Hoefsmid laat me gigantisch in de steek.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Hoefsmid laat me gigantisch in de steek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 14:59

Ik ben benieuwd of anderen weleens zoiets hebben meegemaakt.

Sinds ik Bruun weer rijd moeten er weer ijzers onder. De 'gebruikelijke' smid, die voornamelijk de manegepaarden doet, heeft Bruun twee keer beslagen, maar we waren niet zo tevreden. Dus hebben we onze oude smid gebeld die vroeger onze paarden naar tevredenheid deed.

Hij kwam, besloeg Bruun en ging weer. Nu bel ik hem gister op voor een nieuwe afspraak, vertelt ie doodleuk dat ie 'niet zo'n zin meer heeft om bij ons te komen', want hij zit de andere hoefsmeden in de weg op stal (wat in mijn ogen onzin is, aangezien er wel 10 verschillende rondlopen op stal)

Ik vroeg hem of hij dan nog één keer Bruun wou doen, zodat ik daarna rustig op zoek kon naar een andere smid. Nee, meneer was onverbiddelijk: "Neuh, dan zit je straks weer met hetzelfde probleem" zei hij. Ik was echt woest (nog steeds). Gelukkig heb ik gisteravond een andere smid gevonden, die ook nog eens binnen een week wil komen OK dan!

Maar dit is toch geen manier van doen? Of stel ik me aan en gebeuren zulke dingen wel vaker?

זכור


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:03

Ik vind niet dat jij je aanstelt.
Maar waarschijnlijk hebben die smeden onderling wat afspraken over welke smid welke paarden bekapt.
Dus daar zullen, als ik dit zo lees, misschien wel wat woorden over geweest zijn.
Ik vind het wel vreemd, als jij die man betaald voor zijn diensten, dan zou hij toch gewoon blij moeten zijn met dat werk en zijn best doen om zijn klanten te houden?

Jaike, wat ben je toch een topper!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:05

Tja de hoefsmid bepaalt zelf wie die al of niet als klant wil. Maar beter zo dan dat ie je aan het lijntje houdt en z'n afspraken alsnog niet nakomt.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:21

En met in de weg lopen denk ik niet echt dat hij het qua ruimte bedoelt..........

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:20

nou, hier nog 1, maakte ik een afspraak, komt ie gewoon niet opdagen, omdat ik ''achteraf'' hoor van iemand anders dat ie iets aan zn rug had. en dan heeft ie weer dat, en danw eer dit en dan weer dat.....nou, ik werd er helemaal ziek van en ben lekker op een andere hoefsmid overgestapt. dan maar 50 euro meer betalen, maar die...nee nooit meer
(en zelfs ook nog me paard scheef beslaan)

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 17:07

Hetja"]
En met in de weg lopen denk ik niet echt dat hij het qua ruimte bedoelt..........
[/quote]

Haha, nee dat snap ik, maar ik vind het onzin omdat op stal geen regel geldt dat iedereen dezelfde hoefsmid heeft. Ik hoef toch niet persé bij dezelfde hoefsmid als de rest van mijn stalgenoten?
Komt bij dat ik die hoefsmid die de meeste pensionpaarden op stal doet, heus wel heb gevraagd, maar in die tijd had hij net een blessure en stond zijn vrouw op het punt van bevallen. Even geen tijd voor een nieuwe klant dus. Ik heb nu wel deze hoefsmid, zijn vrouw was gister erg aardig aan de tel. en heeft zelfs een andere afspraak voor mij verzet OK dan!

[quote="opala schreef:
Tja de hoefsmid bepaalt zelf wie die al of niet als klant wil. Maar beter zo dan dat ie je aan het lijntje houdt en z'n afspraken alsnog niet nakomt.

Maar waarom dan in eerste instantie wel komen, verder niets zeggen en nu ik hem bel voor een volgende afspraak wil hij niet? Dat vind ik dus het stomme. Ik heb mazzel dat ik zo snel een andere hoefsmid heb gevonden. Voor hetzelfde geld kom ik onderaan bij een andere en kan ik 4 weken wachten.

Cynthia, dat is nog lülliger zeg, dat ie niet op komt dagen Scheve mond

MissJ, dat zou idd de enige verklaring kunnen zijn waarom hij niet meer wil komen, maar dan nog had hij me dat wel even eerder mogen vertellen. Hij heeft mijn telnr en zelfs mijn adres. Kleine moeite om me dat even te laten weten toch?

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:13

Ik vind inderdaad toch een beetje dat hij de klanten kiest. Vind het redelijk sociaal dat ei geen klanten af wil pikken van de huidige smeden en tsja, je kan hem niet dwingen he.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:38

Ik ben het met je eens dat hij je even had kunnen bellen Lis, ik vind dit een vrij asociale en ongeïnteresseerde manier van omgaan met je klanten.

Jaike, wat ben je toch een topper!

boemel

Berichten: 8330
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:04

Inderdaad heel erg vervelend. En een bekend probleem.

Ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt.
Mijn paard stond voorheen bij een hoefsmid op stal. Ik was echt ontzetend ontevreden over zijn werk en ik wilde een ander.

