Wat te doen als je 2x op Havo blijft zitten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is Biologie voor een C&M-leerling wel een goede keus?

Poll eindigt op

Jaah, Iedereen kan Biologie als die gewoon goed leert.
14 (56%)
Jawel, Biologie is niet zo moeilijk als je denkt.
6 (24%)
Nee, Biologie is echt iets voor N&g of N&T leerlingen die allemaal goed in rekenen zijn.
2 (8%)
Nee, Biologie zou ECHT verboden moeten worden. Voor iedereen!
3 (12%)

Totaal aantal stemmen: 25


MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Wat te doen als je 2x op Havo blijft zitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:37

Nou goed, ik zat dus dit jaar op 4 Havo met een Cultuur en Maatschappij profiel met vrije deel vakken Aardrijkskunde en Biologie. Ik ben in de 3e al eens blijven zitten, en die heb ik overgedaan met hele goede resultaten. Pling Nu zat ik dus in de 4e, en het hele jaar ging wel redelijk, totdat eindstand ik woensdag een telefoontje kreeg dat ik bleef zitten, wat betekende dat ik van school af moest. Huilen .. Ik Kwam 0,1 punt te kort voor Biologie, en de school zag me toekomst op hun school somber in. Boos!

Ik ben NU, op dit moment een beetje aan m'n lot overgelaten en ik moet NU dus uitzoeken wat ik volgend jaar ga doen.

Maar, heeft er iemand ook ervaring met meerdere keren op de HAVO blijven zitten, en hoe heb jij dat opgelost? Lachen

Let me Know!!! Pling

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:49

Je zou door kunnen gaan in het volwassenen onderwijs.

Of een MBO opleiding gaan doen, je hebt je overgang van 3 naar 4 wel dus kan je naar het MBO. Ik denk alleen dat er nog weinig opleidingen zijn die je zo vlak voor de vakantie nog aan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:59

Ik heb ook C&M en bio, maar het is heus niet zomaar even een kwestie van leren! Je moet ook echt inzicht erin hebben.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:03

Als je in je vrije deel AK en Bio heb dan betekend het dat je nog een extra vak heb, want in je vrije deel hoef je maar 1 vak te hebben. Je kan bio dan dus toch laten vallen Verward Beetje banketstaaf dat ze je niet over laten gaan als je 0,1 te kort komt Scheve mond

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:04

Ik had ook C&M met bio, ik vond het redelijk lastig maar ik deed er ook niks aan Haha!
Maar ik denk dat iedereen het wel kan Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:06

Dennis schreef:
Ik denk alleen dat er nog weinig opleidingen zijn die je zo vlak voor de vakantie nog aan nemen.


Je kan je tot augustus aan toe nog inschrijven vaak, als je maar doortastend optreed... eerst bellen, uitzoeken wie je moet spreken en wat je moet doen, en er dan heengaan om alles ter plekke te regelen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:06

Ik ben op de Havo ook 2 keer blijven zitten, in de brugklas Bloos! en in 4-Havo, ik heb gewoon de Havo afgemaakt en doe nu een HBO-opleiding. Wanneer je op 0,1 punt blijft zitten zou ik gewoon verder gaan als ik jou was Lachen

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 17:32

Ik heb bij volwassenonderwijs-instellingen geïnformeerd, maar daar ben ik bij 2 scholen afgwezen. Nova-College en Joke Smit. De reden: Ik word pas in Januari 18 jaar!! Verward
En ik had geïnformeerd over of ik Biologie kon laten vallen, maar op een of andere reden kon dat niet, want anders had ik een tekort aan studielasturen. Hoeveel weet ik niet meer, maar ik denk dat het komt omdat je op heel veel scholen CKV2,3 in een C&M profiel hebt zitten, en dat is bij mij NIET het geval.
Maar alvast bedankt voor jullie denken!!! Vingers aflikken

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:35

ik ben zelf niet blijven zitten op de havo, maar ik had ook c&m, en geen vakken in het vrije deel. En bij ons op school deden ze echt niet aan ckv 2 en 3. Heb je wiskunde a1 of 1,2? en bij eco?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:37

pff balen zeg!
ik had zelf ook cm en alleen aardrijkskunde in m'n vrije deel.. en alleen ckv1..
naja misschien dat ze bij mij niet zo moeilijk deden??
tis in iedergeval wel heel erg poedersuiker zeg!
hebben ze op school al een oplossing aangedragen?

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 17:42

Nou, ik had Wiskunde A1 en Economie 1, was gewoon m'n profieldeel. En ckv1 zat bij ons in het gemeenschappelijke deel.. Lachen

Maar de enige oplossing die mijn school opgedragen heeft is: "Het is beter dat je een andere school zoekt, want we vinden je een lieve, rustige, goedleerze, en een-leerling-die-elke-leraar-wenst-leerling met veel kwaliteiten, maar we willen je tegen jezelf beschermen door je naar 5 Havo over te laten gaan".. Is het Vaag of niet?! Verward

Ik ben sowieso al van school, hoe of wat dan ook.. Heb zelfs vandaag nog een her gemaakt, maar het stond al vastgesloten woensdag dat ik volgend schooljaar NIET terug mag komen. Huilen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:49

Bij mij op school zijn ze met bakken te vinden, maar je moet wel rijk zijn, dan is de oplossing Luzac College, ik ben er op het vwo geslaagd (na 5 havo)

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:11

Wij hebben in Amsterdam ook een Luzac, maar nemen ze je daar zomaar aan?! Bloos! En hoeveel kost een schooljaar van het Luzac? Ik heb bedragen gehoord.. Als me moeder die hoort haha Ziek

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:20

Ik vind t heel raar dat je 2 vakken in je vrij deel moet kiezen, dat hoort toch op elke school hetzelfde te zijn? Ik had ook C&M met bio in mn vrije deel, ik vond t wel te doen omdat ik bio leuk vind, maarja het was vooral veel inzicht hebben en dat had ik niet altijd..

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:20

Is er geen mogelijkheid dat je een opdracht (herexamen) doet na de vakantie??

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:21

Ja ze nemen je redelijk zomaar aan, en het bedrag zal ik je PB-en

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:26

als je op 0,1 punt blijft zitten, zou ik er werk van maken en een reparatie opdracht eisen, via de onderwijsinspectie desnoods.

Op de meeste scholen kan je niet meer blijven zitten, loop je hooguit studievertraging op of krijg je dwingend advies een andere richting te kiezen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:32

Mijn vriendin heeft na gezakt te zijn op het Havo, de MBO versneld gedaan en Economie waarop ze met 0,1 gezakt was ook gedaan. Dus met een jaar had ze haar Havo diploma en een jaar later haar MBO diploma.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:32

Lees eens heel goed de overgangsnormen van je school door .
Bij ons op school kan je aan het einde van de vakantie nog een heel vak herkansen, kan dat bij jullie niet??
Ik zou het er in ieder geval niet zomaar bij laten zitten!!

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:33

Ik probeer er al werk van te maken, ~~}> maar NOG steeds zonder resultaat. En ik WIL gewoon echt de Havo doen, want daarna wil ik de Pabo gaan doen. En voor zover ik weet kan je geen Pabo doen op MBO niveau!! Lachen

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:36

Nee maar je zou wel eerst eventueel een MBO opleiding kunnen doen die aansluit op het PABO ( dan weet je ook meteen of je het wel een leuke richting vindt), daardoor heb je kans dat je vrijstellingen krijgt op het PABO wat je dus scheelt in studietijd.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:37

Jaa, maar ik had al een Economie herkansing gedaan. Want dat vond mijn conrector nodig. Verward En dat was voor Economie, terwijl het daar niet slecht mee ging ofzo. Dus ik heb geen herkansingen meer.. MEt als gevolg: een 5,1 voor Wiskunde A1, een 5,3 voor Engels en een 5,4 voor Biologie!!
Dus echt die 0,1 punt voor Bio erbij.. En er was geen gezeik geweest!! Pling

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:38

als je SPW gaat doen kan je aansluiten op de PABO na 2 jaar

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:39

Siempie schreef:
Nee maar je zou wel eerst eventueel een MBO opleiding kunnen doen die aansluit op het PABO ( dan weet je ook meteen of je het wel een leuke richting vindt), daardoor heb je kans dat je vrijstellingen krijgt op het PABO wat je dus scheelt in studietijd.


Ohh wat goed.. Pling Maar daar moet ik het weer met de Decaan enzo over hebben!! Verward Wat een gezeur is De Havo eigenlijk ook heh!! Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:47

Balen! Is avondonderwijs niet iets?
Oh enne Bio is niet zo moeilijk als het lijkt, maar okee...ik studeer het dan ook... Tong uitsteken