Meisje aangereden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:05

valt vaak me hoor, had gister iemand geprobeerd in te breken bij mijn tante, politie gebeld en binnen 5 minuten stonden ze op de stoep!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:20

ik ken te veel voorbeelden om op te schrijven waar de politie geen tijd had, maar hier toch een paar.
Mensen waarbij werd ingebroken, er werd gebeld maar ze kwamen niet
- mijn vriend die aangifte wilde doen i.v.m. auto inbraak, niemand had tijd.
- een moeder zag dat kindernen op straat vuurwerk naar zich toe gegooid kregen, de politie kwam niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:46

joostvangestel"]
[quote="runningkawa schreef:
Joost jij zit lekker in verweggistan en post het meeste dingen als wij het hier over ons rechtssysteem hebben.
Maar hoe kun jij dat nu beoordelen als je niet in Nederland woont
het is hier de laatste jaren flink achteruit gegaan.


Hmm.. ik ben niet helemaal disconnected. Van hier naar Noord Finland is het ongeveer even ver als van hier naar Gemert. Van hier uit zit ik zelfs in een uurtje of 4 in Gemert, ongeveer even veel tijd als iemand uit Groningen..

Pardon, maar heb je niet ontzettend last van "vroeger was alles veel beter" gevoel? Mensen hebben zo'n kort geheugen... Wat voorbeeldjes:

Nee ik heb geen last van "vroeger was alles veel beter" gevoel



In 1988 was er in Eindhoven een kleine misdaadgolf. 2000 autoradio's werden toen per maand gestolen in Eindhoven alleen. In de tijd werden de autoradio's van mijn broer, mijn zus, mijn vader en mijn peetoom gejat. Bij mijn zus proibeerde ene drugsmeneer het zelfs twee keer. De auto van haar vriend werd zelfs helemaal gejat in die tijd.. Is dat veel slechter nu?
Maar vind ik het erg als ik het pikken van autoradios en inbreken in huizen niet zo ernstig vind dan zinloos geweld. En daarbij komt een inbraak niet eens meer in de krant te staan. Wat toen nog voorpagina nieuws was is nu helemaal niet meer interresant

In het leuke boerendorpje Lierop werden in de jaren 80 al bij de hele straat ingebroken. Is dat slechter geworden?
Niet slechter maar zeker ook niet beter. En de enige reden dat het niet veel slechter is geworden is omdat alle huizen voorzien zijn van extra voorzieningen tegen inbraak. Alle nieuwe huizen worden daar zowieso al standaard mee gebouwd.

In diezelfde jaren 80 ken ik hele vele gevallen van mensen die bezopen achter het stuur zaten en iemand wijlen maakten. Geloof niet dat dat erger geworden is.
Denk het wel, ondaks flinke controles ligt er wel elk weekend ergens uit een bocht al dan niet gewond of erger.

In diezelfde jaren 80 waren er iedere week in Helmond en Eindhoven knokpartijen en steekpartijen. Mijn moeder verbood mij in het begin om naar het Stratumseind te gaan. Veel te gevaarlijk. Ik heb gelukkig maar twee vrienden in het ziekenhuis gehad wegens steekwonden.
Dat is nog steeds zo, alleen als er alleen "maar" gewonden vallen hoor je er ook niks meer van. Zelfs dat er regelmatig doden vallen word al steeds minder genoemd

In diezelfde jaren 80 kende ik randfiguren die het rezue leuk vonden om schedels van mensen op te graven om op hun slaapkamer te zetten. Komt dat nog veel voor?
geen idee, misschien dat ze nu zelf iemand de hersen in willen slaan ipv van het opgraven

Kweenie, maar ik herinner mij een vrij gewelddadige en crimineel verleden. Als Nederland nog erger is geworden, dan is het dus oorlog nou. Ik krijg die indruk vreemd genoeg niet van mijn familie en kennissen in Nederland
Als het nog ff doorgaat is het hier ook oorlog. En zeer fijn voor je fam. dat die dat niet zo ervaart maar waarom vind bijna heel nederland in gehouden polls het voortaan onveilig op straat? Meer als vroeger
[/quote]

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:51

kayla"]
[quote="Cer"]
[quote="kayla schreef:
dood door schuld in het verkeer, zal thuis straks even m'n wetboek erbij pakken...
dood door schuld is NIET iemand opzettelijk doden, opzet en schuld sluiten elkaar uit. anders wordt het doodslag/moord


Hm, dus als ik eerst ff wat alcohol naar binnen giet, dan in de auto ga zitten en mn doelwit per ongeluk van zn/haar fiets af mik, is dat best een handig plan mocht je iemand kwijt willen??


