Jouw indrukwekkenste rit ooit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Jouw indrukwekkenste rit ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 21:48

Tsja, ik wist het niet zo goed te omschrijven, maar hier komt mijn allerergste buitenrit ooit:

Ik was twee weken terug met een vriendin op de grasdijk aan het rijden. Naast de grasdijk heb je water, en dan heb je weer een dijk zeg maar. Dus wij zo lekker relaxed stappen, als ik opeens hoor: Mwja! Mwja! Mja! Ja! Jamey begint te snuiven en ik heb echt geen flauw idee waar het vandaan komt. Dus ik kijk zo naar de overkant, liggen er twee mensen te ****** op een kano stijger. Ik dacht eerst dat ze ons in de zeik zaten te nemen ofzo (de kleren waren gedeeltelijk nog aan), maar dat bleek dus niet zo te zijn omdat ze ons niet in de gaten hadden. OMG, dat was echt erg. Ik kwam gewoon niet meer bij. Ze waren namelijk nogal luidruchtig.
Ik ga dus niet meer over die grasdijk rijden

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:00

Hahaha, ja ik heb hier ook wel is een stelletje (zonder kleren Bloos!) in de bosjes zien liggen. Voor de duidelijkheid: het is een polder/park met hier en daar wat bosjes...

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:07

Haha dit doet me denken aan dat topic van Karin: [VvdD] ieder z'n hobby... Haha!

Heb zelf niet echt zoiets meegemaakt... Gelukkig maar...
Zou me echt geen houding weten te geven... Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:09

Hahahaha, errug! Tong uitsteken

Ik allerergste rit? Toen ik met Hof terug naar huis reed, en er zo'n karbitding heel hard afknalde (op die andere reageerde hij een uur lang niet, maar deze was echt kei- en kei hard). Toen vloog hij er vandoor, dat was ook echt de keer dat hij het hardste ging! En in de bocht, flikkerden we over de kop...... Dat was niet bepaald fijn

Dit jaar hebben we trouwens wel weer gewoon op oud en nieuw gereden Vork De bak is nu bij Hof aan huis, dus we hoefden niet meer een stukje over de weg! Anders was ik niet gaan rijden...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:32

Hm wel meer indrukwekkende ritten gehad, heb je even Tong uitsteken

Straks een op Never, madam gooit de rem erop tijdens een volle galop en BOEM! Schijnheilig Niet hard gevallen hoor, was wel grappig, maar toch even schrikken natuurlijk. Daarna echt een flinke rengalop, das mijn grote angst op een vreemd paard, maar Never gedroeg zich gelukkig. (zolang ze buiten rijdt valt het allemaal wel mee, maar ze schijnt zich verschillende keren achterover te hebben gegooit bij de vorige eigenaar..)

Mja en de eerste keer dat ik na een vreselijk traumatische ervaring weer naar buiten kon was HEERLIJK!
Die traumatische ervaring was me ook het ritje wel... poedersuiker honden :@
Nog een paar keer paniekaanval gehad toen ik honden tegenkwam onderweg, was ook niet erg prettig.

Euhm tja, met starlight heb ik zoveel meegemaakt in het bos, als ik al die indrukwekkende ritten ga beschrijven ben ik echt ngo wel even bezig.
oooh en toen die ene keer, we waren bijna thuis (bijna donker ook) staat er zo'n auto op het pad. Naja dat kan he, maar toen reden we er langs en scheen een lantaarnpaal van de weg (stukje verder) precies op de blote kont van zo'n vent... met daaronder een wijf...
RACEN! SCHREEUWEN! hahaha ik schrok me echt helemaal kapot gewoon Bloos

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:52

Ehm, samen zwemmen in de Noordzee bij 10 graden en regen :S niet echt relaxt moet ik zeggen... k Zou met mn B-ponytje het water even in want snapte mijn moeder niet (die wou een foto langs het water en ik dacht in het water) dus met pijn en moeite mijn pony het water in gekregen.. Zou ik omdraaien... Mijn pony niet! Liep verder, en kwam in een kuil dus allebei kopje onder. Ik hoorde: "Vasthouden de teugels"in de hoop dat mijn pony mij wel mee uit de zee zou sleuren.

Maar nee hoor.. Daardoor ging ze rondjes om me staan draaien! Dus ik liet maar los, en toen rende ze het strand op en kon ik gelukkig gewoon het water uit lopen/zwemmen.

En dan een half uur ijskoud in stap de hele weg terugstappen!!!! Met alles zeiknat en doorweekt, klotsende laarzen, een kleffe cap, mn waxjas helemaal doorweekt, ehm jah, en dan blijven stappen!! Brr... Koud!!

Toen had ik wel even een trauma voor strandritten maar ga binnenkort wel weer Haha! is veel te cool! (Behalve als je gaat zwemmen met je pony wat niet de bedoeling is)

Groetjes Hester

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:53

Wij kwamen een keer 2 jongens die een bank op wieltjes hadden en met motoraandrijving tegen!! Bloos
Beetje moeilijk te omschrijven....
Maar goed, die jongens dus vol gas langs ons heen met dat brede gevaar, inculsief een hoop herrie natuurlijk.
De paarden schrikken zich natuurlijk rot, en wij ook.
Dus de paarden er in volle galop vandoor en af en toe wat bokken...Tong uitsteken
Daar ging ons rustige ritje....
We vonden het wel een belevenis hoor, zo'n raar ding...
We zijn ze gelukkig nooit meer tegen Clown

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:22

In Frankrijk, ik ging een buitenrit maken. En mijn paardje vond galop wel erg leuk en ging steeds harder. Toen probeerde mensen mij in te halen, waardoor het alleen nog maar erger werd. Uiteindelijk kreeg ik m wel weer terug. Maar in rengalop langs een ravijn, was niet echt plezierig.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:33

Bij ons toen we in de Kuil nog even als laatste ritje naar een meer gingen om daar even met de paarden in te gaan. Op een gegeven moment kreeg een paard een hersenbloeding. Dit is iets wat ik nooit zal vergeten Verdrietig Paniek van het paard en alle andere paarden én mensen... Scheve mond

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:44

Vorig jaar op Terschelling had ik mijn indrukwekkeste rit!
Strandrit waarbij alle remmen los gingen, effe kijken wie het snelste paard had Tong uitsteken Een eind verder liep water van strand terug naar zee, maar de begeleidster dacht dat het niet diep was. Zijn we er vlak bij, zien we dat het wel diep was Bloos! We moesten wel doorrijden, als we ineens op de rem zouden trappen, zouden de paarden bang worden voor het water. Vol gas erdoor heen!! Haha! Het meisje dat naast mij reed zag ik gewoon niet meer; zo hoog spatte het water op! Cool

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:51

HAHA lachen!
Moet je keihard gaan lachen of met die pony's voorbij stormen die schrikken zich echt rot!
Maar is toch niet erg laat ze lekker!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:37

Tja ik bleef altijd de raarste dingen maar goed hier een paar verhalen:

Op ponykamp gingen we een buitenrit maken, dus allemaal achter mekaar aan. Maar toen trapte de pony voor mij tegen mijn pony en mijn pony week natuurlijk uit, alleen naast ons was een diepe greppel/ sloot. En huppa daar lag ik dan met paard en al op me rug... beetje naar...

Ik ging een dijkie op met me pony, maar ineens zag ze het ijsselmeer en schrok zich wild. ze crost het dijkie weer naar beneden, maar daar was heel hoog gras en een sloot.. en op een milimeter na stopte ze net voor de sloot. brrr de bibbers zaten in me benen...

Ik ging paardrijden in het bos. we moeten met de trailer naar het bos dus ik rij daar maar heel af en toe. ik ging de piano springen met me pony en aan de achterkant moesten we dr weer af. en me pony was zo blij en huppa groote bok, was ik niet op berekend en daar lag ik, gelukkig kwam me pony weer terug erg lief Lovers Ik was wel wat draaierig maar ja je komt natuurlijk niet zo vaak in het bos, dus mooi verder rijden. Komen we thuis ik helemaal ziek en misselijk, blijk ik een herssenschudding te hebben Clown

ach ja ken nog wel even doorgaan, maar dit is ff het begin Knipoog

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:57

Vorig jaar (of was het nou 2 jaar geleden? nouja maakt niet uit) heb ik echt een geweldige rit gemaakt.
Heerlijke pony's, echt overal aan gewend. Gewoon ermee langs het tankstation(eten halen) en frietkraam enzo.
En 1 stuk waar we gingen rijden was echt geweldig, kan niet utileggen hoe het eruit zag, maar je kon er iig heerlijk volluit gaan.
Zo'n kicken gevoel om echt zo hard mogelijk een berg op te galoperen, die wind in je gezicht enzo.
Toen gingen we echt zo enorm hard..zucht.. wil nog eens Haha!
Deze zomer kan het hopelijk dan kan ik ook met m'n eigen naar buiten.
Heb er al zin in en hij zelf zal het ook heerlijk vinden, houd wel van sprintjes trekken Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:30

Hmmm, mijn indrukwekkendste rit ooit ...

