jack russel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 11:41

hallo,
Wij krijgen heel misschien een jack russel.
Wie heeft er een jack russel? Lachen
Ik heb op verschillende sites gelezen dat jack russels heel veel energie hebben en eigenwijs zijn maar is dat echt zo? Verward
En wat moet je nou doen de eerste nacht want op de ene site staat weer dat je ze gewoon alleen moet laten zitten en een andere site zegt weer dat dat zielig is en dat je ze in een doos naast je bed moet zetten maar dan kan je toch ook niet slapen van dat gejank??? Verward
hellup Schijnheilig
xxx lautje *LOL*

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:45

Yep... Jack Russells zijn eigewijze rothondjes.
Bij bijna iedereen die iets met paarden heeft, loopt er zo'n wit/zwart/bruin irri-diertje rond. Bij ons dus ook! Ik heb 'm niet goed opgevoed. Is ook zo schattig (6 weken oud past 'ie nog gewoon op je hand...) Maar als je een beetje consequent bent, kunnen ze best wel goed luisteren. Helaas: ze zijn niet moe te krijgen, dus dat wordt wandelen, rijden enz. Nog leuker is 2 JR's... maken ze elkaar gek Knipoog

Veel plezier met je Jackie!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:57

ik heb er 2 gehad, de ene is dik 11 jaar oud geworden en de andere ruim 14 jaar, ik ben nu 3 maanden Jack-Russell-loos en ik zou niets liever willen dan 2 nieuwe, maar helaas heb ik een baan en dat is niet te combineren.

Veel plezier met je JR en.... tip..... ga met hem op cursus, beginnen met de puppy cursus, kan veel problemen voorkomen later

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:59

Wij hebben een Jack Russel, wat een maf beest

Ze is onwijs lui, en overal in huis waar een klein zonnestraaltje te vinden is gaat zij languit liggen *LOL* , met wandelen wordt ze opeens hyper en rent ze alleen maar rondjes. En 's nachts slaapt ze aan mijn voetend Bloos

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:07

wij hebben er hier 3
als je ze streng op voed krijg je er hele fijne hondjes van.
Maar oppassen. Want ze kunnen echt super lief kijken Haha! en als je ze dan zielig vind Knipoog
jackrussel zijn hele slimme, sterke, eigenwijze, ondeugende en nerveuze hondjes.

mensen die ze zielig vinden als je grommelt op ze krijgen deze problemen (we kennen der)

-vreten heel de bank op
-beginnen aan de kasten
-doen hun behoeftes binnen
enzovoort
ze gaan dan echt met je voeten spelen. want ze hebben snel door dat het mag van jou als ze heel lief kijken!

wel oppassen bij de paarden. Die hier zijn brutaal genoeg om in de paarden hun benen te bijten. en Pharaon is brutaal genoeg om te stampen...alleen is pharaon wat groter Bloos

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:12

Verplaatst van VMR naar AM.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:19

Zhivago schreef:
Wij hebben een Jack Russel, wat een maf beest

Ze is onwijs lui, en overal in huis waar een klein zonnestraaltje te vinden is gaat zij languit liggen *LOL* , met wandelen wordt ze opeens hyper en rent ze alleen maar rondjes. En 's nachts slaapt ze aan mijn voetend Bloos

Lijkt die van mij wel *LOL*
Mijn JR is dus ook zo lekker lui. Ligt het liefst te slapen in huis, in de zon. Maar buiten verandert ie en wordt ie ontzettend enthousiast en fanatiek. Rondjes rennen, spelen met andere honden enz. Eenmaal thuis moet ie dan eerst eventjes bijslapen en daarna wil hij ook in huis wel spelen.
Al met al is mijn JR een vrolijk dier, eigenwijs ook, maar ondertussen een echte knuffelkont. Het is wel een soort hond waar je van moet houden aangezien ze veeeeeeel energie hebben.
Je kunt ze inderdaad best goed opvoeden. Leren liggen is alleen wat lastiger want dat doet die van mij beslist niet Haha! Maar zitten en hier komen doet ie weer wel. Ook zit hij keurig bij de weg, dat deed ie al toen ie zo'n 12 weken was Lovers Kan er niet vroeg genoeg mee beginnen Knipoog
Veel plezier met je JR!

