oor 'dicht'...HELP!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

oor 'dicht'...HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:45

Ik word gek zometeen! Mijn ene oor zit al twee dagen dicht, ik heb de hele dag het opstijgende-vliegtuig-gevoel. En niks helpt, ik spuit me suf met zoutoplossing, maar niks.
Weet iemand iets, ik ben in staat een naald te pakken en de boel door te prikken!!!!!! Haha!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:49

Neus klaren al geprobeerd? Kauwgom kauwen, veel gapen, dat werkt meestal wel, maar neus klaren (neus dichtknijpen en dan door je neus uitadmen) is wat drastischer. 't Wil nog wel eens pijn doen trouwens, maar als het al 2 dagen dicht zit...
Zoutoplossing komt meestal niet in de buis van Eustachius (zo heet dat ding toch? Buisje van je neus naar je oor) en als die verstopt zit, dan hoor je slecht. Alleen door er druk op te zetten duw je het propje weg, en dat doe je dus door je neus te klaren. Moet met duiken ook, en dan is het soms nog heftiger Scheve mond

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:51

Nou, ik zit hier driftig mijn neus te klaren en er gebeurt niks!!!! Potverdorie!!!! Kauwen, gapen, alles al gedaan. Heb ook een antibiotica kuur, voor 4 maanden durende verkoudheid, maar het lijkt voor dat oor niks te helpen. Wat ontzettend irritant!! Ik hoor ook geen moer!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:53

Ik ben geopereerd omdat ik een jaar verkouden was.. Na 4 antibioticakuren was dat nog de enige oplossing.. Ik had gewoon nachten dat ik niet eens kon liggen van het slijm in mijn keel en neus..
Is die kuur al klaar??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:55

Oh ja, ik had ook een antibioticakuur van de winter (heb zo'n 2 maanden ab's geslikt Scheve mond ), dan kwam er toch een berg slijm uit mijn neus, wist niet eens dat het er zat Bloos! echt shocking.
Maar dat verklaart nog niet dat je oor dicht zit, sterker nog, het zou juist sneller opgelost moeten zijn Verward Het gevaar aan je neus klaren is trouwens wel dat je snot je holtes in 'blaast' en da's ook niet echt gezond...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:03

Even naar de dokter gaan en je oor uit laten spuiten. Doet geen pijn.
Zelf zo min mogelijk er aan zitten, hooguit voor het uitspuiten even weken met warme zonnebloemolie o.i.d.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:04

Heb je een gewone zoutoplossing of een neusspray met Xilometazoline? Dat tweede kun je nog proberen, bv Otrivin, maar bij de meeste drogisten ook als eigen merk te verkrijgen. Wanneer je hebt gesprayd, gelijk plat gaan liggen met je hoofd achterover en dan goed masseren boven je neus, tussen je ogen. Een paar minuten zo blijven liggen, zodat het niet weer terug loopt. Je kunt er wel een vervelend 'ploppend' gevoel van in je oren krijgen, maar dat is een teken dat het loskomt! Neusspray met Xilometazoline mag je trouwens maar 7 dagen gebruiken, anders kun je last krijgen van het rebound-effect!

Sterkte Ach gut

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 17:05

ik ben gister pas met die kuur begonnen
ik merk echt nog niks

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:39

meestal is zo'n kuur 10 dagen toch?? Maak eerst die kuur maar af, het kan wel een paar dagen duren denk ik..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:47

Mijn oor heeft ook 4 dagen dicht gezeten, gister toen ik mn neus snoot schoot ie opeens weer open. T gaat nu nog steeds wel af en toe dicht maar schiet ook wel weer open, dus gewoon afwachten..

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:58

ThePast03 schreef:
Even naar de dokter gaan en je oor uit laten spuiten. Doet geen pijn.
Zelf zo min mogelijk er aan zitten, hooguit voor het uitspuiten even weken met warme zonnebloemolie o.i.d.


Ja dat werkt wel ja.. Moest mn zus ook doen van de dokter.. We dachte al ff dat ze doof aan het worden was hihi.. Maar een beetje olie in je oor druppelen werkt ook..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:03

Wat Ludo zegt, neusspray!
Ik heb bij een beetje berg altijd al last van 'dichte'oren en pijnlijk klappen enz. En met neusspray nergens last van, zelfs niet met vliegen met opstijgen en landen.
Als je verkouden bent helpt het ook super, vind ik.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:44

Ik spuit ze zelf door. Gewoon een grote spuit vullen met lauw warm water en in je oren spuiten. Niet met teveel druk. Wel boven de wasbak hangen want het water moet er natuurlijk ook uit.

Werkt prima!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 01:04

Suzanne, gewoon een paar druppeltjes warm water in je oor laten lopen. Het water op ongeveer lichaamstemperatuur, dat is het fijnste. Als je dit 1 of 2 dagen doet, dan komt het vast weer goed Lachen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:37

Arme Suus, geduld is ook een schone zaak. Er is een grootmoeders truukje dat zegt dat een druppeltje wonderolie in je oor ook wel wil helpen... maar dat zou ik eerst met de HA overleggen. Ik zou niet zomaar iets in mijn oor doen behalve oordrupples (!).
Succes en ik hoor wel weer van je (flauw grapje)!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:43

Ik had dat ook en toen zij mijn huisarts dat ik eerst met me hoofd boven een stoombadje heb moeten zitten (ziet er dom uit weet ik) en waarenpel er kwam toch een zooi uit mijn oor evht goor.....

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:48

Hoi, zit je oor van binnenuit dicht of van buiten?
Je oor zit verbonden met je neusholtes, de buis van eustachius (uh, weet niet exact hoe te schrijven). Deze buis kan vol zitten met `snot` waardoor je oor dicht zit. Volgens mij helpt uitspuiten daar niet tegen en olie en warm water ookniet, omdat je dat via buitenaf in je oor doet.
Probeer te stomen ed. Als het door een verkoudheid verstopt zit, zal het vanzelf weer weggaan maar het kan lang duren. Ik spreek helaas uit eigen ervaring.
kijk eens op http://www.hoorzaken.nl/eustachius.htm
http://www.gezondheidsnet.nl/display.ph ... D%5D=34641

Daar staan ook veel ervaringen
succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amazonbot, cinniz123, fohadie, HELder, Jara, Jorissie, Justme_Lisaa, Kitty_, Laj1, laran, LuCa88, Poosje81 en 160 bezoekers