Voorselectie pavo Vrouwenpolder, wie gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Voorselectie pavo Vrouwenpolder, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 23:45

Wie gaat er op 3 juli naar de Pavo voorselectie te Vrouwenpolder en kan daar eventueel voor mij foto's maken van 1 van de deelnemers? *LOL*


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:39

QuijoSavan geloof ik!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 11:43

Vrees dat ik nu al te laat ben.

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:11

ja ik ben geweest, zie topic pavo cup selectie

Yvonne: B dressuur / Jupiter: M1 dressuur - B springen - L SGW / Silvano: Z2 dressuur - B springen / Winston: Z2 dressuur

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:12

Weet jij uitslagen?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:18

Het gaat mij om het pard Square Dimension ( 5 jaar )

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:29

pff ik weet het ech nie meer... er waren er 2 met 78 punten en de rest ging niet door... bij de 5 jarigen..

Yvonne: B dressuur / Jupiter: M1 dressuur - B springen - L SGW / Silvano: Z2 dressuur - B springen / Winston: Z2 dressuur

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:32

oh ik keek ff op de startlijsten en kan het me weer wel herineren, door de vader...

ik dacht dat die maar weinig punten had, in ieder geval geen 60....

ergens in de 50... 53 misschien??

ik durf het niet met zekerheid te vertellen

Yvonne: B dressuur / Jupiter: M1 dressuur - B springen - L SGW / Silvano: Z2 dressuur - B springen / Winston: Z2 dressuur

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:32

2 maar door, das weinig zeg.

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:33

tsja... ze vonden de rest nie goed genoeg.. zat ook veel verschil in... ze ginge van 78 naar 65 ofzo

Yvonne: B dressuur / Jupiter: M1 dressuur - B springen - L SGW / Silvano: Z2 dressuur - B springen / Winston: Z2 dressuur

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:36

In ieder geval bedankt.


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:27

Weet je zo, welke 2?

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:11

Het paard van mijn vriendin heeft ook gestart daar hij heeft het net niet gehaald.. het was een 4jr Jazz x Rubinstein *torrero heet hij* hij werd voorgebracht door Laurens van Lieren.. hij kwam 2,5 punt tekort maar ze vonden hem wel heel erg mooi alleen nog wat jeugdig.. Hoorde van mijn vriendin dat er bij de 4jr 2 goedgekeurde denkhengsten door gingen.. Ik weet verder geen namen ofzo.. maar er waren er in totaal bij 4 en 5 jr 5 paarden door..

Troste mama van Quinn & Mats

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:22

TALITIE - 00.00811 - DONKERBRUIN - MERRIE
GRIBALDI X HAUPTLORD GERARD EUSER 78.5 Ja

HEXAGON’S TRUPPA - 00.11219 - DONKERE VOS - RUIN
RUBIQUIL X RINALDO LEUNUS VAN LIEREN 71.5 Ja

TRISHA - 00.03715 - DONKERBRUIN - MERRIE
RUBIQUIL X KWADRUTO LAURENS VAN LIEREN 70.5 Ja

DON RUTO - DE 433 331282000 - ZWART - HENGST
DON GREGORY X RUBINSTEIN I W.J. PIGGEN 67 Ja

SOMETHING SPECIAL “C” - 99.05937 - DONKERBRUIN - RUIN
FERRO PREF X BEAUJOLAIS PETRI BAX 78.5 Ja

SANTO - 99.02132 - BRUIN - HENGST
KENNEDY X PRETENDENT KEUR KAREN NIJVELT 78 Ja

Dit is alles wat door is naar de halve finale, dus maar 1 hengst bij de 4-jarigen, en maar 2 vijf-jarigen!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:55

Hebben jullie bij de 4jr Laurens v. Lieren ook gezien met de Jazz x Rubinstein. Torrero.. Zojaa wat vonden jullie dervan?

Troste mama van Quinn & Mats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:27

Ik ben geweest en bij de vijfjarigen was het zeer terecht dat er maar 2 paarden doormochten. Persoonlijk had ik de Kennedy voor de Ferro geplaatst. De Ferro stapte heel slecht, en de Kennedy was een wat completer paard.
Bij de vierjarigen had ik de Rubiquil x Kwadruto thuis gelaten, heel ouderwets type en in beweging maar heel gewoontjes. De vos van Thamar was wel een fijn beest en had een mooi silhouet. De Gribaldi was een heel fijn paard, achterbeen iets achter de massa maar voldoende afdruk om tijdens het losrijden haar ruiter even flink te laten vliegen Haha!:D:D Was best sneu, want hij viel wel hard. Maar een plaatje van een merrie, ze werd vorig jaar kampioen in Zeeland bij de driejarigen.

