Trammelant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 08:31

Deze zijn gemaakt in 1996, toen hij 19 was en we al een paar jaar met wedstrijden gestop waren.

[img]../upload/39/trammelant1.jpg[/img]

[img]../upload/39/trammelant2.jpg[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-04-23 09:34 ]</font>


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 10:20

ik vinnum dus echt wel gaaf!!!! *LOL* Cool

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Daphne
Berichten: 55
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 10:48

ziet er mooi uit

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 11:21

Looks good! Hoe groot istie?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 11:22

1.65m maar hij toont een stuk groter.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 11:34

wauw vertel eens meer over 'm ben jij dat die erop zit? misschien heb je het al eens verteld maar dan heb ik het misschien gemist? wat reed je met 'm?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 11:37

wat kijkt ie lief uit zijn oogjes zeg Lovers

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:29

Mooi paardje. Wat kijk jij..hmm...geconcentreerd zullen we maar zeggen hihi

waarom was je gestopt met wedstrijden rijden?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 12:30

Ja, dat ben ik. Er staat wel wat over hem in mijn profiel, maar ik wil met liefde meer over hem kwijt. En met complimentjes over hem ben ik altijd heel gelukkig! Dus iedereen dank!

Hij heet dus Trammelant, is geboren op 12 juni 1977 en is een f1 kruising. Zijn vader is puur volbloed - heeft nog in de rennen gelopen - en heet Odd Job xx. Zijn moeder is een dochter van Odin van Wittenstein, een beroemde naam uit het begin van het (K)WPN. We hebben hem gekocht als 2,5 jarige, direct van de fokker en zelf ingereden (mijn moeder, ik was toen 9). Ik ben al vrij snel ook op hem gaan rijden, wat natuurlijk de eerste jaren vooral rondhobbelen was. In 1983 zijn we wedstrijden gaan rijden, en toen we stopten in 1993, reed ik Z2 dressuur en M springen met hem. Ik heb zelfs nog SGW gestart met hem, maar aangezien hij in ieder water krokodillen vermoedde werd dat geen groot succes. Hij ging altijd foutloos tot de watersprong en dan kon ik weer naar huis. Dat was ook het probleem met springen, ik heb 2 * keer alle w.p. voor het Z gehaald, tot het buitenseizoen begon - met een sloot - en dan kon ik weer terug naar het L. Verder heeft hij in het acht- en viertal gelopen (L, M, Z). Ik zal nog eens een paar springfoto's ner zetten van hem.
We hebben hem nog steeds, hij is nu 24, hij wordt nu gereden door een vriendin, maar af en toe stap ik er nog eens op, uit puur nostalgische overwegingen.
Het is een goudeerlijk paard, heel veel knderen en beginners hebben hun eerste ritje op hem gemaakt. Hij is dan enorm voorzichtig, zal als hij voelt dat zijn ruiter gaat vallen stil gaan staan of zijn gewicht onder dat van de ruiter brengen. Als je hem aan het werk wil zetten, wordt het lastiger, hij is liever lui dan moe en daarnaast snel nerveus. Hij is nog steeds enorm trots, een echte volbloed, en zijn hele leven is hij de baas in de wei geweest. Zelfs nu, als ik hem los gooi zal hij nog steeds proberen of hij niet de baas over me kan spelen. Een keertje op me afkomen, of dreigen te slaan, maar bij een 'foei Trammelant!' zie je hem denken: 'Oke, ik weet het wel, maar ik kan het toch proberen'. Hij heeft mensen dus wel de bak uitgegejaagd! Als hij die uitstraling kwijt raakt, ga ik me zorgen maken. Hij is nu wel wijzer geworden, vroeger straalde de ondeugd eraf, nu heeft hij een blik van: 'ik heb het allemaal al gezien, niemad houdt mij meer voor de gek.'

Ja, Trammelant is een deel van mijn leven, en ik hoop dat hij dat nog lang zal blijven.

<edit>
Heike, je mag ook boos zeggen hoor, maar het is inderdaad concentratie. Ik stopte om 2 redenen met wedstrijden, ik ging naar Afrika voor mijn werk, en bovendien was hij toen 16 en liep Z2. We vonden dat hij hard genoeg gewerkt had. Hij wordt nog steeds dagelijks gereden, maar rijdt sindsdien geen wedstrijden meer.
</edit>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-04-23 13:33 ]</font>


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:31

Ze kijkt inderdaad heeeeeeel serieus hihihi

Goed hoor.

Ik krijg altijd te horen dat ik wat vrolijker moet kijken Party!! .

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:06

Cooooooool paard! Hij loopt daar echt gaaf!!!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:58

Mooi paard hoor Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:47

wow!! chiquejes Lachen echt beauty!!

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 21:27

Hij is leuk!! En wat ziet ie er nog goed uit voor zijn leeftijd, maar ja, het is Bonfire ook niet aan te zien.
Ik vind het wel grappig dat je die karakterbeschrijving geeft van Trammelant. Ik heb nl. de afgelopen dagen ook een F1 product erbij gereden (Blanc Rivage XX x Renovo)en die was ook liever lui dan moe. En zodra ik dan een beetje kuit gaf werd ie erg narrig en liep ie zich ook behoorlijk op te fokken.
En ook qua uiterlijk heeft ie er wel wat van weg. Toevallig hoor ..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 21:34

Mooi hoor, leuk, ik hoop dat ik mijn paardje ook zo lang bij me mag houden Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:09

wauw wat een kanjer zeg!!!!!echt super om zo trots op hem te zijn en op jezelf natuurlijk!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 23:24

Hihi ik kijk ook altijd 'boos' Ben meestal erg geconcentreerd. ik vind het erg goed van je dat je hem nog een mooie ouder dag geeft. Wel nog lekker rijden maar het 'moeten' is er een beetje af. Als je op z niveau rijdt moet je toch wel wat trainen.

Maar superpaard hoor. ben er zuinig op en geniet er iedere dag van.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 07:42

leuk paard hoor, 'k zou 'm geen 24 geven.
groetjes
Petra

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 08:46

op deze foto's is hij 19, maar hij is nog steeds niet veranderd Lachen Pling Ik ben ook heel trots op hem, kom ook niet aan mijn Trammelant want dan kom je aan mij. Ik zal nog wel eens een foto van ons samen plaatsen die 20 jaar geleden gemaakt is.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:03

Wat een gave foto's!
Ooit wil ik ook nog eens Z2 kunnen starten... en ook wat hoger komen in de springsport.
Fijn dat je dat beestje zo'n heerlijke oude dag kunt geven!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:08

Prachtig paard, die kleur vind ik geweldig: zo dieprood met gitzwarte manen. Zie je tegenwoordig niet zoveel meer bij KWPN-ers.

Als ik jouw verhaal zo lees is Trammelant een geweldig paard!

Groetjes Mieke

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:14

O wow wat een mooi paard!! En wat kijkt ie lief!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:38

wat een mooi hoofdje, echt een volbloeden koppie. Mooi paard hoor en die 19 jaar zou je hem echt niet geven, eerder 9.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:44

Jee Lielle!!! Wat een gaaf paard!!! En je zit er heel netjes op...mooie combi zo!

Groetjes Suzanne

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:30

Hee Lielle. Ken jij Jolanda van Bastelaar? Die heeft het weleens over Trammelant. Groetjes Amina


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers