Met Imker en al in de sloot beland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Met Imker en al in de sloot beland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 17:58

Vandaag ben ik voor de 2e keer OP Imker buiten wezen stappen, ipv erlangs.
Gisteren ging het op zich best lekker, hij stapte goed en zolang hij niet hoefde te draven stonden de oortjes erop.
Dus: vandaag weer....

Toen ik de oprit afstapte, kwam ik de buurman tegen op zijn paard, die ook een rondje wilde gaan stappen. Wij stapten al een goede 10 minuten toen er een trekker aankwam rijden, met een gierton en injectors erachter.

Hij stopte niet, dus wij gingen maar achter elkaar aan rijden (smalle weg, buiten bebouwde kom). De buurman met zijn paard ging voorop en ik volgde. Imker is over het algemeen nergens bang van, maar het paard van de buurman schrok en ging raar doen, waarop Imker weer in de achteruit ging.

Imker ging scheef richting sloot, maar ik kon hem niet meer vooruit krijgen. Hij schoot de sloot in en wilde aan de kant van de akker eruit spingen. Ik was bang dat daar prikkeldraad stond, dus ik stuurde hem weer terug. Imker heeft nog 2x geprobeerd aan de verkeerde kant de sloot uit te komen, uiteindelijk sprong hij toch aan de kant van de weg eruit, waarna ik eraf butste.
Ik landde op mijn derrière (ahum) en linkerarm, gelukkig niet op mijn hoofd (waar was mijn cap....).

Imker peerde er met zijn staart in de lucht uit en het heeft 10 minuten geduurd om hem te vangen. De boer was inmiddels gevlogen, de lompe banketstaaf.

De DA had wel gezegd: belast zijn been maar, maar ik denk niet dat hij bedoelde: spring de sloot maar met hem in.....

Thuis aangekomen zag ik dat zijn hoefballen geschraapt zijn en ik heb hem maar met warm water en Liniment afgesponsd en op stal gezet. Ik hoop maar dat hij morgen niet al te stijf is en dat mijn arm niet meer zo'n zeer doet.

Toos paardloos


Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:07

jeetje je gaat sp achterna
hopelijk geen spierpijn morgen!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:09

Hopelijk houdt hij er verder niks aan over!
ik bedoel uit een sloot klimmen is niet echt bepaald paards Knipoog
Haha!
veel succes verder!

(stonk je trouwens niet ? Tong uitsteken)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 18:18

Er zat gelukkig alleen een laagje blub in de sloot van ongeveer 10 cm. Imker zat meer onder als ik (tot aan zijn knieën). Ik ben er pas afgebutst toen we weer in de berm waren beland. Bloos

Toos paardloos

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:21

imker schreef:
Er zat gelukkig alleen een laagje blub in de sloot van ongeveer 10 cm. Imker zat meer onder als ik (tot aan zijn knieën). Ik ben er pas afgebutst toen we weer in de berm waren beland. Bloos

Haha.. Geen bloedzuigertjes o.i.d op zijn benen?
Bij ons was een paard in de sloot beland.. zat onder vieze dingetjes die dr niet af wouden Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 18:23

Nee, er zat een hoop gras en modder op Imker, ik was allang blij dat er geen prikkeldraad aan de andere kant van de sloot zat, anders had ik nu met hem bij een kliniek gestaan om hem weer aan elkaar te laten naaien.

Ik denk dat Murphy's Law nu rond is... daar ga ik iig wel vanuit.

Toos paardloos

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:28

Pff best vervelend.. Vies ook nog Tong uitsteken

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:32

Poeh ben je niet geschrokken? Zou ik wel zijn zeg..
Normaal zijn boeren met grote machines juist heel aardig vind ik altijd! Maarja.. het is gelukkig best goed afgelopen Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 18:34

Ja, ik was me wel rotgeschrokken, maar van schrik ging ik schelden Bloos! : Waah, lomperik, mijn paard is al kreupel en blablabla.... Boos! Stoom uit je oren

Toos paardloos

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:35

aiaiai, het zit jullie ook niet mee he?

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:36

Nou ja veel sterkte ermee!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:42

Alsof jullie met zijn 2e nog niet genoeg pech hebben Boos!
Lompe boer zeg.

Hopelijk is nu alle pech over zeg Scheve mond

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:18

Da's hier wel de trend de laatste tijd he! hopelijk is ze (en jij!) niet al te stijf morgen !

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:24

Jeetje, ik zou me kapot schrikken! Hopelijk dat alles weer goed komt!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:49

Jee, dan schrik je echt heel erg..
Gelukkig is alles goed afgelopen..
Ik hoop dat het met Imker nou ook weer eens wat beter gaat..