Ik was een jaar of 10-11 en zou met de hele manege een dagtocht gaan maken in de Kalmthoutse Heide. We reden van onze manege in Kalmthout naar een manege in Zandvliet waar we in de vroege namiddag zouden bbq'en.
De groep telde zo een stuk of 100 paarden en pony's in alle maten en leeftijden, ruiters idem dito.
Op de terugweg zouden we een galopje doen op een breed en lang zandpad met lichte hellingsgraad omlaag en weer omhoog, een deel van de leiders vertrokken eerst om aan het eind van het pad ons op te wachten en ons te doen stoppen. So far so good, de overgebleven 90 ruiters wachten rustig af, totdat het startsein wordt gegeven ...
Ik reed met mijn Welsh pony Greg, hij is een uit de kluiten gewassen A met een temperament en wilskracht om bang van te worden. Ik kòn hem gewoonweg niet houden en rond m'n 11e was ik een magere spriet die absoluut geen last vormde voor hem. Ik trok aan de teugels zo hàrd als ik kon maar Greg ging steeds harder en harder en racete tegen de 90 anderen om op kop te lopen ...
Ik was nog nooit van m'n leven zo hàrd gegaan, ik reed als eerste op kop op 90 andere paarden en pony's die allemaal de benen onder hun lijf liepen! Tranen rolden over m'n wangen, Greg's benen gingen zo hard dat ze haast de grond niet meer raakten maar leken over de grond te zweven, het was onbeschrijflijk we leken net op te stijgen!
Mijn vader reed op een paard en deed alles wat hij kon om me bij te houden maar die merrie was gewoonweg niet snel genoeg, ik ging als een raket!
Aan het eind van het pad kreeg ik hem dan gestopt, levensgevaarlijk eigenlijk want ik moest hem omtrekken terwijl er 90 anderen achter me kwamen aangestormd. Clown
Hierna deden we hem nog een keer. Haha!

Dat was echt de meest kicke ervaring die ik ooit heb meegemaakt EVER! Tot hiertoe ongeëvenaard een een herrinering om te koesteren.

Greg heb ik nog steeds en geniet inmiddels van z'n pensioen. (hij is even oud als ik, 20)

Afbeelding

Heel leuk topic moet ik zeggen, ik voel me weer helemaal als toen als ik zo neertyp. Haha!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:43

vorige zomer was ik eens op weg naar de manege. Maar mijn paard stond nogal hevig. In het bos was hij al een paar keer vooruit geschoten en toen we op de grote baan kwamen galoppeerdde hij vooruit. Totaal geen controle meer en ik zag de drukke baan steeds dichter komen. Ik me paardje maar snel voor een auto getrokken in de hoop dat hij stopte en er niet over sprong. Maar gelukkig stopte hij. Ik had toen echt waar schrik dat hij de baan over zou lopen en dan onder een auto. Ik durf er niet aan denken!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:13

Dat was een half jaar geleden volgens mij..
We gingen voor de 1e keer met Jolinda + Anika buitenrijden..
En eigenaar dr achteraan..En jolinda schrok opeens ergens van..We weten nog steeds niet waarvan Verward
en gallopeerde zomaar door de eigenaar heen + fiets..ze sprong er niet overheen of ernaast..
Anika erachter aan..uiteindelijk stopten ze wel en was er gelukkig niks aan de hand met de eigenaar..alleen de fiets lag echt he-le-maal uit elkaar..

Er zijn nog wel meer indrukwekkende ritten..maar deze kwam het eerste bij me op Tong uitsteken

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:10

Ik heb ook ooit een keer zo iets geks meegemaakt ik ging met een paar anderen naar het strand toe en we reden lekker door de duinen in een best wel pittig drafje toen we ineens allemaal naakte mensen zagen en ook mensen die aan het ****** waren . Wat bleek dat we hadden een ander weggetje dan normaal genomen toen we er eenmaal voorbij waren hebben we nog heel lang gelachen. Maar op het moment zelf waren we vooral erg verbaasd Bloos

