dringend probleem (kat)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

dringend probleem (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:40

Mijn kat is 13 jaar, gecatreerd toen hij een half jaar oud was ongeveer.
Nou heeft hij altijd de nijging gehad te "sproeien" in huis, soms deed hij het tijden niet dan opeens weer heel veel. Maar dat duurde nooit langer dan een paar dagen.
Nou heb ik er een poes bij gekregen, was ook geen probleem.
maar nu heeft die poes 4 jonkies gekregen en nu is de situatie dus dat ik mijn "oude" kat gewoon NIET meer binnen kan hebben omdat hij anders overal maar dan ook overal tegenaan sproeit. (met sproeien bedoel ik plassen) echt niet gewoon meer. Ik kanhem dus niet meer binnen hebben. Nou snap ik dathij jaloers kan zijn,hoewel hij niet minder aandacht krijgt.
Maar over twee weken ga ik met vakantie en zorgd er een buurman voor mijn beesten.
Ik laar dan altijd de tussendeur openstaan zodat de katten zelf inen uit kunnen lopen door het kattenluik, dit gaat altijd goed.
maar nu ben ik bang dat als wij weg zijn en er dus niemand op hem let hij alles onder sproeit.
Ik weet nu dus echt niet meer wat ik met hem moet doen. De ander kat moet wel geoon in en uit kunnen omdat hij anders niet bij de kleine kan. Dus buitenhouden kan ook niet.
Weet iemand wat ik nu moet doen? Ik wil niet terug komen vanvak. en een stinkens smerig huis vinden.
Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor het lezen, ik hoop echt dat jullieme kunnen helpen want ik zit er best wel mee.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:42

Wij hebben toen 1 of ander geurding van de dierenarts gekregen. Dat werkte hier iig goed Lachen

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:44

Wow moeilijk zeg!!!! Je kan de kat misschien in een opvangtehuis plaatsen daar gaat mijn hond ook altijd heen en hij heeft het daar heel leuk! Hoewel je meestal je kat heel vroeg moet inschrijven daarvoor...of misschien dat je de kat bij iemand anders thuis kan plaatsen als je weg bent?

Figaro89
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:45

Kijk weet je wat ik zou doen.... ik heb 3 katten en 1 poes. En ze doen ook wel eens iets perongeluk Huilen maar ik zou zeggen tegen je buurman dat die er op moet letten slim om te doen veel succes OK dan! OK dan!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:51

het probleem is dat hij het doet ZODRA hij binnen is. Tegen de bank, tegen de kast, tegen de tafel, tegen het gordijn....
En helemaal als er niemand is kan hij dus uitgebreid zijn gang gaan.
(buurman komt alleen twee keer per dag eten geven).
Kan het natuurlijk altijd zeggen, datkan igv geen kwaad.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:00

Kun je hem niet in een kattenpension onderbrengen voor de tijd dat je op vakantie bent ? Ik ken trouwens het probleem, heb er ook een die het al 15 jaar doet !

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:55

Groot en lastig probleem. Wij hebben een nogal toegankelijk huis (oude boerderij) en 2 asielkatten en 2 zwerfkatten die elkaar niet allemaal even goed verdragen. Twee van de katten sproeien heel erg. Nadat ik boeken etc heb moeten weggooien, hebben we alles tot iets boven sproeihoogte afgedekt met vellen plastic. (bouwmarkt en huishoudzaak). Het staat nergens naar, en blijft ook niet schoon, maar mijn boeken, apparatuur, etc blijven tenminste heel. Gordijnen, deuren en muren was ik geregeld. Wie nog een geweldig idee heeft (anders dan de katten wegdoen), is van harte welkom!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:45

Kan het niet zijn dat hij door stress en veranderingen in de situatie weer erg is gaan sproeien, je ziet het heel vaak bij katten (zelfs bij poezen). Bij de dierenarts verkopen ze Feliway, hier zitten feromonen in, die de kat zichzelf happy laten voelen. Ook hebben sommige katten baat bij bach en aroma-therapie!

Wij hebben zelf een poes, die de neiging heeft als we lange dagen niet thuis zijn om in huis te gaan plassen. Het voordeel is dat ze het vrijwel altijd op dezelfde plaats doet, wij voeren haar na het schoonmaken van die plek op die plaats en dat werkt heel goed, omdat ze de plaats waar ze eten krijgt niet gaat bevuilen. Je houdt bij deze methode natuurlijk wel het risico dat ze gewoon een andere plaats zoeken...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:26

Je kater zal met dejonkieserbijhet gevoel hebben dat hij zijn terrein moet af bakenen het zal pas minder worden als de kittens weg zijn of hij ze geaccepteerd heeft. Ik zouvoor de zekerheid ook de kater naar een pension doen is misschien even sneu maar ze zorgen er goed voor en als hij weer terug is kan je er zelf weer op letten.
Succes!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:38

Heb je anders geen schuur waar je eventueel een kattenluikje in kan maken? Dat ze in ieder geval naar binnen kunnen, maar niet in je huis.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n je-weet-wel kater. Ik werd het op een gegeven moment zo zat, dat ik 'm gewoon niet meer binnen wilde hebben. Nou scheelt het dat ik meerdere katten heb (lees: 8) en dat iedereen gewoon buiten blijft. Wel hebben ze toegang tot het washok waar ze droog of warm kunnen slapen. En in de winter hang ik van die warmte lampen op waar ze met z'n allen dan onder liggen. Het was op een gegeven moment zelfs zo dat ie ook niet meer binnen wilde zijn Verward Soms liet ik 'm dan nog wel even binnen, maar dan zat ie na 5 minuten alweer bij de deur te miauwen dat ie weer naar buiten wilde.
Ik weet hoe vervelend het is en ik hoop dat je er een oplossing voor vind...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:04

Is die kater wel gecastreerd? Of is hij de vader van de jonkies?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 23:37

ellenlouise schreef:
Is die kater wel gecastreerd? Of is hij de vader van de jonkies?


hij is gecasterrd toen ie een half jaar oud was.
En hij is dus niet de vader van de kleintjes.
Mamma poes was ontsnapt voor we haar konden laten helpen, het lag niet echt in de bedoeling kleintjes te krijgen.
Maar ik zit er echt mee, je kan moelijk zo op vakantie gaan en dan terug komen en alles onder gesproeid door meneer
En hij krijgt absoluut niet minder aandacht dan vroeger, daarom snap ik het niet echt...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:03

Feromonen halen bij de DA, misschien dat het werkt.

Succes!

Foxxie

Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:24

hallo maaike, wat je kater doet heeft met zijn territorium te maken.
hij wil laten merken door te sproeien dat dat zijn plek is. natuurlijk gedrag heet dat!
groetjes marleen!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 23:00

dank jullie wel voor de tips, heb er zeker wat aan denk ik, ga morgen ff langs de DA om te vragen voor dat spul, en las het echt niet ander kan de bpedl maar inpakken met landbouwplastic.