Firewall en ADSL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Firewall en ADSL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 23:26

Ik heb een tijdje geleden weer eens een firewall geprobeerd (ZoneAlarm) maar die wil mijn ADSL niet hebben, ofwel ik kreeg geen verbinding meer.

Wie weet meer opties die goed zijn en wél werken? Volgens mij is het niet onverstandig om weer eens een firewall erop te zetten...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Firewall en ADSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:39

Naz schreef:
Ik heb een tijdje geleden weer eens een firewall geprobeerd (ZoneAlarm) maar die wil mijn ADSL niet hebben, ofwel ik kreeg geen verbinding meer.

Wij hebben ook ADSL en Zone ALarm en wij hebben er geen problemen mee. Wat voor ADSl-aansluiting heb je?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:42

Heeft waarschijnlijk niets met de aansluiting maar met de instellingen van de software te maken. Ik weet zo niets van de opties van zonealarm, maar als er iemand bij je in de buurt woont die ook zonealarm en adsl heeft waar het wel werkt, zou ik een keer instellingen gaan vergelijken ofzo. Ik heb Norton Pesonal Firewall en die werkt perfect.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Firewall en ADSL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 23:47

mickey"]
[quote="Naz schreef:
Ik heb een tijdje geleden weer eens een firewall geprobeerd (ZoneAlarm) maar die wil mijn ADSL niet hebben, ofwel ik kreeg geen verbinding meer.

Wij hebben ook ADSL en Zone ALarm en wij hebben er geen problemen mee. Wat voor ADSl-aansluiting heb je?
[/quote]

xs4all.
Moet ook toegeven dat het al een tijdje geleden is dat ik me erin verdiept heb hoor, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:54


Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:07

xs4all en zonealarm gaan inderdaad niet samen, ik heb ook zonealarm moeten verwijderen. Maar op de site van xs4all kan je een hele goede firewall downloaden evenals een virusscanner. Gratis, goed en het werkt uitstekend samen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Firewall en ADSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 09:54

Naz"]
[quote="mickey"]
[quote="Naz schreef:
Ik heb een tijdje geleden weer eens een firewall geprobeerd (ZoneAlarm) maar die wil mijn ADSL niet hebben, ofwel ik kreeg geen verbinding meer.

Wij hebben ook ADSL en Zone ALarm en wij hebben er geen problemen mee. Wat voor ADSl-aansluiting heb je?
[/quote]

xs4all.
Moet ook toegeven dat het al een tijdje geleden is dat ik me erin verdiept heb hoor, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden?
[/quote]
En hoe heb je je firewall dan ingesteld?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Firewall en ADSL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 12:19

mickey schreef:
En hoe heb je je firewall dan ingesteld?


Momenteel dus helemaal geen firewall... maar op die link die Bart gaf staat wel nuttige informatie, dus zal daar ff mee bezig.