkamer en begon te gillen en te graaien naar kleding om er voor te houden.
Dan bleef hij altijd naar ons staan kijken, hij zei zelfs een keer tegen mij toen ik niks aan de bovenkant aan had: kijk, dat vind ik er dan beter uit zien dan dat je een bikini aan hebt!
En hij begon gemeen te lachen.
Daarna liep ie naar me toe maar ik rende naar de wc.
Men wat was ik geschrokken Bloos! ik durfde me daarna nooit meer gewoon langzaam om te kleden als we gym hadden van hem. Hoe hij altijd naar ons keek als we daar halfnaakt stonden...... Scheve mond

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:44

Jemig wat een sexisten allemaal Scheve mond
Gelukkig heb ik hier nog nooit last van gehad...