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:12

Ik heb twee hele enge buitenritten gehad. Eentje met een manegerpaard van vroeger, een groen paardje. Ik met de les mee naar buiten en hij begint me daar toch een rodeo te doen, ik bleef keruig zitten, weliswaar een meter voor het zadel en hartkloppingen en besloot in mezelf vanaf toen te stoppen met rijden, haha..Niet dus, mn zusje en ik kregen een paard(draver) en na wtee weken had ik zoiets van, ach ik ga mee buiten rijden, erg mooi weer en dacht hem wel te kennen..De vorige verzorgster zei me al, leer hem eerst goed kennen en gan voorlopig niet naar buiten. Die woorden schoten me pas te binnen toen Gossie op hol sloeg, het grasveldje overstak en zo de snelweg op stormde..Ik was zo bang dat ik niet eens meer kon schreeuwen om hulp..Gelukkig snapte er een vrachtwagenchaffeur dat dit niet hoorde, een paard op de vluchtstrook van de A1 en die heeft mij met een andere auto het grasveldje als het ware weer opgedrukt, ze namen Gos zn tempo aan en ik rechts van hun en ze bouwde me zo in dat Gossie niets anders kon dan weer de goede richting op. Heb daarna ff een potje zitten janken en gezworen nooit meer naar buiten te gaan. Daar heb ik me aan gehouden, het is nu 8 jaar later en heb voorheen alleen nog maar stapritjes gemaakt door het bos, verders niets. Erg jammer, want hij is nu braaf en goed te houden, alleen mijn angst wil maar niet weg..

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:09

Een van mijn leukste buitenritten was die op een schimmel van Folkert Kelderman. Hij had toen namelijk een hele leuke schimmel(ja ik ben gek op schimmels Knipoog:D) en hij zou toen al z'n (spring) paarden meenemen op buitenrit. Dus hij en z'n groom 2 paarden opzadelen en toen zei ie ineens; wil je misschien ook mee rijden? Dat scheelt ons weer een paard en dat vind jij vast ook wel leuk!(ik kom daar namelijk nogal vaker, heb les van m). Dat leek me harstikke leuk en hij zei: zoek maar een leuke uit! Dus ik meteen de schimmel opzadelen. Wij met z'n 3en het bos in en het ging harstikke mooi allemaal, tot... het galoppeerpad.. De stage ging voorop met het paard, ik daarcher aan en Folkert achter mij. Wij dus aangalopereen en ineens begint m'n schimmel helemaal te bokken. (niet gemeen bokken, maar meer omdat ie zo vrolijk was) en het hele pad heeft ie zitten bokken en ik maar roepen en Folkert lach helemaal dubbel van het lachen. Eerst was het wat eng maar toen ik dr achter kwam dat ie me dr niet af wou bokken, was het eigenlijk wel heel geinig. Na het galoperen zei ik tegen Folkert: nou leuk paard is dit zeg en Folkert zei dat ie dat altijd deed in het bos maar dat ie me ff uit wou testen of ik wel bleeft zitten. Heel flauw dus, maar wel een ontzettend leuke rit op de schimmel die inmiddels al weer verkocht is! Boos!:D

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:34

Ik ben anderhalf jaar geleden een week in zuid-portugal geweest op een lucitano-ranch... En elke morgen 2.5 uur daar de natuur in... Ik reed op 'de sofa', zoals ze haar noemden, het dikste paardje van allemaal, haha, maarja sommige anderen waren ook wel heel mager!! Maar zij reed altijd achteraan omdat ze anders onrustig werd als er iets / iemand achter haar zat.

Toen gingen we op een gegeven moment rengalopperen op een hele lange weg... Maar er waren veel losliggende steentjes / zand en ik kreeg best veel in m'n gezicht dus ik vond het al wel een beetje eng (gelukkig hadden ze zo'n borst-dingetje, dus ik kon me aan de riempjes vasthouden, dat waren die paardjes wel gewend Bloos) want ze sprong óók nog elke keer opzij als er een plas aankwam, in rengalop, ze ging er recht op af en dan ineens week ze uit... En toen kwam er een mega-grote plas, ik zag het al aankomen haha, de rest crosste erdoor heen maar Chamon (zo heette het paardje Lachen ) sprong naar links ipv rechts door de plas. Ik hing helemaal op de hals, en kon ook niet goed meer m'n handen bewegen haha, gelukkig stopte ze vanzelf omdat ze door had dat er iets niet klopte. Tong uitsteken Ik kon alleen maar denken "NIET eraf!!" want ik dacht, straks rent ze weg en je vind zo'n pony hier nooit meer terug, echt groot is het daar!! Gelukkig gebeurde dat niet en de andere drie mensen + paarden kwamen al gauw onze kant op. Knipoog Ik had toen nog maar 1 keer eerder gerengaloppeerd en mijn balans wat betreft opzij bewegen is niet echt uh, perfect, van bokken vlieg ik er niet zo gauw af maar als ze ineens opzij springen... Bloos

