strak...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

strak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:34

Eff een vraagje,
Wat zijn eigenlijk de gevolgen van een pony die je TE!! kort aan de bijzet hebt? hier heb ik het over de gewone bijzet. Zijn daar nadelige gevolgen aan verbonden. Dus dat je paard echt bijna met zijn kin de borst aanraakt. Heeft dat nadelige gevolgen? (behalve dan dat je paard/pony erg last krijgt van spierpijn Verdrietig ) Maar ik bedoel van kwa ademhaling ofzow???

Vroeg het me gewoon af eigenlijk... Lachen



visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:36

Euh... het lijkt me niet echt bevordelijk Verward , maar waarom zou je dat willen weten? Je geeft toch zelf al aan dat het niet goed kan zijn, dus het is niet de moeite om het een te gaan uitproberen... Tong uitsteken Scheve mond

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:54

je paard kan het benauwd krijgen en is dus niet goed.
Vind het een beetje een rare vraag, hopelijk ga je het niet uitproberen. Knipoog
Een paard zo strak zetten is nl nergens goed voor.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:22

Dit echt nergens goed voor, ik ken iemand die dit dus doet en die zegt dus dat de rug zo goed los komt en dat het paard zo nageeflijk wordt ja, ja Lips are sealed .
Hij laat dus ook rustig een paard met zijn kin op de borst 2 uur in zijn box staan met de bijzet eraan.
Hier kan ik dus echt wel om janken als ik dit zie!!!

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:44

Het lijkt mij ook dat een paard rugklachten kan krijgen als hij zo strak wordt gezet. Het heeft geen enkel nut dus waarom zou iemand zijn paard daarmee kwellen?

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:18

Afgezien van dat je op zo'n manier de luchtpijp van het paard afknelt en hij dus geen voldoende adem zou kunnen halen, met een te korte bijzetting verniel je de gangen van je paard.
Dat beest krijgt spierpin van de overdreven buiging en zal zijn lichaam gaan verkrampen om zo min mogelijk van de pijn te voelen. Resultaat een vastgezette rug, met als gevolg een achteruitgang in de soepelhied van de beweging...
Ga je lang genoeg door, dan blijft er van de gangen van het paard echt niets meer over.

Dom, niet doen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 17:56

visje schreef:
Euh... het lijkt me niet echt bevordelijk Verward , maar waarom zou je dat willen weten? Je geeft toch zelf al aan dat het niet goed kan zijn, dus het is niet de moeite om het een te gaan uitproberen... Tong uitsteken Scheve mond


Wow wacht even...... IK wil het NIET uitproberen maar het wam eigenlijk bij me op en ik wou het gewoon weten. Maar bedankt voor jullie uitleg. Lachen

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 19:46

Afgezien van lichamelijke problemen die het paard kan krijgen, is het rijtechnisch gezien ook zeer slecht. Het paard gaat totaal op de voorhand lopen, en niet meer op de achterhand.... Dat zegt genoeg toch?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:14

Rekken en strekken is natuurlijk wel goed, maar dan zet je een paard niet vast. Als je hem in die houding (of in elke andere) een tijd stil vastzet, dan wordt hij stijf, je belemmert namelijk de doorbloeding. Ga zelf maar eens een tijd je kin op je borst houden... Dan krijg je ook kramp... Of met gevouwen knieen zitten... etc!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jennifer_S en 109 bezoekers