Ik heb het wel netjes overlegd op stal. Dat ik liever eens een andere smid wilde proberen om te zien waar het probleem lag, bla bla bla.

Gelukkig een goede smid kunnen vinden. Hij is ook gekomen en mijn paard liep super OK dan! . Ik had ook de nieuwe smid uitgelegd dat hij best op stal mocht komen en dat het niet als vervelend ervaren werd dat hij bij ons op stal kwam.

De afspraak erop kwam hij niet opdagen. Ik gebeld, maar ze namen niet op. Ik heb echt 5 uur gewacht op stal. Pas de volgende dag kreeg ik 'm te pakken. Eerst een smoesje dat hij dacht dat ik met mijn paard naar hem zou komen. (Hij wist dat ik geen trailer had en we hebben het daar niet eens over gehad).

Uiteindelijk gaf hij toe dat hij niet op het werkterrein van een ander wou zitten en er geen zin in had. Ik kon smeken wat ik wilde, maar hij wilde het gewoon niet. Dat was ook een vrij vervelende situatie.

M1+10

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:05

bekend probleem....hoefsmeden zijn er nou eenmaal niet zo gecharmeerd van als er meerdere hoefsmeden op 1 stal lopen. Vraag me niet waarom.....maar t'is zo.
Tja en het wordt wel vervelend natuurlijk als dit een goede smid is....want die zijn bij ons in het noorden niet zo heel veel. Ja ...er zijn wel een heleboel die zich hoefsmid noemen.....maar niet gediplomeerd en er zitten een hoop fietsenmakers tussen. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle ongediplomeerde smeden slecht zijn maar heb onlangs wat gezien....nou daar lusten de honden nog geen brood van Boos! Boos! .
Gelukkig hebben wij een goeie en die houd ik ook met beide handjes vast (niet letterlijk natuurlijk Haha! )

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:19

Inderdaad geen manier van doen om je zo af te wimpelen

Het kan echter ook andersom... Ik wordt er op stal raar op aangekeken dat ik een andere smid heb dan de rest. De 'vaste' smid was ik gewoon niet tevreden over, ik vond niet dat hij Jordy goed bekapte, en bovendien heeft hij het een keer gepresteerd om me meer dan een maand (!!!!!) te laten wachten voor hij eindelijk eens op kwam dagen. Te laat was hij standaard, en niet een paar uur, nee, een paar dagen.
Ik heb toen besloten samen met een stalgenootje om een andere hoefsmid te laten komen, nou nou nou, je had ze moeten horen Scheve mond Of ik dat wel zou vertrouwen Verward En dat ik iemand zou laten vallen Verward Pfffft.....
Stalgenootje is inmiddels weg van stal, maar hij komt nog steeds om Jordy alleen te bekappen, in tegenstelling tot die ander... 'Alleen bekappen? Bel maar terug als er een ander daar op stal ijzers nodig heeft...' Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:17

Supertje schreef:
Het kan echter ook andersom... Ik wordt er op stal raar op aangekeken dat ik een andere smid heb dan de rest. De 'vaste' smid was ik gewoon niet tevreden over


Dat is helemaal wat! Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij ons heeft ook lang niet iedereen dezelfde hoefsmid! Net zoals de veearts... Ik vind dat iedereen daar ook zijn eigen keuzes in moet kunnen maken... Niet iedereen heeft dezelfde mening en smaak, we kopen toch ook niet allemaal bij de H&M kleding?? Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:24

bij ons lopen 3 hoefsmeden op stal, niemand die erover zeurt, als de één geen tijd heeft, doet de ander wel ff iets tussendoor.

Ik heb het gehad met afgetrapte ijzers en nu de ijzers er onderuit zijn met de rafels afvijlen, als ik een smid zie, vraag ik het en dan doet ie het gewoon.

het grappige is dat als ik 2 van de 3 smeden onderweg tegenkom dat ze altijd even stoppen en kijken hoe het nu gaat zonder ijzers, terwijl ze toch minder aan me verdienen nu

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:31

xtwisterx, ik wordt ook niet raar aangekeken door de stalhouder, maar door mijn stalgenoten Knipoog Van de stalhouder mag ik gewoon mijn eigen keuzes maken. Ik hoef er zelfs niet bij te zijn als de smid komt, de stalhouder haalt hem uit de stal, en schiet het geld nog voor ook Lachen

Smurf, mijn hoefsmid heeft me zelfs geadviseerd er geen ijzers meer onder te doen, was volgens hem onzin bij Jordy Lachen

Run free Jordy.... 1997 - 2021

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 22:34

Dat is ideaal Smurf. Nee, zo gaat het bij ons helaas dus niet.
Alles op afspraak en het liefst 3 weken van te voren Scheve mond Dat deel snap ik overigens wel, ze hebben het vast allemaal druk.

Maar wij hebben zo'n 40 pensionpaarden op stal, dus ik zie nog steeds het probleem van die hoefsmid niet. Ben nog steeds een beetje boos, maar ik zal me er maar bij neer leggen. De smid die wo.dag komt was al 1e keus, gelukkig heeft hij nu wel tijd OK dan!

