Avanti @ work springen en dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Avanti @ work springen en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:20

Vandaag sproken Rowygo en ik elkaar op msn en toen dachten we laten we maar gaan meeten. Dus ik naar Waddinxveen gesjeest om haar op te halen en toen zijn we samen naar Avanti gegaan. Aangezien ik merkte dat Avanti 2 dagen geleden een beetje kreupel liep, heeft Rowygo maar eventjes gekeken en hij is dus niet meer kreupel. Dus wij zadel erop en rijden maar. Eerst ik er eventjes op, daarna Rowygo weer en toen zei ze: waarom ga je niet springen? Nou okee ik bouw de hindernis op, zij er eventjes op. Eerste conclusie van haar: Nou hij vind hetniet leuk als ik hem aan de teugel probeer te rijden. Dus ik er op en ongeveer 70 cm gesprongen (mijn record!). Daarna Rowygo er weer op, zij wilde ook wel eventjes springen maar heeft het uiteindelijk niet gedaan (durfde niet over een kruisje van 10 cm hoog Nagelbijten / Gniffelen Boos!: Dus toch maar proberen aan de teugel te rijden, en hij doet het nog ook! Dus ik was wel helemaal trots op mijn schatje.

Nou sorry voor het lange verhaal maar het was zo leuk! Hier dan eindelijk de foto's....

Afbeelding
Hupakee!!

Afbeelding
Hups

Afbeelding
Jiihaaa!

Afbeelding
Avanti: NEE ik wil niet!!

Afbeelding
Rowygo: JE moet!!

Afbeelding
Goedzooooo brrraaaf.....

Afbeelding
Ben ik niet mooi???

Het was een leuke en geslaagde dag en had niet verwacht dat avantje aan de teugel kon, lukte ook alleen maar goed in stap hoor. Nu ik nog Tong uitsteken

Ohhja ik wil heeel graag commentaar op mijn springhouding enzo Haha! en ze zijn zo goed getimed omdat dit plaatjes uit een film zijn.....
Laatst bijgewerkt door Linda_Fleur op 02-07-04 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:22

wat een leukie zeg!
jullie zijn een leuk stel
(heeft wel een beetje enge ogen)

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:23

Haha dankjewel Lachen hij heeft twee maanogen Haha!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:25

Dan valt hij iig op Knipoog

Dat was dus iig een geslaagd dagje, pony springt niet onaardig Lachen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:46

haha dankjewel, alleen ik spring nog niet echt goed mee. Heb het gevoel dat ik met mijn handen op zijn hals leun en meelift, ik zit ook heel vaag voor de hindernis. Maar misschien zet ik de filmpjes er ook nog wel op

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:47

Je houding is goed hoor met het springen! alleen moet je op de eerste foto je benen wat meer naar voren houden! *LOL*
ziet er voor de rest leuk uit! loopt mooi! Tong uitsteken

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:48

Leuk paardjuh hoor!!!! Mooie foto's Lachen *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:51

beestje springt idd wel grappig

alleen vind ik het erg dom om te springen als je beest 2 dagen ervoor nog kreupel was Verward !
zowiezo als je gaat springen is het beter om en de dag ervoor en de dag erna te rijden !!

verder vind ik degene die springt erg netjes zitten ondanks dat ze met spijkerbroek rijd
je geeft je paard genoeg ruimte op de sprong OK dan!

tweede ruiter heeft de sporen er vol instaan en zet de handen vast ... dus van aan de teugel rijden is weinig sprake

dat maanoog vind ik superstoer!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:52

*schaamt zich dood* ik durf niet eens een beetje te springen! heb er niet zo leuke ervaringen mee maar: Lin gaat t me leren, en ik ga haar leren dressuuren! Ik had ook niet gedacht dat Avanti aan de teugel kon, maar t schijnt een erg luefe en lieke pony te zijn ( he lin Knipoog ) maar, vroeger, met mijn vorige pony, sprong ik wel hoor, ok parcoursen enzo!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 17:12

crossmonster schreef:
beestje springt idd wel grappig

alleen vind ik het erg dom om te springen als je beest 2 dagen ervoor nog kreupel was Verward !
zowiezo als je gaat springen is het beter om en de dag ervoor en de dag erna te rijden !!

verder vind ik degene die springt erg netjes zitten ondanks dat ze met spijkerbroek rijd
je geeft je paard genoeg ruimte op de sprong OK dan!

tweede ruiter heeft de sporen er vol instaan en zet de handen vast ... dus van aan de teugel rijden is weinig sprake


Misschien inderdaad een beetje stom om meteen te gaan springen jah :S dom niet aan gedacht. Ik reed met spijkerbroek omdat ik eigenlijk niet van plan was om te rijden Knipoog.

