In een groen, groen, groen, groen, knolle knolle..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

In een groen, groen, groen, groen, knolle knolle..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:38

.....land Muziek! ,moest ik gisteravond een wedstrijd rijden.
Echt, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, zelfs niet in de jaren 70 toen ik nog bij de NPC reed en de dressuurbanen gewoon bordjes in een weiland waren.
Volgens de routebeschrijving moesten we de borden naar een camping volgen en we gingen er vanuit dat daar de wedstrijd zou zijn.
Niet dus!!

Opeens stonden er bordjes concours en werden we via een karrespoor (lang leve m'n 4WD) naar een weiland geleid waar nog 2 trailers stonden, er was echter geen dressuurring of wat dan ook te bekennen Verward
Het weiland lag achter een maisland en achter dat maisveld zagen we een oude caravan en een gespannen blauw zeil, dus daar maar naar toegelopen (dik 10 minuten)
Daar aangekomen zagen we 2 dressuurringen in een soort weiland dat nogal veel overeenkomsten vertoonde met een maanlandschap Scheve mond
De hoefslag en de A-C lijn waren modderbanen en op rest stond gras van minimaal 10 cm hoog
Onder het zeilafdak zaten 2 oudere dames die de "catering" zouden doen maar er was verder niemand van de organisatie en de caravan zat op slot.
De dames van het secretariaat kwamen om 18:40 aan (om 19:00) moest de 1e starten) maar ook zij hadden geen sleutel en moesten een raampje openbreken om de caravan in te kunnen.

Me gauw gemeld, betaald en opgezadeld (ik moest als 2e starten).
Ondertussen was er ook nog steeds geen jury, die kwam om 19:00 aanrijden, parkeerde haar auto en de 1e deelnemer ging maar de baan in (er was ook geen ringmeester ofzo).
Het plensde van de regen, de losrijdbaan was erg slecht en spekglad en Lisa was behoorlijk gespannen.
Toen de ring in.
In proef 7 is een van de eerste dingen handveranderen, overgang maken naar stap en weer aandraven.
Bleek er op de diagonaal een konijnenhol te zitten waar Lisa precies op het moment dat ik weer wilde aandraven instapte met haar voorbeen Boos!
Ze sprong er weer uit, gleed weg, drukte haar hals eruit en zette het op een lopen Scheve mond
Gelukkig had ik haar weer redelijk snel terug maar was wel een quick-setting kwijt, waardoor ze wat minder grip had.
Ze wilde niet meer in de buurt van het gat komen (logisch) en na het afgroeten ben ik naar de jury gegaan om te zeggen dat ik het niet eens was met de kwaliteit van het veld, gezien de vele hobbels/bobbels en zelfs een konijnenhol.
Volgens haar mankeerde er niets aan en toen ik haar vroeg te komen kijken deed ze net of ze me niet meer hoorde, keek gewoon de andere kant op en begon in haar papieren te rommelen Verward
Ze wilde vast niet uit haar droge auto komen (het plensde nog steeds volop).

Eigenlijk wilde ik de 2e proef helemaal niet meer rijden, maar deze was in de ring ernaast en die was heel iets beter.
Om Lisa weer wat vertrouwen terug te geven besloot ik deze proef toch maar te rijden, maar dan in ee heel laag sukkeltempo.
Gelukkig reageerde ze hier goed op bleef ze lekker rustig.

Daarna Lisa op de trailer gezet en m'n beklag gedaan bij het secretariaat.
Dat meisje is naar de jury gegaan en kwam even later terug dat ze gaten even had dichtgegooid.
Ik heb m'n coupons maar terug gevraagd, had echt geen zin om daar de rest van de avond onder een afdekzeiltje te zitten.
147 en 149 punten, commentaar 1e proef: verzet, loperig, paard drukt onderhals eruit..., arm beest brak bijna haar nek en kon nog net op de been blijven

Toen we naar de trailer liepen bleek er een trailer van het karrespoor te zijn afgegleden, zo het slootje in.
Gelukkig had de bestuurde een dikke patrol er voor staan en kon hij er hem weer uittrekken.
Lisa thuis lekker naar huis gebracht en op stal gezet.
Daarna zijn we naar de bios gegaan, Shrek2 was iig een heel stuk leuker dan de wedstrijd Haha!

Tjee, wat een verhaal, dit is vast m'n langste verslag ooit Bloos!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:42

Jeetje Lia wat een verhaal Scheve mond

Daar dus nooit meer inschrijven Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:43

Jeetjemina... wat een gedoe zeg! Dat lijkt me idd geen pretje, om daar te moeten rijden.
Mankeert Lisa niets?

Toos paardloos

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:47

mijn god, dit is wel heel erg zeg!!

lekker voorbereid he??!! Nou, goed dat je het weet, hoef je daar iig niet meer naar toe!! Wel jammer dat het zo is gelopen, maar ja. gelukkig heeft je paard niets aan 'dat gat' over gehouden. Lekkere jury trouwens...Totaal geen rekening gehouden dus met de omstandigheden!

nou, veel succes verder, en op naar een beter verzorgd concour! OK dan!

.....


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:49

Jeetje Lia, dat klinkt niet leuk! Waar was het (dan gaan wij daar nooit heen)?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:51

Als het echt zo erg is als jij omschrijft is dat NIET NORMAAL!

Kijk, dat er door regen heel wat dressuurbanen veranderen in hopeloze gras/moddermengsel... okay, maar hoog gras, kuilen en vage andere dingen.... nee hoor: nooit meer heengaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:51

Ik ga hier echt nooit meer naar toe
Weet u ook waarom er maar zo weinig deelnemers waren

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:15

Jezus.. wat vervelend.
Niet zo gek dan ook van je punten..

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:03

Ilindra schreef:
.....en de dressuurbanen gewoon bordjes in een weiland waren...


Haha!
Bij ons in de regio (Gr/Dr/Frl) is het zelden anders tijdens het outdoor seizoen hoor, ik rijd altijd tussen 8 bordjes op een stuk grasland Haha!

Maarre, voor de rest... pfff wat een verhaal zeg!
Nog afgezien van de waardeloze (onverantwoorde) staat van de terreinen, wat een slechte organisatie Clown ..

Dat weet je dandan dus voortaan: niet meer inschrijven daar !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:05

lekker link, voor hetzelfde geld had je paard dr been gebroken door dat konijnehol, zou niet de eerste zijn... Ik heb wel eens op een stoppelig maisland gereden maar dit slaat echt alles!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:28

grandeur schreef:
:D
Bij ons in de regio (Gr/Dr/Frl) is het zelden anders tijdens het outdoor seizoen hoor, ik rijd altijd tussen 8 bordjes op een stuk grasland Haha!



Dat dacht ik ook meteen toen ik dat las. Misschien dat we hier in het noorden toch echt een aantal jaren achterlopen? Verward

Wat betreft die wedstrijd. Dan kun je beter geen wedstrijd organiseren als het op zo'n manier moet. Jammer...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:35

Ilindra schreef:
Ik ga hier echt nooit meer naar toe
Weet u ook waarom er maar zo weinig deelnemers waren


Wat zeiden de andere deelnemers hiervan?

Ik vind het echt achterlijk!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:09

Kitty schreef:
Dat dacht ik ook meteen toen ik dat las. Misschien dat we hier in het noorden toch echt een aantal jaren achterlopen? Verward


jajaj, bij ons is het normaalste zaak van de wereld dat je onder je proef op zoek gaat naar het volgende bordje Clown Woensdag ook nog, dacht ik dat ik een gebroken lijn reed ipv een rechte lijn...

Jammer van al die energie van die dag, en een goeie leer voor de volgende keer: niet weer heen Lachen

:){

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:11

dit was zeker in hierden??

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:14

Jeetje, dat was dan weer een lekkere wedstrijd. Lijkt me echt rot als je dan moet gaan rijden. Na ja shrek maakte de dag zeker wel weer een beetje goed...

Hoeveel mensen hebben er daar intotaal een proefje gereden?? Vind ik echt wel heel typisch zo'n wedstrijd...

Let love shine so bright

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:19

grandeur"]
[quote="Ilindra schreef:
.....en de dressuurbanen gewoon bordjes in een weiland waren...
:D
Bij ons in de regio (Gr/Dr/Frl) is het zelden anders tijdens het outdoor seizoen hoor, ik rijd altijd tussen 8 bordjes op een stuk grasland Haha!
[/quote]
Idd, ik zat bij dat zinnetje ook zo: "huh Verward" Hehe.

Maar zo te lezen, was het behoorlijk poedersuiker!! Niet weer heen dus!

En een trailer in de sloot? Er zo weer uitrijden??

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:21

Balen zeg, doe je daar al die moeite voor Boos!
Echt zonde. Maar goed, das dan dus voor de volgende keer, daar ga je niet weer naar toe Nog mazzel dat jullie trailer niet van het pad af gegledenwas!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:30

dit is niet normaal.
leuk een dagje op wedstrijd ,maar niet heus.
je dagje was vast vepest behalve in de bios dan Haha!
lekker balen.
volgende keer een betere wedstrijd maar uitzoeken Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:36

Chantal schreef:
dit was zeker in hierden??


Jij bent er ook geweest Haha!

Gewoon bordjes in het land zie je hier nog maar heel weinig, zelfs gisteren stonden er nog witte hekjes omheen.
Het gaat me ook niet om de hekjes maar om de staat van de bodem, ik rijd liever op een vlakke gemaaide bodem zonder hekjes (zo rijd ik thuis nl. ook, ik heb geen bak) dan op een niet gemaaide baan vol kuilen/hobbels en gaten.

Die sloot moet je niet zien als een brede sloot, we zitten tenslotte op de Veluwe, Haha!
Het zijn meer afwateringsgreppeltjes.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:40

Ilindra schreef:
Jij bent er ook geweest Haha!

Gewoon bordjes in het land zie je hier nog maar heel weinig, zelfs gisteren stonden er nog witte hekjes omheen.
Het gaat me ook niet om de hekjes maar om de staat van de bodem, ik rijd liever op een vlakke gemaaide bodem zonder hekjes (zo rijd ik thuis nl. ook, ik heb geen bak) dan op een niet gemaaide baan vol kuilen/hobbels en gaten.

Die sloot moet je niet zien als een brede sloot, we zitten tenslotte op de Veluwe, Haha!
Het zijn meer afwateringsgreppeltjes.


nee ik heb er niet mee gedaan, maar weet precies wat je bedoeld Knipoog

Als het mooi weer is en de grond is droog, is daar heel fijn te rijden, maar als het heeft geregend, glijd je alle kanten op jah!

Nouja volgende keer hopelijk beter OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:53

Ilindra schreef:
Gewoon bordjes in het land zie je hier nog maar heel weinig, zelfs gisteren stonden er nog witte hekjes omheen.


Ook in de B en L Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:01

Ja hoor, ook in de B en de L
Heb ondertussen in Didam, Kootwijk, Leusden, Lunteren, Hierden en Arnhem gereden en gewoon overal hekjes.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:03

Oeps Lia ik vrees dat je woensdag in Epe ook geen hekjes rond je baan zult hebben! Maar hopelijk wel beter terrein en iig catering en secretariaat!!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:04

Ilindra schreef:
Ja hoor, ook in de B en de L
Heb ondertussen in Didam, Kootwijk, Leusden, Lunteren, Hierden en Arnhem gereden en gewoon overal hekjes.



ohh moet ik daar even op lette Tong uitsteken echt rot om tussen bordjes te rijden!
Olderbroek is alleen tussen bordjes! en Apeldoorn ook toch?!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:04

Alle selectie wedstrijden en concoursen bij oud knf verenigingen hebben meestal toch alleen bordjes hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers