Hoe verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 09:05

Gisteren heeft mijn vriend na een relatie van ruim 7 jaar verteld dat hij denkt niet meer van mij te houden. Verdrietig

Hij wil weg van alles en iedereen.....huis verkopen, mij niet meer zien enz.

Wie kan me vertellen hoe ik nu verder moet?
Mijn hele leven is gisteren ingestort, alles waar ik al ruim zeven jaar voor leef.
Mijn huis zal verkocht moeten worden.....maar erger nog; ik raak de persoon kwijt van wie ik zielsveel hou!
Ik weet nu even niet hoe ik zonder hem verder kan.
Hij was echt mijn soul-mate, mijn beste vriend, mijn maatje, mijn alles.
Een leven zonder hem kan ik niet aan....

Een paar maanden geleden is hij een van zijn ouders verloren en hebben we maanden van verdriet gehad, ik heb hem gesteund waar ik kon.
Nu ben ik bang dat hij mij gewoon associeerd (schrijf je dat zo?) met al dat verdriet.

Hij denk dat nog een keer proberen geen zin heeft omdat zijn gevoel weg is.
Hij is onlangs op vakantie geweest en heeft mij niet gemist zegt hij....maar hoe kan ik het winnen van een vakantie als hij bij mij maanden verdriet heeft gehad?
Hij wil uit elkaar gaan en kijken of hij me mist, maar volgens mij kan een leven zonder mij voor hem voorlopig alleen maar leuker zijn.
Bij mij heeft hij immers een hypotheek, het huishouden, rekeningen, moet werken, sleur, zorgen om onze beesten enz.
Iedereen is zijn leven toch wel eens zat en wil het helemaal anders doen?
Hoe krijg ik het aan zijn verstand.
Als we uit elkaar gaan weet ik gewoon dat het "makkelijker" is voor hem; geen zorgen die je normaal altijd hebt enzo. Dus ik kan het nooit winnen.

Hoe kom ik dit te boven?
Een voorkant van een trein klinkt op het moment namelijk wel erg aantrekkelijk.....(nee, zou ik het lef niet voor hebben hoor).


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:28

Ik snap best dat je in de put zit, maar om hier nu twee topics over te openen lijkt me ietwat overdreven....

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 09:31

Is misschien wel zo, maar op VvdD is het meer een verslag van wat me gister is overkomen (waar VvdD voor is) en hier wou ik gewoon even het hele verhaal kwijt.
Ik zie dat een hoop mensen steun krijgen hier en dat heb ik wel even nodig nu.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:35

Sorry maar ik zie helemaal geen verslag staan op VvdD, alleen maar twee dezelfde regels die in dit topic ook staan Verward.

Iig heel veel sterkte de komende tijd!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:36

Meid ik wou dat ik wat voor je kon doen, maar ik kan het niet.....

Heel veel sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:20

Jeez meiske, dit had ik echt niet verwacht, ben hier erg van geschokken... Huilen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:53

Sjeez meis dit is niet niks idd!! Maar bedenk wel dat eerlijkheid het belangrijkst is in een relatie. En hij is wel eerlijk tegen je geweest over zijn gevoelens....

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 11:14

chickey schreef:
Sjeez meis dit is niet niks idd!! Maar bedenk wel dat eerlijkheid het belangrijkst is in een relatie. En hij is wel eerlijk tegen je geweest over zijn gevoelens....


Ben ik ook hoor!

Maar ik blijf toch denken dat het komt door de nare periode die we gehad hebben.
Hij heeft echt heel veel verdriet om zijn vader dus snap dat hij alles even helemaal zat is....
Maar zeven jaar weggooien?
We hebben in de afgelopen zeven jaar nooit ruzie gehad ofzo en hij zegt ook dat hij toen nooit aan zijn gevoel voor mij getwijffeld heeft.....
Nu heeft hij verdriet gehad.....
Hij is tot het besluit gekomen omdat hij vorige week op vakantie is geweest en mij niet gemist heeft.
Dat is toch normaal? Hij is op vakantie, denkt aan andere dingen en is even weg uit het verdriet.....snap ook wel dat je dan niet graag weer naar huis wil....

Had zo graag gehad dat hij er samen met mij voor zou vechten.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:28

Ik heb ook een beetje het idee dat die voor alles weg wil vluchten wat hem aan zijn vader doet herinneren. Omdat die het huis wil verkopen, niks meer met jou te maken wil hebben. Hij wil denk ik een hele nieuwe start om van het verdriet af te komen.. Maar of dit de oplossing is Scheve mond

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:31

Oei meid... Dit klinkt niet leuk. Was het voor jou echt onverwacht, of had je al 'tekenen' gezien? Is het echt te laat voor relatietherapie oid.?
Sterkte...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:33

Hoe moeilijk het ook is, hij zal hier zijn eigen keuzes in moeten maken.
kun je niet tijdelijk uit elkaar gaan? Zo kan hij misschien even op adem komen en ziet hij in dat voor je problemen weglopen ook geen oplossing is.
Het lijkt me voor jou echt heel erg verschrikkelijk als dit gebeurt. Ik heb er een brok van in mijn keel. Mocht je er over willen praten, mag je me altijd pb'en.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:51

Ja, vluchten zal het best zijn.....maar hoe krijg ik hem aan zijn verstand dat het niet de beste optie is?
Ik had zo graag dat hij er samen met mij voor vocht om eruit te komen.

