Nachtspel, iemand een idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Nachtspel, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 19:11

Volgende week ga ik mee als begeleidster van het tentenkamp op de tennis. Ze wouden eigenlijk voor het 4e jaar achtereen weer Stratego doen omdat ze niets anders wisten. Maar omdat de jongere kinderen het niet snappen en de oudere het niet meer leuk vinden, wou ik iets anders verzinnen.

Dus wou ik aan jullie vragen of jullie nog leuke ideen hadden.


verootjoo
Berichten: 35630
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:17

De leiding gaat zich verstoppen, en maakt steeds dierengeluiden. Dan komen de kinderen in groepen en die gaan jullie zoeken en raden wat voor dier jullie zijn en wie jullie zijn. Deden wij ook altijd op ponykamp Haha!

[o]

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:31

UUuuhm... je hebt een spel:

je hebt twee teams, ieder persoon van het team krijgt een kaartje met de teamkleur...
aan beide kanten van het veld zit een post die kruisjes en nulletjes geeft wanneer je het hebt gered om naar de overkant te komen.... je moet om en om kruisjes en nulletjes halen.....
tussen de reizen door lopen er mensen door het veld met zaklantaarns... deze mensen schijnen je af en dan moet je je laatst behaalde kruisje of rondje weer inleveren ( deze wordt doorgekrast)....
op het eind tel je de dingen en dan wint degene die de meeste kruisjes en nullen heeft gehaald.....

Is erg cool Haha!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 19:34

verootjoo schreef:
De leiding gaat zich verstoppen, en maakt steeds dierengeluiden. Dan komen de kinderen in groepen en die gaan jullie zoeken en raden wat voor dier jullie zijn en wie jullie zijn. Deden wij ook altijd op ponykamp Haha!


Ja idd een leuk spel, hebben we vorige jaren helaas ook al gedaan maar hebben ze er nu eruit gehaald, toch jammer want ik had me dit jaar voor genomen een vis na te doen. Haha!


Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:36

Drugs smokkelen *LOL*

Moet je in een open stuk bos 2 teams hebben. Ieder team heeft bijv 50 zakken drugs (zakjes met poedersuiker en zakjes met van die snoeppilletjes, smarties ofzo Tong uitsteken)
Er loopt duane rond (leiding?) Dan moet je je zakjes naar de overkant brengen. Met lege handen terug en weer over brengen.
Wie aan het einde de meeste drugs heeft, heeft gewonnen Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


loulou

Berichten: 14807
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:07

idd het dierengeluidenspel of het smokkelspel

allebei heel leuk

verootjoo
Berichten: 35630
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:23

oow, smokkelen. Dat is ook leuk. Was ik altijd heel goed in Tong uitsteken. (rende gewoon keihard over de berg, niemand die me aanhield Schijnheilig)

[o]

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:31

Dat drugsspel deden wij met kamp ook in het bos, maar dan overdag. 's Nachts deden we een spookspel waarbij je een schat moest zoeken en allemaal opdrachten moest uitvoeren, en de leiding verkleed was als spoken, piraten enzo. Nou, da's eng in het donker hoor, als er zo'n gek uit de struiken gerend komt!
De prijs was een paar zakken chips en een fles frisdrank voor het beste groepje!


Succes met bedenken!!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Kana

Berichten: 9050
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:47

Ik dacht bij de titel dat je spelletjes zocht voor in bed met je vriend/ man Vork

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 20:49

Kana schreef:
Ik dacht bij de titel dat je spelletjes zocht voor in bed met je vriend/ man Vork


Haha mocht ie willen.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:19

Okee je stuurt een paar begeleiders met een zaklamp het veld in.
Alle deelnemers krijgen 2 elastiekjes om hun pols (1 stiekje = 1 leven).
Je wordt ergens achter in een bos weggezet door de begeleiders en moet zo snel mogelijk terug naar het centrale beginpunt, zonder dat er een zaklamp op je geschenen wordt. Als er een zaklamp op je geschenen wordt ben je 1 leven kwijt. Maar als je nou iemand aan ziet komen met zo'n zaklamp en je verstopt je of gaat doodstil op de grond liggen, is er niks aan de hand Lachen

Smokkelspel is ook leuk Tong uitsteken

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:10

bij ons op het introkamp hebben we ook een vaag spel gedaan..
lopend kwartet..
we hadden een aantal groepen die op een vaste plek in het bos in een cirkel stonden (cirkel was aangegeven met rode lampjes)..
elke groep heeft een eigen kleur
dan stond er in elke cirkel 1 leidinggevende met een zak met spullen (een kegel, een zakdoek.. etc..)
dan had elke groep een aantal lopers en een aantal verdedigers. elke loper heeft een kaartje met de kleur van zijn groep, zij moeten zoveel mogelijk kwartetten bij elkaar rapen. zolang zij hun kaartje hebben mogen zij in de cirkel van een andere groep een voorwerp pakken.
het is de taak van de verdedigers om de lopers te onderscheppen en dan hun kaartje af te pakken.
als een loper zijn kaartje kwijt is kan hij een nieuwe gaan vragen in bij zijn leidinggevende, als een verdediger een kaartje heeft afgepakt moet ie deze bij zíjn leidingevende inleveren. (als een loper van blauw dan in die cirkel komt kan hij deze kaartjes meenemen ofzo..)
beetje vaag spel..
maar wel grappig.. (behalve als je nachtblind bent haha:P)
oja er mag natuurlijk geen gebruik gemaakt worden van zaklampen en derglijke Tong uitsteken

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:22

levend cluedo!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

lies

Berichten: 9621
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:26

Kana schreef:
Ik dacht bij de titel dat je spelletjes zocht voor in bed met je vriend/ man Vork


Ben gelukkig niet de enige met een dirty mind Haha!