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:53

Jeetje zeg , jullie hebben het wel he ! Eerst Imker met zijn pijntjes , en nu samen gezellig badderen in de sloot ! Gelukkig dat het goed is afgelopen !

En jij sterkte met je armpje Ach gut

stiekum moest ik er een heel , heel klein beetje wel om lachen , ik zag het namelijk voor me hoe Imker pogingen deed om eruit te komen Nagelbijten / Gniffelen

    S p o t.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 19:56

SpLaSh_ schreef:
Jeetje zeg , jullie hebben het wel he ! Eerst Imker met zijn pijntjes , en nu samen gezellig badderen in de sloot ! Gelukkig dat het goed is afgelopen !

En jij sterkte met je armpje Ach gut

stiekum moest ik er een heel , heel klein beetje wel om lachen , ik zag het namelijk voor me hoe Imker pogingen deed om eruit te komen Nagelbijten / Gniffelen


Ik hield echt mijn hart vast. Hij is al zo kreupel en ik dacht dat dit nooit weer goed zou komen. Toen we uit de sloot waren, kon ik wel janken....

Toos paardloos

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:00

imker schreef:
Ik hield echt mijn hart vast. Hij is al zo kreupel en ik dacht dat dit nooit weer goed zou komen. Toen we uit de sloot waren, kon ik wel janken....


Sorry , ik heb je vorige topics ook gelezen , vond het echt heel erg voor jullie toen jullie dachten dat het chronisch was en dus niet te behandelen was , des te blijer was ik voor jullie toen ik las dat er op de foto's niks te zien waren..

Sorry , ik kan het me heel goed voorstellen hoe jullie je gevoeld moeten hebben , alleen ik zie dan echt weer een paard voor me dat vrolijke pogingen doet om uit de sloot te komen en dat uiteindelijk zijn baasje op de kant eraf stuiterd... , maar ik weet het , het is niet grappig... Vriendjes zijn? en ben echt blij dat het allemaal zo is meegevallen !

    S p o t.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 20:03

Sam, ik begrijp het ook wel hoor... het is alleen zo klote als je erop zit, wetende dat je paard al afgeschreven is en dat je dan zó in de sloot moet belanden. Wat zou ik moeten hebben doen als ik aan de verkeerde kant de sloot uit was gegaan (volgens mij moet ik daar maar helemaal niet aan denken), gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Toos paardloos

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:04

Al knap dat je het neit gedaan hebt Ik zou dus ook janken vloeken tieren en schelden Haha!

Al die paarden die maar gaan slootjezwemmen alsof het denormaalste zaak van de wereld is...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:06

imker schreef:
Sam, ik begrijp het ook wel hoor... het is alleen zo stinkmodder als je erop zit, wetende dat je paard al afgeschreven is en dat je dan zó in de sloot moet belanden. Wat zou ik moeten hebben doen als ik aan de verkeerde kant de sloot uit was gegaan (volgens mij moet ik daar maar helemaal niet aan denken), gelukkig is het met een sisser afgelopen.


Daar moet je ook niet aan denken , het is nu zo afgelopen 'gelukkig' , en hopelijk houdt Imker er niks aan over en wordt het ook niet al te stijf ! Geef hem maar een dikke knuffel van me ! Ach gut

    S p o t.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:09

Jeetje het zit jullie niet mee...

Gelukkig is het dan nog redelijk goed afgelopen
Ik hoop inderdaad dat het morgen met de stijfheid meevalt.....

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:18

jeetje zeg, dat zit ook niet mee. Maar hopelijk valt het mee. Neem zelf een warm bad en laat je maar eens lekker masseren met traumeel

ik spreek uit ervaring

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 20:37

Ik kom net terug van achter, je wilt het niet weten: Imker en Vienna hebben ruzie gehad en Vienna heeft een bal met vocht tussen haar voorbenen hangen. Wat moet ik híer nou weer mee? Kan daar ook iets van Traumeel op ofzo? Ik ben niet zo'n smeerder, dus help!!!

Imker was nog een beetje chagie van vanmiddag, morgen ga ik toch weer gewoon met hem stappen, ik ben bang dat hij anders stijf wordt.

Toos paardloos

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:40

wat een eikel !!!

ik zal duimen dat het meevalt met de stijfheid meis! Ach gut
( van beide Tong uitsteken )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, egnie, eshz, Jet, Marsha777, sorayamagic2 en 13 bezoekers