schilfers op benen van Fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

schilfers op benen van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 15:50

een vriendin van mij heeft een Fries met heel veel schilfers aan zijn benen, het is geen mok waarschijnlijk rasp. Ze heeft van de VA al spul gekregen om hem mee te wassen, maar dit spul (ik weet even niet hoe het heet) is erg chemisch en ze mag het dan ook niet te vaak gebruiken. De schilfers verminderen in elk geval niet.
Heeft iemand misschien een goede tip om dit te behandelen? Ze probeerd in elk geval al regelmatig in zee te rijden

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:52

petrabonanza schreef:
een vriendin van mij heeft een Fries met heel veel schilfers aan zijn benen, het is geen mok waarschijnlijk rasp. Ze heeft van de VA al spul gekregen om hem mee te wassen, maar dit spul (ik weet even niet hoe het heet) is erg chemisch en ze mag het dan ook niet te vaak gebruiken. De schilfers verminderen in elk geval niet.
Heeft iemand misschien een goede tip om dit te behandelen? Ze probeerd in elk geval al regelmatig in zee te rijden

Het klinkt niet leuk ofzo maar het lijkt mij de beste oplossing om iig de sokken eraf te scheren.. Scheve mond Zodat je het beter kan behandelen.
En als het spul niet werkt, terug naar de VA om ander spul te vragen.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:37

Rasp is k*t om het zo maar te zeggen, mijn fries heb het altijd, zomers ook, alles is geprobeert, maar niets helpt. Ik heb inderdaad de benen geknipt. Het voordeel daarbij is dat het in de knieholte zit en niet lager, dus het knippen valt niet op. Het nadeel is dat de huid daar altijd beweegt.
Als je iets werkends heb, vertel het alsjeblieft, want ik mag inmiddels niet meer aan de benen komen van de pijn. De veearts weet het ook niet meer.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:57

hey

zijn het soort schilfers in de kootholte? Dat heeft Lady ook.
Wij wassen het 1x per week met betadine en om de 2 weken met imaverol. Werkt goed.

De rest drooghouden en de sokken goed uitkammen elke dag(zodat je de schilvers mee neemt). Wij hebben de sokken eraf geschoren trouwens

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:14

Dit topic hoort eigenlijk bij medisch.
Kijk daar ook eens met de zoekfunctie. Over dit onderwerp zijn al meer topics geweest. Suc6!@

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:00

Verplaatst naar MD.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 23:36

het klinkt alsof er niets anders op zit dan de sokken te knippen, kun je ze daarna wel weer laten groeien?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:49

Bij ons op stal heeft een fries het ook. Zij moet het eerst wassen met bedatine scrub zodat die schilfers loslatenen daarna met een soort mok zalf.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:12

Klinkt als schurftmijt, bij de DA een middeltje halen om mee te wassen.
Schilfers is bijna nooit mok of rasp maar dus mijt.
Mok of rasp is meestal kostjes.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:04

Spuitje tegen schurftmijt.. herhaling na 10 dagen!!

Maar als het dat niet is, werkt zinkzalf uitstekend!!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:01

wassen met......

head and shoulders.. of andere antiroos shampoo.
helpt vaak wel
en biergist tabletten bijvoeren om te helpen de huid te zuiveren

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:03

ik gebruik voor mijn tinker camboecha dat is een soort thee die je kan kopen in de reformwinkel voor 8 euro per fles dat smeer ik op de plekken en doe ik een scheutje in zijn voer niks hielp bij hem en dit lijkt te werken in ieder geval vermindert het

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:51

ellepel schreef:
wassen met......

head and shoulders.. of andere antiroos shampoo.
helpt vaak wel
en biergist tabletten bijvoeren om te helpen de huid te zuiveren

Mijn beide Friezen (moeder & -jaarling- dochter) hebben hier ook last van Scheve mond .
Ik heb de DA er al eens naar laten kijken, maar volgens hem was het geen schimmel oid. Onder de sokken hebben ze beiden niks, wel aan de benen.
Ik heb ze voor de zekerheid al eens met Imaverol gewassen en ook met Betadine shampoo; beide bracht geen verbetering.
Toevallig heb ik vanochtend een fles anti-roos shampoo voor de dames gekocht ! Ben benieuwd of dit wel helpt!
Biergist ga ik zeker proberen!!

Kan iemand mij trouwens vertellen wat "rasp" is ??

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:59

tea three olie. is een essentiele olie. Heeft gewerkt bij een fries bij ons op stal.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:08

Rasp is eigenlijk hetzelfde als mok maar dan hoger op het been.
Maar nogmaals schilfers zijn bijna altijd mijten.
Dat zijn beestjes die zich onder de huid ingraven, en die krijg je niet dood met anti-roos shampoo, tea tree oid, sebacil/neocidol oplossing of iets in die trend, is het enige wat daarbij helpt.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 13:02

er is een huidmonster gecontroleerd bij de VA en daar zaten geen mijtsporen in. Hij wordt al behandeld met sebacil, maar dit helpt dus niet

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:08

*Meavey, bedankt Lachen !

Hmm... dan laat ik de eerst beste keer dat de DA op stal is, ook maar eens een monstertje nemen Scheve mond , dan weet ik iig zeker of het iets van mijt of Rasp oid is.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:13

onze fries heeft ook last van schilfertjes op de achterbenen, en heeft vreselijke jeuk.... hij wrijft dan ook met z'n achterbenen over elkaar waardoor hij zn huidmeewrijft... wat voor pijnlijke plekken zorgt die helemaal opengehaald zijn... ik doe er nu iedere dag uiercreme op, hij krabt niet meer, weinig jeuk en de wondjes genezen goed. waar het kna haal ik zoveel mogelijk schifertjes weg...

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:15

als je overweegt om de sokken eraf te halen, 1 troost,..... het groeit weer aan!!!!

Lenka

Berichten: 20
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lier, Antwerpen,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:10

Hallow ;) !
Ik ken ook een paard dat last heeft van
schilfers een zeer goede en goedkope remedie :
roer een soeplepel sla- of maïsolie door
zijn eten en het zal gauw beteren! OK dan!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:59

Citaat:
Geplaatst: 04-07-04 00:59 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

tea three olie. is een essentiele olie. Heeft gewerkt bij een fries bij ons op stal.

Mijn Haf heeft ook rasp in zijn knieholte.
Ik los teatree olie op in beetje alcohol, verdun het met water en dat gaat in een klein spuitflaconnetje.

Dat spray ik op de plekken en daar hou ik het redelijk mee onder controle.

Snowy2004

Berichten: 298
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:47

Ik heb ook een fries met rasp. Volgens mijn DA moet ik het elke dat wassen met betadine shampoo, goed drogen en mokzalf erop smeren. Het wordt in iedergeval wel minder. Ook rij ik veel in de zee. Succes. OK dan!

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:39

Een vrouwtje bij ons op stal heeft precies hetzelfde met haar fries gehad. Zij geeft hem eenmaal daags een speciale drank met aloe vera.Ik weet niet precies de naam, als je wilt kan ik het voor je informeren. Het helpt goed alleen moet je het wel blijven geven. eerst iedere dag dan om de dag en op een gegeven moment om de twee, drie dagen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:29

Ieder jaar zo in oktober heeft mijn tinker last van rasp allen bij haar voorbenen hoog in de sokken.

Ik was de sokken met betadineshampoo,laat dit intrekken daarna goed uitspoelen.
Dan sebacsil dat vieze mijtdodende spul,daarna mokzalf.

Tussendoor stap ik door het zeewater, maar dat kan alleen als je in de buurt van zee woont.