enneh een leuk forum voor JRmensen: www.jackrussellforum.nl

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:21

IK heb ook een Jack Russel.. Echt een schatje..
Maar strond eigenwijs!! Opzich luisterd hij wel maar hij heb ook last van verlatingsangst zoals ze dat noemen..
TOen ik hem kreeg was het inderdaad een ongeloofelijke slopperd..
De plinten werden van de muur getrokken, de tafels werden aan gekauwd en de stoelen en honden manden moesten het ook bezuren..
Ik heb er ook heel veel tijd voor nodig gehad om hem zindelijk te krijgen.
Maar uit eindelijk is alles goed gekomen en is het gewoon een lekker hondje...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:22

Citaat:
Leren liggen is alleen wat lastiger want dat doet die van mij beslist niet Maar zitten en hier komen doet ie weer wel. Ook zit hij keurig bij de weg, dat deed ie al toen ie zo'n 12 weken was Kan er niet vroeg genoeg mee beginnen


de mijne hadden allebei GG-1 en GG-2 gehaald, eentje op jonge en eentje op latere leeftijd! Het heeft wat energie en moeite gekost, maar dan heb je toch een JR mét diploma Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:26

Wij hebben er 2
ze kunnen idd flink spelen en rennen, maar slapen ook uren.

Ze zijn bij ons beide snel zindelijk geworden en hebben nooit schoenen banken enz opgegeten.

En ze kunnen liggen en zitten, maar alleen als ik wat lekkers heb, heb ik dat niet, snappen ze het niet Schijnheilig

maar ik zou ze niet kunnen missen, het zijn zo'n lieverds.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:38

GeJe schreef:
Yep... Jack Russells zijn eigewijze rothondjes.



Dat het rothondjes zijn klopt toch niet helemaal, maar ze zijn wel erg eigenwijs!!Ik heb er ook 1. Soms haalt hij echt het bloed onder mijn nagels vandaan Boos! !!!Of dan denk ik weer: Ík wou dat ik je achter het behang kan plakken". Hij is bijna een jaar oud. Toen we hem kregen was hij nog maar 5 weken oud. De mensen waren hem zat. Boos! De advertentie hebben we bij de Albert Heijn gevonden, vandaar dat hij ook Appie heet!! Haha! Hij is ontzettend druk en je moet er inderdaad veel energie insteken om ze een beetje moe te krijgen!!Ballen, fietsen, hardlopen, zwemmen enz!Hij is wel erg lief hoor. Die van mij is behoorlijk dominant. Je moet hem dus erg goed onder controle hebben.Hier ff een foto van Appie!!
Afbeelding

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:39

mijne was trouwens niet erg snel zindelijk. Met 7 maanden pas, daarna was hij echt goed zindelijk. Ervoor deed ie wel eens een plasje in huis.
Een sloperd is die van mij helemaal niet. Hij heeft zn eigen speeltjes en kluiven en daar neemt ie genoegen mee
Ik heb die van mij gekregen toen hij 10 weken was. Het meisje waarvan hij eerst was kon er door omstandigheden niet meer voor zorgen. Ik merk wel dat hij zich hierdoor erg aan mij heeft gehecht. Op zich lief natuurlijk maar lang niet altijd handig Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:45

Het zijn erg leuke hondjes, maar ze moeten wel zeer consequent opgevoed worden. Want ze zijn inderdaad behoorlijk eigenwijs, en het klopt ook dat ze veel energie hebben. De Jacks die ik ken zijn ook echt niet moe te krijgen.

Wat die eerste nacht betreft: NIET naast je bed, en NIET naartoe gaan. Het zal eerst zeker zielig zijn, meestal janken ze de hele nacht, en kom je zelf niet aan je nachtrust toe. Maar dat hoort erbij. Als je er wel naar toe gaat, zal ze het heel lang blijven doen, want als ze 1 keer hebben geleerd dat janken en blaffen helpt, zullen ze dat niet snel vergeten. En dat betekend nog minder nachtrust. Knipoog Als je ze meteen alleen laat 's nachts zullen ze dat het snelst en het beste leren, in plaats van dat je ze eerst nog naast je bed zet enzo.