Ik had een jaar daarvoor op ijsland ook al een 2 uur durende tocht gemaakt, en die ijslanders daar zijn héét!!! pff... ik had de blaren op mijn handen achteraf, haha, stappen wilde hij haast niet, hij töltte van nature (toen had ik nog nooit eerder op een ijslander of ander gangenpaard gezeten). Ik kan me niet meer herinneren of we toen ook hebben rengegaloppeerd maar ik denk het haast wel...

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:35

toen ik nog op de manege reed gingen we een keer buitenrijden we waren met een groepje van ongeveer tien personen. en er liepen twee jonge paarden mee in de les die nog niet vaak buiten waren geweest.
we waren lekker aan het rijden en ik vertelde nog net hoe graag ik ooit eens alleen wilde buitenrijden. het leek me zo tof om lekker alleen over een veld te galloperen. en een ander meisje zei net het wat is het hier toch lekker rustig. Toen plotseling 1 van de jonge paarden schrok van een vogel of zo en opzij sprong in het prikkeldraad van een wei vol met koeien. het andere jonge paard sprong achter het paard aan ook de wei met koeien in. Mijn manegepaard schrok hier weer van en ging er samen met een ander paard vandoor terug naar de manege. Ik ben nog nooit zo hard gegaan. ik was 11 en ik had niets meer over dat paard te zeggen. ik en een ander meisje waar het paard ook er vandoor was gegaan reden in volle galop op een best drukke weg af. hier zijn de dus in volle galop overheen gerend en echt ik heb zo'n geluk gehad dat er net toen niets aan kwam.

toen ik op de manege aan kwam was ik echt helemaal beduusd en ik stapte af en zette mijn paard op stal. toen kwamen er mensen van de manege aangerend en ik ben met de auto mee gereden naar de plaats van het ongeluk. de meisje met de jonge paarden waren er vanaf gevallen en zijn mee naar het ziekenhuis gegaan. Ze hadden gelukkig, bleek achteraf alleen wat kneuzingen. de paarden heeft de eigenaar van de koeien mee gevangen, deze hadden wat wonden van het prikkeldraad, maar gelukkig verder niets ernstigs.

Sindsdien klop ik voort alles af wat ik zeg (bijgeloof) en let ik echt super goed op met buitenrijden. Ik steek ook niet graag grote wegen over. want ik heb echt superveel geluk gehad. maar dit was toch echt de meest indrukwekkende buitenrit ooit voor mij.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:53

Ik heb een keer een rit gemaakt in Costa Rica (midden Amerika)
Die echt te erg was.
Mensen die nog nooit op paard hadden gezeten moesten een dagtocht maken over hele smalle steile paadjes.
Het paardje waar ik op zat vond de afstappen van soms wel een halve meter zo eng dat hij zich omdraaide en in paniek tegen de andere paarden in wilde rennen.
Ook zakte hij op een ander pad zover in de modder weg dat hij omviel. Ik ben toen afgestapt en heb hem zelf op laten staan en naar boven laten gaan. Daar mochten ze hem voor mij opvangen, dit was echt gekke werk.
Ook waren er al paarden bij geweest die dreigde om te vallen bij het oversteken van een rivier.
Later hoorden we dat er bij dergelijk tochten paarden met enige regelmaat dood neer vielen omdat ze gewoon opgekocht waren als zijnde slachtpaarden...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:22

Ons bos staat bekend als het 'homobos'. Bij bepaalde bomen hebben mannen dan afspraakjes. We zien dus ook geregeld mannen met de broek op de knietjes staan. Dat is dus niet meer echt indrukwekkend. Schijnheilig Lachen Wel heb ik een keer meegemaakt dat we met een groep van een man of 8 aan het rijden waren, en dat er een bestelbusje door het bos kwam scheuren, en toen hij bij ons was, drukte hij keihard op de toeter. Alles ging er dus vandoor, mijn pony tegen een boom. Althans, mijn knie tegen een boom. Heel mijn broek groen, en dat is er nooit meer uit gegaan. Scheve mond Knipoog