blanc rivage.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

blanc rivage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 22:10

Hallo,

Wie kan mij meer vertellen over deze hengst.
Vooral iets over zijn karakter.
Wat geeft hij wel of niet door aan zijn kinderen.

Ben erg benieuwd. *LOL*

Groetjes Zauber. OK dan!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:43

Ik heb geen ervaring met nakomelingen, echter wel met de hengst zelf. Blanc Rivage xx was een hengst met een goed karakter. De laatste jaren werd hij vooral voor het schouwen gebruikt.

Blanc Rivage xx BB 3071
Engels Volbloed
Geboren: 1974
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.68 m

Vlakkebaan: 18 starts
Winnaar: 4 keer
Geplaatst: 6 keer
Winsom: NF 276.400

Fokker: Comtesse de Chambure, Frankrijk

(Riverman xx) x (Tour Blanche xx van Le Fabuleux xx) x (Torrefranca xx van Sicambre xx) x (Torbella xx van Tornado xx) x (Djebellica xx van Djebel xx)

Afstammelingen 1990 (veulens)
Met name wat betreft croupevorm en schouderligging heeft deze Volbloedhengst het verbeterende werk naar behoren verricht. Wensen blijven open ten aanzien van de bewegingsvorm, omdat de onderbrenging van de achterhand resoluter zou mogen zijn. Bij de geprikte veulens kon reeds worden vastgesteld dat de hengst ruimschoots voldoende maat doorgeeft. Het voorbeen is nog wel eens iets aan de tere kant. De hoofden bleken bij verschillende exemplaren fijner te kunnen zijn. De schouderligging was over het algemeen best. Ook de croupevorm was bij de veulens dikwijls rijtypischer dan bij de moeders. Het achterbeen bleek doorgaans goed gesteld. De stap was voldoende, de draf zou ruimer mogen bij een meer stuwende achterhand. In type waren de door de hengstenhouder uitgezochte veulens zeker niet beter. Hoewel ook in de draf hier de onderbrenging overtuigende zou moeten zijn van de achterhand, was er wel sprake van meer ruimte als gevolg van iets meer schoudervrijheid. Ook in deze groep konden de hoofden iets fijner en bleek het voorbeen nog wel eens ingesnoerd te zijn onder de knie. De schouderligging was over het algemeen weer best. Ook de bespiering was meer dan voldoende. De stap was in doorsnee goed, hoewel bij de uitgezochte exemplaren enkele meestapten die niet geheel regelmatig waren.
Getoond: 11 veulens uit 25 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:58

En dit stukje stond in de Paardenkrant toen Blanc Rivage xx was overleden in half maart 2002:

De hoogbejaarde Engelse volbloedhengst Blanc Rivage xx is gestorven. De vos van hengstenhouder Johan Venderbosch uit Varsseveld werd maar liefst 28 jaar. Blanc Rivage xx zag het levenslicht in Frankrijk en liep in zijn jongere jaren op de renbaan. De Riverman-zoon werd in 1980 voor het eerst op zijn nakomelingen beoordeeld. Ruim twaalf jaar lang nam Blanc Rivage xx een box in op hengstenstation De Radstake. De laatste tijd dekte de hengst niet veel meer, maar vorig jaar bevruchte hij nog 3 merries. Dit seizoen worden dus zijn laatste nakomelingen verwacht.
Van Blanc Rivage zijn verscheidene nakomelingen in de sport uitgebracht. Succesvolle dressuurpaarden zijn bijvoorbeeld Fuire, die door Michael van Hoorne werd gereden, en High Air BW, die door Irma Holleman in het Z2 werd uitgebracht. Avignon werd met Wim Voncken al een NKB-kampioen in de Zdressuur. Peter Geerink heeft met Honore op Z-niveau gesprongen. Uiteraard worden in de sport ook paarden aangetroffen met Blanc Rivage xx in de merrielijn. Een beloftevol dressuurpaard, dat al veel overwinningen op zijn naam heeft staan, is Nomination (Balzflug x Blanc Rivage xx). De bruine wordt door Irene Mosselman gereden. Ook Nikita (Jazz x Blanc Rivage xx) onder Henrita Janssen is een fijn paard. Sarah van Fessem heeft met Esprit (Le Mexico x Blanc Rivage xx) bij de NVDR gestart.
Van Blanc Rivage xx werd in het verleden nog een zoon goedgekeurd. Dat was de rijpaardhengst Barbados, die gefokt werd uit de keurmerrie Karina (Garant x Waldo). De bruine heeft de KWPN fokkerij slechts twee jaar mogen dienen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:15

Ik heb een blanc rivage gekend. Dit was vooral een springpaard. Pittig, inderdaad een volbloedtypje, maar gouwen karakter Lachen

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 21:36

Bedankt voor jullie reaktie,s en ik hoop op nog meer.

Groetjes Zauber

ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:14

Hoi, ik heb ook een afstamming van Blanc Rivage.
Ben zeer tevreden met mijn paardje,, Ze is maar klein gebleven ze is net 1.58 / 1.59 maar ze heeft wel een super karakter ze kan soms wel eens zuur zijn. Maar ze is op en top betrouwbaar en rustig. Ze heeft wel pit en wil vooruit. Maar gemeen is ze niet.
verder zit er bij haar ook (Ulft / Boston) in haar bloed.
Groetjes

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:21

Mijn vriendin heeft een afstammeling van Blanc Rivage gehad.
Het was een superbraaf paard, eigenlijk net wat te klein gebleven (haalde met moeite de 1.60) en moeilijk te motiveren om een goede sportprestatie neer te zetten Knipoog
Wel altijd eerlijk en braver dan braaf (zelden zo'n betrouwbaar paard gezien !), maar ik zou hem omschrijven als een beetje een "dooie diender".
Liever lui dan moe *LOL*

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:24

Bij ons op stal heeft iemand ook een Blanc Rivage, mooi paard, groot en fors (zwaarer dresuur type zeg maar) hij nu zz licht volgens mij. Maar dit paard heeft een zeer sterke eigenwil

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:52

Ik heb ook een Blanc Rivage gehad, uit een Gelderse moeder.
Goed paard, 3 goede gangen met een fijne tact, maar wat te groot en daardoor te mans voor mij. Ik heb hem tot en met Z1 gereden, daarna verkocht.
Gaat nu de overstap naar het ZZ zwaar maken met een andere ruiter Knipoog

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:54

Heb een Don Primaire x Blanc Rivage XX. Een vos van 1.77 met een gouden karakter! *LOL*
Heeft iemand toevallig ook foto's van deze hengst??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:08


Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:45

Nee ik bedoel foto's van Blanc Rivage

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:09

Ik heb wel een foto van Blanc Rivage xx, stuur maar even een mailtje (geen PB).

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:22

Ik heb een Blanc Rivage ruin gekend, een ontzettend lief paard. Wel heel gevoelig en snel van streek, kon niet alleen zijn en weefde als hij te lang op stal moest staan. Hij was ca. 1,69m hoog, vos met blesje.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:12

essie79 schreef:
Ik heb ook een Blanc Rivage gehad, uit een Gelderse moeder.
Goed paard, 3 goede gangen met een fijne tact, maar wat te groot en daardoor te mans voor mij. Ik heb hem tot en met Z1 gereden, daarna verkocht.
Gaat nu de overstap naar het ZZ zwaar maken met een andere ruiter Knipoog



Dat zou best wel eens diegene kunnen zijn die bij ons op stal staat....
ben benieuwd