Vervelend gedrag van de hond

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Vervelend gedrag van de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 11:30

Mijn golden is nu 5 jaar, en we hebben 's nachts nooit problemen gehad. Ze slaapt altijd gewoon in de kamer. Nu gaat mijn vader er vaak uit 's nachts, om even beneden tv te kijken. Is gewoon een rare gewoonte van hem. Maar de laatste dagen was het zo dat Shannah midden in de nacht ging piepen en janken. En ik roep al vanaf dat we hond hebben; als ze 's nachts piept om aandacht, als ze bang is voor onweer enz, níet op ingaan, maar gewoon negeren. Negatieve aandacht is ook aandacht, en dan zal ze het blijven doen.

Wat deed m'n vader die nacht? 'Och arme hondje, wat was er nou met jou?' ging er lekker naartoe. Lips are sealed En als we nu naar bed gaan begint de ellende meteen: piepen, janken, blaffen, en constant aan de deur knagen en krabben, die ze nu dus vernield. Iedereen ligt er wakker van, en m'n moeder zeurt dan tegen mij, want het is mijn hond. Ja hallo! Frusty

Maar goed, beetje lastige situatie dus. Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Ideeen? Tips?



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:34

koop een bench en leg haar daar in, zet die op het meest rustige plekje in huis(bijvoorbeeld in de garage/bijkeuken)

wij hebben 2 honden, 1 is er braaf en slaapt rustig in zn mand in de bijkeuken
de ander gaat altijd rondspoken snachts en die hebben we dus altijd in de bench gedaan, koekje en speeltje erbij en slapen maar
soms helpt een deken over een gedeeltje van de bench ook wel, dan is het extra donker

dan kan ze iig niets meer slopen, en idd gewoon negeren als ze aandacht vraagt

zet de bench wel ergens neer waar ze je vader niet kan horen als ie snachts tv gaat kijken, anders gaat ze in de bench tekeer en dat rammelt Clown

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:01

Sja, je kunt wel van alles doen omdat het JOUW hond is, maar dan moet het ook op JOUW manier kunnen, en moeten anderen zich er niet mee bemoeien. Je pa heeft het eigenlijk verpest dus mag jou niets verweten worden.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:14

Desiree schreef:
Sja, je kunt wel van alles doen omdat het JOUW hond is, maar dan moet het ook op JOUW manier kunnen, en moeten anderen zich er niet mee bemoeien. Je pa heeft het eigenlijk verpest dus mag jou niets verweten worden.



Dus haar vader mag het arme beest niet gerust stellen?? Hij mag hem'/haar niet aanhalen? Komop je woont met zijn allen in 1 huis dus moet je er gewoon over praten. En als je gewoon normaal met elkaar kunt praten kun je ook dit uitleggen aan je ouders.
Je vader bedoeld het waarschijnlijk alleen goed. Ik zou hetzelfde gedaan hebben denk ik.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 17:34

Ja, het gaat er ook niet om dat ze er over moppert tegen mij. M'n moeder weet eigenlijk ook wel dat ik er niks aan kan doen, en dat m'n vader een beetje dom is geweest.


Sorane schreef:
Dus haar vader mag het arme beest niet gerust stellen?? Hij mag hem'/haar niet aanhalen?


Nee idd niet. Lachen Als een hond 's nachts moet plassen ofzo is het wat anders, maar als een hond dat doet om aandacht te vragen moet je dat zeker niet doen. Zodra een hond merkt dat zoiets effect heeft zal ie het blijven doen, en het is geen pretje als je daarom met de hele familie wakker ligt, terwijl de hond de deuren sloopt.

Maar ik zet het hier dus neer in de hoop dat er mensen zijn met ideeen om dit gedrag zo snel mogelijk weer af te leren.
Ik denk dat ze komende nacht maar in de bijkeuken of garage moet ofzo.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:10

Inderdaad sorane, je beloont er verkeerd gedrag mee en daarmee bevorder je het. Hou jij je maar bij kinderen, daar heb je meer verstand van! Haha!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:39

Hebben wij waarschijnlijk mazzel gehad met onze hond. Die deed dat namelijk niet. Als het zulk stevig ***weer was en het arme beest werdt er bang van, en je stelde het dan gerust dan was het goed. En verder maakte ze er ook geen misbruik van.

Ennuh Desiree moet ik je even helpen herinneren aan je eigen woorden? Of weet je het zelf al weer? Knipoog

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:35

Bench is inderdaad een goed idee. Wel geleidelijk aan laten wennen, dus niet meteen een hele nacht erin stoppen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 10:52

Afgelopen nacht ging het alweer wat beter.
Nadat ze flink op haar kop heeft gehad, en de rest van de nacht in de garage door mocht brengen is het al een stuk stiller. Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:37

Je bent er idd nog mooi op tijd bij. Hopen dat het nu met een sisser afloopt, en je pa het niet weer in zijn hoofd haalt om de hond aan te halen 's nachts...

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:44

Onze hond deed dat als pup. Als je hem alleen liet in de huiskamer ofzo, janken (maar gelukkig niks vernielen) en iedereen vond het dan altijd zielig als we hem geen aandacht geven. Maar hij kan nu rustig alleen zijn, zonder gejank.
Het is ff zijn zielige koppie vergeten, het is voor zijn eigen best wil.
Het beste kan je zijn gedrag nu negeren, dan is de lol er voor hem snel af. Ergens opsluiten waar hij minder kan vernielen, en negeren, hoe moeilijk het is.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:10

De hond van mijn vriend is ook zo. Maar zei kan ook neit alleen zijn, even gaat wel maar niet een hele nacht.

Nu heeft ze het geluk dat ze bij hem op de kamer moet slapen in verband met jatten van het kattenvoer en alles kapot maken en dat ze dus tegen de duur omhoog springt wat een herrie van hier tot tokio maakt Boos!

We zijn nu ook bezich om haar steeds langer alleen te laten, eerst 5 min en dan weer terug komen, nu kunnen we zelfs boodschappen gaan doen Haha!

Maarja dat is toch weer iets anders als bij jullie hond.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:21

Wat kennissen van ons deden met hun hond, klinkt misschien zielig maar is zeer effectief. Ze hadden een waterpistool klaar liggen en als hij dan weer begon kreeg ie even wat water op zn snoet. Nu hoeven ze alleen te roepen Kijk uit he en dat is hij stil.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:41

klinkt wel zielig jah, maar als het daarna over is is ie het hopelijk al lang weer vergeten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, lastig en 12 bezoekers

cron