זכור

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:31

Hanneke_S schreef:
levend cluedo!


WIE HEEFT TOCH TER PLEKKE DE LEIDING VERMOORD??

(is dat niet een beetje gevaarlijk hahah) Haha!

sans6

Berichten: 7893
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:53

spooktocht organiseren kan natuurlijk ook

You're immortal until proven otherwise

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:58

ja drugsspel is echt leuk, deden wij ook altijd met kamp in de duinen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:08

verootjoo schreef:
De leiding gaat zich verstoppen, en maakt steeds dierengeluiden. Dan komen de kinderen in groepen en die gaan jullie zoeken en raden wat voor dier jullie zijn en wie jullie zijn. Deden wij ook altijd op ponykamp Haha!

Bij ons werden er een paar opgedeelt als dieren, die moesten zich verspreiden over het bos, en af en toe het geluid maken van hun beest.
De andere kregen een kaartje, en moesten bv eerst naar de hond, daar kregen ze een letter, en dan pas mochten ze naar de volgende dier op hun lijstje.

Ik moest toen een kat spelen, maar naderhand waren ze mij en een klasgenoot die een eidnje verder op zat, vergeten op te halen.
Uiteindelijk kwam die dus naar mij toe, en hebben we met zijn 2e door het donker zonder lamp (die waren inmiddels wel leeg) heel het bos kunnen doorkruisen. We waren ruim ene uur later terug en niemand had ons gemist Clown

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:10

This_is_me schreef:
WIE HEEFT TOCH TER PLEKKE DE LEIDING VERMOORD??

(is dat niet een beetje gevaarlijk hahah) Haha!


is ook een optie, maar ik dacht zelf meer aan mensen die zich voordoen en verkleden als bijv. Mr. Black, etc. rondlopen in een bos waar groepjes doorheen lopen en als ze iemand tegenkomen, mogen ze een vraag stellen aan bijv. mr. Black, als in 'Heeft u hem vermoord met de bijl' ofoz en dan mag hij ja of nee zeggen. Wie het eerst het antwoord heeft, heeft gewonnen. BTW: de spelers mogen niet twee keer achter elkaar naar dezelfde persoon gaan...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:04

Lijkt mij wel een leuk spel... Enne die ene opmerking was een prapje he..Ik moest namelijk gelijk denken aan de reclame die ze vroeger maakte van de Cluedo... haha

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:12

Dropping, heb je als leiding ook weinig problemen mee Haha!, je zet ze ergens af en rijdt weg. De groep moet dan terug naar het kamp zonder dat ze gepakt of gezien worden door rondrijdde leiding. Kan leuke taferelen opleveren. Zo heb ik wel eens door een sloot gebaggerd, tot aan m'n middel. Stinkt ook lekker. Uiteraard is dit wel een beetje leeftijds gebonden, jonge kinderen zou ik niet meer dan 5 km van kamp droppen. ouderen kun je rustig zo'n 7á 10, maybe more van het kamp afdroppen. Ikzelf vond het altijd leuk en het geeft in het groepje waar je mee reist ook een leuke sfeer. Door aardappelvelden, over sloten springen maar er toch in vallen. Enz Als kampleiding moet je natuurlijk wel rondrijden om ze te spotten, want dan duiken ze bij elke auto die ze zien hetgraskantje in. gegarandeerd plezier voor de hele groep. Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag. Haha!

Ze moeten natuurlijk wel donkere kleren aan, geen blauwe spijkerbroek, die is zo wit als ik weet niet wat in het donker.

- Offline -

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:13

Ethelate schreef:
Bij ons werden er een paar opgedeelt als dieren, die moesten zich verspreiden over het bos, en af en toe het geluid maken van hun beest.
De andere kregen een kaartje, en moesten bv eerst naar de hond, daar kregen ze een letter, en dan pas mochten ze naar de volgende dier op hun lijstje.

Ik moest toen een kat spelen, maar naderhand waren ze mij en een klasgenoot die een eidnje verder op zat, vergeten op te halen.
Uiteindelijk kwam die dus naar mij toe, en hebben we met zijn 2e door het donker zonder lamp (die waren inmiddels wel leeg) heel het bos kunnen doorkruisen. We waren ruim ene uur later terug en niemand had ons gemist Clown

Oei, dat is l*llig Ach gut Haha!

Just keep passing the open windows.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:25

Ja, best wel Haha!
Bedenk maar eens hoe je een bos in het donker doorkruist, en dat als 12 jarige Rolleyes Knipoog

Dropping is ook leuk Haha!

Ik heb eind augustus introductie week, 4 dagen kamp met kroegentocht en allerlei geheimzinnige activiteiten. Maar al van meerdere gehoort, dat je wel een dropping kan verwachten. Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:45

Als je niet al te jonge kinderen hebt kan je deze ook doen..

Twee groepen, een begrenst stuk bos (tussen twee parallel lopende paden ofzo. Elke groep een waxinelichtje in een jampotje. Lichtje moet naar de overkant zonder dat het uitgaat, en de teams proberen elkaars lichtje te onderscheppen en uit te blazen.

Wel van te voren (voor je het spel uitlegt!) iedereen aanstekers en lucifers in laten leveren Haha!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Anoukjuuuhh, Brandje_04, Cappi, Christina, ComscoreBot, Dabo, Flippertje, Ies_, Jet, lissssan, Loreke2, Moon_light94, Muiz, N_B_N, Pommier, purny, Room_Soesje, SentiBot, sorayamagic2, Suliko, Vavane en 146 bezoekers