pony steigeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

pony steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 22:55

ik ging vandaag me kleine pony longeren en toen..
ging hij stil staan en toen sloeg ik met de longeerzweepop de grond want meestal loop die dan wle door maar vandaag ging die steeds steigeren en met een been slaan egt raar Knipoog
maby dat die dat heeft aangeleerd oude baasje want doet het aleen met longeren Scheve mond ?


Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:57

Hij doet het normaal niet? Misschien een teken van pijn ofzo? Scheve mond

Morgen.
...

Glorie.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:00

Ehm misschien snapt hij het niet en is bang voor de zweep (aan de longe kan hij geen kant op) probeer eens op stemhulpen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 23:03

ja dat doe ik ook steeds maarja mischien omdat die geen zin had wnat dan haalt die ook wel eens gekke streken uit of hij haat de zweep

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 23:11

en hij is niet egt aan longeerzweep gewend

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 00:25

Of hij is gewoon een dagje baldadig! Niet meteen overal iets achter zoeken na 1x steigeren ofzo...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:29

aaaagh misschien ook de wind ofzo hoor.worden ze ook weleens helemaal gek van.niels iig wel.morgen gewoon weer proberen gaat vast beter.hij heeft misschien wel de gekke vijf minuten gehad.

Bart..we zullen je missen r.i.p


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:10

Ik heb het met mijn verzorgpony ook gehad dat steigeren. Normaal steigert ze nooit, maar met longeren, en dan vooral de eerste keren, ging ze ineens tegenover me staan en steigeren. Dat was uitprobeergedrag, de eigenaresse had me al gewaarschuwd. Maar is toch even schrikken.

Jeroosje

Berichten: 13
Geregistreerd: 03-07-04
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:50

Hallo,

Raar dat je pony met longeren zo gaat slaan met de benen en gaat steigeren.

Het lijkt mij een optie dat iemand in de middenkring gaat staan met longeertouw er aan, en dat jij of iemand anders je pony beet houdt en rustig met hem gaat stappen eerst....

En inderdaad zoals hier ook al werd genoemd is hij misschien wel bang voor de zweep.

Gebruik je ook een zweep als je gewoon rijdt en niet longeert?

Kuss Jeroosje,

Liefs JerOoSje,

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:36

Misschien moet je hem eerst laten wennen aan je stemcommando's. Kijk hoe hij reageerd als je hem naast je zet en rustig met de longeerzweep over zijn hals naar zijn kont beweegt en daarbij rustig tegen hem praat. Zo kan je ontdekken of het de angst van de zweep is. Zo ja, of het telkens voor het longeren ongeveer een minuutje leg dan je zweep naast je neer en beloon hem. Je zult merken dat hij steeds rustiger op de zweep reageerd. Na dit een aantal keren gedaan te hebben ga je proberen te longeren met een halve longeerzweep (dus zonder lange stuk eraan) en zo bouw je het op.

Als hij stil gaat staan tijdens het longeren kan je niet op dat punt doorgaan maar zul je hem weer bij je moeten halen en weer opnieuw moeten beginnen. succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ComscoreBot, Dayna, denisesilver, Igniss, mosimonster, Soprano en 110 bezoekers