Maar goed, als je zeker weet dat een jack bij jullie past wens ik je er héél veel plezier mee. Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:55

De mijne hebben allebei niet gejankt de eerste nacht. Lachen

Nummer 1 lag bij een kat te pitten en nummer 2 lag bij nummer 1 in de mand Clown (die kwam dus anderhalf jaar later pas)

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:18

GeJe schreef:
Yep... Jack Russells zijn eigewijze rothondjes.

Daar is onze hond Senna het wel mee eens Knipoog .
Onze buren hebben 2 Jackies en Senna gaat daar altijd stiekem heen en dan komt ze keihard door het land weer terugsjeesen met 2 kleine blaffende Jackies achter zich aan Knipoog . Senna is zelf veel groter dan ze, het is een MechelseHerderxBernersenner Bloos .

pimkie
Berichten: 748
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: {hartje van turnhout}

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:44

indd ack russels zijn echt eigenwijs maar ooo zo lief de eerst nacht laat je ze beter alleen want anders worden ze het gewoon om bij ou in bed te liggen
ze hebben ook heel veel aandacht nodig en de nodige beweging dus elke dag wandelen is echt wel nodig
tege jack russels moet je laten zien dat JIJ de baas bent

pimkie
Berichten: 748
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: {hartje van turnhout}

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:47

dit is trouwens mijn lief jack russel

Afbeelding

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:59

Ik heb ook een jack russel hij is erg druk heeft veel energie en hij blaft wel vaak. Maar als ik hem laat rennen is hij wel best rustig. Hij is wel ontzettend lief!!! *LOL*

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:11

Jack russels zijn vreselijk eigenwijs en hebben veel energie. Wij hebben er ook een ( black & tan) van 5 jaar en nu pas begint hij een beetje te luisteren ( als hij wil Haha! )

Als je een puppie neemt vraag of je een stukje stof van het nest mee mag nemen, daar hangt te geur nog aan. Lekker een tikkende wekker en een kruik bij de hond in de bench ( zeker aan te raden bij jack russels een bench). Op deze manier zal je puppie goed de nacht doorkomen.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:55

wij hebben ook een jack russel en dit is ook een aardig actief hondje,en een beetje 1kennig.
heb hem de 1ste paar nachten gewoon in bed genomen,daardoor werd hij redelijk snel zindelijk,daarna heb ik hem in een benchje gedaan tussen ons in.
een paar nachten later het benchje verplaatst naast het bed(op een stoel).
daardoor werd de bench voor hem een lekker plekje.
en nu slaapt hij gewoon op bed.
Heb nu sinds een kleine 5 maandjes een chihuahua erbij,en met hem heb ik precies hetzelfde gedaan,eerst in bed enzovoort.
dit is nu een erg makkelijk hondje,slaapt s'nacht in de wasmand????
ja hij ligt in de douche in een klein wasmandje,en we horen hem de hele nacht niet.
nou kon dit kleine ventje al vanaf heel jong makkelijk alleen zijn.
veel plezier met je hondje,mocht je er 1 krijgen.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:50

ook ik heb er 1...nu 7 maanden.

lief , vrolijk en al zeg ik het zelf...luisterd PRIMA!

tot ie iets ziet wat ie nog leuker vind Clown

kan zitten , liggen, blijven , roll over en leren hem nu de deur weer dicht te doen als ie de kamer inkomt Tong uitsteken

erg leergierig en een vreselijke knuffelkont.
nadeel.: ..is nog steeds niet helemaal zindelijk(alleen zolang de achterdeur open staat) en is 's ochtends erg vroeg wakker en laat dat weten ook.

alleen als ie in bed slaapt kan ie tot 11 uur liggen Frusty
verder heeft ie vreselijk veel energie en is heel erg snel.gelukkig heel sociaal en altijd vriendelijk.

Afbeelding