De kwaliteit was echt niet om over naar huis te schrijven, niet alleen qua paarden maar ook rijtechnisch gezien.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:30

Leuk om een oogetuigenverslag te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:53

Het is toch opvallend hoeveel mensen er mee doen. Ik snap best dat velen het gewoon "leuk" vinden, maar het gaat natuurlijk wel om een competitie voor jonge talentvolle paarden. Ik heb beesten gezien die ik voor het manegewerk nog niet wilde hebben. Vind dan ook dat je best eens realistisch naar je paard mag kijken, en dan graag zonder roze bril Haha!

Ik vergeet trouwens een Montecristonakomeling, kon echt fijn lopen! Jammer genoeg was hij exterieurmatig heel wat minder ( wat in beweging niet zo opviel) dat hij niet door kon. Maar een leuk paard was het wel!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:09

Pipo, dat is toch elk jaar zo. Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:13

Pipo schreef:
Het is toch opvallend hoeveel mensen er mee doen. Ik snap best dat velen het gewoon "leuk" vinden, maar het gaat natuurlijk wel om een competitie voor jonge talentvolle paarden. Ik heb beesten gezien die ik voor het manegewerk nog niet wilde hebben. Vind dan ook dat je best eens realistisch naar je paard mag kijken, en dan graag zonder roze bril Haha! !


Ja kort door de bocht gaan is ook een vak. Het is nu eenmaal een voorselectie, waar iedereen komt. "beesten die ik voor het manegewerk nog niet wilde hebben" Verward Ja moet dat nou. Verward
Wat mij betreft is een deel van de charme van keuringen ed dat mensen ergens in geloven en dan ook bereid zijn zich in competitie te meten. Niet echt constructief als er dan iemand langs de kant (waar stonden die stuurlui ook al weer?) zo zijn/haar mening ventileert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:15

Missouri schreef:
Pipo, dat is toch elk jaar zo. Haha!


Ja maar je zult maar jury zijn en vanuit Ermelo ( of waar woont Johan Hamminga) sóchtends vroeg helemaal naar Vrouwenpolder moeten rijden om vervolgens zulke paarden te moeten beoordelen. Kijk als het nou de hoofdprijs betaald, maar dat geloof ik niet echt. Dan heb je toch graag dat mensen ietwat realistischer naar hun eigen paard kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:18

Fokker79 schreef:
Ja kort door de bocht gaan is ook een vak. Het is nu eenmaal een voorselectie, waar iedereen komt. "beesten die ik voor het manegewerk nog niet wilde hebben" Verward Ja moet dat nou. Verward
Wat mij betreft is een deel van de charme van keuringen ed dat mensen ergens in geloven en dan ook bereid zijn zich in competitie te meten. Niet echt constructief als er dan iemand langs de kant (waar stonden die stuurlui ook al weer?) zo zijn/haar mening ventileert.


Ja dat moet, ik mag mijn mening hier geven, of jij dat nou kort door de bocht vind of niet!

Kreupele paarden, slecht in conditie..........ben je er bij geweest?

Beste stuurlui? Klopt ik vind mijn paard niet goed genoeg, en daarom komt die niet op de Pavocup.

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:21

Pipo schreef:
Ja maar je zult maar jury zijn en vanuit Ermelo ( of waar woont Johan Hamminga) sóchtends vroeg helemaal naar Vrouwenpolder moeten rijden om vervolgens zulke paarden te moeten beoordelen.


Zal wel een positief ingestelde man zijn.
En ik vind nu wel dat het een beetje denigrerend word. Maar afijn, ik zie uit naar de pipo paarden in de PAVO Cup. Als het niet te ver rijden is tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:22

Fokker79 schreef:
Zal wel een positief ingestelde man zijn.
En ik vind nu wel dat het een beetje denigrerend word. Maar afijn, ik zie uit naar de pipo paarden in de PAVO Cup. Als het niet te ver rijden is tenminste.


Ik heb het over een realistisch beeld over je eigen paarden en ik moet ineens mijn paarden naar de Pavo doen? Helaas: zoals ik hierboven ook al omschreef, mijn beeld over mijn eigen paarden is realistisch genoeg om ze niet naar de Pavocup te sturen.
Overigens stond ik aan de kant om te kijken in Vrouwenpolder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-04 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:27

Natuurlijk mag iedereen met zijn maakt-niet-uit-wat-voor-paard (mits voldoend aan de eisen Schijnheilig ) naar de voorselectie.

Maar het is toch diep triest als je massa's paarden ziet lopen als gemotiveerde toeschouwer, die 100 kilo te licht zijn, onbespierd, niet regelmatig, nog niet eens B-klaar, dikke onderhalzen...

En dan die "Anky's" die erop zitten, die gaan schelden als ze dan rond de 52 punten zitten Boos!
Heel erg jammer, en dat is denk ik ook wat Pipo bedoelt.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, robbie88, Sydney_Zorro en 29 bezoekers