Rowygo reed niet met sporen het leek maar zo want ze reed met schoenen met een witte streep erop. Ik zei achteraf ook dat het leek of ze met sporen reed maar dat was echt niet zo Knipoog

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:55

maar dan nog vind ik dat hier niet echt sprake is van aan de teugel rijden Bloos

ruiter zet haar hand vast, paardje loopt opgekropt, heeft een knik in de nek... en de achterhand is ook ver te zoeken..

verder wel een erg leuk paardje

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:04

Shiloh schreef:
maar dan nog vind ik dat hier niet echt sprake is van aan de teugel rijden Bloos

ruiter zet haar hand vast, paardje loopt opgekropt, heeft een knik in de nek... en de achterhand is ook ver te zoeken..

verder wel een erg leuk paardje

hallo, die pony heeft verder nog nooit ook maar iets dressuur gedaan, dus ik vind t niet zo gek dattie niet meteen met z'n ahcterhand erbij loopt enzo, deuh

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:10

waarom als die nog nooit maar iets dressuur gedaan heeft ga je hem dan aan de teugel rijden? je moet eerst zorgen voor die achterhand, voor dat je hem goed aan de teugel kunt vragen. Ik weet zeker dat als je gelijdelijk meer teugel had gegeven hij je hand niet naar beneden had gevolgd (wat een paar dat aan de teugel loopt wel doet), als je hem meer teugel had gegeven was hij volgens mij met zijn koppie omhoog gekomen.

het ziet er gewoon niet prettig en ontspannen uit, en mag in mijn mening ook geen aan de teugel lopen genoemd te worden....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 18:23

Uhhm ja ik heb dus absoluut geen verstand van al dat soort dingen en het was gewoon eventjes uitproberen. We gaan verder gewoon oefenen en proberen om hem meer ontspannen te laten lopen. Hij loopt meestal wel ontspannen lekker met zijn hoofdje omlaag enzo maar zodra je ophoudinkjes gaat maken loopt hij meteen met zijn hoofd in de lucht. Veel verstand heb ik er niet van maar we zijn ermee bezig.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:26

RoWyGo schreef:
hallo, die pony heeft verder nog nooit ook maar iets dressuur gedaan, dus ik vind t niet zo gek dattie niet meteen met z'n ahcterhand erbij loopt enzo, deuh


Deuh??????????

Eerst die achterhand eronder, van daaruit naar voren rijden, opvangen met je handen, hierdoor het paard dus naar beneden vragen.

Je paard loopt igg niet nageefelijk aan de teugel, ontspannen van achteruit over de rug...hij loopt nu gewoon in de krul getrokken.

Kijk naar je paard op de "dressuur" foto's het is net alsof je 2 paarden aan elkaar hebt geplakt, het is niet 1 geheel.

Verder vind ik het als ene leuke dag klinken hoor, het springen ziet er *ondanks dat springen idd niet zo verstandig was ivm kreupelheid* leuk uit.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:29

Inderdaad, die dressuur foto'sa zien er behoorlijk benauwd en opgekropt uit!! Zou eerst eens wat ander werk gaan doen dan die krul erin trekken.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:41

t was gewoon een beetje uitproberen joh,;), maar morgen gaan we weer oefenen, ik zal jullie tips gebruiken Knipoog bedankt

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 19:16

jah inderdaad, het was inderdaad niet echt dressuur ofzo gewoon een probeersel, we gaan oefenen met jullie tips, bedankt Lachen

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:01

Leuk paardje zeg! Vind m erg mooi!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:08

Een heel leuk dier, maar ook ik vind het er niet echt leuk uitzien op de 'vastzet' foto's. Het ziet er niet echt vriendelijk uit, en je pony moet de hand gaan aannemen, en naar het voorwaarts-neerwaartse toegereden worden. Wel jammer, want de pony kan het volgens mij echt wel! Springt wel heel netjes zeg .