Had Jordy dan al ijzers toen je hem kocht, supertje?

זכור


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:50

Nee, Jordy had geen ijzers. Het was de bedoeling om hem toen voor de wagen te beleren (nog steeds niet van gekomen), en omdat ik bang was dat hij dan wel erg veel op de weg zou komen uit voorzorg ijzers eronder gedaan, en ook omdat ik vrij veel buiten reed over asfalt.
Toen deze huidige smid kwam, zij hij de 2e keer dat hij er was dat Jordy waarschijnlijk best zonder ijzers zou kunnen, omdat zijn hoeven zo bizar hard groeiden en heel sterk waren.
Nu loopt hij mimimaal 1x in de week een km of 12 over afsfalt, en dat gaat perfect! Zijn hoeven slijten nauwelijks, en hij staat veel netter op zijn hoeven Lachen

Run free Jordy.... 1997 - 2021

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 23:06

Handig en goedkoop Lachen En fijn dat je smid er eerlijk over was. Hij had ook kunnen doen of zijn neus bloedt.

Bruun kan helaas echt niet meer zonder ijzers. In de bak gaat het al moeizaam, maar over het harde is ze gewoon kreupel. Met ijzers is dat helemaal weg.
Zal de ouderdom wel zijn.

Godzijdank is ze behoorlijk zuinig op haar ijzers, ze staat er zeker 12 weken netjes op.

זכור

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:23

xtwisterx schreef:
Dat is helemaal wat! Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij ons heeft ook lang niet iedereen dezelfde hoefsmid! Net zoals de veearts... Ik vind dat iedereen daar ook zijn eigen keuzes in moet kunnen maken... Niet iedereen heeft dezelfde mening en smaak, we kopen toch ook niet allemaal bij de H&M kleding?? Haha!


dat heb ik nu dus ook, ik heb een andere smid genomen, omdat hij zn afspraken niet nakwam. vinden ze dan raar Verward

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:03

Wat een ellende is dat he. het krijgen van een goede hoefsmid is zo vreselijk moeilijk! Ik heb nu een goede, Jose, en die zet iones er zo mooi ruim op, dat zijn voeten in prima staat zijn, en dat hij er 3 maanden op kan blijven zonder dat ze los gaan. Dit is belangrijk voor hem, want zijn hoeven groeien te traag. Ik krijg laatst zowaar weer complimenten over zijn voeten door haar werk, terwijl ik jaren lang commentaar heb gehad (platvoeten, pannekoek hoeven, brokkelhoeven etc.).

Nu brak jose haar bekken doordat een jong paard op haar viel toen ze hem van achteren moest opdrijven en het paard begon te steigeren. MOest ik een andere hoefsmid erbij halen. Het was gelijk mis bij iones. Te krap op de ijzers (is een trend), brokkelhoeven, ijzer eraf, ijzers te los..... Ik zal Jose maar weer eens gaan bellen....

De hond is de betere mens

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:21

Desiree schreef:
Te krap op de ijzers (is een trend)


Inderdaad Verward Ik snap er ook niets van.... De vorige smid zette Jordy op te kleine ijzers, op een gegeven moment groeide na 2 weken de wand van de hoef al over het ijzer.
Ook moesten zijn hoeven kleiner en smaller, zo groot en breed was niet goed (Jordy had eigenlijk maatje 5 ijzers nodig). Ook moest hij wel ijzers omdat hij onwijze platvoeten zou hebben (volgens nieuwe smid inderdaad iets onderschoven verzenen door te krappe ijzers). En wilde hij ijzers met dubbele lippen op Jordy's voorhoeven, dan werden ze wat smaller....
En dan wordt ik dus raar aangekeken omdat de smid die ik nu heb er zogenaamd niks van zou weten, omdat hij nog veel te jong is, in tegenstelling tot de andere smid, die doet het al zó lang! ( en is lichtelijk blijven hangen)

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:52

ik had eerst een hoefsnmid die een ramp was qua timing. Buddy was een beetje bang met het beslaan, en die smid strafte telkens te laat, of als hij gewoon braaf was. Bud is toen gaan zitten, en door het gedoe zaten de ijzers er niet mooi onder.
Nu heb ik een andere smid, super gewoon! Neemt lekker de tijd voor buddy, de eerste keer was ze een hele ochtend aan hem kwijt om hem te beslaan, en nu vind ie er niets engs meer aan Lachen

Er lopen bij mij op stal ook verschillende smeden rond. 4 geloof ik, en we hebben 8 pension paarden Haha!

Niemand doet er raar over, je moet de smid nemen die je zelf fijn vind!

Dag lieve mama...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:27

mijn hoefsmid leit me ook zitten! daar ben ik vanaf gestapt, die vent d8 het mooi te spelen met mij! ja daggg
en nu heb ik een beste hoefsmid! die houd zich gewoon aan de afspraken!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:44

Tja.. knap banketstaaf, maar 'so be it'!
Ben blij dat je nu een ander hebt.. ben je van die andere 'zeur' af!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Deniseee96, Iris_Casper, SemrushBot, StalMelyn, Vagabondo en 74 bezoekers