Drie demensionaal paarden pezen bekijken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Drie demensionaal paarden pezen bekijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:49

Met lof promoveerde Hans van Schie 17 juni in het Academiegebouw te Utrecht en ontving zijn bul uit handen van professor Ab Barneveld. Van Schie, die teamveterinair is van de Nederlandse dressuurpaarden die naar de Olympische Spelen gaan, begeleidt ook al jarenlang de paarden van Anky van Grunsven.

Hij ontwikkelde een methode waarmee hij pezen driedimensionaal kan bekijken. Hierdoor heeft hij beter inzicht verkregen in de ontwikkeling van peesletsel, en kan het peesherstel bij paarden veel beter worden gevolgd en gestuurd. Tevens kan tijdens de hersteltraining de kans op terugval van blessures aanmerkelijk worden beperkt. Teveel belasten is niet goed, maar te weinig en te laat evenmin’, aldus Van Schie.

Momenteel wordt gekeken in hoeverre de methode toepasbaar is bij menselijke topsporters met Achillespeesletsel.Zijn onderzoek werd door de internationale promotiecommissie zo goed bevonden dat hij Cum Laude promoveerde. Dit predikaat wordt slechts bij zeer hoge uitzondering toegekend na raadpleging van wereldwijde wetenschappers. Anky van Grunsven trad als paranimf op.




BRON: WWW.KNHS.NL

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers



Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:37

Dat is goed nieuws op het gebied van peesblessures OK dan! . Ik heb veel gehoord over Van Schie en dat ie erg goed is, dit bevestigt het ook nog eens .
Eerlijk gezegd hoop ik dat ik nooit gebruik van deze nieuwe methode hoef te maken Knipoog (mijn paard is nu net hersteld van een peesblessure)!

Bessy, Neala, Hazel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Trendiction en 80 bezoekers