Relatietherapie werkt niet; hij is een echte binnenvetter.
Hij is twee keer op uitzending geweest naar Bosnie en toen kregen ze ook verplicht begeleiding van een psyg, maar dat werkt bij hem niet; hij gaat zich alleen maar zitten verzetten.
Is helaas geen optie....ben ook bang dat hij dan echt denkt dat het "op" is tussen ons.

Als we tijdelijk uit elkaar gaan, kan hij wel op adem komen maar kan ik het helemaal niet meer "winnen".
We hebben nu zo'n klote periode gehad dat het voor hem zonder mij alleen maar "leuker" is; lekker feesten en zomer vieren met zijn vrienden.....daar kan ik met ons dagelijks leven (hypotheek, huishouden, werk, rekeningen, enz) niet tegen op.
Als we uit elkaar gaan kan het alleen maar "leuker" worden voor hem.....dan is hij er straks helemaal van overtuigd dat het zonder mij beter is......

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:05

Hoeverder schreef:
Als we tijdelijk uit elkaar gaan, kan hij wel op adem komen maar kan ik het helemaal niet meer "winnen".


Dit is ook niet iets wat je kan winnen. Deze keuze zal hij zelf moeten maken.
Als hij het echt zo voelt denk ik dat het niet goed is om hem om te praten. Je hebt er immers niks aan als hij ongelukkig is in jullie relatie.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 13:16

Ik probeer hem ook niet om te praten hoor....maar hoop hem gewoon duidelijk te kunnen maken dat we zeven perfecte jaren hebben gehad.
Dat is hij met me eens maar zegt dat het gevoel nu bij hem weg is.....in ongeveer 3 dagen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:34

vind het erg voor je maar heb toch nog een misschien rottige vraag nou:

ik heb je profiel in gekeken. daar staat niets.
en uit je verhaal kan ik opmaken dat je hier alleen komt voor steun. en dus niet voor paarden ofzo. als je niet van paarden houd snap ik niet wat je op een paardenforum doet Verward
sorry als dit hard overkomt. wens je nog heeeel erg veel sterkte... Ach gut

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:47

wel een beetje met pharagirlke eens...
maar voor de rest, veel sterkte...

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:00

Nee hoor, ik ben een bokker met meer dan 1000 berichtjes.

Ik doe het onder een schaduwaccount omdat veel van mijn stalgenoten ook hier op bokt zitten en ik het er even niet over wil hebben als ik op stal ben.
Ik probeer daar wat te ontspannen
Hier kan ik het er over hebben als ik het wil en trek het op het moment even niet om er "zomaar" over te moeten praten; hoe lief ze het misschien ook bedoelen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:19

wat een klote situatie zeg! veel sterkte! Ach gut

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:43

Soms gaat het gewoon niet anders. Ik denk dat je weinig meer kan doen dan er serieus met hem overpraten en je erbij neerleggen.

Heel veel sterkte.


Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:28

Hoi, ik heb vorig jaar in bijna exact dezelfde situatie gezeten; zijn moeder was overleden, hij diep in de put, en wilde na 15 jaar bij me weg. Ik snap precies hoe ontzettend k*t jij je nu moet voelen, voor mij stortte de hele wereld in. Ik voelde me zo ontzettend machteloos, IK wilde helemaal geen eind aan m'n relatie! Ik kan je wel vertellen, een relatie kan je niet in je uppie draaiend houden, daarvoor moet je echt met z'n 2tjes er tegenaan willen. Bij ons is het uiteindelijk weer goed gekomen hoor. Hij kwam er zelf achter dat hij me niet wilde missen, maar dat is een conclusie die hij voor zichzelf moet trekken. Wat erg belangrijk is is dat je vooral jezelf blijft, ga niet alleen in een hoekje zitten huilen (wat echt erg verleidelijk is) maar laat hem zien wie hij niet gaat willen missen! Je kunt je verhaal ook altijd kwijt op korrelatie.nl, daar zitten echt goede hulpverleners die je niet alleen een hart onder de riem steken maar ook met heel nuttig advies komen. Hoe het balletje voor jou ook gaat rollen, ik wens je heel veel sterkte!!!!

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 12:55

Je verhaal doet me goed Kanzi!
Ik kan er niks aan doen toch nog hoop te blijven houden........

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:29

Moet je zeker doen! Bij ons is het ook goed gekomen en als je samen 7 goede jaren achter de rug hebt echt, dat weet hij ook wel hoor.
Als je je zo rot voelt als hij zich nu doet dan voel je je van binnen ook lamgeslagen, dan kan je even voor niemand meer iets voelen.
Heb geduld en vertrouw er op dat hij gewoon ook even tijd nodig heeft om z'n hoofd weer op een rijtje te krijgen. Welke beslissing hij uiteindelijk ook neemt geef jezelf niet de schuld, sommige dingen die gebeuren in je leven zijn gewoon stomme overmacht. Gun hem een beetje ruimte om zijn eigen conclusies te trekken en blijf trouw aan jezelf, meer kan je gewoon niet doen. Succes enne....die korrelatie.nl heeft mij echt een zet in de goede richting gegeven hoor!!!

Hoeverder
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 08:00

Iedereen wel heel erg bedankt voor hun steun de afgelopen dagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie