singel vast maken een ramp.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

singel vast maken een ramp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 22:15

mijn pony opzadelen is een ramp..

de singel gaat aan het begin bij allebei de kanten op het laatste gaatje. en zelfs dit is voor mij een ramp, ik doe er een half uur over om te pielen en madam blijft rustig om zich heen staan kijken en trekt zich er niets van aan (niet van voetje geven enz. ze zit totaal in haar eigen wereldje)..
eindelijk na lang gepruts, krijg ik de singel dan vast op het eerste gaatje wel te verstaan, maar dan is er aan de andere kant alweer 1 zon gesp los.

dan stap ik naar de bak toe en in een keer kan ik aan allebei de kanten de singel 3 gaten korter maken...

ze is dan wel een beetje aan de dikke kant en ze staat nu op een dieet. maar dit is toch niet normaal??:? hebben jullie nog eventuele tips voor wat ik er aan zou kunnen doen?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:24

Volgens mij heeft dit niets met het te dik zijn van haar te maken, meer met het feit dat ze zich opblaast als je aansingelt.
Heeft ze een soort van singelnijd?

Bij Par kan de singel als ik naar de bak gelopen ben ook altijd 1 of 2 gaatjes korter, na een half uur rijden nog wel meer ook Haha!

Maar bij ons op de manege had je ook van die paardjes die zich zo erg opblaasden dat de singel zelfs te kort leek te zijn.
Instructrice kriebel/prikte dan altijd even bij de flanken in de buurt, dan blaasden ze weer uit Haha! en singelde ze aan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:28

Anders kun je een iets langere singel kopen. Klinkt alsof je pony idd zijn buik nogal uit zet Haha!.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 22:48

het heeft wel iets te maken met dat ze dik is, het is gewoon 1 groot vetklompje. als ze slanker was geweest (net als voorheen, had ik de singel zowieso op het eerste gaatje vast kunnen maken)...

singelnijd weet ik niet of je het zo kan noemen, als ik aansingel dan kijkt ze wel eens om met die oren in dr nek en begint wat te happen, maar als ik er weer opzit en ik singel aan doet ze dat juist weer niet.

dat prikken en porren werkt allemaal niet Scheve mond. mijn pony is daar wat slim voor denk ik, die heeft dat allemaal door...

langere singel kopen: had ik het geld maar Haha!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:50

geef dr een snoepje..
Moet ze kauwen en kan ze zich niet opblazen..

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 22:51

Marrepar schreef:
geef dr een snoepje..
Moet ze kauwen en kan ze zich niet opblazen..


ga ik proberen deze kende ik nog niet Knipoog

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:06

langere singelkopen of singel met elastiek

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:13

maar als je haar wat lekkers geeft, 'beloon' je haar ook voor het opblazen, vind ik. wil je dat altijd blijven doen? voor zo'n geintje maar snoepjes blijven geven?

ze kan het opblazen niet eeuwig volhouden, laat iemand haar afleiden oid.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:18

Er zijn ook singel verlengers te koop. Dat zijn leren aanzet stukken voor aan de singel.

Paarden geven mij vleugels op aarde!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 07:59

Serendipity1 schreef:
maar als je haar wat lekkers geeft, 'beloon' je haar ook voor het opblazen, vind ik. wil je dat altijd blijven doen? voor zo'n geintje maar snoepjes blijven geven?


Ik denk niet dat een paard zo denkt
Haha! , hij vind het gewoon vervelend en gaat zich dan opblazen. Als je het snoepje (stukje appel of wortel oid) geeft vlak voor het aansingelen voorkom je het probleem, lijkt me een heel paardvriendelijke oplossing.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Roozzz

Berichten: 519
Geregistreerd: 11-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:06

ik geef ook altijd een sukkerklontje bij het aansingelen, dan is tie ff afgeleid en kan ik snel aansingelen Haha!

http://www.bureaurooskleurig.nl Think outside the box!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:14

Ik geef nooit snoepjes voor t aansingelen, maar 'k doe de singel eerst op de 1 na laagste gaatjes vast, dan t hoofdstel in, naar buiten en dan kan ie meestal nog wel 2 strakker. Als ik jou was zou ik een singelverlenger kopen, want als je paard zich dan niet meer opblaast kun je die verlenger dr zo weeer tussen weg halen. En dan ben je ook niet de kosten van de aanschaf van een nieuwe singel kwijt. Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:52

marije1987 schreef:
Ik geef nooit snoepjes voor t aansingelen, maar 'k doe de singel eerst op de 1 na laagste gaatjes vast, dan t hoofdstel in, naar buiten en dan kan ie meestal nog wel 2 strakker. Als ik jou was zou ik een singelverlenger kopen, want als je paard zich dan niet meer opblaast kun je die verlenger dr zo weeer tussen weg halen. En dan ben je ook niet de kosten van de aanschaf van een nieuwe singel kwijt. Lachen



klopt, alleen het probleem is dat zodra het zadel op haar rug ligt, blaast ze zichzelf al op. ik kan de singel dus helemaal niet vast maken aan het begin Scheve mond
na 10 minuutjes ongeveer, kunnen ze zowieso aan allebei de kanten 2 gaatjes korter en aan meestal 1 kant later nog eens 1 of 2 gaatjes...

maar stel dat ik nu een singelverlenger ga kopen zou ze dan niet denken van: laat ik mijn buik nou meer uitzetten, het enige waar ik hem voor nodig heb is bij het aansingelen en daarna kan hij er weer af..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:08

Zo'n singel met elastiek helpt meestal wel geloof ik. Dat singelt zowiezo makkelijker aan.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 17:34

hmm, ik zal het denk ik toch maar eens gaan proberen (uhm zodra ik terug ben van vakantie)
Lachen bedankt allemaal voor de tipd OK dan!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:10

denk toch dat je een langere singel moet kopen, 3 gaatjes aan elke kant is niet veel..

staat er geen te koop hier op bokt, dan kan je een 2 de hands aanschaffen en zijn ze niet zo duur...

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:15

gelsingel met elastiek lijkt me voor ieder paard fijn.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 17:55

kimmie261 schreef:
denk toch dat je een langere singel moet kopen, 3 gaatjes aan elke kant is niet veel..

staat er geen te koop hier op bokt, dan kan je een 2 de hands aanschaffen en zijn ze niet zo duur...



zitten er op een singelverlenger maar 3 gaatjes dan? Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:02

elastieke singels zijn inderdaad erg fijn.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 70 bezoekers

cron