[/quote]



nou, zou ik niet doen, dood door schuld kan je ook een aardige straf opleveren....
[/quote]

Uhm.. ik las net ergens dat dat maximaal 9 maanden cel is.....
vink niet zoveel....
Misschien een idee voor vaders en broers en ooms die hun nichtjes, dochters en zusjes vermoorden of ernstig beschadigen omdat ze sex voor het huwelijk gehad hebben, of, erger nog, een relatie met een niet-geloofsgenoot hebben.
Wat staat daar eigenlijk voor, familiemoord?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:56

nee joh, is veel meer, ik zal het thuis even in m'n wetboek opzoeken.

familiemoord staat niet opzich in het wetboek van strafrecht, maar het is geloof ik wel een strafverzwarende omstandigheid, ook dat zal ik opzoeken.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 19:44

Houden jullie alsjeblieft op met schrijven over wat voor straf die jongen moet krijgen, zo iemand kan je toch nooit een goede straf geven...

Het ging erom, dat Susanne dood is, doordat een of andere klootzak, dacht dat hij wel kon rijden met z'n dronken kop...

Morgenochtend wordt Susanne begraven, ik weet nog steeds niet of ik wel of niet heen moet gaan, ik fietste de laatste tijd wel eens met haar mee, en ze zat ook op de ponyclub, maar toch, ik weet niet of ik moet gaan, ik kende haar nog maar zo kort... Huilen

Dit is trouwens een gedichtje van Susanne, wat ze pas geleden heeft geschreven:

Nu hebben we alles weer op een rij,
en ik voel me zo ontzettend blij,
mijn droom een pony is uitgekomen,
het leven is mooi ik hoop dat het zo blijft!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 21:08

Je hebt gelijk. Het is niet gepast hier.
Maar het komt voort uit de woede en onbegrip die we allen hebben dat dit kan gebeuren.
Maar nogmaals je hebt gelijk.
I"m sorry

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 21:41

Wijze woorden Liesje. Gecondoleerd en ga gerust maar naar die begrafenis. Ik denk dat men dat wel op prijs stelt, zeker als je haar gekend hebt.

Lindasm
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:08

Liesje,

Ik kan me alleen maar bij Joost aansluiten, je kende Susanne het maakt niet uit hoelang maar ik denk dat haar familie het zal waarderen.

Sterkte,

Linda

love2angel

Berichten: 33
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 01:22

ik ben ook een goede vriendin kwijtgeraakt door een of andere zot die zonodig moest crosse over het fietspad met zijn scooter. \
Ze had al 7 hartkwalen en daardoor werd het nog erger ze is in een coma beland en er nooit meer uitgekomen.

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 16:14

Dat gedichtje stond toch ook bij de rouwadvertentie?
ik zou trouwens zeker naar de begrafenis gaan als je haar kende liesje.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:47

ik had het gelezen inde krant ik zei nog tegen mijn moeder van 'jezus dat soort gekken moeten ze echt levenslang opsluiten' nou ik blijf erbei die gast mag van mij nooit meer de kans krijgen om achter een stuur te gaan zitten ook heeft ie niks gedronken.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 20:06

Vandaag was de beschravenis...
Een vriendin van mij is erheen geweest, en die heb ik meteen daarna gesproken.
Het was ontzettend emotioneel en heel dramatisch...
Suzanne d'r pony liep voorop in de stoet, heel ontroerend...
Heel heel erg droevig. Verdrietig

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 21:51

het was vandaag op het nieuws, wie heeft het allemaal gezien? ikke heb het in ieder geval wel gezien.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:24

Ja, ik ben dus naar de begravenis geweest, aan een stuk door gejankt.
Was zo zielig! Wel heel mooi! (voor zover een begravenis mooi kan zijn natuurlijk) Mooie muziek vooral. Vond het ook heel lief dat ze haar pony mee hadden genomen...

Haar moeder vond ik onwijs knap, ze heeft de hele begravenis niet gehuild, en verteld wie er iets ging vertellen, en welke muziek er kwam.
Alleen aan het einde moest ze huilen, maar dat vind ik ook meer dan logisch...


Ik heb ook meegelopen met die protestmars, hoewel ik weet dat Susanne er niet mee terugkomt...
Ik werd alleen doodziek van die pers, als er iemand moest huilen, vlogen ze er met z'n allen op af, om foto's te maken! Heb bijna een camera van zo' n ******** uit z'n handen geslagen...

Ik heb op tv (hart van Nederland) alleen de protestmars gezien 's avonds, op zich wel leuk om al die bekenden te zien, ook al vind ik het resultaat niet echt nuttig, dat hij nu eerder wordt vervolgd is alleen maar voordeel voor hem, zit ie minder lang in onzekerheid...

Groetjes