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:20

siets schreef:
Een heel leuk dier, maar ook ik vind het er niet echt leuk uitzien op de 'vastzet' foto's. Het ziet er niet echt vriendelijk uit, en je pony moet de hand gaan aannemen, en naar het voorwaarts-neerwaartse toegereden worden. Wel jammer, want de pony kan het volgens mij echt wel! Springt wel heel netjes zeg .

nou de pony kan het nog niet, en nu ik goed kijk zit ik inderdaad een beetje stijf, maar ik heb een scheve rug, en daar vaak last van, maar om nou te zeggen dat ik VAST zit...

sorry hoor, erg bedankt voor de tips

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:22

crossmonster schreef:
tweede ruiter heeft de
sporen
er vol instaan en zet de handen vast ... dus van aan de teugel rijden is weinig sprake
!



pardon? sporen? zijn jullie blind? ik rij niet met sporen op een onbekende pony voor het eerst, tenzij dat word aanbevolen, dat zijn gewoon lichtblauwe strepen op mijn sneakers!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:28

okej sorry van die sporen had ik niet gezien.. Bloos!

maar als jij dat paardje dresuurmatig beter wil krijgen , ben je toch heel erg verkeerd bezig!

ik vraag me dan af waar jij dat zo geleerd hebt Verward

aan de teugel rijden kun je pas doen als je ten eerste zelf netjes te paard zit, dus in balans en met een onafhankelijke zit !
dan ga je ervoor zorgen dat je paard goed aan het been komt te staan, zowel voorwaarts als licht zijwaarts , als het paard dan soepel alle kanten op stelling aan kan nemen, dan kun je pas proberen of ie nog meer wil nageven in nek en kaakgewricht . een paard wat nooit aan de teugel heeft gereden maak je kapot door je handen zo vast te zetten en hem in de krul te trekken

ik vind het verder onwijs lief van je dat je haar ermee wilt helpen .. maar ik hoop dat je het ze niet verkeerd aanleert!
iets wat verkeerd is aangeleerd is erg moeilijk af te leren !
dus dan beter meteen goed! Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:31

ja dat weet ik allemaal wel, ik rijd ook al negen jaar paard hoor Knipoog maar goed, iig, ik wilde gewoon ff kijken wat hij kon, en op het eerste gezicht/gevoel deed hij het heel makkelijk, maar toen schoot hij weer weg en werd ik iets strenger en dat is denk ik precies vastgelegd, want het ging eigenlijk best goed, en het was de allereerste keer dat ik erop zat, en nu ga ik ook beter mijn best doen om te ontspannen en beter de achterhand eronder te houden, ook al vind ik dat een erg moeiljk onderdeel...maar ja, leer ik eht meteen ook! we gaan gewoon samen een beetje uitvinden hoe we met elkaar om moeten gaan en als ik het eenmaal onder de knie heb lukt het denk ik wel! de eerste klik is er in elk geval, we kunnen het vinden! Lintjuuuh gaat meer weer laten springen, want dat durf ik niet zo goed meer...vroeger sprong ik parcourtjes enzo, maar nu niet meer! heel erg jammer ik durf gewoon niet...als ik er op aan rij, hou ik hem zonder dat ik het doorheb tegen en dan stoptie! maar goed, met lintjuuuh's hulp ga ik het weer proberen... waar ik het geleerd heb? Reigersburgh, maar die leren je niet om vast te zitten hoor Knipoog was een foutje van mij denk ik Tong uitsteken nee egt... maar goed, in elk geval bedankt...als je nog tips of uitleg weet voor om de achterhand eronder te houden...ik ben hier!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:33

en ik heb ook een scheve rug, waar ik ook voor bij de dokter loop enzo, waardoor ik soms ineens heel stijf zit, en ik heb gister gewerkt en toen had ik errug last, misschien komt het stijve daardoor:? ik zat pas een keer helemaal vast zelfs, kon ik niet meer bewegen, dat deed pijn! oeh ik heb toen 5 min, vast gezeten en ik zat echt te janken het deed zo'n pijn, ik weet ook nie wat t is Verward heel faag! gelukkig mag ik blijven paardrijden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron