Wegpiraat!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Wegpiraat!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 23:01

Vandaag ging ik lekker buitenrijden met mn Bronco Lachen , hij is werkelijk nergens bang voor en dat is natuurlijk wel fijn langs de weg. Maar dan moeten de medeweggebruikers wel meedenken!!! Luister en huiver . Op een gegeven moment zie ik op een B-weg een vrachtauto aankomen, ik was net bij een afslag naar links dus daar ben ik even in geslagen om te wachten tot de vrachtauto gepasseerd was OK dan! . Toen hij vlak bij was begon de man heftig te gebaren dat hij daar inmoest dus ik ben langs de vrachtauto gestapt om hem de ruimte te geven. Ik zag dat de man er achteruit inging dus dat hij aan het draaien was, en aangezien ik daar ongeveer 70 cm berm heb en dan een sloot ben ik even afgestapt om Bronco aan de kant te zetten en de man te laten passeren. Wat doet die @#$%^@#&*kerel, geeft volgas en raced langs Bronco Boos! . Als ik erop had gezeten had hij mn knie geraakt!!! Bronco reageerde hier op door aan de kant te stappen maar daar was natuurlijk de sloot, hij sprong terug en kwam tegen de tegen de vrachtauto, verloor zn evenwicht en doordat hij zich wilde herstellen kwam hij nog een keer tegen de auto aan. Ik ben me natuurlijk wezenloos geschrokken en die man (die zn raampje open had en dus alles gehoord moet hebben) is gewoon doorgereden Boos! !!!!!! Godzijdank heeft Bronco alleen een schroeiplek op zn billen en geen verder letsel. Verward Maar als ik eraan denk wat erhad kunnen gebeuren, dan had ik nu mn paardje niet meer gehad. Verdrietig Ik wordt nog boos als ik eraan denk. Ik ben wel s'avonds nog een keer bij de weg langs gegaan maar gelukkig reageert Bronco nog steeds niet op autos en groter materieel. Maar hij had ook voor de rest van zn leven verpest kunnen zijn. Sommige mensen!!!!!?????

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:54

Wat een achterlijke maloot zeg..!! Gelukkig is het nog "goed" afgelopen en durft je paard nog langs auto's enzo te gaan..

Ja zou ze toch Stoom uit je oren

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:21

Jammer dat je zn nummerbord niet hebt kunnen noteren (neem ik aan). Maar daar denk je op zo'n moment niet aan. Gelukkig heb je zo een rotsvast paardje!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

dekker
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:39

dit soort types hb je altijd. Ik hoorde dat er een soort van reclame-cmpagn komt met betrekking tot paarden in het verkeer. Maar vooralsnog heb ik er weinig van gezien. En dan is het natuurlijk nog maar afwachten of automobilisten snappen dat het soms echt gevaarlijk is wat ze doen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:41

wat een banketstaaf zeg!! gelukkig is je paard zo rustig hiermee, ik had zeker niet willen weten wat er gebeurt zou zijn!!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:44

Wat een idioot Boos!

Gelukkig is je paardje niet verpest door zo'n *censuur* chauffeur.

Watch out !!!
Shetties about !!!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:56

Nummerbord opschrijven en melden bij de politie!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:03

Boos! levensgevaarlijk voor de pony maar ook voor jou! je weet toevallig niet welk bedrijf het was waarvan de vrachtwagen was ? geen bekende kleuren of een naam gezien op de vrachtwagen ?

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:44

dekker schreef:
dit soort types hb je altijd. Ik hoorde dat er een soort van reclame-cmpagn komt met betrekking tot paarden in het verkeer. Maar vooralsnog heb ik er weinig van gezien. En dan is het natuurlijk nog maar afwachten of automobilisten snappen dat het soms echt gevaarlijk is wat ze doen.


is dit zo??gaan ze eindelijk de mensen met een campagne duidelijk maken dat een paard geen voorgeprogrammeerd wezen is??

ik heb mij jaren geleden daar al eens zo druk over gemaakt, een vriendin van mij reed toen haar 3 jarige trakhener merrie in, en omin een bak te kunnen rijden, moesten we dus een stukje over een dijkje heen.
mijn paard fungeerde als stootbumper voor haar paardje , maar ja ,haar paard ging echt als een gek bokken en de amazone viel er dus haast af, op dat moment haalden de auto's haar gewoon in!!!!!het dijkje daar is maar 1 auto breed!!als ze eraf was gevallen zou de auto over haar heen zijn gereden..
dus ik een brief naar blik op de weg gestuurd...of ze eens wat meer informatie konden geven in hun programma...
ik kreeg een brief terug , dat ik een videoband van hun kon kopen..echt zo'n standaard briefje...

het is jammer dat je zijn kenteken niet hebt, want daarmee had je naar de politie kunnen gaan, het valt nl onder doorrijden na aanrijding, had ie mooi een flinke boete gehad Tong uitsteken Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:52

Wat een rot vent. Boos!
Gelukkig is het toch nog "goed" afgelopen. *LOL*
Jammer dat je niet het kenteken weet.

Rona, Linanda en Oackly

Pinot

Berichten: 178
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:52

maar goed dat je paard gewoon nog langs auto's en zo loopt want als ze er eenmaal bang voor zijn duurt het meestal lang voordat ze weer normaal langs een auto lopen
echt zielig voor je paard

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 13:03

Oh maar ik weet intussen het bedrijf wel waar de auto van is hoor!!! Heb ook al even gebeld en ze zouden terugbellen dus geef ik ze een paar dagen. Ik hoop echt voor ze dat ze wat laten horen want anders............ ~~}> en Extreme duivel Hahaha dan wordt ik dus echt boos!!!

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:16

je moet bij de politie binnen 24 uur aaangifte doen, anders kan het niet meer!!!

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:31

sommige automobolisten hebben inderdaad gee verstand in hun d*nder!

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:05

god samme!

jeetje hee wat erg! en hij heeft verder niets??
ik wou dat m'n scooter er weer was dan kwam ik gelijk even kijken.

verdarre wat een piep zak!

stephanie

vernieuwd profiel

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:07

ow gelukkig (claudia)
k vond het wel erg. maar gelukkig heb je een echte bronc in handen Tong uitsteken
maar jah stel je voor....... dan steen er weer mensen aan de kant met ach en wee, wat konden we eraan doen Verward

vaag toch maar zo gaat het altijd noujah gelukkig is ie alleen een beetje stijf. en een dagje rust doet hem vast goed.

dus sterkte..
xx jessica

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:29

Afschieten die mensen die geen rekening houden met paarden die 'vluchtdieren' zijn. Schijnheilig

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:31

kimmie261 schreef:
je moet bij de politie binnen 24 uur aaangifte doen, anders kan het niet meer!!!


Dat geloof ik niet. Als je hier op vrijdagavond aangifte wil doen voor bijv. inbraak. Dan zeggen ze rustig dat je de volgende week dinsdag maar terug moet komen, want de secretaresse is op vakantie. Dan zijn we dus veel verder dan 24 uur. En dat is maar 1 voorbeeld.


kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:51

ja een inbraak, daar gaan ze niet ff langs bij een dader!!
mijn paard is eens op een dijk aangereden ,en er reed toen een politieagente(in opleiding)met mij mee, en haar man zat bij de politie, die zei, als je wil dat WIJ bij die man gaan praten dan moet je binnen 24 uur aangifte doen, omdat het doorrijden na aanrijding is!!door alksheid van onze kant, omdat mijn paard niets had, hebben we toen geen aangifte gedaan..ik weet alleen nog wel het kenteken van die meneer(gaat nooit meer uit mijn geheugen, het is al zo'n 7 jaar geleden...)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:26

Ik zou er gewoon melding van maken bij de politie, dan kun je later nog doorgeven, wie het was. Je weet het bedrijf al. Je kan ook een ingezonden brief naar een plaatselijke krant schrijven. Dan niet de naam van het bedrijf of chauffeur noemen, dan plaatsen ze het niet wegens kans op laster en vanwege privacy, maar dan leert men er nog wat van. Mensen beseffen gewoon niet dat een paard op HUN motorkap ligt als ze niet normaal passeren. Ze hebben niet door dat een paar 100 kilo toch al snel een dodelijk ongeval kan veroorzaken en dan heb ik het nog geen eens over de gevolgen voor paard en ruiter. Ik vind ook dat er in de verkeersregels en met rij examens veels te weinig aandacht aan paarden wordt besteed. Wij zijn net zo goed weggebruikers, we vallen onder de bestuurders en hebben bijvoorbeeld ook gewoon voorrang als we van rechts komen. Automobilisten en vrachtwagen chauffeurs mogen blij zijn dat we altijd zo braaf de berm voor ze induiken, want feitelijk hebben wij net zo veel recht op het asfalt als zij. Alleen rijdt een berm vaak lekkerder.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:41

Ik zou er ook iig melding van maken, alleen het feit al dat zoiets gebeurd..

Bah wat een vieze achterlijke idiote *ik mis WEER een kotssmiley Scheve mond * bahbahbah! gadverdamme, echt je zou sommige mensen (?) toch...

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 06:24

Hm tja ik zou natuurlijk aangifte kunnen doen maar inderdaad mn lieve Broncie heeft dus niets Lachen . Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf en die gaan de chauffeur erop aanspreken Boos! , natuurlijk zou het verder op kunnen drijven maar wat heb IK daar aan Verward . De baas van het bedrijf heeft meerdere keren zn excuses aangeboden OK dan! en ik wil het liever niet op de spits drijven. Ben wel benieuwd of ik nog een bloemetje krijg Schijnheilig Hahahah Tong uitsteken

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:22

Ik zie het niet echt als de boel opdrijven als je een stuk in de krant laat zetten, maar als een kans om ook andere mensen erop te wijzen hoe je met paarden in het verkeer omgaat. Maar aan de andere kant heb je het nu met dat bedrijf en die chauffeur opgelost en dan is een trap na via de krant misschien niet zo aardig. Feitelijk zou de overheid es een mooie campagne moeten beginnen over paarden in het verkeer.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:51

dekker schreef:
dit soort types hb je altijd. Ik hoorde dat er een soort van reclame-cmpagn komt met betrekking tot paarden in het verkeer. Maar vooralsnog heb ik er weinig van gezien. En dan is het natuurlijk nog maar afwachten of automobilisten snappen dat het soms echt gevaarlijk is wat ze doen.

dit lijkt me eigenlijk een heel goed idee! ik heb soms het idee dat die automobulisten echt niet weten dat een paard een vluchtDIER is en geen fiets. Ik zie het ook heel vaak dat ze op smalle dijkjes langs krossen. Als je dan gebaart of ze iets langzamer gaan, gebeurt dat wel Lachen

dit is echt een poedersuiker! echt zo'n geval waarbij je tien minuten daarna nog staat te trillen!
Ik hoop dat je paard hier geen trauma aan over heeft gehouden en dat je niet al te erg geschrokken bent!!

Ikke ---> Lovers <--- Robin

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:41

iepsel schreef:
Oh maar ik weet intussen het bedrijf wel waar de auto van is hoor!!! Heb ook al even gebeld en ze zouden terugbellen dus geef ik ze een paar dagen. Ik hoop echt voor ze dat ze wat laten horen want anders............ ~~}> en Extreme duivel Hahaha dan wordt ik dus echt boos!!!



Heb je nog wat gehoord?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, ikkedus, LuffB, miicchhellee, Miran en 31 bezoekers