Trots op mijn paardje!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Trots op mijn paardje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:28

sorry, het is een beetje een lang verhaal geworden, maar anders is het niet erg logisch dat ik zo trots op Odile ben, omdat ze de trailer in gaat Knipoog

Odile heeft toen ze geloof ik 1,5 jaar was een ongeluk met de trailer gehad waarbij ze een half uur op de kop in de trailer heeft gelegen (vast) Boos! , gevolg is dat ze nu helemaal gestrest is als ze alleen maar een trailer ziet. Ik wist dit eerst niet, want ze hoeft bij mij nooit in de trailer, maar een tijdje terug moest ze naar de dierenarts en dus ook in de trailer. Een kennis van mij wou Odile wel even brengen. Nou dat even heeft dus ruim een uur geduurd en toen stond ze er nog niet in en was ik al te laat voor de afspraak bij de dierenarts.
We hadden van alles geprobeerd, longeerlijn achter haar kont langs, biks in de trailer, voordeurtje open, zodat ze er een beetje doorheen kon kijken. Een touw met een lus om haar buik met het uiteinde door haar halster, waardoor het strakker trok als ze zelf naar achterging (hierbij flipte ze totaal, omdat ze ook niet meer vast kan staan, sinds dat ongeluk), niks hielp en Odile werd alleen maar gestresster.
Het regende erg hard, en mijn arm deed behoorlijk zeer (Odile vloog iedere keer als een gek naar achteren, zodra ze haar voet een stapje vooruit richting de trailer had gezet, auw Scheve mond !!!) en Odile was geflipt, dus we stopten er toen maar mee. Ik had het idee dat ze geen respect voor me had en daarom niet ging, ik opende toen een topic hier op bokt over mijn probleem en toen reageerde cissy, zij kende Odile wel en vertelde wat er met haar was gebeurt.

My Dominique was zo aardig om haar trailer deze vakantie aan mij uit te lenen, zodat ik met haar kan oefenen. Eergister heb ik haar trailer opgehaald (en lo bij Truf afgezet) en gisteren had ik de trailer in de wei geïnstalleerd (op een manier zodat hij niet kon kantelen, handig zo’n vader!) en Odile stond zenuwachtig op veilige afstand toe te kijken.
Nadat ik een emmer met wat biks in de trailer had gezet, kwam ze toch maar voorzichtig kijken, want die biks was natuurlijk wel erug lekker Tong uitsteken !
Zonder gestres van mensen om haar heen, ging ze voor zichtig met haar voorbenen op de laadklep staan. Ze was super gespannen, maar had ook erg veel zin in haar biks, dus besloot ze stapje voor stapje de trailer in te gaan.
Bij ieder stapje vooruit vloog ze er ook meteen weer achter uit, om dan tot de conclusie te komen dat er niks aan de hand was en dat ze dus best tot zo ver kon gaan.
Zo kwam ze voetje voor voetje bij haar biks Lachen . Ze ging zelfs met een achterbeen in de trailer staan!

Vandaag ging ze een stuk ontspannener de trailer in, ze ging meteen naar haar biks en ja, zelfs haar achterbenen kwamen de trailer in !

Ik ben echt super trots op haar! Ik had niet eens durven hopen dat het zo snel en zo goed zou gaan! Ze gaat nu op eigen initiatief de trailer in en merkt als ze er achter uit gestormd is, dat er niks is om bang voor te zijn.

ik hoop dat het zo goed blijft gaan!!!
Laatst bijgewerkt door Margriet7 op 03-07-04 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

I used to have money, now I have a horse..:+:


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:35

Geweldig dat het zo goed gaat. Je kan terecht trots zijn op je paardje!

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:36

Super!!!! Ze komt er wel overheen zo!
Je moet haar wat tijd gunnen, maar dat gaat zo wel lukken

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:36

goh wat goed dat ze zomaar allen de trailer in durft. ik ben blij dat het zo goed gaat.ik hoop dat ze vanaf nu meer vertrouwen in de trailer krijgt.hoef je ook geen afspraken meer af te zeggen.suc 6 verder!!

Bart..we zullen je missen r.i.p

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:45

Met geduld komen jullie er wel. Wel goed dat ze nu toch de trailer in ging. Gewoon lekker blijven oefenen en dan komt het wel weer goed Knipoog

Let love shine so bright

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:52

Wat super van je paardje Haha!. Het ging zeker toch sneller dan verwacht?

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:07

heeeej margriet!

super van odile hoor, wat is het toch ook een fruts hea Tong uitsteken
geef dr maar kusje van mij...

X Maai

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:22

super de super, goed hoor van haar, geef haar maar een knuf als beloning OK dan!
En goed van jouw dat je zoveel geduld heb getoond OK dan!

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 17:30

wow, wat een snelle reacties!
ja ik vind het ook super goed van haar! ik hoop dat we met veel geduld ooit gewoon overal naar toe kunnen met de trailer!
heb net weer de trailer open gezet in de wei. ik had een emmer met biks helemaal voorin gezet en ja hoor, ze liep er meteen in, ze is wel erg schrikkerig, en achteruitloperig, maar ik vind het al een hele prestatie!

en eh maaike, komt goed hoor! ik zal het doorgeven Knipoog !

I used to have money, now I have a horse..:+:

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:12

super!!
lekker dat het zo goed gaat! idd eerder dan verwacht of niet?
ik vind het echt dapper van haar, wat biks al niet los maakt Tong uitsteken

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:20

he mooi dat het zo goed gaat!
Hopen dat het zo blijft!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:30

hoi, goed bericht!
nou lekker op je gemakje blijven oefenen zodat ze vertrouwen opbouwd en dan langzaam verder.
Goed hoor van je en ook super dat je toch zelf met dr doorgaat en toch maar besloten hebt dr niet te verkopen!
Mocht je nog hulp nodig hebben, je weet me te vinden!
groetjes
ciska

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers